Boss Katana MK2'ye Uygun Gitar

Amfi ile gitar uyumu diye bir konu bana mantıklı gelmedi. Sen bence klavyesi rahat fret işçiliği düzgün bir gitar bak. Manyetik dizilimine takılma, katana içinde prosesor bulunduran bir amfi olduğu için tonlamayi öğrendiğinde istediğin tonu alırsın. Bende Epi LP Standart gitar ve Nux MG 300 prosesor var. İlk prosesoru aldığımda tonlayamadigim için çok kötü sesler alıyordum ve internette duyduğum tonlarla alakası yoktu. Aleti kullanmayı öğrendikçe kendime göre bir çok ton yazdım ve şuan beni yeteri kadar tatmin ediyor. Clean Blues Metal hepsini amfi ile ayarlarsin. Onla olur bunla olmaz diye bir durum yok genç kardeşim. Klavyesi kötü gitar daha seni öğrenemeden bu işten soğutur. Bir abi tavsiyesi ..
 
Arkadisimiz Lise 1 ogrencisi, bu kadar uzerine gitmesek ?
Olabilir. Ama güzel kardeşimizin yazdıklarını okuyunca her türlü araştırmayı yapmış. Gitar seçiminde kararsız kalmış Ama başlık beni benden alıyor. Amfi ile uyumlu gitar ?
İlkokuldan Liseye kadar ciddi bir dil bilgisi, kompozisyon, Türkçe ve Edebiyat eğitimi veriliyor okullarda. Hiç mi bir şey öğrenmedin sen güzel kardeşim derler mi ?
 
Valla arkadas o kadar da haksız sayılmaz bence amfi - gitar uyumu konusunda. Muhtemelen tam detayına vakıf olmadan sormuştur ama Katana da gayet tiz, fizzy, harsh, cırtlak, mid ve bas butonlari bir türlü sıcak yumuşak tonları saglayamayan, tizi açtığınızda amfinin daha da cırtlak hale geldiği, tizi kistiginizda tonun boğulduğu ve bu nedenle sürekli bilgisayarda EQ üzerinden düzgün ve sıcak bir crunch ton alabilmek için uğraşıp durduğunuz bir amfi olduğundan, eger ki les paul veya HH superstrat gibi dolgun midli tonlara sahip olmayan, mesela 3 single manyetikli tiz ve parlak bir strata sahipseniz ve o amfiye takıp, hayvani hi-gain tonları dışında tatlı sıcak crunch sularında yüzmek isterseniz, Katanayla bol bogusmali zamanlar bekliyor demektir.

Katana ile yollarımı ayırma sebebim budur. Su an Line6 Catalyst kullanıyorum ve warm amfi tonu açısından ilac gibi geldi.
 
Arkadaşlar benim çok sevdiğim bir kazağım vardı. Kamuflaj desenli gri. Bu eski gitarlarım da bu kıyafetime uymuyordu. Ne yapsam ne etsem dedim 🤔
En son düşün taşın derken aklıma bir fikir geldi. Hiç pahalıya kaçmadan buna uygun bir gitar buldum 😎
Nasıl fikir ama? Olmuş mu hocam?
Saygılar
Default olarak yaylalar türküsü metal cover yüklü geliyormuş hocam... Doğru mudur?
 
Valla arkadas o kadar da haksız sayılmaz bence amfi - gitar uyumu konusunda. Muhtemelen tam detayına vakıf olmadan sormuştur ama Katana da gayet tiz, fizzy, harsh, cırtlak, mid ve bas butonlari bir türlü sıcak yumuşak tonları saglayamayan, tizi açtığınızda amfinin daha da cırtlak hale geldiği, tizi kistiginizda tonun boğulduğu ve bu nedenle sürekli bilgisayarda EQ üzerinden düzgün ve sıcak bir crunch ton alabilmek için uğraşıp durduğunuz bir amfi olduğundan, eger ki les paul veya HH superstrat gibi dolgun midli tonlara sahip olmayan, mesela 3 single manyetikli tiz ve parlak bir strata sahipseniz ve o amfiye takıp, hayvani hi-gain tonları dışında tatlı sıcak crunch sularında yüzmek isterseniz, Katanayla bol bogusmali zamanlar bekliyor demektir.

Katana ile yollarımı ayırma sebebim budur. Su an Line6 Catalyst kullanıyorum ve warm amfi tonu açısından ilac gibi geldi.
dediğin doğru ama arkadaş o noktada değil.... başlangıç noktasında amfi gitar uyumu ile bahsettiği tamamen kulaktan dolma şehir efsanesi ve senin dediğini şu an hissedecek noktada değil... yani Katana ve EQ ile o nünasları yönetecek insan ne gitar alayım sorusunu çoktaaaan aşmış insandır.... şu anda eli yüzü düzgün her gitarla Katana'sını mutlu mesut çalar arkadaş
 
Valla arkadas o kadar da haksız sayılmaz bence amfi - gitar uyumu konusunda. Muhtemelen tam detayına vakıf olmadan sormuştur ama Katana da gayet tiz, fizzy, harsh, cırtlak, mid ve bas butonlari bir türlü sıcak yumuşak tonları saglayamayan, tizi açtığınızda amfinin daha da cırtlak hale geldiği, tizi kistiginizda tonun boğulduğu ve bu nedenle sürekli bilgisayarda EQ üzerinden düzgün ve sıcak bir crunch ton alabilmek için uğraşıp durduğunuz bir amfi olduğundan, eger ki les paul veya HH superstrat gibi dolgun midli tonlara sahip olmayan, mesela 3 single manyetikli tiz ve parlak bir strata sahipseniz ve o amfiye takıp, hayvani hi-gain tonları dışında tatlı sıcak crunch sularında yüzmek isterseniz, Katanayla bol bogusmali zamanlar bekliyor demektir.

Katana ile yollarımı ayırma sebebim budur. Su an Line6 Catalyst kullanıyorum ve warm amfi tonu açısından ilac gibi geldi.
Eğer amfinin kendi üstündeki amfi tiplemeleri için diyorsan evet katılıyorum. Ben ayrıca Katana Librarian(3rd party uygulama olması nedeniyle ücretlidir) kullanıyorum. Eskiden Tone Central'de görünen ama sonradan BTC'den kaldırılan gizli amfi tiplemeleri bu uygulamada hala mevcut. Burada ekstra 20 adet amfi tiplemesi ile bu çeşitlilikten istenilen ton yakalanabilir.

Tabi orada da her pedal her amfi ile uyumlu olmuyor. Bazıları ciddi osuruk gibi ses veriyor. Doğru amfi ve pedal eşleşmesini ve ayarlamasını sağlamak gibi bir uğraş da gerektiriyor.
 
Valla arkadas o kadar da haksız sayılmaz bence amfi - gitar uyumu konusunda. Muhtemelen tam detayına vakıf olmadan sormuştur ama Katana da gayet tiz, fizzy, harsh, cırtlak, mid ve bas butonlari bir türlü sıcak yumuşak tonları saglayamayan, tizi açtığınızda amfinin daha da cırtlak hale geldiği, tizi kistiginizda tonun boğulduğu ve bu nedenle sürekli bilgisayarda EQ üzerinden düzgün ve sıcak bir crunch ton alabilmek için uğraşıp durduğunuz bir amfi olduğundan, eger ki les paul veya HH superstrat gibi dolgun midli tonlara sahip olmayan, mesela 3 single manyetikli tiz ve parlak bir strata sahipseniz ve o amfiye takıp, hayvani hi-gain tonları dışında tatlı sıcak crunch sularında yüzmek isterseniz, Katanayla bol bogusmali zamanlar bekliyor demektir.

Katana ile yollarımı ayırma sebebim budur. Su an Line6 Catalyst kullanıyorum ve warm amfi tonu açısından ilac gibi geldi.
Bu amfi enteresanmış. Kısa da olsa bir değerlendirme güzel olur forum için.
 
Eğer amfinin kendi üstündeki amfi tiplemeleri için diyorsan evet katılıyorum. Ben ayrıca Katana Librarian(3rd party uygulama olması nedeniyle ücretlidir) kullanıyorum. Eskiden Tone Central'de görünen ama sonradan BTC'den kaldırılan gizli amfi tiplemeleri bu uygulamada hala mevcut. Burada ekstra 20 adet amfi tiplemesi ile bu çeşitlilikten istenilen ton yakalanabilir.

Tabi orada da her pedal her amfi ile uyumlu olmuyor. Bazıları ciddi osuruk gibi ses veriyor. Doğru amfi ve pedal eşleşmesini ve ayarlamasını sağlamak gibi bir uğraş da gerektiriyor.
Yok hocam, oyle degil maalesef. O sneaky amps'eri kullandim zaten ben çoğunlukla. Amfinin karakteri öyle. Yani versatil tamam, cidden çok yönlü eyvallah ama bazı tonlari bi tarafınızı yirtsaniz da alamazsınız Katanada. Mid frekansları çok kuru ve karaktersiz. Tiz de asiri cirtlak. Bunu en iyi bir dolgun mid tonları olan veya mid frekanslari değişimine bu şekilde tepki verebilen amfi kullanırsanız daha iyi anlayabilirsiniz. Bu dediklerim Katanayi kötü yapmaz ama bazı ton karakterlerinde hicbir ise yaramadığı anlamına geliyor.

Acikcasi Katana'nin amfi modelleri ve drive pedal efektleri eski model bir Boss prosesör gibi çalışıyor cogu zaman. Cogu drive ve distortion efektleri ya hicbir ise yaramayan harsh tonlarda ya da cok uğraşmak gerekiyor düzgün bir ton yakalamak için. Mesela bir distortion efekti overdrive'li preamp önünde camurlasiyor, boğuk bir ton üretiyor ama tizi açsanız daha da cırtlak hale geliyor, mid veya bası kissaniz ton kaybolup gidiyor. Clean kanalin onune koysaniz bu kez de sacma bir ton olusuyor. Bu hadiseler eski prosesorlerde genel sikintilardi. Katanayi bu nedenle kendi kabiliyetleri doğrultusundaki işlerde kullanmak en güzeli. Kullanıcının beklentilerini karsiliyorsa ne güzel ama tüm yelpazeyi kapsamıyor haliyle. Jazz çalmak, John Mayer tadında yumusak hafif crunch tonlar elde etmek, BB King tadinda düzgün ve sıcak blues tonlari almak aşırı zor, hatta imkansiz. Ama teksas blues için patlak cırtlak drive tonları mesela kismen kotarilabilir. Thrash metal, 80s hard Rock ve diger metal isleri için de iyi olabilir. Clean kanalı da kendi başına hiç fena değil ama sıcak mid tonlu bir clean tonu da mümkün değil.

Son olarak Katana prosesorlerle de hiç anlaşamıyor bence. Prosesorun kabin sim'ini kapatınca o berbat, tiz, cırtlak tondan başka birsey elde edilmiyor. Kabin simi açınca da ton fazla derin ve yapay hale geliyor. 4 kablo yöntemi ile bağlanınca çok daha iyi, lakin bunun icin ev ici veya tasima icin hantal KTN100'u kullanmak lazım.

Katanayi kendi hali ve tarzi ile beğenen bir kullanıcı için bunlar hicbir negatiflik ifade etmeyecektir. Sonucta ton beklentileri degisken ve bu yüzden çok farklı amfi çeşitleri var piyasada. Mesela bendeki Catalyst de kesinlikle metal çalanı tatmin etmez. Tum preamp modelleri belirli bir amfi karakteri dogrultusunda cesitlilik sagliyor, yani oyle her biri ayri dunyalarin tonlari degil. Ama sıcaklık, derinlik, dolgunluk, crunch tonlarının kalitesi, bas-mid-tiz butonlarinin frekans araligi tepkileri, sayıca daha az olmakla birlikte mevcut efektlerinin kalitesi ve pedal/prosesorler ile anlasabilirlik (bu konuda katana ile arasında uçurum var resmen) yönünden Katana'da olmayan ve asla elde edilemeyecek isleri yapıyor.

Epey uzattım ama son olarak, elbette ki amfiye göre gitar alınmaz. Ama her gitar da her amfide keyif vermeyebiliyor amfinin tarzından dolayı.
 
Yok hocam, oyle degil maalesef. O sneaky amps'eri kullandim zaten ben çoğunlukla. Amfinin karakteri öyle. Yani versatil tamam, cidden çok yönlü eyvallah ama bazı tonlari bi tarafınızı yirtsaniz da alamazsınız Katanada. Mid frekansları çok kuru ve karaktersiz. Tiz de asiri cirtlak. Bunu en iyi bir dolgun mid tonları olan veya mid frekanslari değişimine bu şekilde tepki verebilen amfi kullanırsanız daha iyi anlayabilirsiniz. Bu dediklerim Katanayi kötü yapmaz ama bazı ton karakterlerinde hicbir ise yaramadığı anlamına geliyor.

