grup kurarken

'Müzik Endüstrisi' forumunda begbie83 tarafından 7 Mart 2006 tarihinde açılan konu

  1. bildiklerimi söleim bir eksiklerimi tamamlasın ve bu işin nasıl olduğunu biri bana tam olarak anlatsın. sanırım önce gitarla beste yapılıor. üstüne vokaller.(vokal ve beste arasında uyum olacak tabii ki)daha sora bass ve davul. bu sabitmidir yoksa tarzına göre deişior mu?
     
  2. her şekile beste yapılabilir örneğin iron maiden ın çoğu bestesini bascı steve harris yapar, önce sözleri yazıp ona bi beste labilr veya tersi olur,piyano olur akustik gitar olur bassları olur veya elektroda riffleri filan olur , sonuçta herkesin bişyler katmasıyla şekil alır ama
     
  3. evt bir sabitlik yok. müziğin kendiliğinden oluşumuna göre ya da tarzına göre diyeyim bi yapılanma var. kural olmadığını örendiğim iyi oldu.. :)
     
  4. ya aslında brz rahat olmak lazm belli kurallara gore yapılırsa cok sıradan olur ..Bence herşey birbirini tamamlar bu beste işinde ben ona inanıyorm...basscı bası davulcu davulu yapcak die bişy yok öle rahat bi şekilde deiştire deiştire yapılmalı biz böle yapıorz tavsiyedir...
     
  5. ben gitarist-solistim. bunu söyleyerek başlayayım.
    geçenlerde bir beste çalışmamız oldu. aktarayım.
    basçı arkadaş çalışmada biz dinlenirken aldı benim gitarı eline, "abi ben gül'e(sevgilisi) bi şarkı yapcam şöle bi arpej çıktı ama.." falan dedi sonra ben bası aldım diğer gitarist gitarını, davulcu da geçti davula, ben basta önce arpejli , sonra da şarkının çıkış yaptığı yerde slapli bi partisyon yazdım, davulcu arkadaş aynı anda takıldı şarkıya göre, gitarist arkadaş bi yere bi solo patlattı falan, önce o şekilde doğaçlama gittik, sonra şarkı düzeni -verse'ler, nakarat öncesi köprü ve nakarat düzenlemesi- yaptık.gitarı ben aldım basçıya basını verdim, ben yaparken izleyen arkadaş uzmanlık alanını göstererek üstüne çeşitli eklemeler yaptı falan, düzenlemede gitar solosu ve bas solosuna bir yer verdik, güzel bir beste oldu. bu hafta söz yazacağız ve şarkı tamamlanacak, sonra da konserde gül'e diye çalıcaz.
    açıkçası tam bir yolu yok, en güzel yol doğaçlama ve sonrasında azıcık ciddiyet.
    bu arada, beste bitince kaydedip demo kayıt başlığına koyabiliriz, umarım.
    başarılar :)
     
  6. Aslında herkezin üretme şekli farklı...Ben akşamları kafamın en sakin haliyle sandalyeme otururum takarım jakımı, bir partisyon çıkarmakla meşgul olurum...
    Tüm alt yapıları hazırlarım kendimce sonra grubuma çalarım,beğendiklerimizle uğraşırız.Bence müzikle dolu dolu uğraşan herkes bir gitar riffi çalarken üzerine bir davul veya bass yazabilmeli kafasında illaki kendi enstrumanı olmasada!
    Gerek biz davulcuya şöyle çal deriz,gerek davulcu bassçıya!

    Not:Ama kimse bana diyemez!!Çünkü alt yapı zaten benim :)
     
  7. valla vakal eline gitar alıp bestelerini yapar hem çalar hem söler sonra studyo gelip çattığı zaman vokal yine aynı şekilde çalıp sölemeye başlar diğer gitarist uygun yerlerde sololar atar basçı alt yapıyı kurar kendince davulcuda güzel bi ritim uydurursa şarkıya işte bide ruh varsa sizde grubu kurdunuz dmektir..
     
  8. valla benim bildigim ilk önce bateri,gitar,vokal,bass vs..Hepsi toplanır ilk basta gündemde olan müziklerden calarlar birbirlerine alismak maksatiyla daha sonra beste filan olayina girerler..
     
  9. peki bende de bir soru. sizce parça üzerine mi söz yazılmalı yoksa söz üzerine parça mı?
     
  10. peki bende de bir soru. sizce parça üzerine mi söz yazılmalı yoksa söz üzerine parça mı?
     
  11. hangisi önce çıkarsa ona göre iş yapılır. biri söz yazar hadi buna müzik yapalım der, ya da biri gitarı eline alır bir şeyler çalar, şarkı şekillenir üstüne söz yazılır. bence 2 si de olur.
     
  12. hocam aslında sizinkine doğaçlama pek denemez biranda ortaya çıkmış sizinki... işte beste bence böle yapılır... ben dur beste yapıcam diyip gitarı alıp bişiler ortaya çıkarmak değildir...
     
  13. ben=bateri tavsiyem şudur girişleri hep beraber konusun yapın şarkının orta kısmını konusun yapın bitişi konusun yapın en kolayıdır ama şunu unutmayın parçanın girişi çok önemlidir bitişte (tabi yaptığınız müziğe göre değişir) bol gürültü kullanın derim nakarata girmeden önce bateri solosu çok iyidir solocu varsa ikinciye nakarattan sonra solo güzeldir ama asla baydırmayın ikinci soru şarkı üzerine parça yapılmalı bence ama böyle eğlence amaçlı coşkun bişi istiyosanız herzaman parça üzerine şarkı yapın
     
  14. çoğu zaman zaten herhangi bi amaç olmaksızın gitar çalarken o anki ruh halimi yansıtıcak bir rif ya da bir melodi çıkıyor, sonra o rifi ya da melodiyi sürekli çalmaya başlıyorum aklıma sözler geleceğine bi sürü görüntüler mini klipler geliyor:)
    Unutmayacak kadar ezberledikten sonra bi yere kaydedip ya da gitar proya yazıp altyapısıylan solosuylan trafiğiylen uğraşıyorum. Parçayı sonlandırmak bazen çok uzun zamanımı alıyor özelliklede sonunu yazmak ve de hiç bir denememde söz yok malesef.
     
  15. Bende uykusuz geçen bir geceden sonra saat 07.00 civarı bir kahve yaptım kendime...2 saat sonra dersim başlayacak CPE221...Bizim grubun 2 enstrümantal parçası vardı onları dinleyeyim dedim...Kafada karışık biraz.
    Önce Ölüm Yıldönümü diye sonra hızımı alamayarak Masal Perisi adında iki parça yazdım.Yani ne zman nasıl olacağı belli olmuyor.Öyle oturayımda bi şarkı yazayım demekle hiç olmaz bu işler.

    Ve bi olay daha benden size:
    Dün bir uyandım gecenin bi yarısı ağzımda bir şarkı ve gözlerimde klip...Hemen telefonu aldım elime ve kaydettim şarkının sözlerini.Bu gün baktım öyle bir parça yok piyasada.Yani artık benim o parça
     
  16. bu soz yazma işi ozellıkle cok sınırlı zamanlarda olabılıo benım acımdan.bı aşk acısı cekersem baslıom yazmaya:)ama bence soz ve muzık ınsanın ıcınde aynı anda calmaya baslıo
     
  17. vay be, bu çok güzel birşey ! :D

    ben de şunu söyleyeyim kendi açımdan: -henüz tam bir grubum yok + klasik gitarı bile mükemmel çalamam (çünkü ben vokalistim :) ) ama küçüklüğümden beri edebiyatla iç içeyim, o yüzden şarkı sözü olayında kendime güveniyorum)

    bir kere benim iyi şarkı yazabilmem için çok yoğun bir duygu seline kapılmış olmam lazım. -nası yani?- yani, o anı çok yoğun yaşıyor olmalıyım. sevinçliysem çok aşırı sevinçli olmalıyım, üzülmüşsem acayip dünyam kararmış olmalı o an. alışkanlık mı denir bilmem artık. işte öyle bir anda , duygularımı karmaşık,sadece üstünde çok düşünen birinin anlayabileceği bir dille kafamda uyaklarım ve unutmamak için direk defterime yazarım. sonra o şarkıyı yazdığım defteri elime almam 2-3 gün için. şarkıyı mırıldanırım öyle günlerce, sonra herhangi aklıma estiği bir gün gitarımı elime alır ona uygun kafamda günlerdir tasarladığım ritmi çalar, mümkünse kaydederim. böylece ileride yaklaşık 30,000 kere üzerinde oynayacağım şarkı hazır olur :D
    ama şu yönüm kötü; yazdıktan sonra üstünde çok oynuyorum sonra pişman olup orijinaline geri dönüyorum. şarkı yazan arkadaşlara tavsiyem;şarkıların orjinaliyle çok fazla oynamayın ..
     
  18. Ben önce sözleri yazarım. Tabi sözleride havamda olduğum zaman o anki piskolojime ve duygularıma göre yazarım. Daha sonra bu sözlere en uygun introyu bulurum. Arından ritim riff yada solo gelir. En sonda bassları arkadaşlara yazdırırım. Gitara uygun bir biçimde rica ederim yazmalarını. Daha sonrada davulcu arkadaşlarıma davulları yazdırırım. Tabi grup olarak düşünülürse grupta herkes boşlugu doldurur. Benim durum biraz farklı. Sonra kayıtlar alınır stüdyoda. Birleştirilir. Tabi eğer çevrede bu konuda uzman biri varsa bu iş ona bırakılır.
     
  19. ben davulcuyum, sözleri yazarım.. gitaristler besteyi yapar, benim sözleri alır deforme eder melodiye uyarlarlar.. ama en sağlıklısı dinlediğin melodinin sende uyandırdığı hisleri yazmandır. ve bence herkes kendi partisyonunu yazmalı. kendi tarzı, kapasitesi vs ortaya çıkar, ona göre yapılır. elime hazır verilmiş davul partlarını ne çalabilirim, ne de çalmak isterim.
     
  20. reçetesi olmaz bu işin tabiki, sonuçta yaratıcılıkla alakalı bir mevzudur kendileri. Önemli olan tansiyon yaratacak kısımlar yerleştirmek parçanın içine.Bunlar kırılma noktalarıdır ve önemlidir.Aksi takdirde rahatsız edici bir sabitlik çıkar(teknik anlamda herşey oturmuşsa bile):bu armoni ,ritm gibi kısımlar için ayrı ayrı geçerli olduğu gibi bütün içinde geçerli.Son olarakta her elemanın kendi enstrümanında rahat hissetmesidir öle dikteci bir şekilde böle yap denmez, e uyumu sağlamak için uygun kişilerle çalışmak önemli tabi...
     

Bu Sayfayı Paylaş