Gamlar ve Modlar hakkında

Arkadaşlar merhaba, Gam ve modların tüm pozisyonlarını klavye üzerinde biliyorum fakat kafama bir soru takıldı. Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum ve bunları klavyenin her yerinde kullanabiliyorum iyi hoş fakat bu pozisyonlara çok bağlı kaldığımı fark ettim. Minör ve Majör gamların aralıklarını ve notalarını ezbere bildiğim için pozisyonlara bağlı kalmadan klavyede serbestçe çalabiliyorum. Sizce oturup her modun notalarını ve aralıklarını birer birer ezberlemeli miyim? Yoksa daha basit bir yol var mı? Yani işin özeti gam ve modların notaları ezbere bilinmeli mi?
 
klavyede serbestçe çalabiliyorum.
Bence tüm olay bu zaten. Sonuçta aralıkları biliyorsanız bu durumda biraz düşünme ile de olsa söyleyecek seviyedesiniz. Ama çalmak çok da mühim olanı. Gamdaki o notanın direkt ne olduğunu hemen söylemektense klavyede dolaşırken o notayı tınlatmanın kulağa daha güzel geleceğini bilmek çok daha önemlidir bence. Esas ezbere bilinmesi gereken akor sesleri ve gam içindeki yerleridir. Çünkü gamdaki akorları vurgularken o an düşünmeye vakit yok tabi.
 
Arkadaşlar merhaba, Gam ve modların tüm pozisyonlarını klavye üzerinde biliyorum fakat kafama bir soru takıldı. Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum ve bunları klavyenin her yerinde kullanabiliyorum iyi hoş fakat bu pozisyonlara çok bağlı kaldığımı fark ettim. Minör ve Majör gamların aralıklarını ve notalarını ezbere bildiğim için pozisyonlara bağlı kalmadan klavyede serbestçe çalabiliyorum. Sizce oturup her modun notalarını ve aralıklarını birer birer ezberlemeli miyim? Yoksa daha basit bir yol var mı? Yani işin özeti gam ve modların notaları ezbere bilinmeli mi?
Size inanmıyorum desem? 🤣
Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum ve bunları klavyenin her yerinde kullanabiliyorum iyi hoş fakat bu pozisyonlara çok bağlı kaldığımı fark ettim.
Minör ve Majör gamların aralıklarını ve notalarını ezbere bildiğim için pozisyonlara bağlı kalmadan klavyede serbestçe çalabiliyorum.

Yapmayın🤣


Biraz daha dürüstçe ve sistemli bir şekilde düşünüp sorununuzu tekrar ifade edin.
Ne yapmak istediğiniz açıkça yazın, neyin olmadığını söyleyin, ona göre daha somut bir fikir verebilirim.

Tüm pozisyonları kimse bilmez. Amaç, klavyenin tümünde kesintisiz hareket etmenizi sağlayacak bir sistem bilmektir. Gerekli olan budur. Sizin sıkıntınız, sadece dikey olarak hareket edebiliyor olmak mı acaba? Pozisyonlara bağlı kalmaktan kastınız bu mu? Eğer sorun buysa, bir sistem oturmamış demektir.
Her modun notalarını veya aralıklarını ezberlemek gerekli değildir, ama klavyedeki notaların yerini ezberlemek zorundasınız. Eğer bu oluyorsa ve hazır bir sisteminiz de varsa, zaten aslında her tonun ve modun notalarını da biliyor sayılırsınız.
Modlarda birden fazla bakış açısı vardır. Şunlardan herhangi birinde rahat mısınız mesela?
  • Herhangi bir modu majör dizi üzerinden düşünebilme. Örnek: Eb majör Lydian = Bb majör dizisi vs... Bunu yapmanın bir sistematiği var, bunu gerekirse yazarım.
  • Herhangi bir modu karakter notaları/aralıkları üzerinden düşünebilme. Ör: Dorian, Frigya, Locrian dizilerini doğal minörden farklı kılan dereceler nelerdir ? Mixolydian ve Lydian modlarını majör diziden ayıran dereceler nelerdir? Bunları bilmek gerekir. Bunların klavye şekilleri ile özdeşleştirilmesi durumunda teori pratiğe dökülmüş olur zaten.
Majör dizi ve modlarına üst düzeyde hakimiyet ne yazık ki pek çok gitaristin tam olarak yapamadığı bir şeydir (özellikle de amatör ve kendi kendine öğrenmişse...)
Ekte majör dizinin klavyede hızlı öğrenilmesine ilişkin bir sistemi geliştirdiğim kitabımı da paylaşıyorum. Son kısımda bu şekilleri modlarla birleştirmenin de kısaca bir özeti var. Ona da bakabilirsiniz.
 

