Üretemiyorum.

Selamlar.

Benim derdim bu arkadaşlar. Yaratıcılık noktasında çok sıkıntılar çekiyorum. Yazdığım rifflerden tutun, kısacık en ufak bir melodiye kadar her şey kendini tekrar ediyor. Güzel şeyler üretemiyorum. Bu yetenekle alakalı bir şey mi? Zamanla geliştirilebilir mi yoksa? Neler önerirsiniz?
 
Valla bu tip durumlarda karsilastigimda yaptigim iki uc seyi paylasmak isterim. Bir tanesi tukendigimi dusundugum noktalarda rastgele bir sarki bulup onu calmaya calisiyorum. Sebebi ise degisiklik bulmaya, orada kullanilan teknik vs onu kendime katmaya calisiyorum. Bir digeri ise bunun sebebini hala anlayamadim mustang v2 amfiye sahibim, modlarla ve efektlerle oynadigim zamanlarda ortaya bazen ilginc seyler cikariyorum. Bazisi inanilmaz sacma oluyor ama uzerine gidip duzeltebiliyorum. E tabii bir anda o gelen ilham konusunu kenara atamayiz. Bazen olmayinca olmuyor, o tip zamanlarda en guzeli baska seylerle ilgilenmek. Bir digeri ise ilkine benziyor aslinda ama metal agirlikli caliyorum, diger tarz sarkilara yoneliyorum mesela blues. En azindan bunlar denenebilir belki sende de ise yarar. (Ortaya cikanlar ne kadar iyi orasi tartisilir tabii ama en azindan beni tatmin ediyor, belki seni de eder)
 
İlgilendiğiniz, yapmak istediğiniz tarzda parçaları sadece çalmak yetmez.. Analiz etmekte gerekir.. Genelde sadece çalınıp, ezberlenip bırakıldığı için zamanla yaratıcılığı törpüleyebiliyor. Kimisi doğal olarak zamanla üretime sadece çalarak, dinleyerek ulaşabilir. Fakat ulaşılamadığı zaman analiz noktasına da bulaşmak gerekir. Ne yapılmış, hangi kalıplar kullanılmış, melodi A - B kısımlarında nasıl bağlanmış, akor geçişleri nasıl yapılmış vs. bunları bilerek çalmak. İleri zamanlarda üretime katkı sağlayacaktır.
 
Yaratıcılığın elbette yetenekle alakalı kısmını tamamen yok sayamayız ama sonuç olarak davranışlarınız tabiki yaratıcılığın gelişmesinde önemli etkiye sahip.
Bu konuda şikayetçi olan kesim metal müzikle ilgili kesim gibi geliyor bana. Tek tip müzik dinlemekten vazgeçin. Dinleyeceğiniz bir country gitaristide size metal çalarken kullanabileceğiniz fikirler sağlayabilir. Sadece gitara dayalı müzik dinlemek zorunda değilsiniz, başka enstrümanları dinleyerekde gitar çalımınıza çok şey katabilirsiniz. Köklere inin, beğendiğiniz bir gitaristi kopyalamak yerine onun etkilendiği isimleri dinleyin, bu kişinin çalımındaki hangi elementler nereden geliyor bunlara bakın. Blues geçmişiniz yoksa, bir an önce blues öğrenmeye başlayın, çalacağınız tüm modern tarzların kökünde blues'un yattığımı unutmayın.
Benden bu kadar, umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
En önemli nokta ise sürekli dinlemek

Kesinlikle çok çok önemli. Geniş bir yelpazede arşiv oluşturun, bu bir.

İkincisi; ıvır-zıvır şeylerle uğraşmak yerine teori okuyun, bunu pratiğe dökün, ve çok çeşitli gamları öğrenin.

Yapılmışı varken yenisi için zaman harcamayın; en sevdiğiniz ve topluluk içinde çalınabilecek üç-beş parçayı mükemmel çalacak kadar iyi öğrenin. Unutmayın taklit en iyi öğrenme yoludur.

Nota okumayı ve yazmayı kesinlikle ve kesinlikle öğrenin tablarla zaman harcamayın.

Bunlardan sonra ilham kendiliğinden gelir. Yani sen istediğin kadar bağır çağır gelmez, gelmesi için çaba gerek.

Edindiğim tecrübe budur ...
 
Doğuştan özel bir yeteneğiniz yoksa olmaması normal zaten bu daha çok çalışma işidir önce klavyedeki tüm notaların yerlerini gamları lickleri öğrenip armoni bilgisi edikten sonra olmuyorsa bu konuyu açmalıydınız. :)
 
Selamlar.

Benim derdim bu arkadaşlar. Yaratıcılık noktasında çok sıkıntılar çekiyorum. Yazdığım rifflerden tutun, kısacık en ufak bir melodiye kadar her şey kendini tekrar ediyor. Güzel şeyler üretemiyorum. Bu yetenekle alakalı bir şey mi? Zamanla geliştirilebilir mi yoksa? Neler önerirsiniz?
Üzgünüm, bu mesele böyle bir forum başlığında kısaca ele alınabilecek bir şey değil.
Yetenekle alakası yok. Bilgi ve beceriniz sınırlı kaldığı için böyle.
Size basit bir egzersiz önereceğim. Ben bu konuda ders veriyorum ve bunu normalde öğrencilerime anlatıyorum. O nedenle her şeyi burada paylaşmam da doğru olmaz.
Ancak farklı tınılar üretip ilham almak için şöyle bir şey deneyebilirsiniz:
1)Basit bir C power chord (La telinde 3., re ve sol tellerinde 5. perdeler) basın.
2) Bu akorun içerisindeki her bir sesi sırayla C majör içerisindeki en yakın komşu ses götürün. Tabii bunun için C majördeki sesleri bilmeniz gerekiyor:)
Örneğin, önce C power chord çalın. Arkasından, la telinin 3. perdedeki C notasını, 2. perdedeki B notası ile değiştirin ve öyle çalın. Aynı şeyi, C yerine 5. perdedeki D notası ile de çalarak deneyin. Sol el parmaklarınıza da biraz egzersiz yaptırmış olacaksınız:)
Bütün bunları C majördeki bütün akorlar ve bu akorlar içindeki bütün sesler için de deneyebilirsiniz. Riffleriniz bu şekilde farklı farklı yerlere gidebilir. Ama açık fikirli olmalısınız.
 
