Macbook Pro için ses kartı

Merhabalar, Uzun bir aradan sonra tekrardan müziğe dönmeye karar verdim. Ekipman toplamak için biraz araştırma yaptığımda fiyatların ciddi derecede arttığını gördüm. Bu yüzden lambalı amfi hayallerimi falan pas geçip direk ses kartlarına yönelmek istiyorum. Elimde şu anda 2018 macbook pro var. Usb-c girişli bir ses kartı bakıyorum, biraz araştırma yaptım ve karşıma Focusrite gen3 solo çıktı. Sizce macbook hoparlörü ile tatmin edici bir ses alır mıyım. Bir de macbookta hangi programı kullanmam gerek bias fx mi guitar rig mi? Bu konu da çok fazla bilgim yok yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
Bilmediğim için, güncel kalmadığım için soruyorum... orjinal konudan çok uzaklaştırmam umarım.

Guitar Rig tarih oldu söylemi yüzünden biraz bakındım da:


Anlaşılan Amplitube duruyor, Bias da işin içine tepelerden girmiş vaziyette. Ama gördüğüm sanki Guitar Rig 6 çıkmamış gibi:


Öyle midir?

Bunun yanında, Bias ampte hiç effect yok ayrıca bias fx mi almak lazım?

Eskiden, LePou amp simleri epey iyiydi. Ama şimdi öyle midir bilemiyorum? Youtube'da LePounun Dual Rectosunu Bias'ın ki ile karşılaştıran bir video gördüm... Hala işin içinde gibi geldi bana:



Burada ben şahsen Bias'dan ziyade Waves'i ve Taranov'unkini sevdim (ikisini de bilmiyorum) ve LePou sanki bana Bias'dan daha iyi epey daha iyi geldi. Tabi zevkler renkler.

B
 
Merhabalar, Uzun bir aradan sonra tekrardan müziğe dönmeye karar verdim. Ekipman toplamak için biraz araştırma yaptığımda fiyatların ciddi derecede arttığını gördüm. Bu yüzden lambalı amfi hayallerimi falan pas geçip direk ses kartlarına yönelmek istiyorum. Elimde şu anda 2018 macbook pro var. Usb-c girişli bir ses kartı bakıyorum, biraz araştırma yaptım ve karşıma Focusrite gen3 solo çıktı. Sizce macbook hoparlörü ile tatmin edici bir ses alır mıyım. Bir de macbookta hangi programı kullanmam gerek bias fx mi guitar rig mi? Bu konu da çok fazla bilgim yok yardımcı olursanız çok sevinirim.

Valla kısa vadede kulaklık epey sağlam bir çözüm olur sizin için, bence... DT770 bakabilirsiniz, gerçi bütçeyi bilmiyorum. O kart fena değil, iş görür. Ama biraz daha kasıp şuna baksanız:


Ikinci giriş yarın öbür gün çok işe yarayabilmekte. Misal kabin mikrofonlamak isterseniz, iki tane mikrofonu konumluyorsunuz sonra biri sağa biri sola... çok güzel de olur.

B
 
Eskiden, LePou amp simleri epey iyiydi. Ama şimdi öyle midir bilemiyorum?
Ben LePou'nun ENGL'ını kullanıyorum hala. Denediğim VST'ler arasında en iyi ENGL bence. :) Son zamanlarda favorim STL Tones. Hem amfi uygulamaları olsun hem de IR Loader (Libra) uygulaması olsun, istediğim jın jın tonu alabiliyorum. Çok efekt kullanmam ama efekt lazım olduğu zaman Bias FX 2'den açıyorum.
 
Ikinci giriş yarın öbür gün çok işe yarayabilmekte. Misal kabin mikrofonlamak isterseniz, iki tane mikrofonu konumluyorsunuz sonra biri sağa biri sola... çok güzel de olur.