Dosyalar

  • Majör diziyi klavyede görselleştirebilmek (1).pdf
    1.5 MB · Gösterim: 92
Son düzenleme:
Ben de benzer hislerle konuyu görüp cevaplayacaktım ama bekleyeyim @barrios hocam zaten görüp dayanamaz demiştim :)

Ezberler konusunda pek anlaşamıyoruz ve en basit metot için bir hayli uğraşmıştım ama bu konudaki arayış ve sorulmak istenen sanırım bunların hiçbiri değil.

Bağlı kalmaktan kasıt bana da sadece dikey geçişler gibi geldi. Modları da sadece formülasyon gibi kullanıldığını düşündüm. Halbuki hepsi hangi sesi vurgulamak istediğimizle alakalı.

Yani duyabildikten sonra en basit şekliyle çalışan sistemin yeterli olduğunu düşünüyorum. Bu sadece ortamdaki seslere uygun çalabilmeyi ve içinizdeki melodileri dışarı çıkartabilmeye yarar.

Eğer teorik olarak geliştirmek isteniyorsa yukarda yazılanlara bakmak lazım. Özetle neyin eksik olduğu ya da ne yapılmak istendiğini önce tespit edip sonra bunu çözmek için adım atmak lazım. Yoksa pek bir yere varılamaz.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Size inanmıyorum desem? 🤣
Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum ve bunları klavyenin her yerinde kullanabiliyorum iyi hoş fakat bu pozisyonlara çok bağlı kaldığımı fark ettim.
Minör ve Majör gamların aralıklarını ve notalarını ezbere bildiğim için pozisyonlara bağlı kalmadan klavyede serbestçe çalabiliyorum.

Yapmayın🤣


Biraz daha dürüstçe ve sistemli bir şekilde düşünüp sorununuzu tekrar ifade edin.
Ne yapmak istediğiniz açıkça yazın, neyin olmadığını söyleyin, ona göre daha somut bir fikir verebilirim.

Tüm pozisyonları kimse bilmez. Amaç, klavyenin tümünde kesintisiz hareket etmenizi sağlayacak bir sistem bilmektir. Gerekli olan budur. Sizin sıkıntınız, sadece dikey olarak hareket edebiliyor olmak mı acaba? Pozisyonlara bağlı kalmaktan kastınız bu mu? Eğer sorun buysa, bir sistem oturmamış demektir.
Her modun notalarını veya aralıklarını ezberlemek gerekli değildir, ama klavyedeki notaların yerini ezberlemek zorundasınız. Eğer bu oluyorsa ve hazır bir sisteminiz de varsa, zaten aslında her tonun ve modun notalarını da biliyor sayılırsınız.
Modlarda birden fazla bakış açısı vardır. Şunlardan herhangi birinde rahat mısınız mesela?
  • Herhangi bir modu majör dizi üzerinden düşünebilme. Örnek: Eb majör Lydian = Bb majör dizisi vs... Bunu yapmanın bir sistematiği var, bunu gerekirse yazarım.
  • Herhangi bir modu karakter notaları/aralıkları üzerinden düşünebilme. Ör: Dorian, Frigya, Locrian dizilerini doğal minörden farklı kılan dereceler nelerdir ? Mixolydian ve Lydian modlarını majör diziden ayıran dereceler nelerdir? Bunları bilmek gerekir. Bunların klavye şekilleri ile özdeşleştirilmesi durumunda teori pratiğe dökülmüş olur zaten.
Majör dizi ve modlarına üst düzeyde hakimiyet ne yazık ki pek çok gitaristin tam olarak yapamadığı bir şeydir (özellikle de amatör ve kendi kendine öğrenmişse...)
Ekte majör dizinin klavyede hızlı öğrenilmesine ilişkin bir sistemi geliştirdiğim kitabımı da paylaşıyorum. Son kısımda bu şekilleri modlarla birleştirmenin de kısaca bir özeti var. Ona da bakabilirsiniz.
Öncelikle çok açık ve güzel anlatmışsınız bunun için teşekkür ediyorum. Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum diyerek yanlış bir ifadede bulunmuşum evet haklısınız. Tahmininiz de doğru, Modları sadece dikey olarak çalabiliyorum. Yatayda biraz kafamı karıştırdılar. Soru profesyonellere saçma gelebileceği için ters cevap alacağımı düşündüm ama çok güzel açıklamışsınız. Doğru anladıysam yapmam gereken şey Modların karakterini veren derecelerini öğrenmek ve klavyedeki notalara hakim olmak. Doğru mudur?
 
