Metal müzik için kafa amfi ve kabin seçimi

Selamlar, kafa ve kabin almak istiyorum. Almak istediğim 2 ürünü aşağıda yazıyorum, fakat club yazan bu amfi metal müzik için uygun mu yoksa engl yada başka marka model mi seçmeliyim?
Diğer bir konuda bu kafa amfi ve kabin birbiriyle uyumlu mudur? Yani biri birine düşük gelme durumu olur mu ses kalitesi için?
Teşekkür ederim,

Kafa amfi: blackstat ht 50-club Blackstar HT-Club 50H Kafa Elektro Gitar Amfi | doremusic
Kabin: blackstar htv-412A Blackstar HTV-412A Elektro Gitar Kabini | doremusic
 
metal için uygun bir amfi kabini de uyumlu sorun olmaz yani ikiside üzmez ancak tavsiyem v30 lu kabin almaniz celestion vintage 30 speaker bulunanindan ya da greenback,creamback, g12t-75 bulan kabinlerden biri de olabilir tarziniza göre çünkü htv serisi kabinlerin speaker lari seventy 80 bildiğim kadariyla ve ben sevmiyorum ama iş görür blackstar in S1 serisi kabinlerinden bulabilirseniz onu alin ama fiyat farkini da göze almak gerek.
 
Çok net şekilde, yaramaz. Metal için Mesa, 5150 gibi daha geleneksel dönem amfileri bile hi-gain katına bir tubescreamer isterken HT-50'nin drive katı ile crunch tonların ötesine geçemezsiniz (Tecrübeyle sabit). Bununla birlikte bu iş için bir kafa kabine yatırım yapacaksanız öncelikli önerim stüdyoları, mağazaları olabildiğince ziyaret edip amfi denemekten geçiyor. Önce sizin aradığınız tona hizmet edecek (5150, Triple Recro, JCM 800, Powerball vb karakteristik amfiler) amfiyi bulup, sonrasında bununla uyumlu kabin seçeneklerine (Genelde 4x12 Mesa'lar hemen hemen her metalcinin çözüm ortağı oluyor) bakarak nokta atışı alım yapmak.

Ancak bu devasa bütçe isteyen bir iş. Yukarıdaki ikilinin 9K + ettiğini düşününce, Boss Katana gibi aletlere yatırım yapmak veya Helix/Ge300/Axe FX yanına Mooer Baby Bomb/ EHX Magnum ya da Caliber ve daha ucuz 2. el bir kabin size hem birçok farklı amfi karakterinin kapısını açacak, hem de ne olursa olsun ihtiyaç duyacağınız bir FX birimini sağlayacaktır.

Kendi setupım Ge300 + Baby Bomb + MG412 şeklinde. Bu sayede Ge300 içinden hemen hemen her amfinin lambalarına kadar oynayabiliyorum. Erişimimdeki birçok gerçek amfiyi de Tone Capture özelliği ile klonluyorum. Kabin konusunda da, istediğim yanıtı alamazsam alet üzerinden eq ile müdahale ederek kabin tepkisini değiştiriyorum. Bu sayede hem usb üzerinden aktarım ile kayıpsız kayıt alabilirken hem de amfiden duyarak çalabiliyorum.

Ancak tekrar söyleyeyim, herhangi bir 12" hoparlöre sahip transistörlü amfiye bağlayacağınız çok daha ucuz ama yeni nesil prosesörlerle bile sorduğunuz karayıldızlardan daha metal tonlar alırsınız. Ya da bu ikiliyi alır önüne amfinin karakterini hiçe sayacak kadar baskın karakterli boost ve drive pedalı koymanız gerekir ki amfi biraz "jınjınlasın".
 
mesa engl ve peavey high gain amfilerini alternatif olarak düşünmeden sadece sorunuza cevap mahiyetinde yazdim yoksa mesa dual rectifier var mark iv var yada IIc+ var soldano slo var vs.
Ht50 ile metal yapilabilir mi evet yapilabilir youtube üzerinde de biçok video mevcut bende kullandim ht serisini mevcutta da ht20 kullaniyorum kaldi ki ht5 ile bile metal yapılabiliyor bi şekilde boost overdrive vs. ha seveni var sevmeyeni var o ayri.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Nerdeyse her amfi den metal tonu alıyorsun anladım, youtube a bakınca single manyetikli gitarla metalika çalan var. Ben ağırlık metal tonu üzerine olsun istiyorum, o zaman engl amfilere doğru yönelicem gibi, biraz netten araştırıp taksim tunel in o tarafa inip bakıcam biraz. Kafa+kabin bir set
 
Nerdeyse her amfi den metal tonu alıyorsun anladım, youtube a bakınca single manyetikli gitarla metalika çalan var. Ben ağırlık metal tonu üzerine olsun istiyorum, o zaman engl amfilere doğru yönelicem gibi, biraz netten araştırıp taksim tunel in o tarafa inip bakıcam biraz. Kafa+kabin bir set

Apartman dairesinde çalacaksanız Engl gigmaster 15 lere bir göz atın derim, 1w çalışma modu var diye biliyorum. Yoksa attenuator üstüne volume pedalı, onun üstüne o uğraşır durursunuz amfinin sesini biraz açacağım diye.

Müstakil ev vs varsa bu söylediklerim anlamsız oluyor, boşverin.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Apartman dairesinde çalacaksanız Engl gigmaster 15 lere bir göz atın derim, 1w çalışma modu var diye biliyorum. Yoksa attenuator üstüne volume pedalı, onun üstüne o uğraşır durursunuz amfinin sesini biraz açacağım diye.

Müstakil ev vs varsa bu söylediklerim anlamsız oluyor, boşverin.
Evet biraz araştırınca bu ürün veya Evh 5150 III çıkıyor ikisinde de 1w-5w-full power ayarı var
 
Blackstar Club ve hatta "Metal" isimli olanlar hariç hiçbir Blackstar gerçek anlamda pedalsız filan direkt metal amfisi değil. Ama çalınır mı evet çalınır, uygun kabin ve belki bir boost desteğine bakar.... bu konu biraz ideal kesişme noktasını bulmaya bakar, zaten @blackfriday666 çok güzel değinmiş.
1 watt'a düşürülebilen amfiler çözüm olsa da günü kurtarmaktan öteye geçmez. Ama evet bence de ENGL'larda güzel modeller var.
Bence en önemlisi spesifik bir genre için kafa+kabin arayan biri biraz daha ne istediğini biliyor olmalı, yani dostlar hadi yazın bakalım ben ne alayım noktasını aşmış olman daha sağlıklı seçim yapman için gerekli. Büyük para bu kafa+kabin işi.
 
Çok net şekilde, yaramaz. Metal için Mesa, 5150 gibi daha geleneksel dönem amfileri bile hi-gain katına bir tubescreamer isterken HT-50'nin drive katı ile crunch tonların ötesine geçemezsiniz (Tecrübeyle sabit). Bununla birlikte bu iş için bir kafa kabine yatırım yapacaksanız öncelikli önerim stüdyoları, mağazaları olabildiğince ziyaret edip amfi denemekten geçiyor. Önce sizin aradığınız tona hizmet edecek (5150, Triple Recro, JCM 800, Powerball vb karakteristik amfiler) amfiyi bulup, sonrasında bununla uyumlu kabin seçeneklerine (Genelde 4x12 Mesa'lar hemen hemen her metalcinin çözüm ortağı oluyor) bakarak nokta atışı alım yapmak.

Ancak bu devasa bütçe isteyen bir iş. Yukarıdaki ikilinin 9K + ettiğini düşününce, Boss Katana gibi aletlere yatırım yapmak veya Helix/Ge300/Axe FX yanına Mooer Baby Bomb/ EHX Magnum ya da Caliber ve daha ucuz 2. el bir kabin size hem birçok farklı amfi karakterinin kapısını açacak, hem de ne olursa olsun ihtiyaç duyacağınız bir FX birimini sağlayacaktır.

Kendi setupım Ge300 + Baby Bomb + MG412 şeklinde. Bu sayede Ge300 içinden hemen hemen her amfinin lambalarına kadar oynayabiliyorum. Erişimimdeki birçok gerçek amfiyi de Tone Capture özelliği ile klonluyorum. Kabin konusunda da, istediğim yanıtı alamazsam alet üzerinden eq ile müdahale ederek kabin tepkisini değiştiriyorum. Bu sayede hem usb üzerinden aktarım ile kayıpsız kayıt alabilirken hem de amfiden duyarak çalabiliyorum.

Ancak tekrar söyleyeyim, herhangi bir 12" hoparlöre sahip transistörlü amfiye bağlayacağınız çok daha ucuz ama yeni nesil prosesörlerle bile sorduğunuz karayıldızlardan daha metal tonlar alırsınız. Ya da bu ikiliyi alır önüne amfinin karakterini hiçe sayacak kadar baskın karakterli boost ve drive pedalı koymanız gerekir ki amfi biraz "jınjınlasın".
Bu power amp pedal olayını sizin yazınızdan öğrendim. Ev ortamında 4x12 kabin kullanışlı oluyor mu ses yüksekliği açısından? Bir de kısa da olsa bir video paylaşır mısınız bahsettiğiniz sistemle?
 
@ilahimorluk Şu an için video paylaşamasam da ileri bir tarihe söz vermiş olayım çünkü ne yalan söyleyeyim Fortin Cali'yi Scarlett Solo üzerinden kullanıp HS7'ler ile duymak yetiyor da artıyor. Ge300'lerim hardcaselerde, Kabin kenarda fiskos oldu.

Ancak ekipman zincirimden ve kurduğum sistemin hizmet ettiği amacı kısaca açıklayayım, belki faydası dokunur.

Ufak tefek kayıt, şarkı vb işleri olan birisi olarak gitar çalımım 2 ana başlığa ayrılıyor. Bunlar daha hissiyat odaklı yazım, icra süreci ve daha precision ve kompaktlık isteyen pratik ve demolama süreci. Öncesinde birçok prosesörler analog setuplar veya lambalı amfiler de kullanmış birisi olarak ilk defa uzun zamandır "Ya şunu da ekipman zincirine katsak güzel olur" demeden aradığım herşeyi halledebilecek ekipmanlara sahibim.

Elimde bulunan ekipmanlar ise,
-Focusrite Scarlett Solo
-Yamaha HS7
-Mooer Ge300
-Mooer Baby Bomb
-Marshall MG412

Burada, eğer anlık birşey kaydetmem veya sahne clicktrackleri ya da şarkılara çalışmam gerekiyorsa, çok kablo dağınığına girmeden hızlıca Scarlett Solo - Fortin Cali (VST) - Yamaha HS7 zincirine başvurarak işimi hallediyorum.

Eğer derdim kahvemi alıp birşeyler üretmek veya hissiyat odaklı şekilde gitarla vakit geçirmek içinse, palm mutelarda o kabinden gelen yoğun hava itilme hissiyatı, referans monitörlerinde low midlerde yaşanan basit bir uğultunun, bastığınız zemini, göğsünüzü hafiften titreten bir hareket haline dönüşmesi durumu benim için vazgeçilmez bir hal alıyor*. Ancak bu noktada kafa amfi önüne gate, booster, reverb, delay, post eq gibi pedalları dizip, bunların kablo dağınıklığıdır, amfi ile uyuşup uyuşmamasıdır gibi dertlerle asla uğraşacak birisi değilim. Bu noktada devreye Ge300 giriyor. Aletin üzerine çok yazılıp çizildi detaya girmiyorum. Tek eksiği, bir amfi gibi kabini sürecek güç yollamıyor, bu nedenle araya bir power amp koymak gerekiyor. Kimisi gidip bir Fryette'de tercih edebilir tabi ama benim derdim olabildiğince transparan ve bütçeyi zorlamayacak bir ürün olmasıydı. Bu nedenle Baby Bomb derdimi fazlasıyla çözdü. Kabin konusunda da bir 4x12 Mesa, sadece keyif için kullanılıp, mikrofonlamayacağım için bütçemin çok üstündeydi. Ben de MG412 tercih edip, kabinin çok tiz veya pes kaldığı durumlarda prosesör üzerinden lamba değiştirerek, yetmezse post eq açarak bulunduğum ortamda kulağıma keyifli gelecek şekilde bir tonlama yapabiliyorum. Sonuçta lambalı bi amfide "aaa bu biraz tiz kaldı hadi EL84'leri 6V6'larla değiştirelim." demek çok kolay bir hareket değilken prosesörde bir tıklamayla hallolabiliyor.

Şimdi geleyim hibrit kısma. Ge300 içinde bir audio interface var ve gerçekten tertemiz şekilde sinyali iletiyor. Bu noktada Ge300'ün çıkışını amfime yollarken USB üzerinden pcye bağladığımda çaldığımı gecikme olmadan hem kayıt altına alıp hem amfiden duyabiliyorum. Hatta birkaç defa ekstra fantazi yapıp, prosesör üzerinde FX Loop'tan çivi jak ile çıkıp amfiye bağlanıp, yine prosesör üzerinde açtığım kabin simülasyonunu da USB üzerinden kayda aktarıp aletin bir de XLR çıkışlarını HS7'lere bağladım. Sorunsuzca çalıştı.

Bunları kapsamlı şekilde açıkladığım, insanlara da bildiğim 3 - 5 şeyi aktarabileceğim kapsamlı bir video planlıyorum ancak aşırı yakın gelecekte yelteneceğimi sanmıyorum. Yine de birkaç görsel bırakayım.


 
@ilahimorluk Şu an için video paylaşamasam da ileri bir tarihe söz vermiş olayım çünkü ne yalan söyleyeyim Fortin Cali'yi Scarlett Solo üzerinden kullanıp HS7'ler ile duymak yetiyor da artıyor. Ge300'lerim hardcaselerde, Kabin kenarda fiskos oldu.

Ancak ekipman zincirimden ve kurduğum sistemin hizmet ettiği amacı kısaca açıklayayım, belki faydası dokunur.

Ufak tefek kayıt, şarkı vb işleri olan birisi olarak gitar çalımım 2 ana başlığa ayrılıyor. Bunlar daha hissiyat odaklı yazım, icra süreci ve daha precision ve kompaktlık isteyen pratik ve demolama süreci. Öncesinde birçok prosesörler analog setuplar veya lambalı amfiler de kullanmış birisi olarak ilk defa uzun zamandır "Ya şunu da ekipman zincirine katsak güzel olur" demeden aradığım herşeyi halledebilecek ekipmanlara sahibim.

Elimde bulunan ekipmanlar ise,
-Focusrite Scarlett Solo
-Yamaha HS7
-Mooer Ge300
-Mooer Baby Bomb
-Marshall MG412

Burada, eğer anlık birşey kaydetmem veya sahne clicktrackleri ya da şarkılara çalışmam gerekiyorsa, çok kablo dağınığına girmeden hızlıca Scarlett Solo - Fortin Cali (VST) - Yamaha HS7 zincirine başvurarak işimi hallediyorum.

Eğer derdim kahvemi alıp birşeyler üretmek veya hissiyat odaklı şekilde gitarla vakit geçirmek içinse, palm mutelarda o kabinden gelen yoğun hava itilme hissiyatı, referans monitörlerinde low midlerde yaşanan basit bir uğultunun, bastığınız zemini, göğsünüzü hafiften titreten bir hareket haline dönüşmesi durumu benim için vazgeçilmez bir hal alıyor*. Ancak bu noktada kafa amfi önüne gate, booster, reverb, delay, post eq gibi pedalları dizip, bunların kablo dağınıklığıdır, amfi ile uyuşup uyuşmamasıdır gibi dertlerle asla uğraşacak birisi değilim. Bu noktada devreye Ge300 giriyor. Aletin üzerine çok yazılıp çizildi detaya girmiyorum. Tek eksiği, bir amfi gibi kabini sürecek güç yollamıyor, bu nedenle araya bir power amp koymak gerekiyor. Kimisi gidip bir Fryette'de tercih edebilir tabi ama benim derdim olabildiğince transparan ve bütçeyi zorlamayacak bir ürün olmasıydı. Bu nedenle Baby Bomb derdimi fazlasıyla çözdü. Kabin konusunda da bir 4x12 Mesa, sadece keyif için kullanılıp, mikrofonlamayacağım için bütçemin çok üstündeydi. Ben de MG412 tercih edip, kabinin çok tiz veya pes kaldığı durumlarda prosesör üzerinden lamba değiştirerek, yetmezse post eq açarak bulunduğum ortamda kulağıma keyifli gelecek şekilde bir tonlama yapabiliyorum. Sonuçta lambalı bi amfide "aaa bu biraz tiz kaldı hadi EL84'leri 6V6'larla değiştirelim." demek çok kolay bir hareket değilken prosesörde bir tıklamayla hallolabiliyor.

Şimdi geleyim hibrit kısma. Ge300 içinde bir audio interface var ve gerçekten tertemiz şekilde sinyali iletiyor. Bu noktada Ge300'ün çıkışını amfime yollarken USB üzerinden pcye bağladığımda çaldığımı gecikme olmadan hem kayıt altına alıp hem amfiden duyabiliyorum. Hatta birkaç defa ekstra fantazi yapıp, prosesör üzerinde FX Loop'tan çivi jak ile çıkıp amfiye bağlanıp, yine prosesör üzerinde açtığım kabin simülasyonunu da USB üzerinden kayda aktarıp aletin bir de XLR çıkışlarını HS7'lere bağladım. Sorunsuzca çalıştı.

Bunları kapsamlı şekilde açıkladığım, insanlara da bildiğim 3 - 5 şeyi aktarabileceğim kapsamlı bir video planlıyorum ancak aşırı yakın gelecekte yelteneceğimi sanmıyorum. Yine de birkaç görsel bırakayım.



Teşekkürler yanıt için. Fikir vermiş oldu. Kaydı da bekliyor olacağım.
 
@ilahimorluk Şu an için video paylaşamasam da ileri bir tarihe söz vermiş olayım çünkü ne yalan söyleyeyim Fortin Cali'yi Scarlett Solo üzerinden kullanıp HS7'ler ile duymak yetiyor da artıyor. Ge300'lerim hardcaselerde, Kabin kenarda fiskos oldu.

Ancak ekipman zincirimden ve kurduğum sistemin hizmet ettiği amacı kısaca açıklayayım, belki faydası dokunur.

Ufak tefek kayıt, şarkı vb işleri olan birisi olarak gitar çalımım 2 ana başlığa ayrılıyor. Bunlar daha hissiyat odaklı yazım, icra süreci ve daha precision ve kompaktlık isteyen pratik ve demolama süreci. Öncesinde birçok prosesörler analog setuplar veya lambalı amfiler de kullanmış birisi olarak ilk defa uzun zamandır "Ya şunu da ekipman zincirine katsak güzel olur" demeden aradığım herşeyi halledebilecek ekipmanlara sahibim.

Elimde bulunan ekipmanlar ise,
-Focusrite Scarlett Solo
-Yamaha HS7
-Mooer Ge300
-Mooer Baby Bomb
-Marshall MG412

Burada, eğer anlık birşey kaydetmem veya sahne clicktrackleri ya da şarkılara çalışmam gerekiyorsa, çok kablo dağınığına girmeden hızlıca Scarlett Solo - Fortin Cali (VST) - Yamaha HS7 zincirine başvurarak işimi hallediyorum.

Eğer derdim kahvemi alıp birşeyler üretmek veya hissiyat odaklı şekilde gitarla vakit geçirmek içinse, palm mutelarda o kabinden gelen yoğun hava itilme hissiyatı, referans monitörlerinde low midlerde yaşanan basit bir uğultunun, bastığınız zemini, göğsünüzü hafiften titreten bir hareket haline dönüşmesi durumu benim için vazgeçilmez bir hal alıyor*. Ancak bu noktada kafa amfi önüne gate, booster, reverb, delay, post eq gibi pedalları dizip, bunların kablo dağınıklığıdır, amfi ile uyuşup uyuşmamasıdır gibi dertlerle asla uğraşacak birisi değilim. Bu noktada devreye Ge300 giriyor. Aletin üzerine çok yazılıp çizildi detaya girmiyorum. Tek eksiği, bir amfi gibi kabini sürecek güç yollamıyor, bu nedenle araya bir power amp koymak gerekiyor. Kimisi gidip bir Fryette'de tercih edebilir tabi ama benim derdim olabildiğince transparan ve bütçeyi zorlamayacak bir ürün olmasıydı. Bu nedenle Baby Bomb derdimi fazlasıyla çözdü. Kabin konusunda da bir 4x12 Mesa, sadece keyif için kullanılıp, mikrofonlamayacağım için bütçemin çok üstündeydi. Ben de MG412 tercih edip, kabinin çok tiz veya pes kaldığı durumlarda prosesör üzerinden lamba değiştirerek, yetmezse post eq açarak bulunduğum ortamda kulağıma keyifli gelecek şekilde bir tonlama yapabiliyorum. Sonuçta lambalı bi amfide "aaa bu biraz tiz kaldı hadi EL84'leri 6V6'larla değiştirelim." demek çok kolay bir hareket değilken prosesörde bir tıklamayla hallolabiliyor.

