Profesyonel Olmak Için Günde Kaç Saat Neler Çalışılmalı ?

?

Niye önemli? Çok iyi bir icracı beste yapamayabilir. Ha yani zorlasa yapar tabi, dandik I-IV-V besteler yapar. O zaman da sen sevmezsin :)

Gilmour bence süper bir icracıdır, bestesi icrasından daha aşağıdır ... şahsi görüş tabi. Anladın ne demek istediğimi ...
Anladım. Mesala şu da var. Beste yapmak kulak ister. Mesela ben eğer baktığı tab yanlış ise ufak kısımları kulaktan çıkartıyorum ancak bir parçayı çıkaramam. Bu da parça yazamam iyi icra edebilirim ile aynı gibi:D
 
Bence kesinlikle çalışmak 3 sene gitar çaldığımı sandım en son bu yaz günlük sekiz saat çalınca ne yaptığımın farkına vardım ayrıca çalışmak kesinlikle üretkenliği azaltır ama kendi kanaatimce belli bir seviyeye gelemediyseniz daha doğrusu içinizden geleni çalacak beceriye sahip değilseniz üretkenliğinizin hiçbir anlamı olmuyor aklınozda 20 saniyeye kurguladığınoz soloyu 2 dakika da çalarken ne zevk kalıyor ne de solo
 
Çünkü bu dünyadaki en başarılı kişiyi tanımlayabilecek bir karar mekanizması yok.Başarı nedir ? Çok para kazanmak mı yoksa çok hızlı çalmak mı?Ya da çok mutlu olmak mı? Bu dünya ve insan kıyaslamasında insanın sınırlarının daha geniş olması da ayrı bir konu benim için...
Arkadaş bu tür yorumları anlayamıyorum. 18 yaşında adam çalışıp iyi bir gitsrist, dünya çapında bir gitarist olmak ister, ama birileri sen bak işine kendi çapında ol da gerisini sittiret diyor.

Dünya çapında gitarist olmak çok mu zor. TR den çıkanlar dünya çapında sayılmıyor mu... Gitarist gitaristttir, yeteneği ne kadar ileri derece ise o kadar dünya çapındadır.

Bahsedilen hedef çok yüksekte, fakat ulaşılmaz değildir. Benim gibi 32 yaşındaki adam için imkansız olsa da 18 hyaşındaki adam için her daim mümkündür.
 
Öncelikle profesyonel olmak ise amacınız, bilmelisiniz ki, bu işi meslek edinmenin sadece %30 u müzikal yetkinlik, %70 i ise PR çalışmasıdır. Ne kadar bağlantınız var, sosyal medyayı ne kadar etkin kullanabiliyorsunuz, insanlarla ne kadar ilişki kurabiliyorsunuz, ne kadar düzgün bir imajınız var, bunlar da en az müzikal yetkinlik kadar önemli.

Eğer sorunuz, teknik anlamda iyi bir gitarist olmak için neler çalışılması gerektiğiyse, bu konuda onlarca konu açılmıştır, onlara göz gezdirebilirsiniz. Ama ne çalışırsanız çalışın metronom ile, disiplinli bir şekilde ve acele etmeden çalışmalısınız.

işte bu mesajınıza da imza atarım :) Teşvik bu yönde olunca yapıcı ve eğitici oluyor. Diğer şekilde ise tam tersi.
 
çalışmak kesinlikle üretkenliği azaltır

Kendi içinde çelişen bir yaklaşım değil mi bu?

Çalışma demeyelim, egzersize, ayıracağınız zaman üretkenlikten çalacağınız zaman değildir. Aksine çalacağınız zamanı çok daha etkin kullanabilmek adına yapıyorsunuz egzersizi. Yani demek istediğim egzersize ayrılacak zaman ile çalmaya ayrılacak zaman arasında bir denge oluşacak elbet zaman içinde.
 
Arkadaş bu tür yorumları anlayamıyorum. 18 yaşında adam çalışıp iyi bir gitsrist, dünya çapında bir gitarist olmak ister, ama birileri sen bak işine kendi çapında ol da gerisini sittiret diyor.

Dünya çapında gitarist olmak çok mu zor. TR den çıkanlar dünya çapında sayılmıyor mu... Gitarist gitaristttir, yeteneği ne kadar ileri derece ise o kadar dünya çapındadır.

Bahsedilen hedef çok yüksekte, fakat ulaşılmaz değildir. Benim gibi 32 yaşındaki adam için imkansız olsa da 18 hyaşındaki adam için her daim mümkündür.
Benim yorumumdan çıkardığınız anlam bayağı bir ilginç doğrusu.Ben kendi çapında iyi bir gitarist olmanın dünya çapında iyi bir gitarist olmaktan daha zor ve güzel olduğunu anlatmaya çalışmıştım.32 yaşına gelip halen kendinizi insanlara (dünyaya) kanıtlama çabasında olmanız ve ayrıca yaşı bir şeylere bahane etmeniz de güzel bir teşvik yöntemi olmuş denemez. İnsan çalıştıktan sonra her şeyi yapabilir.Yetenek diye bir şey yoktur.Başka bir 32 yaşındaki çok sevdiğim bir abi de "ben yeteneksizim olum yeaaa çalamam bunu" diyip bahane üretmişti.Yaşla mı alakalı bu durum bilemedim :)
 
Söylediklerine katılıyorum, şu hariç ...

Yetenek diye bir şey yoktur

Yetenek diye bir şey elbet var ama üzerine gidip çalışmazsan bi işe yaramaz.

Enstruman çalmak için istek, disiplin, fiziki uygunluk, yetenek, kulak, ve tabi ki beyin gerekir. Tabi bunlar her insanda değişik oranlarda bulunur o ayrı.

Yetenek eksiğini istek veya ekstra çaba ile kapatabilirsin. İsteğin olmasa bile öyle bir yeteneğin vardır ki az çaba ile çok iyi çalarsın. Obua çalmaya acaip yeteneğin vardır ama ağız yapın uygun değildir ...

Ha ama beynin yoktur, ona yapacak bişey yok :D:D:D:D
 
Benim yorumumdan çıkardığınız anlam bayağı bir ilginç doğrusu.Ben kendi çapında iyi bir gitarist olmanın dünya çapında iyi bir gitarist olmaktan daha zor ve güzel olduğunu anlatmaya çalışmıştım.32 yaşına gelip halen kendinizi insanlara (dünyaya) kanıtlama çabasında olmanız ve ayrıca yaşı bir şeylere bahane etmeniz de güzel bir teşvik yöntemi olmuş denemez. İnsan çalıştıktan sonra her şeyi yapabilir.Yetenek diye bir şey yoktur.Başka bir 32 yaşındaki çok sevdiğim bir abi de "ben yeteneksizim olum yeaaa çalamam bunu" diyip bahane üretmişti.Yaşla mı alakalı bu durum bilemedim :)
Aradaki sert tartışmaya hiç bulaşmadan,lütfen yetenek diye bir şey yok demeyin.Ha doğru olan herhangi birşeyde yalnız yetenekliler başarılı olmaz, çalışarakta biryerlere gelinir diyorsanız eyvallah ama özellikle klasik müzik dünyasında çok ama çok küçük yaşlarda müthiş çalan yada besteler yapan insanlar var.Yalnızca günde atıyorum günde 10 saat çalışarak varamayacağınız yerler var.Örneğin Mozartın ilk eserlerini 5 yaşında vermeye başladığını düşünürsek,bunun sadece çalışmayla olabileceğini söylemek oldukça güçtür.
Burada konu elbette bu değil farkındayım ama inanın yetenek diye birşey var.
 
Aradaki sert tartışmaya hiç bulaşmadan,lütfen yetenek diye bir şey yok demeyin.Ha doğru olan herhangi birşeyde yalnız yetenekliler başarılı olmaz, çalışarakta biryerlere gelinir diyorsanız eyvallah ama özellikle klasik müzik dünyasında çok ama çok küçük yaşlarda müthiş çalan yada besteler yapan insanlar var.Yalnızca günde atıyorum günde 10 saat çalışarak varamayacağınız yerler var.Örneğin Mozartın ilk eserlerini 5 yaşında vermeye başladığını düşünürsek,bunun sadece çalışmayla olabileceğini söylemek oldukça güçtür.
Burada konu elbette bu değil farkındayım ama inanın yetenek diye birşey var.
Sert tartışma değil bu yahu naptınız :) böyle örneklerin farkındayım tabi ki ama bana gene de insanların yeteneği bahane olarak kullanması hep yanlış gelmiştir.Mozart dünya çapında başarılı bir müzisyen dersek gene yanlış olur çünkü galaksideki hatta kozmostaki en iyi müzisyenlerden birisidir :) bir diğeri de kirk hammet ama artık çok pratik yapmıyormuş yaşlanmış
 
Sert tartışma değil bu yahu naptınız :) böyle örneklerin farkındayım tabi ki ama bana gene de insanların yeteneği bahane olarak kullanması hep yanlış gelmiştir.Mozart dünya çapında başarılı bir müzisyen dersek gene yanlış olur çünkü galaksideki hatta kozmostaki en iyi müzisyenlerden birisidir :) bir diğeri de kirk hammet ama artık çok pratik yapmıyormuş yaşlanmış

Kirk hammet deyince ne desek tehlikeli:) ama hadi bakalım diyorum işte, vibratosu felaket elektrik çarpmış gibi.:p
 
Merhaba,
Profesyonelikle, ne çalışmalıyım? arasında seviye tespiti yapmak gerek.
her seviye için yapılması gerekenler farklı. Yeni başlanıyorsa kromatik parmak çalışması, akor basma, basit şarkılar çalışma.
orta seviye gamlara, solo tekniklerine, akor üzerine vokal ekleme olabilir. Yapmak istenilen müzik ne ise o sizi yönlendirir.
Ama mutlaka bir grubunuzun arkadaşlarınızın olması gerek. Bu ayrı bir teşvik, hedeftir.
Ne kadar çalışmak konusu? Ne kadar odaklabiliyorsanız, o kadar iyi. Çünkü yorgunluk bıkkınlık söz konusu olabiliyor. yapmak istediğiniz şeyler yavaş ilerler, başka işler araya girer face bakarsın, ülkede bir olay olur . sonuçta performans kondisyon gerektirir, devamlı çalışmak gerek. Şimdi 10 saat çalışmak gerek demek kolay. Ama bu 1 saat, 1:30 saat, 2 saat yavaş yavaş artarak çalıştığınız zorladığınız şeye bağlıdır.

görüşmek üzere
 
Söylediklerine katılıyorum, şu hariç ...



Yetenek diye bir şey elbet var ama üzerine gidip çalışmazsan bi işe yaramaz.

Enstruman çalmak için istek, disiplin, fiziki uygunluk, yetenek, kulak, ve tabi ki beyin gerekir. Tabi bunlar her insanda değişik oranlarda bulunur o ayrı.

Yetenek eksiğini istek veya ekstra çaba ile kapatabilirsin. İsteğin olmasa bile öyle bir yeteneğin vardır ki az çaba ile çok iyi çalarsın. Obua çalmaya acaip yeteneğin vardır ama ağız yapın uygun değildir ...

Ha ama beynin yoktur, ona yapacak bişey yok :D:D:D:D
Yetenek dediğimiz şey, kimya formüllerine giren katalizör gibidir. Sadece tepkimeyi hızlandırır. Burada anahtar çok çalışmaktır.
Bu arada fiziki uygunluk demişsiniz. Fiziki uygunlukla ilgili cevabı bir video ile vermek istiyorum. Böylece çalışmanın engel tanımadığını anlamış olursunuz.
 
Fiziki uygunlukla ilgili cevabı bir video ile vermek istiyorum. Böylece çalışmanın engel tanımadığını anlamış olursunuz.

Konu "profesyonel" müzisyenlik. Elbette hiçbir fiziki engel enstruman çalmaya engel değildir ama iş profesyonel müzisyenliğe geldiğinde fiziki uygunluk gerek şartlardan biridir. Bakış açını anlayabiliyorum ama dediğim gibi konu profesyonel müzisyenlik.

Fiziki uygunluk konusu konservatuarlarda özellikle ve titizlikle değerlendirilen bir husustur. Aramızda konservatuar öğrencisi varsa bizleri bu konuda daha iyi aydınlatabilir.
 
Bazı katalizörler de tepkimeyi yavaşlatır; yani yukarıda dediğimi tersinden söylemiş oluyorsun. Profesyonel olabilmek için tüm unsurlar belli bir denge dahilinde bulunmak zorunda.
Hayır . Öyle demiyorum. Diyroum ki . Ne olursa olsun tek başına çalışmak yeterlidir. Aksi takdirde her zaman sığınacak bir bahane olurdu. benim "parmaklarım kısa". "benim param yok bu sebeple iyi gitar alamıyorum". "Benim boyum kısa"." yeteneğim az". Bunların hepsi bahane.
BU arada tepkime hızını arttıranlara katalizör denir. Yavaşlatanlara inhibitör denir. Lütfen yanlış bilgi vermeyiniz.
 
Geri
Üst