Herkese mesajları için teşekkür ediyorum arkadaşlar. Yardımlarınız genel olarak iki alana çıkıyor. Bol bol (farklı türlerde) şarkı dinlemek ve müzik teorisini geliştirmek. Yetenekten ziyade yeterli emeği göstererek gelişebileceğini öğrenmek beni çok memnun etti.

Herkese teşekkürler tekrardan.
 
O dediğinizi hiçbirimiz yapamıyoruz. Yapsak forumda değil turnede olurduk zaten.
Ben şahsen yapılan yorumlara da pek katılmıyorum. 80'lerin başındaki gruplara bakın. 17 - 18 yaşında daha çocukken bu adamların çok mu müzik teorileri vardı, çok mu farklı türlerde şarkı dinliyorlardı? Üreten üretiyor valla öyle ya da böyle.

Bizim lisede bi matematikçi vardı. "Basmıyorsa kasmayın" derdi. Bu laf bence sadece matematik için geçerli değil.
 
O dediğinizi hiçbirimiz yapamıyoruz. Yapsak forumda değil turnede olurduk zaten.
Ben şahsen yapılan yorumlara da pek katılmıyorum. 80'lerin başındaki gruplara bakın. 17 - 18 yaşında daha çocukken bu adamların çok mu müzik teorileri vardı, çok mu farklı türlerde şarkı dinliyorlardı? Üreten üretiyor valla öyle ya da böyle.

Bizim lisede bi matematikçi vardı. "Basmıyorsa kasmayın" derdi. Bu laf bence sadece matematik için geçerli değil.
Metal müzik için konuşuyorum, büyük grupların genelde en iyi şarkıları ilk albümlerinde oluyor. Dediğiniz gibi çok genç yaşlarda.
 
Metal müzik için konuşuyorum, büyük grupların genelde en iyi şarkıları ilk albümlerinde oluyor. Dediğiniz gibi çok genç yaşlarda.

Öncelikle bir nebze sıkı çalıyor olman lazım. Judas Priest, Motorhead, Black Sabbath, Deep Purple ve Iron Maiden gibi grupların özellikler ilk albümlerinden bazı şarkıları çal , ama iyi çal. Ritmlerin oturaklı olsun. Tamamen kontrollü. Hani bazı ilanlarda gençler diyorlar ya ritm gitarda sorunum yok biraz solo çalabiliyorum filan diye onlar gibi ritm gitar çalma yani. Önce pratik olarak enstrümana hakim olursan biraz daha fikirlerin zenginleşebilir. Buda devamlı çalarak olacak.
 
O dediğinizi hiçbirimiz yapamıyoruz. Yapsak forumda değil turnede olurduk zaten.
Ben şahsen yapılan yorumlara da pek katılmıyorum. 80'lerin başındaki gruplara bakın. 17 - 18 yaşında daha çocukken bu adamların çok mu müzik teorileri vardı, çok mu farklı türlerde şarkı dinliyorlardı? Üreten üretiyor valla öyle ya da böyle.

Bizim lisede bi matematikçi vardı. "Basmıyorsa kasmayın" derdi. Bu laf bence sadece matematik için geçerli değil.
5-6 yıl önce bende siz gibi düşünüyordum ancak o zamanlar forumdaki bir abinin yazısını hatırladığım kadar yazacağım bu yüzden bu konuda size katılmıyorum.80lerde net yoktu nerde öyle hemen tab akor bulmak büyük Abilerden Master of puppets notaları bulupta ancak öyle.bu sayede de o dönem notalarla daha içli dışlı olundu böyle çalışanlar zaten bugün başarılı yerlerde.
Ayrıca matematik öğretmeniniz çok ayıp etmiş :)
 
Madem metallica'dan örnek veriyorsunuz bende şunu söyleyeyim. O dönem elbette fazla imkan yoktu ama James'in dediğine göre Lars neredeyse her hafta 3-4 tane yeni albüm alıp gruba dinletiyordu. Yine o dönemde daha çok canlı gösteri yapılıyor, herkes işin içinde oluyor.

Ama şimdide baktığımız zaman internet gibi bir güç var. Yinede bana eski şarkılar daha güzel geliyor, yeni şarkılar bir yerlerde hep tekrar ediyor gibi.
 
Bence farklı tarzlar çalışın. Burada çoğu kişi pop çalmaz ancak bnce çalın çalışın . Çeşitlilik çok şey katar. Örneğin Gültekin kaçar değişik tarzlarda çaldığı için soloları da çeşitlidir. Haluk Levent ile de çalışmıştır Sertap erenerlede örneğin.
Bkz. İş bitirici gitarist
 
Geri
Üst