Acikcasi Katana'nin amfi modelleri ve drive pedal efektleri eski model bir Boss prosesör gibi çalışıyor cogu zaman. Cogu drive ve distortion efektleri ya hicbir ise yaramayan harsh tonlarda ya da cok uğraşmak gerekiyor düzgün bir ton yakalamak için. Mesela bir distortion efekti overdrive'li preamp önünde camurlasiyor, boğuk bir ton üretiyor ama tizi açsanız daha da cırtlak hale geliyor, mid veya bası kissaniz ton kaybolup gidiyor. Clean kanalin onune koysaniz bu kez de sacma bir ton olusuyor. Bu hadiseler eski prosesorlerde genel sikintilardi. Katanayi bu nedenle kendi kabiliyetleri doğrultusundaki işlerde kullanmak en güzeli. Kullanıcının beklentilerini karsiliyorsa ne güzel ama tüm yelpazeyi kapsamıyor haliyle. Jazz çalmak, John Mayer tadında yumusak hafif crunch tonlar elde etmek, BB King tadinda düzgün ve sıcak blues tonlari almak aşırı zor, hatta imkansiz. Ama teksas blues için patlak cırtlak drive tonları mesela kismen kotarilabilir. Thrash metal, 80s hard Rock ve diger metal isleri için de iyi olabilir. Clean kanalı da kendi başına hiç fena değil ama sıcak mid tonlu bir clean tonu da mümkün değil.

Son olarak Katana prosesorlerle de hiç anlaşamıyor bence. Prosesorun kabin sim'ini kapatınca o berbat, tiz, cırtlak tondan başka birsey elde edilmiyor. Kabin simi açınca da ton fazla derin ve yapay hale geliyor. 4 kablo yöntemi ile bağlanınca çok daha iyi, lakin bunun icin ev ici veya tasima icin hantal KTN100'u kullanmak lazım.

Katanayi kendi hali ve tarzi ile beğenen bir kullanıcı için bunlar hicbir negatiflik ifade etmeyecektir. Sonucta ton beklentileri degisken ve bu yüzden çok farklı amfi çeşitleri var piyasada. Mesela bendeki Catalyst de kesinlikle metal çalanı tatmin etmez. Tum preamp modelleri belirli bir amfi karakteri dogrultusunda cesitlilik sagliyor, yani oyle her biri ayri dunyalarin tonlari degil. Ama sıcaklık, derinlik, dolgunluk, crunch tonlarının kalitesi, bas-mid-tiz butonlarinin frekans araligi tepkileri, sayıca daha az olmakla birlikte mevcut efektlerinin kalitesi ve pedal/prosesorler ile anlasabilirlik (bu konuda katana ile arasında uçurum var resmen) yönünden Katana'da olmayan ve asla elde edilemeyecek isleri yapıyor.

Epey uzattım ama son olarak, elbette ki amfiye göre gitar alınmaz. Ama her gitar da her amfide keyif vermeyebiliyor amfinin tarzından dolayı.
Yok uzatmadın hocam. Bunlar birbirimizi geliştiren muhabbetler. Rock merkezli bir müzik zevkim olduğu için jazz-blues kafasına hiç giremedim. Tecrübenle sabit olan tespitlerin muhakkak doğrudur.

Katana'da 4 kablo olayına girmeyi düşündüğüm gün satışa koyar, lambalı head-kabin olayına girerim, önüne de iyi bir processor yatırır önüme bakarım. Yoksa Katana kullanmamın anlamsız olacağını düşünüyorum.
 
Yok hocam, oyle degil maalesef. O sneaky amps'eri kullandim zaten ben çoğunlukla. Amfinin karakteri öyle. Yani versatil tamam, cidden çok yönlü eyvallah ama bazı tonlari bi tarafınızı yirtsaniz da alamazsınız Katanada. Mid frekansları çok kuru ve karaktersiz. Tiz de asiri cirtlak. Bunu en iyi bir dolgun mid tonları olan veya mid frekanslari değişimine bu şekilde tepki verebilen amfi kullanırsanız daha iyi anlayabilirsiniz. Bu dediklerim Katanayi kötü yapmaz ama bazı ton karakterlerinde hicbir ise yaramadığı anlamına geliyor.

Acikcasi Katana'nin amfi modelleri ve drive pedal efektleri eski model bir Boss prosesör gibi çalışıyor cogu zaman. Cogu drive ve distortion efektleri ya hicbir ise yaramayan harsh tonlarda ya da cok uğraşmak gerekiyor düzgün bir ton yakalamak için. Mesela bir distortion efekti overdrive'li preamp önünde camurlasiyor, boğuk bir ton üretiyor ama tizi açsanız daha da cırtlak hale geliyor, mid veya bası kissaniz ton kaybolup gidiyor. Clean kanalin onune koysaniz bu kez de sacma bir ton olusuyor. Bu hadiseler eski prosesorlerde genel sikintilardi. Katanayi bu nedenle kendi kabiliyetleri doğrultusundaki işlerde kullanmak en güzeli. Kullanıcının beklentilerini karsiliyorsa ne güzel ama tüm yelpazeyi kapsamıyor haliyle. Jazz çalmak, John Mayer tadında yumusak hafif crunch tonlar elde etmek, BB King tadinda düzgün ve sıcak blues tonlari almak aşırı zor, hatta imkansiz. Ama teksas blues için patlak cırtlak drive tonları mesela kismen kotarilabilir. Thrash metal, 80s hard Rock ve diger metal isleri için de iyi olabilir. Clean kanalı da kendi başına hiç fena değil ama sıcak mid tonlu bir clean tonu da mümkün değil.

Son olarak Katana prosesorlerle de hiç anlaşamıyor bence. Prosesorun kabin sim'ini kapatınca o berbat, tiz, cırtlak tondan başka birsey elde edilmiyor. Kabin simi açınca da ton fazla derin ve yapay hale geliyor. 4 kablo yöntemi ile bağlanınca çok daha iyi, lakin bunun icin ev ici veya tasima icin hantal KTN100'u kullanmak lazım.

Katanayi kendi hali ve tarzi ile beğenen bir kullanıcı için bunlar hicbir negatiflik ifade etmeyecektir. Sonucta ton beklentileri degisken ve bu yüzden çok farklı amfi çeşitleri var piyasada. Mesela bendeki Catalyst de kesinlikle metal çalanı tatmin etmez. Tum preamp modelleri belirli bir amfi karakteri dogrultusunda cesitlilik sagliyor, yani oyle her biri ayri dunyalarin tonlari degil. Ama sıcaklık, derinlik, dolgunluk, crunch tonlarının kalitesi, bas-mid-tiz butonlarinin frekans araligi tepkileri, sayıca daha az olmakla birlikte mevcut efektlerinin kalitesi ve pedal/prosesorler ile anlasabilirlik (bu konuda katana ile arasında uçurum var resmen) yönünden Katana'da olmayan ve asla elde edilemeyecek isleri yapıyor.

Epey uzattım ama son olarak, elbette ki amfiye göre gitar alınmaz. Ama her gitar da her amfide keyif vermeyebiliyor amfinin tarzından dolayı.
Bir süredir solid state bir Behringer amfinin önüne bağlayıp tüm ayarlarını sonuna kadar açtığım Mooer Green Mile ile çalıyorum. Farklı manyetik kombinasyonları ve volüm potu ayarları ile SRV'den Eric Clapton'a ve oradan da Ritchie Blacmore'a kadar her yola geliyor. Tuşe hassasiyeti ve karakter açısından halen dijital amfiler bu kadar basit ve ucuz bir set up ile çıkan tonlara yaklaşamıyor gibi geldi. Dinamik genişliği yakalamıyorlar bir türlü. Karakterli gain soundları var, Plexi işini kıvırıyor sanki, fakat o yumuşak çalınca daha temiz gelip de yüklenince daha fazla drive alan Fendervari tınılar halen olmuyor gibi.
 
Yok uzatmadın hocam. Bunlar birbirimizi geliştiren muhabbetler. Rock merkezli bir müzik zevkim olduğu için jazz-blues kafasına hiç giremedim. Tecrübenle sabit olan tespitlerin muhakkak doğrudur.

Katana'da 4 kablo olayına girmeyi düşündüğüm gün satışa koyar, lambalı head-kabin olayına girerim, önüne de iyi bir processor yatırır önüme bakarım. Yoksa Katana kullanmamın anlamsız olacağını düşünüyorum.
Prosesor olayı da işte Katana'da yakalayamadıgim tonları elde etme çabasından başka birsey degildi. Her ne kadar dijital modellemeli amfiler tek başına prosesor işlerini kapsıyor gibi görünse de, kabin, hoparlör, preamp-poweramp katlari vs donanımları mutlaka tona etkiliyor. Burada amfiler hakkında dehset bilgileri olanlar var ama ben elektronikten anlamıyorum, sadece kullanıcı olarak deneyimlerimi dilim dondugunce anlatabiliyorum. Katana türünde bir amfi varken üzerine gidip prosesor almak çok mantıklı değil dedigin gibi ama elde prosesor varken amfiyi kabin+poweramp olarak kullanmak da bir seçenek. O zaman da amfinin seni mutlu veya mutsuz etmesi gibi yeni mecralar açılıyor 😊.
 
Bir süredir solid state bir Behringer amfinin önüne bağlayıp tüm ayarlarını sonuna kadar açtığım Mooer Green Mile ile çalıyorum. Farklı manyetik kombinasyonları ve volüm potu ayarları ile SRV'den Eric Clapton'a ve oradan da Ritchie Blacmore'a kadar her yola geliyor. Tuşe hassasiyeti ve karakter açısından halen dijital amfiler bu kadar basit ve ucuz bir set up ile çıkan tonlara yaklaşamıyor gibi geldi. Dinamik genişliği yakalamıyorlar bir türlü. Karakterli gain soundları var, Plexi işini kıvırıyor sanki, fakat o yumuşak çalınca daha temiz gelip de yüklenince daha fazla drive alan Fendervari tınılar halen olmuyor gibi.
aslında en güzeli... eski usül bir solid state ve iyi bir pedal... insan bunca teknolojiden sıkılıp bir noktada old school basit setup'lara dönmek istiyor... Marshall MG serisinin en eski modellerinden vardı o abidik efekt vs olmayan ilk jenerasyon, bir de orijinal Boss DS-1 tadından yenmezdi... bazen diyorum lan ben ne yapıyorum Headrush'tan Soldano amfi aç, arkasına Mesa 4x12, Hesu bilmemne filan koy filan... :)
 
Bir süredir solid state bir Behringer amfinin önüne bağlayıp tüm ayarlarını sonuna kadar açtığım Mooer Green Mile ile çalıyorum. Farklı manyetik kombinasyonları ve volüm potu ayarları ile SRV'den Eric Clapton'a ve oradan da Ritchie Blacmore'a kadar her yola geliyor. Tuşe hassasiyeti ve karakter açısından halen dijital amfiler bu kadar basit ve ucuz bir set up ile çıkan tonlara yaklaşamıyor gibi geldi. Dinamik genişliği yakalamıyorlar bir türlü. Karakterli gain soundları var, Plexi işini kıvırıyor sanki, fakat o yumuşak çalınca daha temiz gelip de yüklenince daha fazla drive alan Fendervari tınılar halen olmuyor gibi.
Hocam bence de dijital ekipman dünyasınin (eski nesil veya düşük segment prosesorler, modellemeli amfiler, VST'ler) en zorlandiklari yerler low-gain, organik tuse tepkili crunch tonları suları. Lambalı amfilerdeki tuse gücüne degisken yanıt olayı, benim hissettigim kadariyla çoğunlukla (cunku piyasanın hakimi değilim ve kullandiklarim kadariyla) onceden belirlenmis belirli volume seviyelerine göre tepki şeklinde ve haliyle çok gerçekçi olmuyor. Ayni drive tonunun basamaklari halinde daha duz bir ton uretiyorlar. VST'leri de bu nedenle terkettim cunku büyük çoğunluğu hi-gain, metal isleri için üretilmiş. Hatırladığım kadariyla bir iki low gain Neural VST ilk başta etkileyici gelse de sonuçta onlar da bu guzelligi kompresyon ve iyi kalitede reverb ile hacım yakalayarak elde ediyor gibi geliyor bana ve bir zaman sonra sıkıcı hale geliyor.

Haliyle en iyi yol ya iyi bir solid state amfi ve onune-arkasina pedal/prosesor ya da lambali amfi kullanmak, lakin ev ortaminda veya studyoya tasimak icin hic pratik değiller benim icin. O nedenle modelleme olayına devam ediyorum. Boss GT-1000 kullanıyorum ve alet o kadar geniş ayar kapasitesinde ve genis tonal yelpazede ki, bu sayede iyi anlaşan bir amfi veya referans monitor ile low gain tonlar da gayet iyi olabiliyor ancak onu da iyi kullanmayı bilmek gerekiyor.

Bir yerde Katana'nin temel olarak bir solid state amfi olduğunu ve üzerinde dijital efektler barindirdigini okumuştum. ID Core, Catalyst vs gibi diger modellemeli amfiler mesela full dijital prosesor mantığında. Aslinda Katana'nin mimarisi iyi tonal işler ve iyi bir tuse tepkisi üretmeye uygun gibi görünüyor, lakin yapısal olarak daha önce dediğim gibi low gain, crunch tonlarında fizzy ve harsh kalıyor. Belki daha üst Boss amfi modelleri bu alanlarda çok daha iyidir bilemiyorum. Katana nihayetinde en uygun fiyatlı modeli. Sonuç olarak, diger modellemeli amfilere yoneldigimizde adamların amfilerin içlerine hangi ton kafalarında preamp modelleri koydukları, içine kattıkları efektlerin bu preamplara ne kadar uyum sağladığı ve kabin dizaynı- hoparlör olarak sesi ne kalitede ve hacimde iletebildiklerine kalıyor. Bu bağlamda, çok uzun araştırmadim ama, low gain sularda yüzmeyi seven ve daha hacimli ve dolgun gitar tonlari seven biri olarak, asiri pahali olmayan Catalyst beni tatmin ediyor epey. Ha, super mi hayır, acayip iyi lambali amfi taklidi mi yapıyor, ona da hayır ama bu zamana kadar kullandigim en başarılı low gain ve crunch tonlarını sağlıyor. Ustelik bunu bir değil 4-5 ayri amfi modeli halinde sağlıyor. Yani, tam hatırlamıyorum ama bir clean, 4 crunch ve sadece bir high gain amfi modeli var amfide. High-gain kanali da gene dolgun, midli, en fazla Iron Maiden duzeyinde gain. Ama çok da iyi bir pedal/prosesor platformu olarak amfinin urettigi tonun ucu bucagi acik. Teknoloji ilerledikçe modellemeli amfiler de çok daha iyi hale geliyor. Eskiden kullandigim amfileri hatırlıyorum da 😄.
 
Catalyst'in gelişi biraz Spider V'ten belliydi... aşina olmayanlar için tekrarlıyorum Spider V yani 5... Spider IV yani 4 ile sümme haşa karışmasın. V gerçekten başarılı özellikle büyük boy olanı. Elbet sınırları belli ama kendi segmentinde Catalyst'in doğum müjdecisi gibiydi ton anlamında.
 
Hocam bence de dijital ekipman dünyasınin (eski nesil veya düşük segment prosesorler, modellemeli amfiler, VST'ler) en zorlandiklari yerler low-gain, organik tuse tepkili crunch tonları suları. Lambalı amfilerdeki tuse gücüne degisken yanıt olayı, benim hissettigim kadariyla çoğunlukla (cunku piyasanın hakimi değilim ve kullandiklarim kadariyla) onceden belirlenmis belirli volume seviyelerine göre tepki şeklinde ve haliyle çok gerçekçi olmuyor. Ayni drive tonunun basamaklari halinde daha duz bir ton uretiyorlar. VST'leri de bu nedenle terkettim cunku büyük çoğunluğu hi-gain, metal isleri için üretilmiş. Hatırladığım kadariyla bir iki low gain Neural VST ilk başta etkileyici gelse de sonuçta onlar da bu guzelligi kompresyon ve iyi kalitede reverb ile hacım yakalayarak elde ediyor gibi geliyor bana ve bir zaman sonra sıkıcı hale geliyor.

Haliyle en iyi yol ya iyi bir solid state amfi ve onune-arkasina pedal/prosesor ya da lambali amfi kullanmak, lakin ev ortaminda veya studyoya tasimak icin hic pratik değiller benim icin. O nedenle modelleme olayına devam ediyorum. Boss GT-1000 kullanıyorum ve alet o kadar geniş ayar kapasitesinde ve genis tonal yelpazede ki, bu sayede iyi anlaşan bir amfi veya referans monitor ile low gain tonlar da gayet iyi olabiliyor ancak onu da iyi kullanmayı bilmek gerekiyor.

Bir yerde Katana'nin temel olarak bir solid state amfi olduğunu ve üzerinde dijital efektler barindirdigini okumuştum. ID Core, Catalyst vs gibi diger modellemeli amfiler mesela full dijital prosesor mantığında. Aslinda Katana'nin mimarisi iyi tonal işler ve iyi bir tuse tepkisi üretmeye uygun gibi görünüyor, lakin yapısal olarak daha önce dediğim gibi low gain, crunch tonlarında fizzy ve harsh kalıyor. Belki daha üst Boss amfi modelleri bu alanlarda çok daha iyidir bilemiyorum. Katana nihayetinde en uygun fiyatlı modeli. Sonuç olarak, diger modellemeli amfilere yoneldigimizde adamların amfilerin içlerine hangi ton kafalarında preamp modelleri koydukları, içine kattıkları efektlerin bu preamplara ne kadar uyum sağladığı ve kabin dizaynı- hoparlör olarak sesi ne kalitede ve hacimde iletebildiklerine kalıyor. Bu bağlamda, çok uzun araştırmadim ama, low gain sularda yüzmeyi seven ve daha hacimli ve dolgun gitar tonlari seven biri olarak, asiri pahali olmayan Catalyst beni tatmin ediyor epey. Ha, super mi hayır, acayip iyi lambali amfi taklidi mi yapıyor, ona da hayır ama bu zamana kadar kullandigim en başarılı low gain ve crunch tonlarını sağlıyor. Ustelik bunu bir değil 4-5 ayri amfi modeli halinde sağlıyor. Yani, tam hatırlamıyorum ama bir clean, 4 crunch ve sadece bir high gain amfi modeli var amfide. High-gain kanali da gene dolgun, midli, en fazla Iron Maiden duzeyinde gain. Ama çok da iyi bir pedal/prosesor platformu olarak amfinin urettigi tonun ucu bucagi acik. Teknoloji ilerledikçe modellemeli amfiler de çok daha iyi hale geliyor. Eskiden kullandigim amfileri hatırlıyorum da 😄.
Line 6 Metallurgy Modern'de Archetype amfisinin temiz kanalı önündeki efektlerin kombinasyonu (Minotaur tek başına veya diğerleri ile) fena sonuç vermiyor. Onun dışındaki VST'ler konusunda ben de katılıyorum. Ancak IK'nin çıkardığı şu son şeyi (TONEX ?) denemedim.
Catalyst demolarında fena gelmemekle birlikte, Fender Blonde mecrasında yine tökezleyecek gibi geldi. Çalması keyifli bir amfiye benziyor, ama solid state bir amfiye Red Truck veya Fly Rig bağladığımda alacağım keyfi almanın çok daha pahalı bir yolu gibi gözüktü bir taraftan da.
 
