Referans Monitör Ve Kulaklık Tavsiyesi?

Selamlar.Referans monitör ve kulaklık alma planım var.Elektro gitar kaydında kullanacağım ev kullanımı için.Monitör için çifti maksimum 1200 ayırabilirim.Kulaklık ise maksimum 400 tl..
 
Odanız standart apartman dairesi yüksekliğinde ve 10-15m2 arasında ise 5"in üzerinde hoparlörlerle sağlıklı çalışılmıyor malesef, alt frekanslarda yığılmalar yaşanıyor, bu sebeple monitor olarak JBL LSR305 (308ini kullanıyorum, şu an yabancı forumlarda favori monitördür) , kulaklık olarak da beyerdynamic dt-770 pro 80ohm öneriyorum...
 
Yeni konu açmamak için buraya yazıyorum.

Apogee jam alıp kulaklıkla ipad ile takılmak istiyorum bir süre.

Tavsiye ettiğiniz kulaklıktan buldum fakat fiyatı çok uygun geldi bir terslik olma ihtimali var mıdır? Birde 80-250 ohm olarak değişiyor bu kulaklıklar fark nedir? Son olarak bu kulaklıklar amfiye ihtiyaç duyuyormuş gitar çalarken böyle bir ihtiyacım olacak mı?

http://www.sahibinden.com/ilan/alis...yerdynamic-dt-770-pro-250-ohm-207075093/detay
 
Son düzenleme:
Yeni konu açmamak için buraya yazıyorum.

Apogee jam alıp kulaklıkla ipad ile takılmak istiyorum bir süre.

Tavsiye ettiğiniz kulaklıktan buldum fakat fiyatı çok uygun geldi bir terslik olma ihtimali var mıdır? Birde 80-250 ohm olarak değişiyor bu kulaklıklar fark nedir? Son olarak bu kulaklıklar amfiye ihtiyaç duyuyormuş gitar çalarken böyle bir ihtiyacım olacak mı?

http://www.sahibinden.com/ilan/alis...yerdynamic-dt-770-pro-250-ohm-207075093/detay

80 ohm kulaklıklar için preamfiye ihtiyaç duyulmaz, aynı zamanda iyi çıkışı olduğundan müzik de dinlenebilir. 250-800 ohm preamfi isteyebilir. bu kulaklık kayıt ve mix için çok ideal bir kulaklık değil, fakat benim için yeterliydi. DT770M 80 ohm olanı bas çalmak için pc'de ampeg svx ile kullanmıştım.
Apogee jam hakkında bilgim yok.
 
80 ohm kulaklıklar için preamfiye ihtiyaç duyulmaz, aynı zamanda iyi çıkışı olduğundan müzik de dinlenebilir. 250-800 ohm preamfi isteyebilir. bu kulaklık kayıt ve mix için çok ideal bir kulaklık değil, fakat benim için yeterliydi. DT770M 80 ohm olanı bas çalmak için pc'de ampeg svx ile kullanmıştım.
Apogee jam hakkında bilgim yok.
Başka tavsiyeniz var mı peki?
 
Selamlar,
Bende Roland UA25EX ses kartı var, bir tane ref. kulaklık almayı planlıyorum fakat bu konulardan pek anlamadığımdan işin içinden çıkamadım. Şöyleki, kulaklıklar için bir takım ohm değerleri belirtilmiş, bunlar tam olarak neyi ifade ediyor? Yani bu ohm değerlerinin anlamı nedir, neden bir standart yok ? Kimisi 250 ohm kimisi 80 ohm vs. Bu şekilde üretilmelerindeki amaç nedir ? Misal hepsi 80 ohm olsa olamaz mıydı ?
Bunların dışında, benim ses kartım kaç ohm destekliyor bilgi bulamadım. Bu konuda da yardım rica edebilir miyim ?
 