Aynı çalımın birini sağa birini sola koyarsanız Phase Cancellation denen durumu yaşarsınız. Bahsettiğiniz mevzu, yani Dual Tracking için, isminde olduğu gibi 2 kere çalmanız lazım. 1 kanal için, birden fazla mikrofon ile farklı kabin veya hoparlör üzerinden eş zamanlı kayıt alınabilir veya reamp yapılabilir ancak bu tamamen blend edilmek için kullanılır. Benzer şekilde aynı işi yapan IR dosyaları da mevzut. Mesela kullandığım IR paketi Ownhammer Heavy Hitter içinde sadece Mesa V30, Marshall V30, Orange gibi kabinler bulunmakla beraber Mesa V30 + Orange gibi tek dosyaya indirgenmiş blend IR dosyaları da mevcut. Ancak bu işlemi hem sağ kanal hem sol kanal için uygulamanız gerekli.

Ancak bu işlemi aynı kabinin 2 farklı hoparlörünü eş zamanlı olarak gerçekleştirecek kişide gerekli reamp techizatı da vardır, yapabilecek ortam da vardır. Yine de, elinizde akustik, önünüzde mikrofon kayıt almak istersiniz, 2 giriş iyidir. Birisi zaman içinde deforme olur diğerine geçersiniz, iyidir.

Bir öneri olarak, hem ses kartına para verilecek, hem yazılımlara para verilecekse, bunun yerine biraz daha eklenip kayıt arayüzüne de sahip prosesörlere yönelinebilir. Para varsa Axe FX8, olmadı Line 6 Helix, daha da düşük segmentte Mooer 300, 200 veya 150 modellerine kadar inilebilir. Verdiğiniz paraya paralel çeşitlilikte ve kolay kullanım arayüzüne sahip ekipmanlarla evinizde doğrudan tonunuzu ayarlayıp kayıt alıp, sonrasında aynı bileşenleri provada veya evinizde sadece çalım için de kullanabilirsiniz.

2i2'nin 1400 TL, Bias FX 2'nin 180 dolar olduğu bir senaryoda, bence daha tercih edilesi, tabi mikrofon kullanma ihtiyacı yoksa.
 
Ben 6 aydır bunu kullanıyorum, USB C girişli imac'e terfi edince almıştım, ev kullanıcıları için çok iyi bir seçenek olmuş:


Bununla birlikte yukarıda belirtilen seçenek de mümkün, zira ses kartı alınca referans monitör veya kulaklık da işin içine girecek. Macbook hoparlörü işi kotaramaz maalesef. Bu sebeple ses kartı olarak kullanılabilecek ve hoparlör çıkış ya da line out çıkışı olan prosesörler de düşünülebilir. Böylece yazılım kısmını düşünmeye gerek kalmaz. Bu da bir seçenek.

Bende bundan var:


Kullanması basit, Mac bunu doğrudan ses kartı olarak algılıyor. Bu kadar büyüğüne ihtiyaç yoksa daha uygun seçeneği de var:

 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Valla kısa vadede kulaklık epey sağlam bir çözüm olur sizin için, bence... DT770 bakabilirsiniz, gerçi bütçeyi bilmiyorum. O kart fena değil, iş görür. Ama biraz daha kasıp şuna baksanız:


Ikinci giriş yarın öbür gün çok işe yarayabilmekte. Misal kabin mikrofonlamak isterseniz, iki tane mikrofonu konumluyorsunuz sonra biri sağa biri sola... çok güzel de olur.

B
Kabin olaylarına pek girmek istemiyorum artık evde kendi başıma bir şeyler yapacağım için yeterli olacağını düşünüyorum. Bütçem 1400 civarı gitar + ses kartı
 
Bilmediğim için, güncel kalmadığım için soruyorum... orjinal konudan çok uzaklaştırmam umarım.

Guitar Rig tarih oldu söylemi yüzünden biraz bakındım da:


Anlaşılan Amplitube duruyor, Bias da işin içine tepelerden girmiş vaziyette. Ama gördüğüm sanki Guitar Rig 6 çıkmamış gibi:


Öyle midir?

Bunun yanında, Bias ampte hiç effect yok ayrıca bias fx mi almak lazım?

