Pedal, Ekipman Konusunda Yardım!

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda Mustafa Bozatlı tarafından 10 Mart 2013 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba arkadaşlar öncelikle bu konuda pek bilgim o yüzden kusuruma bakmayın su an elimde olan şeyler : -Fender Stratocaster , -Laney Cub10 amfi. daha önceden tonlar hakkında az çok bilgi sahibi olmak için bir prosesör kullanmıştım. Şu an kenara biraz para ayırdım ANALOG pedallardan oluşan bir sistem oluşturmak istiyorum..

    Ton olarak Blues'dan Metal'e kadar geniş bir aralık istiyorum. Ama daha çok solo çalıyorum güçlü ve sustainli bir tonum olsun istiyorum bunun için hangi pedallardan almam gerekir? Öncelik sırasına göre yazarsanız çok iyi olur çünkü hepsini aynı anda alacak bütçem yok yavaş yavaş almayı düşünüyorum. Teşekkürler...
     
  2. Temelde tarz gitar ve amfinin modeline, ton ve sustain dediğimiz şey de öncelikli olarak gitar ve amfinin kalitesine bağlıdır. Ama, bluesdan metale kadar geniş bir yelpaze de hiçbir amfide bulunmaz maalesef. (En azından ben böyle bir amfiye rast gelmedim bugune dek). Bu konuda bildiğim tek istisna da Soldano SLO 100. Ama onunla da nereye kadar blues nereye kadar metal, denemediğim için kesin bir şey söyleyemem. Daha çok solo çalmanı ise anlamadım, yine de ritimde elin armut mu topluyor diye sormayacağım.

    Ayrıntı saplantısı geçip elindekilere göre bir rota çizmek gerekirse eğer, bildiğim kadar ile Laney Cub10 hayli vintage karakterli bir amfi. Stok hali ile blues - hard rock arasında çalman zaten mümkün. Metal işleri için amfinin önüne iyi bir pedal veya preamp (Boss MT2'den SD Twin Tube Mayhem'e, Suhr Riot'tan Ibanez Tube King'e alternatif çok) koyman yeterli olur bence.

    Sustain şikayetin sürekli olan bir durum mu? Amfiyi tam güç çalıştırmana rağmen zayıf mı? Durum bu ise lambaların zayıflamış olabilir, amfinin yapısı, kalitesi yetersiz olabilir (ki sanmıyorum, Cub serisi boş bir seri değil), pedal - preamp takviyesinden hariç iyi bir kompresöre de ihtiyacın var demektir.
     
    Mustafa Bozatlı bunu beğendi.
  3. Benim önceliğim, (eğer yoksa) bir köprü humbucker'ı olurdu.
     
  4. Köprude seymour duncan malmsteen manyetigi var. Ben daha cok hem metal hem rock vs icin kullanabilecegim bi drive, bunun yanininda da delay, reverb, wah gibi efektlere sahip olmak istiyorum. Bunun icin neler almaliyim
     
  5. Hem rock hem de metal tandaslı, ikisi birarada bir pedal hakikaten zor. Ton dediğimiz biraz da zevk renk meselesi, tutmazsa işin içinde beddua yemek te var :)
    Visual Sound Jaykell/Hyde (V2 yani son versiyonu olacak) var hatırladığım. Bir tarafını Boss SD1 overdrive, diğer tarafını Boss DS1 distortion, biraz modlanmış halleri gibi düşün. SD1 tarafını tek overdrive veya booster olarak ta kullanabiliyorsun. 250 300 civarına ikinci elleri düşer bazen piyasaya.

    Bugüne dek denediğim delayler içinde bana Carl martin Red Repeat analog delay hitap etti. Ama TC'nin Nova Repeat'i de bayağı iyi ve geniş seçenekli bir pedal, önceliği TC'ye ver derim. Bif ihtimal ayrıca reverbe ihtiyacın kalmayabilir. Wah kullandığım bir şey değil, o konuda susarım.
     
    Mustafa Bozatlı bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş