Allen hinds ve Ruben wan gitar soundu için gitar tavsiyesi

Merhaba herkese.





Duymak istediğim clean ve drive soundları bunlar , elimdeki setup şu an squier indonesia sss alnico v5 manyetikleri var köprü manyetiği ise di marzio protrack gövde ağacında ise agathis yazıyor ve klavyesi mapple , nux cerberus,mooer fender deluxe amp sim ve yamaha compressor pedalım var , bu şekilde sahnede direkt mixere kayıtta da direkt ses kartına giriyorum , ileride evdeki kayıtlar için lambalı bir ampli alıp mikrofonlamayı düşünüyorum , sahnede ise amplisiz bu şekilde devam edeceğim..
Bu tarz bir soundu almak için sanıyorum bu ekipman yetersiz , o yüzden gitar ve ekipman tavsiyelerinize açığım.
Daha önce harley benton fusion II kullandım manyetikleri HSH olduğu için clean konusunda pek tat alamadım ve gitarım da eskimişti takas ettim. O gitarın klavyesi gerçekten suhr konforuna yakındı , o konfora sahip bu soundları alabileceğim bir gitar arayışındayım.


Bu üç gitarla ilgili thomannda yazılan yorumlar gayet güzel, squier vibe classicler hatta mexico fenderler kadar iyi olduğu konusunda çok yorum okudum. Köprülerinde blokları genelde kalın pirinçten ve ağaç kalitesi ve işçilik olarak iyi gözüküyorlar , daha önce aldığım fusion II serisi gibi bir konfor ve kalite hissettireceğini düşünüyorum , manyetik modifiyesi şart olabilir tabi.
Üçünün de gövde ağaçları farklı : Ash, ıhlamur , alder.
Hangi ağaç kaliteli ve bu soundlar için hangisi idealdir ?

Böyle bir haley benton almamı ve modifiye etmemi mi önerirsiniz yoksa bütçeyi yükseltip

G&L Tribute Legacy Black , Larry Carlton S7 3TS , Schecter Signature Nick Johnston gibi ürünlere mi yönelmemi önerirsiniz ?​

Pedal tavsiyelerinize de açığım.



 
Allen Hinds biraz bildiğim bir gitarist. Adam her şeyden önce ve büyük ölçüde "tuşe".
Benim tavsiyem, sinyali mümkün olduğu analog tutmanız olur. Cerberus piyasadaki en hesaplı analog cihazlardan biri, kesinlikle iyi bir başlangıç. Mooer için aynı şeyi söylemem mümkün değil.

Hinds gibi adamların sounduna katkı yapan şeylerden biri, "dinamik genişlik". Bir vuruştan diğerine tuşedeki değişimi duyabilmek çok önemli. Ağır kompresli veya orta seviye dijital cihazlarla bunu sağlamak pek mümkün olmuyor. Ayrıca, adam müthiş legato çalıyor, kuvvetli bir sol el hakimiyeti lazım.

Çalışınıza dair hiç bir fikrim yok, o yüzden bazı şeyleri "varsayarak" konuşacağım, yanılırsam lütfen kusuruma bakmayın. Ama iyi bir tuşe, iyi bir analog preamfi-sinyal yolu bu işi büyük ölçüde kurtarır. Agathis talihsiz bir malzeme gerçekten, onu bir şekilde dışarıda bırakmak gerekecektir. Ama sakın bütçeyi ne kadar yüksek tutarsam o kadar iyi sonuç alırım diye düşünmeyin. Sarp Maden'in bir atölyesine gitmiştim. Dinlemişsinizdir illa ki, akıllara ziyan tuşesi var; dünya çapında virtüöz adam. Çekirdek tonunu eski bir SansAmp classic artı bir miktar kompresyon ile çıkartıyordu. Evet, elindeki gitar özel yapım butik filan, ama başkası çalsa o ton çıkmaz🙂

Son olarak; dijitale kayıt işinde çok fazla değişken var. Mikrofonlama bence şart değil artık, ama Cerberus üzerindeki IR yükleme fonksiyonu da muhtemelen tek başına işi kurtarmaz. Mooer da o anlamda üst seviye iş çıkaramaz. Kayıt için üst düzey power amfi-kabin simülasyonu işlerine bakmanızı öneririm. Two notes vs gibi... Distortion analog kalabilir, bu tip hibrid bir sinyal yolu ile iyi sonuç almak da mümkün.
Ve tabii bir de ses kartı meselesi var. Orta karar bir gitar artı üst düzey bir ses kartı, çok daha iyi bir tercih olabilir bütçe açısından.
 
Allen Hinds biraz bildiğim bir gitarist. Adam her şeyden önce ve büyük ölçüde "tuşe".
Benim tavsiyem, sinyali mümkün olduğu analog tutmanız olur. Cerberus piyasadaki en hesaplı analog cihazlardan biri, kesinlikle iyi bir başlangıç. Mooer için aynı şeyi söylemem mümkün değil.

Hinds gibi adamların sounduna katkı yapan şeylerden biri, "dinamik genişlik". Bir vuruştan diğerine tuşedeki değişimi duyabilmek çok önemli. Ağır kompresli veya orta seviye dijital cihazlarla bunu sağlamak pek mümkün olmuyor. Ayrıca, adam müthiş legato çalıyor, kuvvetli bir sol el hakimiyeti lazım.

Çalışınıza dair hiç bir fikrim yok, o yüzden bazı şeyleri "varsayarak" konuşacağım, yanılırsam lütfen kusuruma bakmayın. Ama iyi bir tuşe, iyi bir analog preamfi-sinyal yolu bu işi büyük ölçüde kurtarır. Agathis talihsiz bir malzeme gerçekten, onu bir şekilde dışarıda bırakmak gerekecektir. Ama sakın bütçeyi ne kadar yüksek tutarsam o kadar iyi sonuç alırım diye düşünmeyin. Sarp Maden'in bir atölyesine gitmiştim. Dinlemişsinizdir illa ki, akıllara ziyan tuşesi var; dünya çapında virtüöz adam. Çekirdek tonunu eski bir SansAmp classic artı bir miktar kompresyon ile çıkartıyordu. Evet, elindeki gitar özel yapım butik filan, ama başkası çalsa o ton çıkmaz🙂

Son olarak; dijitale kayıt işinde çok fazla değişken var. Mikrofonlama bence şart değil artık, ama Cerberus üzerindeki IR yükleme fonksiyonu da muhtemelen tek başına işi kurtarmaz. Mooer da o anlamda üst seviye iş çıkaramaz. Kayıt için üst düzey power amfi-kabin simülasyonu işlerine bakmanızı öneririm. Two notes vs gibi... Distortion analog kalabilir, bu tip hibrid bir sinyal yolu ile iyi sonuç almak da mümkün.
Ve tabii bir de ses kartı meselesi var. Orta karar bir gitar artı üst düzey bir ses kartı, çok daha iyi bir tercih olabilir bütçe açısından.
Çok açıklayıcı bir yorum olmuş teşekkür ederim , mooerin cabin simülasyonunu sevmediğim için cerberusa 4x12 impulse response yükledim mooerin sadece ampli simülasyonunu kullanıyorum sahnede.. Gövde ağacı olarak ne önerirsiniz ? Attığım linklerdeki gitarlara bakma şansınız oldu mu ?
 
Çok açıklayıcı bir yorum olmuş teşekkür ederim , mooerin cabin simülasyonunu sevmediğim için cerberusa 4x12 impulse response yükledim mooerin sadece ampli simülasyonunu kullanıyorum sahnede.. Gövde ağacı olarak ne önerirsiniz ? Attığım linklerdeki gitarlara bakma şansınız oldu mu ?
Ihlamur tercih etmem açıkçası. Klavye de klasik maple olmasın derim; bence fazla önde veya parlak oluyor. Kişisel tecrübem, rosewood-alder kombinasyonunun çok yola geldiği ve dengeli olduğu yönünde. Fırınlanmış akçağaçta ton nasıl etkileniyor bilmiyorum, ama şu ara çok gözde nedense.
Fakat açıkçası ben gitarla kurulan bağa malzemeden daha çok önem veriyorum. Eğer gitar rahat çalınmıyorsa, o "mojo" yoksa, gerisi boş bu işlerde... Bu tarzı iyi çalmak için bence bir gitarı seçip onunla devam etmek lazım.
Not: Hiç çalmadım ama, bence tasarım olarak Schecter diğerlerinden önde duruyor.
 
Son düzenleme:
Ihlamur tercih etmem açıkçası. Klavye de klasik maple olmasın derim; bence fazla önde veya parlak oluyor. Kişisel tecrübem, rosewood-alder kombinasyonunun çok yola geldiği ve dengeli olduğu yönünde. Fırınlanmış akçağaçta ton nasıl etkileniyor bilmiyorum, ama şu ara çok gözde nedense.
Fakat açıkçası ben gitarla kurulan bağa malzemeden daha çok önem veriyorum. Eğer gitar rahat çalınmıyorsa, o "mojo" yoksa, gerisi boş bu işlerde... Bu tarzı iyi çalmak için bence bir gitarı seçip onunla devam etmek lazım.
Not: Hiç çalmadım ama, bence tasarım olarak Schecter diğerlerinden önde duruyor.
Teşekkürler.
 
Ihlamur tercih etmem açıkçası. Klavye de klasik maple olmasın derim; bence fazla önde veya parlak oluyor. Kişisel tecrübem, rosewood-alder kombinasyonunun çok yola geldiği ve dengeli olduğu yönünde. Fırınlanmış akçağaçta ton nasıl etkileniyor bilmiyorum, ama şu ara çok gözde nedense.
Fakat açıkçası ben gitarla kurulan bağa malzemeden daha çok önem veriyorum. Eğer gitar rahat çalınmıyorsa, o "mojo" yoksa, gerisi boş bu işlerde... Bu tarzı iyi çalmak için bence bir gitarı seçip onunla devam etmek lazım.
Not: Hiç çalmadım ama, bence tasarım olarak Schecter diğerlerinden önde duruyor.
Sterling by Music Man SUB Silo3 Electric Guitar

Bu gitala ilgili gorusleriniz nedir ?
 

Geri
Üst