Şimdi geleyim hibrit kısma. Ge300 içinde bir audio interface var ve gerçekten tertemiz şekilde sinyali iletiyor. Bu noktada Ge300'ün çıkışını amfime yollarken USB üzerinden pcye bağladığımda çaldığımı gecikme olmadan hem kayıt altına alıp hem amfiden duyabiliyorum. Hatta birkaç defa ekstra fantazi yapıp, prosesör üzerinde FX Loop'tan çivi jak ile çıkıp amfiye bağlanıp, yine prosesör üzerinde açtığım kabin simülasyonunu da USB üzerinden kayda aktarıp aletin bir de XLR çıkışlarını HS7'lere bağladım. Sorunsuzca çalıştı.

Bunları kapsamlı şekilde açıkladığım, insanlara da bildiğim 3 - 5 şeyi aktarabileceğim kapsamlı bir video planlıyorum ancak aşırı yakın gelecekte yelteneceğimi sanmıyorum. Yine de birkaç görsel bırakayım.




Baby bomb aldom bir tane. Şu an satışa koydugum bir amfinin kabiniyle denedim. Bence fiyatına göre güzel bir ürün.

Şimdi kabin ve drive konularına bakıyorum. Bu 2 konuda fikirlerinizi merak ediyorum.

Öncelikle kullanım amacını belirteyim. Şu an combo bir Randall amfim var. Drive'ı ondan alıyor ya da pedalları returnden bağlıyorum. Returnden girdigimde Drive olarak Mt2 kullanıyorum. Sd1 booster olarak yer alıyor bir de mt2den sonra eq kullanıyorum. Ev kullanıcısiyim.

Kabin ile alakalı şu seçenekler dikkatimi çekti.



Bir de Marshall MC ve MX serisi kabinler var. Blackstar kabinde Vintage 30 olması tercih sebebi olur mu? 4x12 ya da 2x12 olması mı daha öncelikle bir tercih sebebi mıdır?

2. Olarak Drive olarak farklı şeyler denemek için araştırdım. Mooer preamp Live ve mind abuse pedallari dikkatimi çekti. Youtube'dan dinledigim kadarıyla mooer daha dijital tınlıyor gibi geldi. Mind abuse ile ilgili sizin de çektiğiniz bir video gördüm. Mooer ve mind abuse kıyaslaması daha doğal olması ya da daha az dijital olması açısından nasildir?

Gerçi power amp olarak baby bomb kullanılması (dijital amfi oldugundan) bu konuyu önemli kılar mı bilmiyorum.

Yanıtlarsanız sevinirim.
 
@ilahimorluk

Öncelikle hayırlı olsun. Baby bomb benim çok sevdiğim bir ekipman. Fryette'e kadar birçok ürün kullanmış birisi olarak Baby Bomb yeterince transparan ve portatif bir ürün. Son sorudan açıklayarak başa gelmek daha rahat olacak;

Elde bulunan power amp herhangi bir lamba simülasyonu, power amp modellemesi içermiyor. Sadece basit bir bright modu var, ben çoğu zaman buna da dokunmuyorum. Eğer dijital bir modelleyici tercih etmek yerine analog bir ekipman tercih ederseniz, bu analog ekipman ve Baby Bomb arasına bir de power amp simülatörü koymanız gerekecektir. Ayrıca -Ge300 için konuşuyorum, diğer markalar için emin değilim- amfinin lambalarını değiştirerek kabinin tonunuza etki miktarını azaltmak veya daha etkili sonuçlar alma şansınızı da kaybediyorsunuz. Kabin konusunda ise bu işin makbulü önceden de belirttiğim gibi V30'lu Mesa, ancak V30'a sahip Harley Benton'da fazlasıyla iş yapıyor, az önce değindiğim tonu manipüle etme metodlarıyla çok daha ucuz MG412'lere de iş yaptırabilirsiniz. Bununla birlikte birçok markanın birçok güzel kabini de bulunmakta, farklı farklı sonuçlar verebilmekte. Speaker adeti ise tamamen alanınızla karar vermeniz gereken bir konu ama kişisel olarak gözüm 4x12 arıyor hep.

Mindabuse ve Ge300 kıyaslaması yapacak olursam, ikisi de birlikte çalıştığım markaların ürünleri ve ikisi de işini çok iyi yapıyor. Ancak burada mesele ihtiyacınızın ne olduğunu belirlemekte. Bende bulunan Mindabuse, bana özel modlanmış, bir kafa amfi formuna sokulmuş, çıkış değerleri yükseltilmiş bir model. Verdiği tek bir karakter var -vintage, modern gibi modları renk katmakla birlikte, aleti bambaşka yerlere götürmüyor.- ve ben buna ihtiyaç duyduğum anları bilip, burada bu aleti kullanıyorum. Ancak iş konserlere, provalara veya evde vakit geçirmeye gelince çoğu zaman tercihim Ge300 oluyor çünkü bi dokunuşla Diezel VH-4'ten Roland Jazz Chorus'a dönebilmek öyle anlarda daha verimli geliyor. Ancak şiddetle karşı çıkabileceğim bir kavram aletin dijital duyulması veya analog gibi hissettirmiyor muhabbetleri olur. Bunu da daha 2 gün önce yaşadığım bir olaydan örneklendireyim.

