Evde Amatör Kayıt

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda ExclusiveBFS tarafından 2 Haziran 2016 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba herkese. :) Evde kendi çapımda ufak tefek cover vb şeylerimi kaydetmek hoşuma gidiyor ancak bunu amfiyi pcye bağlayarak veya mahalledeki bilgisayarcıdan aldığım 10 liralık mikrofonla yapıyorum. Amfiyle kaydedince tiz, boğuk, değişik sesler alıyorum, mikrofonla da çok boğuk ve çok hışırtılı, ayrıca neden bilmiyorum iğrenç bir EQ ayarıyla duyuluyor dinlediğimde. En düzgün sonucu telefonumun mikrofonu veriyor :p

    Interface ile falan uğraşmak çok masraflı olur diye düşünüyorum bu yüzden ucuz yollu 50-60 liralık bir mikrofon alayım diyorum. Condenser ile dinamik mikrofon arasında ses anlamında ne gibi farklar var bilmiyorum galiba condenserin frekans aralığı daha genişmiş ama çok detaylı bilgiye sahip değilim. Araştırdığım kadarıyla hep pahalı mikrofonlar değerlendirilmiş, ucuz mikrofonlar hakkında adam akıllı bilgi bulamadım bu yüzden konu açma ihtiyacı duydum. Çok iyi kayıtlar alayım youtube'a soundcloud'a atayım vb gibi bir derdim yok sadece kaydettiğimde çok göze batmasın iş görsün yeter.

    (Bir de ayrı konu açmak yerine buradan sorayım odamda duvarların ses yalıtımı çok iyi ama kapı sesi aynen dışarı aktarıyor. Sadece kapıyı kaplayacak kadar yaklaşık 2 metrekarelik bir yalıtım süngeri alsam yeterli olur mu? Bununla da ilgili bilgi bulamadım malesef.)
     
  2. Kapıya yapıştıralacak sünger sadece yansımayı düzenleme konusunda yardımcı olur ve gereksiz olan oda reverb etkisini azaltır.
    Bunun yerine taş yünü veya cam yününden 1 plakayı astar ve kumaşla kaplayıp kapının arkasına asarsanız süngere nazaran daha çok iş görür düşüncesindeyim.

    Kayıt için (ses kartını düşünmediğinizden dolayı bunu öneriyorum) şöyle bişeyi, bu fiyatlara denk getirebilirseniz amacınıza yönelik güzel iş görecektir; http://www.thomann.de/intl/superlux_e205u.htm
     
  3. Avrupanın çoğundan getirtme şansım var kuzenimle ama o da türkiyeye ne zaman gelir 3 ay mı 5 ay mı bilmiyorum. Ki zaten fiyat bütçemi çok aşıyor. Bir yandan yeni amfi için para biriktiriyorum o yüzden mikrofonu mümkün olduğunca ucuz tutmak istiyorum.

    Yalıtım konusunda da, kapının arkasına derken diğer odalara bakan kısmına, değil mi yanlış mı anladım yoksa? Benim çaldığım tarafa mı öbürüne mi?
     
  4. Sizin çaldığınız tarafa olarak söylemiştim ben yalıtım işini. Sonuçta oda içerisindeki sesin dışarıya çıkılmadan yutulmasını istiyorsunuz.

    Ayrıca hocam o gösterdiğim sadece bir mikrofon değil gözünüzden kaçmış sanırım.
    Usb bağlantılı bi mikrofon olup, bilgisayar üzerine doğrudan kayıt sağlayan bir ürün (dahili ses kartlı denilebilir).
     
  5. Öyleyse işler değişir peki fiyatını hak eden bir ürün mü sizce çünkü amfi bütçesinden kısacağım bunu almak için. Bir de atıyorum bu modelde ses kartı olmasaydı onboard ses kartıyla kaydetmek isteseydim ne gibi bir fark çıkardı ortaya?

    Yalıtım konusunda ise şimdi anladığım kadarıyla bu taşyünü veya cam yününü 2 metrekare civarı alıp bir yüzünü astar ve kumaşla kaplayıp kapıya yapıştıracağım değil mi bu kadar?
     
  6. Ucuz mikrofonlar ile de olmuyor o iş malesef. Yani ben de 100 liralık bir dinamik mikrofon ve idare eder bi pci ses kartı ile evde ufak tefek kayıt alırım diye almıştım zamanında hiçbiri işe yaramadı. Yani ben boşa amfi parasından kısıp bunları almanızı önermem.

    Onun dışında ev için en ideal kayıt ne yazıkki prosesör ile oluyor. Usb arayüze sahip bir prosesörü pc ses kartı olarak gördüğü için kulağına gelen sesi aynen kayıt olarak alabiliyorsun.
    Ben de bu işe şu anda çözüm arıyorum mesela. Amfimi doğrudan ses kartına girdim kayıt aldım olmadı. Amfinin usb arayüzü olduğu için doğrudan onunla kayıt aldım yine olmadı. 100 liralık bir dinamik mikrofonla denedim o da işimi görmedi.

    Doğrudan telefon ile çektiğim videolardaki ses benim çalarkenki duyduğum sese daha yakın. O yüzden telefonla çekmeye devam edicem. İyi bir video kaydı yapan telefonunuz var ise onunla kaydedin.
    Yoksa da 100 liraya bir mikrofon almak yerine dijital bir fotoğraf makinesi alıp onunla çekin. Daha pratik olacaktır.
     
