Solo atarken baş parmak sorunu

Gitarda solo çalarken bend ya da vibrato yaparken baş parmağımı klavyenin üstüne koyduğumda rahat yapabiliyorum fakat yukarıda olduğunda diğer parmaklarım kasılıyor ve zor hareket ettirebiliyorum baş parmağımı çok aşağı indirdiğimde rahat hareket ediyolar bunu nasıl çözebilirim
 
Baş parmak, gitarın köprüsünün üstüne asılmış bir kanca görevi görmez. Diğer klavye parmakları gibi hareketli ve pozisyon değiştirebilir olmalıdır. Yani o parmağını oraya asılı sabit duracak işlevsiz bir şey gibi görme :)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Baş parmak, gitarın köprüsünün üstüne asılmış bir kanca görevi görmez. Diğer klavye parmakları gibi hareketli ve pozisyon değiştirebilir olmalıdır. Yani o parmağını oraya asılı sabit duracak işlevsiz bir şey gibi görme :)
Anladım hocam ama hızlı sololarda sıkıntı çıkarmaz mı onun konumunu değiştirirken hızımın düşmesine sebep olmaz mı
 
Anladım hocam ama hızlı sololarda sıkıntı çıkarmaz mı onun konumunu değiştirirken hızımın düşmesine sebep olmaz mı
Ne kadardır çalıyorsunuz bilmiyorum, ama yanlış mantık yürütüyorsunuz.
Sol elde klaveye basan BÜTÜN PARMAKLARIN kendi bağımsız hareket edebilme kapasitesi olmalıdır. Bunların baş parmak ile ilgisi yoktur. Baş parmaktan güç almak zorunda kalıyorsanız bir şeyler yanlıştır. Bu parmaklar hızını her şeyden önce kendi kuvvetinden almalıdır. Baş parmak ideal olarak sapın orta kısmında, parmağın etli yumuşak kısmı klavyeye temas edecek şekilde durur. Ama diğer parmaklar ile klavyeyi sıkıştırmamalıdır, işte asıl o zaman kasılıp kalırsınız.
Ancak vibrato ve bend yaparken destek almak için baş parmak klavyeye asılabilir. Bu yanlış değildir, pek çok blues gitaristi bunu kullanır. Ama sadece bu özel durumlar için geçerli olmalıdır.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Ne kadardır çalıyorsunuz bilmiyorum, ama yanlış mantık yürütüyorsunuz.
Sol elde klaveye basan BÜTÜN PARMAKLARIN kendi bağımsız hareket edebilme kapasitesi olmalıdır. Bunların baş parmak ile ilgisi yoktur. Baş parmaktan güç almak zorunda kalıyorsanız bir şeyler yanlıştır. Bu parmaklar hızını her şeyden önce kendi kuvvetinden almalıdır. Baş parmak ideal olarak sapın orta kısmında, parmağın etli yumuşak kısmı klavyeye temas edecek şekilde durur. Ama diğer parmaklar ile klavyeyi sıkıştırmamalıdır, işte asıl o zaman kasılıp kalırsınız.
Ancak vibrato ve bend yaparken destek almak için baş parmak klavyeye asılabilir. Bu yanlış değildir, pek çok blues gitaristi bunu kullanır. Ama sadece bu özel durumlar için geçerli olmalıdır.
7 aydır filan çalıyorum fakat derslerimden dolayı çok vakit ayıramıyorum zaten baş parmağım hep sizin dediğiniz konumda oluyor fakat son zamanlarda vibrato ve bend yaparken üste koyduğumda daha rahat yaptığımı fark ettim onun dışında baş parmağım klavyenin arkasında parmaklarım bağımsız oluyor
 