Son düzenleme:
Line 6 Metallurgy Modern'de Archetype amfisinin temiz kanalı önündeki efektlerin kombinasyonu (Minotaur tek başına veya idğerleri ile) fena sonuç vermiyor. Onun dışındaki VST'ler konusunda ben de katılıyorum. Ancak IK'nin çıkardığı şu son şeyi (TONEX ?) denemedim.
Catalyst demolarında fena gelmemekle birlikte, Fender Blonde mecrasında yine tökezleyecek gibi geldi. Çalması keyifli bir amfiye benziyor, ama solid state bir amfiye Red Truck veya Fly Rig bağladığımda alacağım keyfi almanın çok daha pahalı bir yolu gibi gözüktü bir taraftan da.
Olabilir tabii hocam, zaten ben uzun zamandır çok vakit ayıramıyorum gitara. Sınırlı vaktimi olabildiğince gitar calmaya harcamak istiyorum. Farklı gitarlar deneme hevesime karşın (ki o da ciddi derecede azaldi) diger ekipmanlar konusunda oldukça az denemeler yapıyorum. Catalyst'ten daha ucuz ve başarılı ekipmanlar vardır mutlaka dediğiniz gibi. Bu nedenle alım tavsiyesi değildir kesinlikle benim yazdıklarım.
 
Catalyst'in gelişi biraz Spider V'ten belliydi... aşina olmayanlar için tekrarlıyorum Spider V yani 5... Spider IV yani 4 ile sümme haşa karışmasın. V gerçekten başarılı özellikle büyük boy olanı. Elbet sınırları belli ama kendi segmentinde Catalyst'in doğum müjdecisi gibiydi ton anlamında.
Evet; geçen bir arkadaş oğluna almayı düşünüyormuş, ben de o bahane ile dinlemiştim. Spider V de dijital bir amfi için gerçekten etkileyici geldi bana. Dijital amfilerin sınıf atladığı kesin bu anlamda.
Fakat ben yine de neden halen doğru düzgün programlanabilir bir analog preamfi ile dijital efekt kombinasyonlarını bir arada bir amfide göremediğimizi anlayamıyorum. Şu amfi modelleme saplantısı ne yazık ki batırdı bu işleri. Elimdeki Behringer Ultratwin bu konseptin başarısız bir örneği (firma ucuzcu nihayetinde) ama, Sansamp PSA gibi bir şey ile Mooer GE 300 kafasında bir şeyi bir amfide birleştirebilseler harika olabilirdi. "Hibrid" bazı denemeler var malum, ama onların da preamfi kısımları halen dijital modellemeye dayalı. Kabin simülasyonları dijital kalsın, harika olur. Ama preamfi dediğin şeyin bir karakteri olmalı ve bin bir surat olmamalı.
Bir ara BOSS bir şeyler yaptı galiba bu anlamda ama, (Blues Cube???) dijital efekt namına ne vardı bilmiyorum.
 
Blues Cube çok iyiye benziyor çalmadım ama çalanı dinledim Londra'da bir mağazada... dibim düştü. Ama çok pahalı, alıcısı yok o amfinin, o fiyatlara millet daha has şeyler peşinde. Hani vardır ya bazı abiler Blues Cube, Blackstar filan dersin elindeki 40 yıllık Strat ile suratına bakar Fender amfi var ya işte başka ne gerek var der... onları çeviremezsin Cube'a doğru... :)
 
Geri
Üst