Öncelikle çok açık ve güzel anlatmışsınız bunun için teşekkür ediyorum. Gam ve modların pozisyonlarını biliyorum diyerek yanlış bir ifadede bulunmuşum evet haklısınız. Tahmininiz de doğru, Modları sadece dikey olarak çalabiliyorum. Yatayda biraz kafamı karıştırdılar. Soru profesyonellere saçma gelebileceği için ters cevap alacağımı düşündüm ama çok güzel açıklamışsınız. Doğru anladıysam yapmam gereken şey Modların karakterini veren derecelerini öğrenmek ve klavyedeki notalara hakim olmak. Doğru mudur?
Sorunuzun cevabı kabaca evet ama, modlara hakim olmayı neden istiyorsunuz? Asıl soru bu. Pek çok insan iyi emprovize çalabilmekle modları bilmeyi özdeşleştiriyor filan ama, aslında majör diziyi biliyorsanız teorik olarak herhangi bir modu da çalabilirsiniz. Asıl mesele iyi emprovize çalmak ise, mod derecelerine hakim olmak saadece bir bakış açısı. Bir diğer bakış açısı ise, akor seslerine hakim olmaktır. Triad ve özellikle 7'li akor seslerini çalabilmeye odaklanırsanız zaman içerisinde çok daha yol alırsınız. Dizi şekilleri ne yazık ki aşırı doğrusal (ardışık notalarla) çalmayı beraberinde getiriyor ve bu da genellikle shred kafasında bir çalımla sonuçlanıyor.
O yüzden benim size tavsiyem, amacınızı belirleyin. Modları öğrenmekteki amacınız nedir? Herhangi bir tonda emprovize çalarken kurduğunuz cümleler kulağınıza güzel geliyor mu? Asıl sorun bu noktada ise, daha melodik çalmak için başka şeyler yapmayı denemek lazım. Dediğim gibi akor sesleri, minör pentatonik, bunlara ton dışı sesler eklemek, ritmik çeşitlilik eklemek vs... gibi.
Majör dizinin dikey yapılarını klavyede yatay olarak da hareket edecek şekilde kullanmak için kitabı çalışabilirsiniz. o size fayda sağlayacaktır.
 
Sorunuzun cevabı kabaca evet ama, modlara hakim olmayı neden istiyorsunuz? Asıl soru bu. Pek çok insan iyi emprovize çalabilmekle modları bilmeyi özdeşleştiriyor filan ama, aslında majör diziyi biliyorsanız teorik olarak herhangi bir modu da çalabilirsiniz. Asıl mesele iyi emprovize çalmak ise, mod derecelerine hakim olmak saadece bir bakış açısı. Bir diğer bakış açısı ise, akor seslerine hakim olmaktır. Triad ve özellikle 7'li akor seslerini çalabilmeye odaklanırsanız zaman içerisinde çok daha yol alırsınız. Dizi şekilleri ne yazık ki aşırı doğrusal (ardışık notalarla) çalmayı beraberinde getiriyor ve bu da genellikle shred kafasında bir çalımla sonuçlanıyor.
O yüzden benim size tavsiyem, amacınızı belirleyin. Modları öğrenmekteki amacınız nedir? Herhangi bir tonda emprovize çalarken kurduğunuz cümleler kulağınıza güzel geliyor mu? Asıl sorun bu noktada ise, daha melodik çalmak için başka şeyler yapmayı denemek lazım. Dediğim gibi akor sesleri, minör pentatonik, bunlara ton dışı sesler eklemek, ritmik çeşitlilik eklemek vs... gibi.
Majör dizinin dikey yapılarını klavyede yatay olarak da hareket edecek şekilde kullanmak için kitabı çalışabilirsiniz. o size fayda sağlayacaktır.
Hocam emprovize muhabbetinde sizin her zaman dediğiniz şeyi yaparak geliştim."Sevdiğin gitaristin idolü kimse onu dinle" cümlesi o kadar doğru çıktı ki.Artık Zakk wylde,Gary moore ve Slash karışımı ballad'lar,Alex skolnick,Michael stützer karışımı thrash riffleri gibi şeyler çıkmaya başladı çok gariptir ki :D
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Sorunuzun cevabı kabaca evet ama, modlara hakim olmayı neden istiyorsunuz? Asıl soru bu. Pek çok insan iyi emprovize çalabilmekle modları bilmeyi özdeşleştiriyor filan ama, aslında majör diziyi biliyorsanız teorik olarak herhangi bir modu da çalabilirsiniz. Asıl mesele iyi emprovize çalmak ise, mod derecelerine hakim olmak saadece bir bakış açısı. Bir diğer bakış açısı ise, akor seslerine hakim olmaktır. Triad ve özellikle 7'li akor seslerini çalabilmeye odaklanırsanız zaman içerisinde çok daha yol alırsınız. Dizi şekilleri ne yazık ki aşırı doğrusal (ardışık notalarla) çalmayı beraberinde getiriyor ve bu da genellikle shred kafasında bir çalımla sonuçlanıyor.
O yüzden benim size tavsiyem, amacınızı belirleyin. Modları öğrenmekteki amacınız nedir? Herhangi bir tonda emprovize çalarken kurduğunuz cümleler kulağınıza güzel geliyor mu? Asıl sorun bu noktada ise, daha melodik çalmak için başka şeyler yapmayı denemek lazım. Dediğim gibi akor sesleri, minör pentatonik, bunlara ton dışı sesler eklemek, ritmik çeşitlilik eklemek vs... gibi.
Majör dizinin dikey yapılarını klavyede yatay olarak da hareket edecek şekilde kullanmak için kitabı çalışabilirsiniz. o size fayda sağlayacaktır.
Modlara hakim olmak istememdeki sebep müzik teorisine olan ilgimden kaynaklanıyor. Metal şarkılar yazmak istiyorum ve modlar Metalde kullanılıyor diye biliyorum. Bu tür için nasıl bir teori öğrenme yolu çizmeliyim? başka Tavsiyeleriniz var mıdır? bu arada ilginiz için tekrardan teşekkürler.
 
Tüm gamları modları ezberlemek imkansız değil mi ben mi yanlış biliyorum ?
Majör dizinin 7 modu var, bunları ezberlemek hiç de imkansız değil.
Melodik ve armonik minör modlarını da kısmen kullanmak mümkün (fusion gitaristleri özellikler melodik minör modlarını kullanıyor), bunların da tümüyle ezberlenmesi gayet mümkün, ama zaman alıyor ve hepsi aynı düzeyde kullanılmıyor. Armonik minörün kendisi dışında en çok 5. derece modu, kısmen 4. ve 6. derecede kullanılıyor.
Melodik minörün ise özellikle 4. ve 7. derece modu acaip tınılar veriyor, 6. derece de bunlara yakın.
 
Hocam emprovize muhabbetinde sizin her zaman dediğiniz şeyi yaparak geliştim."Sevdiğin gitaristin idolü kimse onu dinle" cümlesi o kadar doğru çıktı ki.Artık Zakk wylde,Gary moore ve Slash karışımı ballad'lar,Alex skolnick,Michael stützer karışımı thrash riffleri gibi şeyler çıkmaya başladı çok gariptir ki :D
İşte bu "old school" öğrenme oluyor ki, o adamlar da zaten böyle öğrenmişler.
 
Modlara hakim olmak istememdeki sebep müzik teorisine olan ilgimden kaynaklanıyor. Metal şarkılar yazmak istiyorum ve modlar Metalde kullanılıyor diye biliyorum. Bu tür için nasıl bir teori öğrenme yolu çizmeliyim? başka Tavsiyeleriniz var mıdır? bu arada ilginiz için tekrardan teşekkürler.
Majör ve doğal minöre klavyede ve tını olarak hakimseniz. metal için Frigya ve Locrian modlarının karakterini öğrenin.
Frigya, doğal minörün b2 almış hali. A minör için konuşursak, B sesi Bb olacak. Bu dereceyi kullanarak boş A teli ile tınılar üretmeyi deneyin mesela. Bu iyi bir başlangıç olur.
Locrian için hem b2 hem de b5 (Eb) gelecek. Bu dizileri ard arda çalıp bunlarla riffler yazmayı deneyin.
Armonik minörün de 5. derece modunu öğrenin öncelikle metal için.
Modlar metalde kullanılıyor diye bir şey yok, modlar her yerde kullanıyor. Old school Avrupa metali klasik armoni kökenlidir, onlar da daha çok minör ton armonisini kullanır, armonik minör de işin içine girer sık sık. Ama modlar popüler müziğin her yerinde kullanılabilir. Modern klasik müzikte ve özellikle film müziklerinde de çok sık kullanılır.
Modern metal tayfası ise (Metallica ve sonrasında) çok daha fazla aralık (interval) tabanlı şeyler yazılmaya başlandı belli bir mod veya tondan ziyade.
Metallica scale diye bir şey var mesela, teorik olarak uyduruk bir şey, ama adamlar kulaklarını kullanarak o tınıları kendi müziklerine yedirmişler ve ortaya böyle bir şey çıkmış.

Ama uzun vadede metale takılıp kalmanızı tavsiye etmem. Siz yine metal üzerinden kendinizi ifade etmeye devam edebilirsiniz, o ayrı mesele. Ama dinlediğiniz ve çaldığınız şeyleri metal ile sınırlamayın, çünkü teori metal üzerinden pek öğrenilmez.
 
Majör ve doğal minöre klavyede ve tını olarak hakimseniz. metal için Frigya ve Locrian modlarının karakterini öğrenin.
Frigya, doğal minörün b2 almış hali. A minör için konuşursak, B sesi Bb olacak. Bu dereceyi kullanarak boş A teli ile tınılar üretmeyi deneyin mesela. Bu iyi bir başlangıç olur.
Locrian için hem b2 hem de b5 (Eb) gelecek. Bu dizileri ard arda çalıp bunlarla riffler yazmayı deneyin.
Armonik minörün de 5. derece modunu öğrenin öncelikle metal için.
Modlar metalde kullanılıyor diye bir şey yok, modlar her yerde kullanıyor. Old school Avrupa metali klasik armoni kökenlidir, onlar da daha çok minör ton armonisini kullanır, armonik minör de işin içine girer sık sık. Ama modlar popüler müziğin her yerinde kullanılabilir. Modern klasik müzikte ve özellikle film müziklerinde de çok sık kullanılır.
Modern metal tayfası ise (Metallica ve sonrasında) çok daha fazla aralık (interval) tabanlı şeyler yazılmaya başlandı belli bir mod veya tondan ziyade.
Metallica scale diye bir şey var mesela, teorik olarak uyduruk bir şey, ama adamlar kulaklarını kullanarak o tınıları kendi müziklerine yedirmişler ve ortaya böyle bir şey çıkmış.