Ge300'ü kullanmama sebep olan ihtiyaçları şu ara Neural DSP daha da rahat, sadece ses kartı üzerinden ulaşabileceğim şekilde, Daw bile açmadan yapabildiğim için birkaç haftadır Ge300'e el sürmüyordum. Geçtiğimiz günlerde bir kıyas yapmak amacıyla aleti çıkarttım bağladım ve 10 saniye çaldıktan sonra "Bu aleti satmalıyım." düşüncesi kafamda belirdi. Bu kadar mutsuz oldum duyduğum sonuçtan. Ardından Fortin Cali içinde, Neural'e ait olan IR dosyasını (Halihazırda kullandığım ana metal tonumda bulunan) Ge300'e aktardım. Ton büyük ölçüde toparlamıştı ancak hala birşeyler yeterince dengeli değildi. Birkaç kafa ve lamba arasında gezmece sonrası iyice yaklaştım. En son kafam attı neden hala Neural kadar iyi değil diye ve aletin Tone Capture özelliğini Fortin Cali'yi capturelamak için kullandım. Ardından ortaya çıkan sonuç Fortin'den daha iyi geldi benim kulağıma.

En sonunda farkettim ki, benim eski tonumu ayarladığımda odamın konumu, eski masamın genişliği, monitörlerimin masaya doğrudan dokunması, çok daha fazla bass frekansın ortamda bulunmasına sebep oluyordu ve ben burada ayarladığım bir tonu, daha ufak bir masada, monitörler standla yükseltilmiş şekilde dinlediğimde, ortamdaki mid ve hi-midler çok daha ön plana çıkıp bu da kendi kulaklarımla ayarladığım tondan kendim tiksinmeme sebep olmuştu. Benzer bir durumu 4x12, V30'lu mesada keyifle çaldığım Mindabuse'u Mg412'ye bağladığımda da yaşamıştım, ancak az önce söylediğim işlerin hiçbirisi mümkün değildi.

Özetlersek, iki yol var ve ikisi de gerekli bilgi ve yatırımla keyifli sonuçlar veriyor ancak ne istendiğine karar verilmesi gerekiyor.

*Bahsettiğim capture meselesine dair videoyu önümüzdeki 2 hafta içinde, inceleme videolarıyla katkıda bulunduğum No12 kanalından yayınlayacağız. Ge300'e dair birkaç içerik daha gelecek öncesinde ve sonrasında. Orada da hem bu alet üzerinde hem dijital ekipmanların güncel durumlarıyla alakalı bir sohbet gerçekleştirdik. Onları da takip ederseniz biraz daha detaylı şekilde fikir verecektir.
 
@ilahimorluk

Öncelikle hayırlı olsun. Baby bomb benim çok sevdiğim bir ekipman. Fryette'e kadar birçok ürün kullanmış birisi olarak Baby Bomb yeterince transparan ve portatif bir ürün. Son sorudan açıklayarak başa gelmek daha rahat olacak;

Elde bulunan power amp herhangi bir lamba simülasyonu, power amp modellemesi içermiyor. Sadece basit bir bright modu var, ben çoğu zaman buna da dokunmuyorum. Eğer dijital bir modelleyici tercih etmek yerine analog bir ekipman tercih ederseniz, bu analog ekipman ve Baby Bomb arasına bir de power amp simülatörü koymanız gerekecektir. Ayrıca -Ge300 için konuşuyorum, diğer markalar için emin değilim- amfinin lambalarını değiştirerek kabinin tonunuza etki miktarını azaltmak veya daha etkili sonuçlar alma şansınızı da kaybediyorsunuz. Kabin konusunda ise bu işin makbulü önceden de belirttiğim gibi V30'lu Mesa, ancak V30'a sahip Harley Benton'da fazlasıyla iş yapıyor, az önce değindiğim tonu manipüle etme metodlarıyla çok daha ucuz MG412'lere de iş yaptırabilirsiniz. Bununla birlikte birçok markanın birçok güzel kabini de bulunmakta, farklı farklı sonuçlar verebilmekte. Speaker adeti ise tamamen alanınızla karar vermeniz gereken bir konu ama kişisel olarak gözüm 4x12 arıyor hep.

Mindabuse ve Ge300 kıyaslaması yapacak olursam, ikisi de birlikte çalıştığım markaların ürünleri ve ikisi de işini çok iyi yapıyor. Ancak burada mesele ihtiyacınızın ne olduğunu belirlemekte. Bende bulunan Mindabuse, bana özel modlanmış, bir kafa amfi formuna sokulmuş, çıkış değerleri yükseltilmiş bir model. Verdiği tek bir karakter var -vintage, modern gibi modları renk katmakla birlikte, aleti bambaşka yerlere götürmüyor.- ve ben buna ihtiyaç duyduğum anları bilip, burada bu aleti kullanıyorum. Ancak iş konserlere, provalara veya evde vakit geçirmeye gelince çoğu zaman tercihim Ge300 oluyor çünkü bi dokunuşla Diezel VH-4'ten Roland Jazz Chorus'a dönebilmek öyle anlarda daha verimli geliyor. Ancak şiddetle karşı çıkabileceğim bir kavram aletin dijital duyulması veya analog gibi hissettirmiyor muhabbetleri olur. Bunu da daha 2 gün önce yaşadığım bir olaydan örneklendireyim.

Ge300'ü kullanmama sebep olan ihtiyaçları şu ara Neural DSP daha da rahat, sadece ses kartı üzerinden ulaşabileceğim şekilde, Daw bile açmadan yapabildiğim için birkaç haftadır Ge300'e el sürmüyordum. Geçtiğimiz günlerde bir kıyas yapmak amacıyla aleti çıkarttım bağladım ve 10 saniye çaldıktan sonra "Bu aleti satmalıyım." düşüncesi kafamda belirdi. Bu kadar mutsuz oldum duyduğum sonuçtan. Ardından Fortin Cali içinde, Neural'e ait olan IR dosyasını (Halihazırda kullandığım ana metal tonumda bulunan) Ge300'e aktardım. Ton büyük ölçüde toparlamıştı ancak hala birşeyler yeterince dengeli değildi. Birkaç kafa ve lamba arasında gezmece sonrası iyice yaklaştım. En son kafam attı neden hala Neural kadar iyi değil diye ve aletin Tone Capture özelliğini Fortin Cali'yi capturelamak için kullandım. Ardından ortaya çıkan sonuç Fortin'den daha iyi geldi benim kulağıma.

En sonunda farkettim ki, benim eski tonumu ayarladığımda odamın konumu, eski masamın genişliği, monitörlerimin masaya doğrudan dokunması, çok daha fazla bass frekansın ortamda bulunmasına sebep oluyordu ve ben burada ayarladığım bir tonu, daha ufak bir masada, monitörler standla yükseltilmiş şekilde dinlediğimde, ortamdaki mid ve hi-midler çok daha ön plana çıkıp bu da kendi kulaklarımla ayarladığım tondan kendim tiksinmeme sebep olmuştu. Benzer bir durumu 4x12, V30'lu mesada keyifle çaldığım Mindabuse'u Mg412'ye bağladığımda da yaşamıştım, ancak az önce söylediğim işlerin hiçbirisi mümkün değildi.

Özetlersek, iki yol var ve ikisi de gerekli bilgi ve yatırımla keyifli sonuçlar veriyor ancak ne istendiğine karar verilmesi gerekiyor.

*Bahsettiğim capture meselesine dair videoyu önümüzdeki 2 hafta içinde, inceleme videolarıyla katkıda bulunduğum No12 kanalından yayınlayacağız. Ge300'e dair birkaç içerik daha gelecek öncesinde ve sonrasında. Orada da hem bu alet üzerinde hem dijital ekipmanların güncel durumlarıyla alakalı bir sohbet gerçekleştirdik. Onları da takip ederseniz biraz daha detaylı şekilde fikir verecektir.
Şu açıklama üzerine senn tiskindiğin GE300 bana daha bir cazip geldi şu an. Demem o ki sorun alette değil, ne istediğini bilmek ve bunu uygulayabilecek sabır ve bilgiye sahip olmak gerek. İlk fırsatta GE300 bağlanıp biraz lamba/kabin alternatifleri oynayacam ... bir süredir GT-1000 Core'a takılıyordum ama GE300 candır.
 
@blackfriday666 Çok teşekkür ederim açıklamalar için. Oldukça yardımcı oldu. Ge300 için söylediklerinizi preamp Live için de geçerli kabul ediyorum.

Analog pedal ve baby bomb arasına simülatör koymadan kullanıyorum şu an. Cihazların zarar görmesi anlamında bir sorun yaratır mı? Yoksa tonu kaliteli hale getirmek için mi power amp simülasyonu kullanmak gerekir?
 
Şu açıklama üzerine senn tiskindiğin GE300 bana daha bir cazip geldi şu an. Demem o ki sorun alette değil, ne istediğini bilmek ve bunu uygulayabilecek sabır ve bilgiye sahip olmak gerek. İlk fırsatta GE300 bağlanıp biraz lamba/kabin alternatifleri oynayacam ... bir süredir GT-1000 Core'a takılıyordum ama GE300 candır.

Anladığım kadarıyla bir analog pedala nazaran dijital cihazlardan ton ayarlamak daha çok teknik bilgi ve zaman istiyor.
 
Anladığım kadarıyla bir analog pedala nazaran dijital cihazlardan ton ayarlamak daha çok teknik bilgi ve zaman istiyor.
Hayır, şart değil ... neyi çevirdiğinde neye etki eder onu bilmek kastettiğim. Yoksa bir OD pedalında 3 tane knob var ama Tone'u çevirdiğinde nasıl tepki verecek/vermeli bilmiyorsan sürekli deneyerek kulakla bulursun. Cihaz komplike oldukça da bir süre sonra früstre olmaya başlarsın. Teknik bilgi ayrı bir şey, ben işleyiş anlamında diyorum. Yani piştim, öğrendim kara kuşak oldum artık Kemper alayım filan gibi değil :)
 
@blackfriday666 Çok teşekkür ederim açıklamalar için. Oldukça yardımcı oldu. Ge300 için söylediklerinizi preamp Live için de geçerli kabul ediyorum.

Analog pedal ve baby bomb arasına simülatör koymadan kullanıyorum şu an. Cihazların zarar görmesi anlamında bir sorun yaratır mı? Yoksa tonu kaliteli hale getirmek için mi power amp simülasyonu kullanmak gerekir?

Preamp Live için de geçerlidir ancak Ge300 benim tuner, pedal, ekran vb özellikleriyle Preamp Live güncelleme sebebim olmuştu. Ancak ikisinde de aynı core var bildiğim kadarıyla.

Hiçbir teknik problem olmaz ancak tonun gövdesini yaratan temel bileşenlerden birisi poweramp. Bunun eksikliğine kulak zaman içinde alışır birşeyler kaydedip referans işlerle kıyaslamazsanız ama sonradan varlığında yarattığı etki kendini çok net belli eder. Ge300 özelinde, Mesa tabanlı amfilerde genelde stok halinde 6L6 ya da 6V6 lambalar koymuşlar. Bunun yerine EL84 veya EL34'e geçtiğimde, sadece bu dokunuşla bi anda çok saçma güzel yerlere gidebiliyor bazen. Bir EQ pedalıyla da bu etkiyi elde edebilirsiniz ancak power amp modellemelerinde tonal karakter dışında bir konu da tuşenize aletin verdiği yanıt. Lambalı amfilerin lambalı olduğunu anlamamızda en büyük etkenlerden birisi olan bu tuşe tepkisi dijital aletlerde de power amp simülasyonunda tanımlanıyor. Bu nedenle algoritması sadece bir EQ shaping yapmaktan çok daha fazla işler yapan simülasyonlar, EQ pedalının önüne geçiyor ilk anda benzer etkileri sağlıyorlar gibi görünse de.

Anladığım kadarıyla bir analog pedala nazaran dijital cihazlardan ton ayarlamak daha çok teknik bilgi ve zaman istiyor.

Prosesörler konusunda Zoom 505 kadar eskiye gitmiş birisi olarak (daha eskilerinde daha da kaostur muhtemelen.) çok rahatlıkla söyleyebilirim, tamamen yanlış. @solitude71 hocam da değinmiş zaten; herhangi bir amfide pedalda harcayacağınız vakit ve tecrübeden daha fazlasını istemiyor dijital aletler. Çünkü artık bakarsanız VST'lerinden hardware modelleyicilere kadar hepsi amfileri pedalları her anlamda klonlamaya çalışıyor. Daha geniş kapsamlı aletler tüm sinyal zincirini klonlamaya çalışıyor. Buna knoblar bile dahil. Gerçek bir Triple Recto veya 5150 size belirli parametreler sunuyor ve bunların arasında gezdiriyor, belirli komponentlerle oynatmıyor zira buna müsade etse amfi sahip olduğu karakterden uzaklaşacak.

Eski prosesörlerde kullanım kılavuzunu açıp "Hmm şu demek buymuş gibi bir etki yapmaya çalışıyormuş." diye diye anlamlandırmaya çalıştığınız bir ton saçma parametre arasında kaybolurken artık tüm aletler gainse gain, presence ise presence, gerçek bir amfi gibi davranıyor. En fazla lamba değiştirmek istediğinizde sizi birkaç vida sökmek zahmetinden kurtarıyor. Burada da minik bir tecrübe paylaşayım. Bu işi düzgün yapamayan, denk geldiğim tek alet Kemper. Aletin üstündeki Eq veya gain knobları bir amfideki gibi çalışmıyor. Zaten aletin tasarım amacına baktığınızda da aslında Ge300 veya Axe FX gibi dijital modelleme olmaktan ziyade kayıpsız bir klonlayıcı olmak. Bu nedenle elimde deli gibi para olsa bile kemper alacağım aletlerden birisi değil, çünkü kemper evinde 10 tane kafa amfisi olan gitaristin, bu kafaları konserlerde gezdirme, başka yerlerde kayıtlara götürme aracı. Çalıştığım stüdyoda da fazlasıyla deneyimlemiş birisi olarak, satın alınmış profiller de asla tam olarak oturmuyor. Kemper sadece sizin elinizle çalınan gitarı duyarken tonladığınız amfiyi klonladığınızda ortaya çıkan sonuçlar için işe yarıyor. Biz bile kayıtlar esnasında Kemper üstünden DI + Ton şeklinde paralel kayıt alıp sonra elimizdeki amfilerle reampliyoruz. Ge300 biraz best of both worlds kafasında, hem bir Axe gibi dijital amfi olarak çalışıyor, hem de sizin elinizden çıktıkça kusursuza çok yakın sonuçlar veren bir capture imkanı sunuyor. O capture işindeki detay da kaynağı hedefe olabildiğince yakın tutmak. Sonra Tubescreamer modellemesini HM-2 yapmaya çalışıp olmadığında bana gelmeyin. :D

Şu açıklama üzerine senn tiskindiğin GE300 bana daha bir cazip geldi şu an. Demem o ki sorun alette değil, ne istediğini bilmek ve bunu uygulayabilecek sabır ve bilgiye sahip olmak gerek. İlk fırsatta GE300 bağlanıp biraz lamba/kabin alternatifleri oynayacam ... bir süredir GT-1000 Core'a takılıyordum ama GE300 candır.

Kesinlikle hocam. Ben bugün belki yüzlerce saat çaldığım 5150'nin karşısına otursam bile o günün, o anın, o ortamda bulunan diğer ekipmanların içine doğru yerleşen bir şekilde amfiyi tonlamaya 5 - 10 dk harcamaktayken, "Elimdeki SX stratı Metoliko presetine bağladım ama Master of Puppets çıkmadı." beklentisi çok yersiz geliyor. GT-1000'leri ise bir ara denemek istiyorum, ME ve eski GT100 jenerasyonunda bir türlü ısınamadığım Boss, Katana ile çok güzel comeback yapmıştı benim için. Bir ara bu modelini de kurcalamak lazım.

Yalnız bugün de güzel Mooer övdük.*
 
Geri
Üst