  7. Ha bir de son önerim şu. Android için güzel ses kaydı yapan programlar var. Ben telefonu mikrofonmuş gibi amfiye yakın koyarak gitarı kaydedip, pc'de müzik ile birleştiriyorum.
    Sesin patlamayacağı şekilde bir nokta bulursanız böyle de verimli olabiliyor.
     
  8. Çok fazla uygulama denedim ama xperianın ses kaydedicisi kadar yüksek sesli ve kaliteli kaydeden bir uygulama bulamadım. Xperia ile devam. Telefonda stereo mikrofon olmasının artısı var mıdır bilmiyorum ama genelde kayıtlarımı telefon ile yapıyorum her ne kadar kalite diğer yöntemlere göre düşük olsa da en doğru sesi o veriyor. İşimi görecek ucuz bir prosesörü ne kadara alabilirim? Bir de prosesör mantığı nedir tam olarak? Amfiyi bağlayabiliyor muyum bu prosesöre?
     
  9. Ben de Xperia Z2 kullanıyorum, mikrofonu gayet kaliteli kayıt için.

    Prosesörün mantığı şu, içerisinde pedal ve amfi simülasyonları var. Oradan setup kuruyosunuz. Yani amfiyi bağlamaya gerek yok zaten içerisinde amfi pedal efekt pedalları kabin vs. gibi simülasyonlar mevcut. Amfi ve prosesörlerin pek anlaştığı söylenemez o yüzden. Prosesör aldığınız zaman amfiye bağlayıp kullanmak isterseniz line in girişinden bağlayıp kullanılabilir. Normal inputtan girildiği zaman prosesörün preampı ile amfininki çakışıyor ve güzel bir sound alınamıyor.
     
  10. Bende xperia z1 var ancak kendi orijinal yazılımında ses kaydedici bulamadım, kendim bir tane kurdum ama çok iş gören bişey değil açıkçası. Siz bu ses kaydını xperia üzerinden hangi programla yapıyorsunuz?
     
  11. Ses kartı pc vs uğraşmak istemiyorsanız önerim zoom h1 handy recorder...bütçe ürünü bu tabii daha üst seviyeleri de araştırılabilir...birde eş dostta varsa gopro ödünç alınıp denenebilir iyi ses kaydediyor...

    Zoom H1 Handy Recorder Ses Kayıt Cihazı - n11.com
     
    Asr.Rh bunu beğendi.
  12. 463 lira çok da bütçe yanlısı bir fiyat değil bence. Yani o paraya orta halli ses kartı ve mikrofonla daha düzgün kayıtlar alınabilir.
    Bu aletler tam benlik olsa da, pratik olması bakımından, fiyatları her zaman fazla geldiği için hiç yanaşmadım. Belki 2. elde uygun birşeyler bulursam deneyeceğim mesela.
     
  13. Hi-Q Mp3 recorder diye bir uygulama var. Playstore üzerinden 10 lira civarı fiyatı ama apk olarak bulabilirsiniz. Uygulama gayet düzgün kayıt yapabiliyor. Ben onu kullanıyorum.
     
  14. Teşekkür ederim
     
  15. Audio Recorder kullanıyorum xperia'nın kendi uygulamalarından. Telefonla birlikte gelmediyse google play'e audio recorder yazınca Sony Mobile Communications'ın Audio Recorder'ı ilk sırada çıkıyor. Tavsiye ederim evimdeki 10 liralık mikrofona göre çok daha iyi sonuç veriyor.

    50-60 liralık bir şey arıyorum dedim naptınız :D:D Hadi 50-60 olmasa da uygun fiyatlı iş görecek bir şey arıyorum. Amacım profesyonel kayıt falan değil yani.
     
  16. 2008 civarı, gitarla yeni tanıştığım dönemlerde önceden de meraklı olduğum kayıt işine gireyim dedim. 10 lira bile etmeyecek dandik bir mikrofonla gitar kaydı alıyordum. Amfi ise 8 inç, Ibanez Tbx15r. Koniyi görmeyecek şekilde mikrofonlayıp, düzgün bir eq vs. plug in kullanarak iyi kötü beni tatmin edecek kayıtlar alabiliyordum. Yani amacınız çok üst düzey değilse bence elinizdekinden daha iyisine ulaşabilirsiniz bilgisayarı biraz daha kullanarak.

    Ayrıca ben de bir Xperia z2 kullanıcısı olarak kendi mikrofonuyla gayet tatminkar sonuçlar elde ediyorum. Youtube kanalımdaki Rainbow in the Dark kaydını onunla almıştık mesela arkadaşımla, fikir sahibi olabilirsiniz. Her şey uygun şekilde konumlandırmaya bakıyor; telefon için de, o dandik 10 liralık mikrofon için de :)

    Bu süreçte de uygun bütçeli mikrofon ve ses kartı için para biriktirebilirsiniz, çok daha iyi olur.
     
    Son düzenleme: 3 Haziran 2016
  17. Elektro gitar çaldığını düşünecek olursak iRig, i-plug, cherub gb2i tarzı bi aparat alarak (50-150TL arası bunlar) bilgisayara giriş yapabilirsin. Guitar Rig ve Kayıt programı ile senin işini fazlasıyla görecek kayıtlar alabilirsin.
     
  18. Gittigidiyor'da 30 liraya bir tane buldum ama resimlerinde hep iphone gösterilmiş, bunu pcde de kullanabiliyor muyuz?
     
  19. Link gönderirsen bakabiliriz. Ayrıca kalitesi düşük olanların gecikme süreleri fazla oluyor. Çokta dandiklere bakmamak lazım.
     

Bu Sayfayı Paylaş