Yeni içerik

Rahmetli(?) Les Paul

Merhaba arkadaşlar. Talihsiz bir kaza sonucu (askının çıkması vesilesiyle kafa üstü 1 metreden düştü) Epiphone Les Paul’umun kellesi uçtu. Truss rod sağlam. Bu haldeki bir gitar yapılabilir mi, kim yapar ve tahmini ne kadar tutar? Görüntü konusuna çok takığım, yapılınca eskisi gibi boyası ve bindingleri güzelce olur mu? Fikirlerinize açığım. (İstanbul’da yaşadığım için, İstanbul’daki lüthierler önceliğimdir.) Teşekkürler.
AE9BFC1E-89E1-40EE-9FCD-777BE86E84E0.jpeg
 
Son düzenleme:
Yapılabilir. Genel olarak tutkal ve mengene oluyor çözüm, birebir eskisi gibi bir görünüş olması zor. Ama gerçekten ayırt edilemeyecek hale gelir.

“lan bu hayatta toparlanmaz” ya da “aha sıkıştı çöp oldu” ya da “bu gitar adam olmaz” tarzı tüm ön yargılarımı yıkmıştır kendisi. Olur olmaz sorunlara acaip çözümler bulur.

Tavsiyem Anadolu Yakası’nda atölyesi olan, @hknsckn ’e gitmeniz. Matt Guitars kendisi, instagram’dan ya da buradan iletişim kurabilirsiniz.
 
Kafası kırılan gitarlar yapıldıktan sonra eskisinden bile sağlam oluyo diye duydum çünkü zayıf olan yere destekleyecek şekilde kesip parça Vs de koyuluyor tavsiyem iyi bi yere yaptırın kafanıza da takmayın boyasını falan bi de mesela kafa sağlam olmaz falan derlerse headless a çevirme kiti var sabit headless köprüsü kilit Vs gitar toparlanır yani

Böyle yapılınca eskisinden bile iyi oluyo işte
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun. İyi bir luthier sapasağlam yapar. Boyasının düz siyah olması çok büyük avantaj. Eskisi gibi olur. Les Paul'lere straplock şart. Gitarlar artık ucuz değil ve 100-200 lirayı gözden çıkarıp bir straplock takmak en mantıklısı bence.
 
Eskisi gibi derken beklentiniz ses olarak mi yoksa görüntü olarak mi? Ses olarak sap kirildi, ton kirilan yerden uçtu gitti gibi bir sey olmuyor. Düzgün yapilirsa yine keyofle calarsiniz. Görüntü olarak ayni olmaz ama mahir bir çalgı ustası yaparsa objektof olarak kötü gpzukecegini sanmam. Burada biraz takıntılar belirleyici oluyor. Yani sizin gozunuzun gördüğünü biraz da o kırigin zamaninda olduğunu, gitarin oradan birlestirildigini bilmek etkiler, eger ki bu tip seyleri takan biriyseniz. Ben oyleyim mesela ama tanidigim bir cok insan değil. Ne tesaduf ki bunlarin çoğu benden katbekat iyi muzisyenler. 🤷‍♂️
 
Eskisi gibi derken beklentiniz ses olarak mi yoksa görüntü olarak mi? Ses olarak sap kirildi, ton kirilan yerden uçtu gitti gibi bir sey olmuyor. Düzgün yapilirsa yine keyofle calarsiniz. Görüntü olarak ayni olmaz ama mahir bir çalgı ustası yaparsa objektof olarak kötü gpzukecegini sanmam. Burada biraz takıntılar belirleyici oluyor. Yani sizin gozunuzun gördüğünü biraz da o kırigin zamaninda olduğunu, gitarin oradan birlestirildigini bilmek etkiler, eger ki bu tip seyleri takan biriyseniz. Ben oyleyim mesela ama tanidigim bir cok insan değil. Ne tesaduf ki bunlarin çoğu benden katbekat iyi muzisyenler. 🤷‍♂️
Görüntü olarak da sapı pürüzsüz hale getirip üstünü boyayla kapatır ya düzgün uğraşınca yapılmayacak bir şeyi yok
 
Geçmiş olsun. İyi bir luthier sapasağlam yapar. Boyasının düz siyah olması çok büyük avantaj. Eskisi gibi olur. Les Paul'lere straplock şart. Gitarlar artık ucuz değil ve 100-200 lirayı gözden çıkarıp bir straplock takmak en mantıklısı bence.
Hazır konusu açılmışken straplock takmak fikrinden hoşlanmadığım için şunları kullanıyordum, sizce yeterli olurlar mı yoksa askının çıkması gibi bir durumla karşılaşır mıyım?

 
Hazır konusu açılmışken straplock takmak fikrinden hoşlanmadığım için şunları kullanıyordum, sizce yeterli olurlar mı yoksa askının çıkması gibi bir durumla karşılaşır mıyım?

Daha önce hiç kullanmadığım için yorum yapamam maalesef. Straplocklardan neden hoşlanmıyorsunuz?
 
Geçmiş olsun, çok "temiz" kırılmış yani kesinlikle tamir olur. Klavyede hasar olsa o daha problemli olurdu. Yine de üzücü, umarım güzel bir usta ile sorunsuz toparlanır bir an önce. :(
 
Görüntü olarak eskisi gibi olmaz,şayet daha Les Paul kırmışlığım yoktur.Ama eğer olurda bir gün başıma gelirse yapacağım ilk işlem tamirden sonra stinger.Sizde farklı bir renkte stinger yaptırabilirsiniz gitarınıza.
 

Dosyalar

  • 5E36FCF6-D41D-4214-9FFF-E1199A090F37.jpeg
    5E36FCF6-D41D-4214-9FFF-E1199A090F37.jpeg
    28 KB · Gösterim: 86
Nolur şu gibson epiphone da esp gibi tam o noktaya daha kalın ağaç koysa...
sorun o ağacın kalınlığından kaynaklanmıyor aslında. headstock açısı ve sapın da maundan yapılmasından kaynaklanıyor. maple saplı gibsonların maun saplı olanlara göre kırılma olasılığı çok daha düşük. söylediklerimi değiştirince de insanların sevdiği o gibson soundu değişiyor ama tabi. ikilem.
 
Sadece yapıştırmayla kurtulmaz. Yeniden kırılabilir. Fakat yapıştırıldıktan sonra quartersawn bir ağaç parça eklenirse ve düzgün boyanırsa ne kozmetik olarak eskiyi aratır nede performans olarak. Tona da ufak bi ağaç parçasının müthiş bir etkisi olmaz. Kısaca yapılır, iyi de olur
 
Hazır konusu açılmışken straplock takmak fikrinden hoşlanmadığım için şunları kullanıyordum, sizce yeterli olurlar mı yoksa askının çıkması gibi bir durumla karşılaşır mıyım?

Straploklara benzer ama farklı kilitli pin çeşitleri de var. Kendiliğinden kilitli askılar var, onları deneyebilirsiniz.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler