Fender Blues Junior & Hard Rock

4 senedir Anadolu Rock çalıyorum.Müziğimi artık genişletmek istiyorum.Hard rock(Guns N’ Roses,Metallica v.b)çalmak istiyorum.Amfim Marshall MG15.Amfimi değiştirme kararı aldım.Sorum şu Fender Blues J.r3 ile hard rock metal çalabilir miyim?Gerekli pedallar ile.Tonlar hoş gelir mi?Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.İyi forumlar.
 
Merhaba, 15 yıl oncesi BJ kullanırdım. Visual Sound Jeykll / Hyde, Wampler slostortion, Xoitc BB plus; bunlar iyi anlastığı pedallar olarak aklımda kalmıs. Yani bunlar ya da benzeri pedallar ile hot rodded marshall tonlarına yaklasman mümkün. 3 versiyon BJ farkları nedir bilmiyorum ama genel olarak parlak karakterli amfiler, yerinde olsam EQ anlamında genis bir yelpaze sunan pedallara bakardım yani 3 band eq, hi-cut filter, presence gibi opsiyonları olan pedallar daha kullanıslı olur.
 
Merhaba, 15 yıl oncesi BJ kullanırdım. Visual Sound Jeykll / Hyde, Wampler slostortion, Xoitc BB plus; bunlar iyi anlastığı pedallar olarak aklımda kalmıs. Yani bunlar ya da benzeri pedallar ile hot rodded marshall tonlarına yaklasman mümkün. 3 versiyon BJ farkları nedir bilmiyorum ama genel olarak parlak karakterli amfiler, yerinde olsam EQ anlamında genis bir yelpaze sunan pedallara bakardım yani 3 band eq, hi-cut filter, presence gibi opsiyonları olan pedallar daha kullanıslı olur.
Blues Junior ve Parlak tonlar??
 
4 senedir Anadolu Rock çalıyorum.Müziğimi artık genişletmek istiyorum.Hard rock(Guns N’ Roses,Metallica v.b)çalmak istiyorum.Amfim Marshall MG15.Amfimi değiştirme kararı aldım.Sorum şu Fender Blues J.r3 ile hard rock metal çalabilir miyim?Gerekli pedallar ile.Tonlar hoş gelir mi?Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.İyi forumlar.


Biraz fikir verecektir.
 
Aksine yabancıların tabiri ile "boxy" kapalı ve koyu bir amfidir. Tizleri sert ve köşelidir. Preamp lambalarını zorlayıp TS 808 ile boost edince SRV'nin Teksas sounduna yakın bir ton çıkar. Devre şeması Fender Bassman ile hemen hemen aynıdır. Fakat Bassman devre şeması ve o kapasitör değerleri ile 4x10 speaker sürerken BJ 1x12 sürüyor. Bir iki kapasitör değişikliği ile (tone stack mod deniyor) bayağı karakteri değişir, daha Blackface Fender'lere döner. Bir de Eminence Cannabis Rex takınca ki benim sevdiğim hali öyle... Çok güzel bir amfi. İnsanın biraz eli yatkınsa bir sürü modifikasyona açık. Amerikan versiyonlarını bilemiyorum (Creamboard dedikleri) hiç kullanmadım. Siz 15 yıl önce kullanmışsanız Amerikan BJ'dur. BJ3 Meksika yapımı ve Greenboard. Karakterleri farklı.
 
Aksine yabancıların tabiri ile "boxy" kapalı ve koyu bir amfidir. Tizleri sert ve köşelidir. Preamp lambalarını zorlayıp TS 808 ile boost edince SRV'nin Teksas sounduna yakın bir ton çıkar. Devre şeması Fender Bassman ile hemen hemen aynıdır. Fakat Bassman devre şeması ve o kapasitör değerleri ile 4x10 speaker sürerken BJ 1x12 sürüyor. Bir iki kapasitör değişikliği ile (tone stack mod deniyor) bayağı karakteri değişir, daha Blackface Fender'lere döner. Bir de Eminence Cannabis Rex takınca ki benim sevdiğim hali öyle... Çok güzel bir amfi. İnsanın biraz eli yatkınsa bir sürü modifikasyona açık. Amerikan versiyonlarını bilemiyorum (Creamboard dedikleri) hiç kullanmadım. Siz 15 yıl önce kullanmışsanız Amerikan BJ'dur. BJ3 Meksika yapımı ve Greenboard. Karakterleri farklı.
20th Anniversary olarak gecen meksika üretimi olan modeli kullandım. BJ amfiler, high gain kullanımlarda bass frekansları zayıf ve tizleri "harsh" olarak nitelendirlebilecek cihazlar bence. Soruyu soran üye demiş ki Guns n Roses ya da Metallica tarzı tonlar almak istiyorum. Şimdi referans olabilecek sarkıları düşünelim; mesala "You could be mine", "don't damn me" ya da Metallica için de ornekler verilebilir tabi. Blackface ya da Bassman devreleri temelde hot rodded JCM 800 ya da türevleri ile ile icra edilen tarzlar için ornek teskil edebilecek tasarımlar degil ne yazık ki.

Visual Sound Jeykll and Hyde bence BJ ile gayet iyi anlasan bir distortion pedalı, cunkü etkin bir "mid" kontrolü ve "sharp/blunt" switch içeriyor. "sharp/blunt" switch ozellikle istenmeyen "high end" frekenasları azaltmak konusunda cok ise yarıyor. Benzer fonksiyon barındıran baska pedallar da kullanıslı olacaktır tabi ki. Slostortion'daki crunch/overdrive switch da benzer bir şekilde calısıyor.

Referans olması için paylastığınız video cok faydalı olmak ile birlikte ne yazık ki "Metallica" ya da "GNR" tarzı tonlar için ornek teskil edebilecek nitelikte bir video değil. Bu arada GNR gitar tonu dogru ekipmanlara sahip olunduğunda elde etmesi zor bir ton olmamakla birlikte BJ ya da benzeri bir amfi ile ancak dogru overdrive/distortion pedalları kullanıldığında elde edilebilcek bir ton. Eger bir JCM 800, Friedman BE ya da türevi bi amfiniz var ise pek tabi ki de kolaylıkla bu tonları alabilirsiniz.

Soruyu soran üyeye de kendi tecrübelerim dogrultusunda yardımcı olmaya calıstım, EQ temelli yorumlar "genre" detayı da gozetilerek yapılmalı, ornegin SRV texas tarzı temelinde stratocaster ve single coil manyetikler barındıran bir sound yani Metallica ya da GNR/Slash tonu almak isteyen bir muzisyen için ornek teskil edemez düşüncesindeyim.

iyi geceler.
 
Son düzenleme:
Fender Blues Junior çalmak istediğiniz müzik tarzı için biraz zorlama olur. Tüplü bir Marshall, Fender Bassbreaker veya Laney Cub 12 gibi ampliler amacınıza daha uygun olabilir.



Blues Junior'un devre şemasının Bassman ile pek bir alakası yok..
"The Blues Junior is actually closer to the Bassman and its bigger siblings in the Hot Rod line, the Blues Deluxe and Hot Rod Deluxe, because all of them have two stages of gain before the tone stack, then a blackface tone stack. Like the HRDx and BDx, it has a mids control and master volume." Bu benim değil bu konuda daha iyi biri varsa da ben bilmiyorum Bill M Audio ki çok popüler modifikasyon kitleri olan biri. En çok modifikasyonu da Blues Juinor üzerine. Onun yorumu. Adam ölmüş bu arada sitesi de kapanmış :(
 
"The Blues Junior is actually closer to the Bassman and its bigger siblings in the Hot Rod line, the Blues Deluxe and Hot Rod Deluxe, because all of them have two stages of gain before the tone stack, then a blackface tone stack. Like the HRDx and BDx, it has a mids control and master volume." Bu benim değil bu konuda daha iyi biri varsa da ben bilmiyorum Bill M Audio ki çok popüler modifikasyon kitleri olan biri. En çok modifikasyonu da Blues Juinor üzerine. Onun yorumu. Adam ölmüş bu arada sitesi de kapanmış :(

O adamı hatırlıyorum. Öldüğünü bilmiyordum. Toprağı bol olsun. Bu işlerle ilgilenen insanlar gidiyorlar yavaş yavaş maalesef. 😔

Blues Junior, Bassman'e daha yakın demiş. Neyle karşılaştırdığını, neye göre "daha yakın" dediğini bilmediğim için doğru olabilir. Ancak, Blues Junior'un devre şemasının Bassman ile yine de pek bir alakası yok. Konu bir kaç kondansatör değişikliği de değil, çok farklılar.. 5F6'yı dikkate alacaksak, en büyük yapısal farklar şunlar olabilir: Girişte paralel gain stage'leri, cathode follower stage ve ona bağlı tone stack. Onun dışında LTPI değerleri ve tone stack değerleri çok farklı.. Farklı yani.. 🙂
 
Son düzenleme:
Ben ht5 kullandım zamanında. Gayet memnundum. Ht20 de iyidir muhtemelen. Dilerseniz ht metal serileri de var ama hiç denemedim. Kullanmış arkadaşlar yardımcı olur diye düşünüyorum.
 
1 yıl ht5, 3 yıl ht metal 5 kullandım. Metal çalacaksanız HT METAL 5 death metalden thrashe, hatta djente kadar tatmin edebilecek karakterli bir driveı olan bir amfi. Hafif kirli, ve daha çatallı, organik bir distortionı var diyebilirim düz ht5'e kıyasla. Düz HT5 Biraz daha hardrock civarları için benim gördüğüm kadarıyla. Deniz Sayman'da kullandı HT5'i, yutubdan bakabilirsiniz yorumlarına. Metal için de kurtarır bu arada metallica için falan çok rahat. Ama HT5'te palm mute yapmak ile HT Metal 5'te palm mute yapmak arasında ciddi fark var benim deneyimlerime göre. HT Metal 5'tekiler daha toplu, vurucu ve daha hırçıllı diyebilirim. İki amfi arasındaki fark büyük oranda içindeki hoparlörlerden kaynaklanıyor sanırım.
Sizi düz HT5 keser gibi şuan için gördüğüm kadarıyla.
 
Geri
Üst