Ama uzun vadede metale takılıp kalmanızı tavsiye etmem. Siz yine metal üzerinden kendinizi ifade etmeye devam edebilirsiniz, o ayrı mesele. Ama dinlediğiniz ve çaldığınız şeyleri metal ile sınırlamayın, çünkü teori metal üzerinden pek öğrenilmez.
Siz bu modların kullanımı konusundaki çelişkiyi yanılmıyorsam bir mesajınızda açıklamıştınız, yine açıklamışsınız sağ olun. Modları kullanmak diye bir şey yoktur, yaptığın müzik modal ise zaten modal armoninin icindesindir. Yani modlar akorun üstüne çalındı oldu bitti ben modal müzik yapıyorum modlari kullandım sanılıyor, siz de bu konuya değinmiştiniz.
Sanıyorlar ki; Am Dm Em Am yürüyüşüne A aeolian, D Dorian ve E phyrgian çalarsan modal müzik yaptık. Oysa ki Yaptiklari sey natural minörde gezmekten baska birsey değil. Tonaliteyi kırmak lazim önce. ki işin bir kaç parametresi var onlara dikkat edilerek basit düzeyde bir modal tını yakalayabilinir.
 
Siz bu modların kullanımı konusundaki çelişkiyi yanılmıyorsam bir mesajınızda açıklamıştınız, yine açıklamışsınız sağ olun. Modları kullanmak diye bir şey yoktur, yaptığın müzik modal ise zaten modal armoninin icindesindir. Yani modlar akorun üstüne çalındı oldu bitti ben modal müzik yapıyorum modlari kullandım sanılıyor, siz de bu konuya değinmiştiniz.
Sanıyorlar ki; Am Dm Em Am yürüyüşüne A aeolian, D Dorian ve E phyrgian çalarsan modal müzik yaptık. Oysa ki Yaptiklari sey natural minörde gezmekten baska birsey değil. Tonaliteyi kırmak lazim önce. ki işin bir kaç parametresi var onlara dikkat edilerek basit düzeyde bir modal tını yakalayabilinir.
Evet, tonalite ile modalite arasındaki farkı piyasadaki kaynak kitaplarda bile doğru düzgün açıklayamıyorlar. Kitap yazanların kafası bile çorba olunca insanlar ne yapsın.
Geçenlerde piyasada caz armonisi ile ilgili iki kitabın bolca intihal içerdiğini söylemiştim (biri alenen telif hakkı almadan yapılmış izinsiz çeviri).
Bir arkadaş ile konuşurken o da Nurhan Cangal'In armoni kitabının aslında Almanca başka bir kaynağın tercümesi olduğunu söyledi. Durum bu ne yazık ki:)
Fakat yakın zamanda Türkçe yazılmış çok daha iyi kaynaklara ulaştım. Onlardan müsait olduğumda bahsedeceğim.
 
Son düzenleme:
Evet, tonalite ile modalite arasındaki farkı piyasadaki kaynak kitaplarda bile doğru düzgün açıklayamıyorlar. Kitap yazanların kafası bile çorba olunca insanlar ne yapsın.
Geçenlerde piyasada caz armonisi ile ilgili iki kitabın bolca intihal içerdiğini söylemiştim (biri alenen telif hakkı almadan yapılmış izinsiz çeviri).
Bir arkadaş ile konuşurken o da Nurhan Cangal'In armoni kitabının aslında Almanca başka bir kaynağın tercümesi olduğunu söyledi. Durum bu ne yazık ki:)
Fakat yakın zamanda Türkçe yazılmış çok daha iyi kaynaklara ulaştım. Onlardan müsait olduğumda bahsedeceğim.
Teşekkürler, eminim bilgi dolu bir paylaşım olacaktır.
 
Teşekkürler, eminim bilgi dolu bir paylaşım olacaktır.
Linkler burada. Ben 4'ünü özellikle aldım, çünkü diğer kitaplardaki klasik gitar eserleri ile ilgilenmiyorum. Ama bu topraklardan bir klasik gitarcının çıkıp da özellikle gitar için yazdığı yüzlerce sayfalık armoni kitaplarını ücretsiz paylaşması karşısında "Bravo" diyorum. Nazmi Bosna, elinize sağlık!

Not: Ben böyle bir şey görmedim. Zibilyon tane kitap var elimde, klasik gitara spesifik olarak yazılmış, bu kadar detaylı ve sıfırdan bu kadar üst düzeye giden başka bir armoni-teori kitabı serisi bilmiyorum. Topu topu iki klasik armoni kitabı vardır ana akımda klasik gitar için; biri Lance Bosman, öbürü John Duarte tarafından yazılan Kapsam olarak yanından bile geçemezler bunların.