Eskiden, LePou amp simleri epey iyiydi. Ama şimdi öyle midir bilemiyorum? Youtube'da LePounun Dual Rectosunu Bias'ın ki ile karşılaştıran bir video gördüm... Hala işin içinde gibi geldi bana:



Burada ben şahsen Bias'dan ziyade Waves'i ve Taranov'unkini sevdim (ikisini de bilmiyorum) ve LePou sanki bana Bias'dan daha iyi epey daha iyi geldi. Tabi zevkler renkler.

B

İşte ben en son Guitar rig ve Bias fxte kaldım, Guitar rig eski bir bilgisayar da denedim Bias fx ise Line 6 mobil ses kartı ile telefonda denedim. O yüzden şimdi tekrardan telefon yapmak istemiyorum. Hem bilgisayar da daha kaliteli gelecek hem de daha fazla seçenek olacağı için daha rahat edebileceğimi düşünüyorum. Bu arada İrig Hd kullanmadım hiç.
 
Ben 6 aydır bunu kullanıyorum, USB C girişli imac'e terfi edince almıştım, ev kullanıcıları için çok iyi bir seçenek olmuş:


Bununla birlikte yukarıda belirtilen seçenek de mümkün, zira ses kartı alınca referans monitör veya kulaklık da işin içine girecek. Macbook hoparlörü işi kotaramaz maalesef. Bu sebeple ses kartı olarak kullanılabilecek ve hoparlör çıkış ya da line out çıkışı olan prosesörler de düşünülebilir. Böylece yazılım kısmını düşünmeye gerek kalmaz. Bu da bir seçenek.

Bende bundan var:


Kullanması basit, Mac bunu doğrudan ses kartı olarak algılıyor. Bu kadar büyüğüne ihtiyaç yoksa daha uygun seçeneği de var:

Söylediğiniz ürünler güzel paralar, Ben daha çok kendi başıma takılacağım ucuz yollu bir şeyler düşünüyorum. ilk başta ses kartı + gitar alıp. Biraz onunla aşır neşir olup . Daha sonradan da bir orta düzey Monitör eklerim devam ederim. Amacım profesyonel iş yapmak değil şu anlık sadece evde canım sıkıldığında elime alıp çalmak. Bir de çok fazla seçenek olduğu için oyun gibi arayıp şu tonu deneyim şu pedalı takayım ha güzel bi biraz burada çalayım. Tarzında takılmak istiyorum.
 
Aynı çalımın birini sağa birini sola koyarsanız Phase Cancellation denen durumu yaşarsınız. Bahsettiğiniz mevzu, yani Dual Tracking için, isminde olduğu gibi 2 kere çalmanız lazım. 1 kanal için, birden fazla mikrofon ile farklı kabin veya hoparlör üzerinden eş zamanlı kayıt alınabilir veya reamp yapılabilir ancak bu tamamen blend edilmek için kullanılır. Benzer şekilde aynı işi yapan IR dosyaları da mevzut. Mesela kullandığım IR paketi Ownhammer Heavy Hitter içinde sadece Mesa V30, Marshall V30, Orange gibi kabinler bulunmakla beraber Mesa V30 + Orange gibi tek dosyaya indirgenmiş blend IR dosyaları da mevcut. Ancak bu işlemi hem sağ kanal hem sol kanal için uygulamanız gerekli.

Ancak bu işlemi aynı kabinin 2 farklı hoparlörünü eş zamanlı olarak gerçekleştirecek kişide gerekli reamp techizatı da vardır, yapabilecek ortam da vardır. Yine de, elinizde akustik, önünüzde mikrofon kayıt almak istersiniz, 2 giriş iyidir. Birisi zaman içinde deforme olur diğerine geçersiniz, iyidir.

Bir öneri olarak, hem ses kartına para verilecek, hem yazılımlara para verilecekse, bunun yerine biraz daha eklenip kayıt arayüzüne de sahip prosesörlere yönelinebilir. Para varsa Axe FX8, olmadı Line 6 Helix, daha da düşük segmentte Mooer 300, 200 veya 150 modellerine kadar inilebilir. Verdiğiniz paraya paralel çeşitlilikte ve kolay kullanım arayüzüne sahip ekipmanlarla evinizde doğrudan tonunuzu ayarlayıp kayıt alıp, sonrasında aynı bileşenleri provada veya evinizde sadece çalım için de kullanabilirsiniz.