7 aydır filan çalıyorum fakat derslerimden dolayı çok vakit ayıramıyorum zaten baş parmağım hep sizin dediğiniz konumda oluyor fakat son zamanlarda vibrato ve bend yaparken üste koyduğumda daha rahat yaptığımı fark ettim onun dışında baş parmağım klavyenin arkasında parmaklarım bağımsız oluyor
Sol el parmakları için egzersiz yaptıkça baş parmağa duyduğunuz ihtiyaç azalır. 7 ay çok kısa bir süre, pek çok gitarist bu şekilde düzenli sol el egzersizi yapmadığı için zaten genellikle çok geç gelişiyor ya da hiç gelişmiyor sol el.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Sol el parmakları için egzersiz yaptıkça baş parmağa duyduğunuz ihtiyaç azalır. 7 ay çok kısa bir süre, pek çok gitarist bu şekilde düzenli sol el egzersizi yapmadığı için zaten genellikle çok geç gelişiyor ya da hiç gelişmiyor sol el.
Bendlerde ve vibratolarda ilk 7 telde zorlanıyorum hocam onun sebebi de bundan kaynaklı mı
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
"İlk 7 perde" olsa gerek.
Üst eşiğe yaklaştıkça bend yapmak zorlaşır zaten, o gitarın yapısı ile ilgili bir mesele.
Tamamdır hocam teşekkür ederim
Bir de şeyi danışsam size şu an back in black solosunu çalmaya çalışıyorum ondan sonra hızlı soloları çalmaya çalışsam gereksiz mi olur fade to black in outro solosunu çalmayı düşünüyorum
 
Tamamdır hocam teşekkür ederim
Bir de şeyi danışsam size şu an back in black solosunu çalmaya çalışıyorum ondan sonra hızlı soloları çalmaya çalışsam gereksiz mi olur fade to black in outro solosunu çalmayı düşünüyorum
Gereksiz olur. Bu düzeyde o tarz soloları çalışan arkadaşlar, sevdikleri bir şeyi çalabilmiş olmanın peşindeler ve o nedenle de ne kadar kötü ve yanlış çaldıklarını genelde duyamıyorlar:) Örneğin, FTB outro solosunun çıkışındaki iki telde çalınan figürler 7 aydır çalan birinin genellikle çok ötesinde kalır. Ama doğru notaları ezberleyip iyi - kötü çalmaya çalışır pek çoğu. Çalamaz tabii, çünkü o iş için:
  • İki elde koordinasyon
  • Sol elde streç ve pull-offlar
  • Sağ elde pena tekniği
  • Klavyedeki arpej yapılarının iki tele yayılacak şekilde öğrenilmiş olması...
gibi bir dizi şeyi bilmek gerekir.
Pek çoğu bunları bilmez ve körü körüne tabdan perde sayılarını ezberleyip çalmaya uğraşır. Neticede solo katledilmiş olur, ama onlar sevdikleri bir şeye ortak olmanın heyecanından, soloyu ne kadar batırdıklarını asla anlamak istemezler 🤣
Bunun yerine, Master of Puppets ortadaki yavaş soloyu çalışın. Orion ilk solosunu çalışın. One-temiz tondaki soloları çalışın.
 
Gereksiz olur. Bu düzeyde o tarz soloları çalışan arkadaşlar, sevdikleri bir şeyi çalabilmiş olmanın peşindeler ve o nedenle de ne kadar kötü ve yanlış çaldıklarını genelde duyamıyorlar:) Örneğin, FTB outro solosunun çıkışındaki iki telde çalınan figürler 7 aydır çalan birinin genellikle çok ötesinde kalır. Ama doğru notaları ezberleyip iyi - kötü çalmaya çalışır pek çoğu. Çalamaz tabii, çünkü o iş için:
  • İki elde koordinasyon
  • Sol elde streç ve pull-offlar
  • Sağ elde pena tekniği
  • Klavyedeki arpej yapılarının iki tele yayılacak şekilde öğrenilmiş olması...
gibi bir dizi şeyi bilmek gerekir.
Pek çoğu bunları bilmez ve körü körüne tabdan perde sayılarını ezberleyip çalmaya uğraşır. Neticede solo katledilmiş olur, ama onlar sevdikleri bir şeye ortak olmanın heyecanından, soloyu ne kadar batırdıklarını asla anlamak istemezler 🤣
Bunun yerine, Master of Puppets ortadaki yavaş soloyu çalışın. Orion ilk solosunu çalışın. One-temiz tondaki soloları çalışın.
Tamam hocam teşekkür ederim cevaplarınız için peki böyle hızlı soloları ne kadar süre sonra geçmemi önerirsiniz
 
Gereksiz olur. Bu düzeyde o tarz soloları çalışan arkadaşlar, sevdikleri bir şeyi çalabilmiş olmanın peşindeler ve o nedenle de ne kadar kötü ve yanlış çaldıklarını genelde duyamıyorlar:) Örneğin, FTB outro solosunun çıkışındaki iki telde çalınan figürler 7 aydır çalan birinin genellikle çok ötesinde kalır. Ama doğru notaları ezberleyip iyi - kötü çalmaya çalışır pek çoğu. Çalamaz tabii, çünkü o iş için:
  • İki elde koordinasyon
  • Sol elde streç ve pull-offlar
  • Sağ elde pena tekniği
  • Klavyedeki arpej yapılarının iki tele yayılacak şekilde öğrenilmiş olması...
gibi bir dizi şeyi bilmek gerekir.
Pek çoğu bunları bilmez ve körü körüne tabdan perde sayılarını ezberleyip çalmaya uğraşır. Neticede solo katledilmiş olur, ama onlar sevdikleri bir şeye ortak olmanın heyecanından, soloyu ne kadar batırdıklarını asla anlamak istemezler 🤣
Bunun yerine, Master of Puppets ortadaki yavaş soloyu çalışın. Orion ilk solosunu çalışın. One-temiz tondaki soloları çalışın.
Zaten dediğiniz gibi oluyor çoğu zaman zor şeyleri deniyorum yapamayınca da sinir olup sorun bende heralde diyip bırakıyorum gitarı genelde 😅
 
Zaten dediğiniz gibi oluyor çoğu zaman zor şeyleri deniyorum yapamayınca da sinir olup sorun bende heralde diyip bırakıyorum gitarı genelde 😅
Evet, bu klasik bir sorundur. Kendinizi biraz zorlayacak şeylerle ilerlerseniz çok daha keyifli olur. Sürekli seviyenizin çok üzerinde şeylere heves ederseniz kendinizi sabote edersiniz. Oysa seviye ne olursa olsun, gitar çalabiliyor olmanın kıymetini bilmek lazım.
 
Gitarda yapabildiklerin senin tarzını yansıtır. Uzun uzun çalış.

Evet, bu klasik bir sorundur. Kendinizi biraz zorlayacak şeylerle ilerlerseniz çok daha keyifli olur. Sürekli seviyenizin çok üzerinde şeylere heves ederseniz kendinizi sabote edersiniz. Oysa seviye ne olursa olsun, gitar çalabiliyor olmanın kıymetini bilmek lazım.

Olay budur. Yapabildiklerinin kıymetini bil. :)
 
Öyle de hocam insan yapamayınca sanki hiçbir zaman olmıcakmış gibi geliyor master of puppets tornado of souls soloları imkansızmış gibi geliyor
Bu iki solo arasında da büyük fark olduğunu belirtmek gerekir. Master of puppets solosu çok mekanik bir solodur. Tornado of Souls ise yazılmış en güzel metal sololarından biridir. Çalan iki gitarist arasında da ciddi klas farkı vardır. Ayrıca, herkes de o soloyu çalacak seviyeye gelemez ve gelmek zorunda da değil. Kiko Loureiro, Megadeth dinleyicisinin gitaristlerini bu soloyu referans alarak değerlendirdiğini söylemişti.
Kendinize yüksek standartlar seçmeniz iyi bir şey, ama bunu yaparken kendinize işkence etmeyin. Ayrıca müziğin bundan ibaret olmadığını da unutmayın.
Yıılarca Malmsteen hayranı idim. Bu sayede tekniğimi de ilerlettim. Ama bugün üste para verseler Malmsteen solosu çalmakla uğraşmam, son derece anlamsız geliyor çünkü. Bu illa ki kötüdür veya yanlıştır demiyorum, ama müzikte ve enstrümanda belli bir noktaya geldiğinizde kendi fikirlerinizi çalmayı da ister hale geliyorsunuz. Uzun vadede bu çok daha keyifli bir hedef.
Not: Papağanlar çok etkileyici varlıklardır, ama söyledikleri şeyin tek kelimesini bile anlamazlar. Gerekirse karga olun, ama papağan olmayın🤣
 
Geri
Üst