Selamlar,
Bende Roland UA25EX ses kartı var, bir tane ref. kulaklık almayı planlıyorum fakat bu konulardan pek anlamadığımdan işin içinden çıkamadım. Şöyleki, kulaklıklar için bir takım ohm değerleri belirtilmiş, bunlar tam olarak neyi ifade ediyor? Yani bu ohm değerlerinin anlamı nedir, neden bir standart yok ? Kimisi 250 ohm kimisi 80 ohm vs. Bu şekilde üretilmelerindeki amaç nedir ? Misal hepsi 80 ohm olsa olamaz mıydı ?
Bunların dışında, benim ses kartım kaç ohm destekliyor bilgi bulamadım. Bu konuda da yardım rica edebilir miyim ?
Bu empedans meselesi biraz karışık bir konu. Bir tür direnç diyebiliriz. Bu konunun bir takım teknik forumlarda tafsilatlı izahatlarını bulmak mümkün.
Ancak ben meseleyi çok basitleştirerek şöyle somutlaştırabilirim : Geneli itibariyla ; yüksek empedanslı kulaklıklarda ( örneğin 250 ohm) , düşük empedanslı kulaklıklara ( örneğin 32 ohm) göre duyumu daha iyi sağlayabilmek için ( bahse konu olan direnç nedeniyle ) volüm potunu daha fazla açmak gerekir. Ayrıca eğer cihazınızın kulaklık amplisinin çıkış gücü yeterli değilse ; volüm potunu açsanız bile , yüksek empedanslı kulaklığı bu cihaz yeterince süremeyeceği için , ideal duyuma sahip olamayabilirsiniz.Dolayısıyla cihazın amplisinin çıkış gücü ile kulaklığın empedans değeri arasında uyum olması önemlidir.
Peki kulaklıklarda niye farklı empedans değerleri var ?
Bu konuda söylenen şudur : Eğer cihazınızın kulaklık amplisi yeterince sürebiliyorsa ; kulaklığın empedans değeri yükseldikçe , daha geniş bir frekans aralığını çok daha net bir şekilde duyabilirsiniz. Gerçi bu görüşe tamamiyle katılmayanlar da var ancak günümüzde bu gerçeklikten hareketle yaptığı mix ve mastering projelerinde yüksek empedanslı ( 250 ohm ve üstü ) kulaklıklar ile özellikle dip ses kontrolü yapan mühendislerin var olduğunu biliyoruz.
Sizin ses kartınızın kulaklık çıkış gücünün yüksek olmadığını biliyorum. Dolayısıyla 32 ohm'dan daha yüksek empedansa sahip olan kulaklıkları tercih etmemenizde fayda görmekteyim.
 
Son düzenleme:
Bu empedans meselesi biraz karışık bir konu. Bir tür direnç diyebiliriz. Bu konunun bir takım teknik forumlarda tafsilatlı izahatlarını bulmak mümkün.
Ancak ben meseleyi çok basitleştirerek şöyle somutlaştırabilirim : Geneli itibariyla ; yüksek empedanslı kulaklıklarda ( örneğin 250 ohm) , düşük empedanslı kulaklıklara ( örneğin 32 ohm) göre duyumu daha iyi sağlayabilmek için ( bahse konu olan direnç nedeniyle ) volüm potunu daha fazla açmak gerekir. Ayrıca eğer cihazınızın kulaklık amplisinin çıkış gücü yeterli değilse ; volüm potunu açsanız bile , yüksek empedanslı kulaklığı bu cihaz yeterince süremeyeceği için , ideal duyuma sahip olamayabilirsiniz.Dolayısıyla cihazın amplisinin çıkış gücü ile kulaklığın empedans değeri arasında uyum olması önemlidir.
Peki kulaklıklarda niye farklı empedans değerleri var ?
Bu konuda söylenen şudur : Eğer cihazınızın kulaklık amplisi yeterince sürebiliyorsa ; kulaklığın empedans değeri yükseldikçe , daha geniş bir frekans aralığını çok daha net bir şekilde duyabilirsiniz. Gerçi bu görüşe tamamiyle katılmayanlar da var ancak günümüzde bu gerçeklikten hareketle yaptığı mix ve mastering projelerinde yüksek empedanslı ( 250 ohm ve üstü ) kulaklıklar ile özellikle dip ses kontrolü yapan mühendislerin var olduğunu biliyoruz.
Sizin ses kartınızın kulaklık çıkış gücünün yüksek olmadığını biliyorum. Dolayısıyla 32 ohm'dan daha yüksek empedansa sahip olan kulaklıkları tercih etmemenizde fayda görmekteyim.
Oldukça açıklayıcı ve benim gibi konuya uzak insanların anlayabileceği basitlikte anlattığınız için, ayrıca ilginiz için çok teşekkür ederim. Gerçekten bazı şeyler kafamda oturdu.
Sizi tekrar yoracağım kusuruma bakmayın, peki benim yerimde olsanız hangi kulaklığı tercih ederdiniz. (kayıt ve mix amaçlı olarak, ses kartımı da biliyorsunuz zaten UA25EX). Fiyat üst sınırını 600-700 civarı olarak kabul edebiliriz.
 
Oldukça açıklayıcı ve benim gibi konuya uzak insanların anlayabileceği basitlikte anlattığınız için, ayrıca ilginiz için çok teşekkür ederim. Gerçekten bazı şeyler kafamda oturdu.
Sizi tekrar yoracağım kusuruma bakmayın, peki benim yerimde olsanız hangi kulaklığı tercih ederdiniz. (kayıt ve mix amaçlı olarak, ses kartımı da biliyorsunuz zaten UA25EX). Fiyat üst sınırını 600-700 civarı olarak kabul edebiliriz.

Rica ederim. Bir kere öncelikle yanlış değerlendirilen bir konuya açıklık getirmek istiyorum.

Kayıt sürecinde ; ses sızmalarını önlemek için kapalı kulaklık kullanılır. Ancak mix sürecinde ( özellikle de monitör değil sadece kulaklık kullanılıyor ise ) açık (open-back) kulaklık kullanılması gerekir. Çünkü istenilen stereo panoramayı hakkı ile ancak açık kulaklık verebilir. Ayrıca alt frekanslarda genellikle kapalı kulaklıklara göre daha dengelidir.

Şimdi bu durumda sadece tek kulaklıkla bu işi halletmenin kolay olmadığı aşikar. En ideal çözüm olarak ; ya iki adet kulaklık almak gerekli - ki bu bir bütçe meselesi - ya da bu iki işi bir arada mümkün olduğunca kotarabilecek bir kulaklık seçmeli.

Ben açıkçası bu iki işi bir arada hakkı ile kotarabilecek bir kulaklık bilmiyorum ve olduğuna da inanmıyorum. Ancak bazı kullanan arkadaşlarımız ; Beyerdynamic DT 770 Pro'nun bu iki amaca mümkün olduğünca hizmet ettiğini söylüyor. Bunu incelemenizde fayda var.
 
Rica ederim. Bir kere öncelikle yanlış değerlendirilen bir konuya açıklık getirmek istiyorum.

Kayıt sürecinde ; ses sızmalarını önlemek için kapalı kulaklık kullanılır. Ancak mix sürecinde ( özellikle de monitör değil sadece kulaklık kullanılıyor ise ) açık (open-back) kulaklık kullanılması gerekir. Çünkü istenilen stereo panoramayı hakkı ile ancak açık kulaklık verebilir. Ayrıca alt frekanslarda genellikle kapalı kulaklıklara göre daha dengelidir.

Şimdi bu durumda sadece tek kulaklıkla bu işi halletmenin kolay olmadığı aşikar. En ideal çözüm olarak ; ya iki adet kulaklık almak gerekli - ki bu bir bütçe meselesi - ya da bu iki işi bir arada mümkün olduğunca kotarabilecek bir kulaklık seçmeli.

Ben açıkçası bu iki işi bir arada hakkı ile kotarabilecek bir kulaklık bilmiyorum ve olduğuna da inanmıyorum. Ancak bazı kullanan arkadaşlarımız ; Beyerdynamic DT 770 Pro'nun bu iki amaca mümkün olduğünca hizmet ettiğini söylüyor. Bunu incelemenizde fayda var.
Çok teşekkür ederim.
 
Rica ederim. Bir kere öncelikle yanlış değerlendirilen bir konuya açıklık getirmek istiyorum.

Kayıt sürecinde ; ses sızmalarını önlemek için kapalı kulaklık kullanılır. Ancak mix sürecinde ( özellikle de monitör değil sadece kulaklık kullanılıyor ise ) açık (open-back) kulaklık kullanılması gerekir. Çünkü istenilen stereo panoramayı hakkı ile ancak açık kulaklık verebilir. Ayrıca alt frekanslarda genellikle kapalı kulaklıklara göre daha dengelidir.

Şimdi bu durumda sadece tek kulaklıkla bu işi halletmenin kolay olmadığı aşikar. En ideal çözüm olarak ; ya iki adet kulaklık almak gerekli - ki bu bir bütçe meselesi - ya da bu iki işi bir arada mümkün olduğunca kotarabilecek bir kulaklık seçmeli.

Ben açıkçası bu iki işi bir arada hakkı ile kotarabilecek bir kulaklık bilmiyorum ve olduğuna da inanmıyorum. Ancak bazı kullanan arkadaşlarımız ; Beyerdynamic DT 770 Pro'nun bu iki amaca mümkün olduğünca hizmet ettiğini söylüyor. Bunu incelemenizde fayda var.

Ath m50x'iniz aslında kapalı ama mix için son derece uygun şeklinde bir tanıtımı var. Fiyatı da az değil. Mix yapılmaz mı şimdi o kulaklıkla?
 
Ath m50x'iniz aslında kapalı ama mix için son derece uygun şeklinde bir tanıtımı var. Fiyatı da az değil. Mix yapılmaz mı şimdi o kulaklıkla?
Kapalı kulaklıklar konusundaki görüşlerimi yukarıda açıklamağa çalıştım.
Ben de ATH-M50x sahibiyim ama mix için değil farklı bir amaç için kullanıyorum. Gerçi derseniz ki ; madem benzer özelliklerdeki Beyerdynamic DT 770 Pro'nun ; mix amaçlı kullanılabileceği söyleniyor , o zaman ATH-M50x mix amaçlı kullanılamaz mı ? Bence kullanılabilir. Zaten kullanan bir sürü insan da var.
Ama bence her iki örnek de doğru bir uygulama şekli değil.
 
Bence kendiniz dinleyerek karar verin altta linkte paylaşıyorum.Mesela ben kulaklık olarak ath m40'ı daha ucuz olmasına rağmen, ath50'den daha çok beğendim. Monitör olarak ise JBL LSR305 'ler yamaha hs50'lerden daha flat duyuluyor.Altta link ekliyorum daha birçok karşılaştırma var Soundcloud hesaplarında.
 
Geri
Üst