2i2'nin 1400 TL, Bias FX 2'nin 180 dolar olduğu bir senaryoda, bence daha tercih edilesi, tabi mikrofon kullanma ihtiyacı yoksa.



Aynı kolon için (WGS ET65), sm57'yi bir sola (veya sağa hatırlamıyorum) beta 57'yi de ters tarafa koydum. Bu kadar. Konumlamayı bilmeniz lazım. Dolayısı ile konunun dual tracking ile hiç mi hiç alakası olmadığı gibi, "phase cancellation" geçerli olmaz, doğru konumlama ile. Yanlış konumlamaya dikkat etmek lazım sadece o kadar. "Blend" diyorsunuz buna...

IR falan zaten kolay. Mikrofon yerine line seviyesinde ya preamptan ya da amfinin alakalı çıkışından veya amfinin asıl çıkışını bir loadboxa bağlamak üzere alınan sinyale bir kabin simulatörü verince IR loader'ın özellikleri ile olay kolay. LePou LeCab içinde bile (kaç senelik teknoloji) phase invert artı +5ms'e kadar ayar imkanı var sağ sol için. Dolayısı ile "blend" hiç zor bir şey değil preamp sinyalinden. Dolayısı ile öyle teçhizat falan da istemez.

2 mikrofon, 2 mikrofon alan bir ses kartı ve... en önemli girdi!

BİLGİ ;)

Misal, alttaki:



Burada 50W lambalı amfiyi kendi yaptığım bir DIY resistive bir loadboxa giriyorum (reaktif olsa daha da iyi olacak) oradan line seviyesindeki çıkışı ses kartına atıp orada IR uyguluyorum. Ben RedWireZ severim, Ownhammer da güzel gerçi... Bu burada da LePou'nun LeCab'ini kullanarak sağa ve sola 1.5ms gibi fark verdim yanlış hatırlamıyorsam (daha airy olur).

Kısacası 2 girişli bir kartı olsa, bilgi ile arkadaş bunların hepsini yapabilir. Çok zor değiller.

B
 
Son düzenleme:
Ben LePou'nun ENGL'ını kullanıyorum hala. Denediğim VST'ler arasında en iyi ENGL bence. :) Son zamanlarda favorim STL Tones. Hem amfi uygulamaları olsun hem de IR Loader (Libra) uygulaması olsun, istediğim jın jın tonu alabiliyorum. Çok efekt kullanmam ama efekt lazım olduğu zaman Bias FX 2'den açıyorum.

Adamın Soldano tipi yaptığını en çok severdim ben... Kayıtlı duruyor olması lazım bir yerlerde.

:)

Bir de Mertay'dan öğrendiğim (adını unuttum) bir güç amfisi modellemesi de vardı, presence resonance güzel fine tuning oluyor. TPA-1... hatırladım


B
 


Aynı kolon için (WGS ET65), sm57'yi bir sola (veya sağa hatırlamıyorum) beta 57'yi de ters tarafa koydum. Bu kadar. Konumlamayı bilmeniz lazım. Dolayısı ile konunun dual tracking ile hiç mi hiç alakası olmadığı gibi, "phase cancellation" geçerli olmaz, doğru konumlama ile. Yanlış konumlamaya dikkat etmek lazım sadece o kadar. "Blend" diyorsunuz buna...



Bahsedilen işlemlerin hiçbir zaman 2 kere çalım kadar geniş bir hissiyat verdiğini düşünmüyorum ancak çok farklı tarzlar üzerinden konuşuyormuşuz attığınız örneklere bakınca. Benim desteklediğim, doğruluğunu defalarca test etme imkanı bulduğum görüşü şöyle ekleyeyim. 1 dakika kadar bakmanız yeterli olacaktır.



İşin özünde, 2 kanaldaki ufak farklılıkların daha geniş bir duyum sağladığı, aynı çalımı kopyaladığımızda sadece daha yüksek bir mono kanal elde edeceğimizden bahsediyor. Zinciri en baştan düşününce, IR dosyaları ile kabinler kopyalanırken aslında sese belli bir EQ uygulamaktan farklı birşey yapmıyorlar. Öyleyse ben tek kanalı kopyalasam ve farklı EQlar uygulasam dediğiniz noktaya denk gelmem gerekirdi ancak bunun asla 2 kere kaydedip sağa ve sola panlamak ile elde edilecek genişliği yakalamayı sağlayacağını düşünmüyorum. Yine de bir fırsat bulunca test etmek lazım.
 
Bahsedilen işlemlerin hiçbir zaman 2 kere çalım kadar geniş bir hissiyat verdiğini düşünmüyorum ...

Ben bunu iddia etmiyorum. Hiç bir şekilde iki mikrofon ile bunun yerine geçer falan demedim. O farklı, bu farklı... Sadece iki mikrofon ile kayıt sayesinde, mikrofonları doğru yerlere koyarak, daha geniş airy bir hava gelir diyorum, tek mikrofona göre. Tek mikrofonla kayıt alıp ona reverb falan vermek yerine, iki mikrofonla onları doğru yerlere koyup (ki faz birbirini öldürmesin), çok daha az reverb ve delay ile daha "büyük" ve bir hava. Deneyin seversiniz. Ki zaten BLEND diyorsunuz ya, işte onun sadece eq için olmayan tarzları aslında bu. Mikrofonları farklı farklı yerlere, hatta farklı mikrofon modellerini bilerek farklı yerlere yerleştirme sanatı... (IR'daki blendden bahsetmiyorum sadece) Mikrofonlar misal 90 derece konulur hatta, XY axlar gibi. Veya benim yaptığım gibi kabinin üzerine, yani grillcloth üzerine işaret vs...

İşte bunu yapabilmenin sırrı da, ses kartında. Arkadaşa bundan dolayı iki girişli ilerde çok daha işe yarayabilir demekteyim.

İşin özünde, 2 kanaldaki ufak farklılıkların daha geniş bir duyum sağladığı, aynı çalımı kopyaladığımızda sadece daha yüksek bir mono kanal elde edeceğimizden bahsediyor. Zinciri en baştan düşününce, IR dosyaları ile kabinler kopyalanırken aslında sese belli bir EQ uygulamaktan farklı birşey yapmıyorlar. Öyleyse ben tek kanalı kopyalasam ve farklı EQlar uygulasam dediğiniz noktaya denk gelmem gerekirdi ancak bunun asla 2 kere kaydedip sağa ve sola panlamak ile elde edilecek genişliği yakalamayı sağlayacağını düşünmüyorum. Yine de bir fırsat bulunca test etmek lazım.

IR olarak olunca, aynen durum o, sadece EQ. Lakin şu var, 0-5ms fark koyunca sağa ve sola panlediğiniz sinyale, yine dümdüz hiç fark olmadan tek kanal gibi olana göre daha güzel oluyor. Kesin deneyin. Çok da basit yapması. Ama işte bu 0-5ms arasında giderken bazen faz sapıtıyor, yani sağlam bir kulaklıkla dinleye dinleye yapmak lazım. Elbette ideali çifte kayıt, hatta her birisi iki blend mikrofonla... Buna laf yok. Ama solo için özellikle çifte kayıt malum biraz zor o durumda... İşte oradaki tonalite için epey işe yarıyor.

Hatta imkan varsa, dümdüz gitar amfisinin çıkışını, iki farklı kabine verin. Imkan varsa, denemek için... Sağ sol gibi misal, araları açık olsun yalnız üst üste veya yan yana değil. Birden "boyut" geliyor, çünkü farklı zamanda kulağa geliyor o kerata Hertzler ve o da kendiliğinden bir "reverb" işi yapıyor. (Vibört diyesim geldi ama neyse işi sulandırmayayım.)

B
 
warrenhaynes-maninmotion.jpg


Warren Haynes (ki hastasıyımdır) Man in Motion albümünün kayıtlarından... Fender Pro. Jr. Kendisi duysun diye...

Tabi, bunlar davul mikrofonlama yanında devede kulak...

B
 
Geri
Üst