Nazmi Bosna okullu bir klasik gitarcı, Almanya'da eğitim almış. Ama adam buraya dönüp turizm bakanlığında çalışmış.
Nazmi Bosna - Anasayfa

Konuya ilişkin 4 ayrı cilt var. Tab yok, klasik gitar için, nota okumak zorundasınız.
Kitaplar uzun gözüküyor, çünkü çoğunda bütün tonlar için örnek verilmiş (bence gerekli bir şey değil ama olsun...)

Gitar uygulamalı Teori ve armoni: Pek çok kişi için sadece bunu çalışmak yeterli olur.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nazmibosna.com/volume9/nazmi-bosna-kitap-9-revize.pdf

Akorları uygun şekilde bağlama (armoninin devamı gibi düşünülebilir)
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nazmibosna.com/img/nazmi-bosna-12-kitap-gitar-uygulamali-akor-baglantilari.pdf

Alterasyon (ton değişikliği yaratmadan kromatik sesleri kullanma)
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nazmibosna.com/volume14/14-kitap-gitar-uygulamali-24-tonda-alternasyon.pdf

Modülasyon (Ton değişimi) kitabı:
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://nazmibosna.com/volume15/15-kitap-gitar-uygulamali-24-tonda-modulasyon.pdf

Not: Linkleri kopyalayıp yapıştırın.
 
Son düzenleme:
@barrios Hocam bir sorum olacak. Kitabınızı okuyordum fakat bir yerde takıldım.

Burada yazılan ile aşağıdaki görseldeki örnek uyuşmuyor. Veya benim atladığım bir nokta var.
1.jpg

diğer sayfadaki örnek
2.jpg


Aynı zamanda mi telindeki ve mi telindeki notalar aynı perdedeler. Si telinde yarım ses tize kayma olmamış. Aydınlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
@barrios Hocam bir sorum olacak. Kitabınızı okuyordum fakat bir yerde takıldım.

Burada yazılan ile aşağıdaki görseldeki örnek uyuşmuyor. Veya benim atladığım bir nokta var.
165168 eklentisini görüntüle
diğer sayfadaki örnek
165169 eklentisini görüntüle

Aynı zamanda mi telindeki ve mi telindeki notalar aynı perdedeler. Si telinde yarım ses tize kayma olmamış. Aydınlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Şekil D kesinlikle doğru, ancak size yanlış geliyorsa, bu durumda kuralları bir gözden geçirip tekrar edelim:
  • Majör dizi için kalın ve ince mi telinde şekiller, bu sistemde aynı olmalıdır. Aynı zaten.
  • 12-4 ve 1-34'ler normalde aynı perdeden başlar. Si teline geçildiğinde ise (pesten tize gidiyoruz şeklinde düşünerek) şekil bir perde tize kayar. Kaymış zaten, birinci 1-34, yarım ses tize gitmiş.
Yanlış olan örnekte ise 12-4 ve 1-34'lerin tümünün aynı hizada (aynı perdeden başlayan şekilde) olması gerekir, çünkü Si teline geçiş söz konusu değil.
 
Şekil D kesinlikle doğru, ancak size yanlış geliyorsa, bu durumda kuralları bir gözden geçirip tekrar edelim:
  • Majör dizi için kalın ve ince mi telinde şekiller, bu sistemde aynı olmalıdır. Aynı zaten.
  • 12-4 ve 1-34'ler normalde aynı perdeden başlar. Si teline geçildiğinde ise (pesten tize gidiyoruz şeklinde düşünerek) şekil bir perde tize kayar. Kaymış zaten, birinci 1-34, yarım ses tize gitmiş.
Yanlış olan örnekte ise 12-4 ve 1-34'lerin tümünün aynı hizada (aynı perdeden başlayan şekilde) olması gerekir, çünkü Si teline geçiş söz konusu değil.

2.jpg


4.jpg
Düz mantıkla düşünecek olunca bu şekilde olmalıymış gibi düşünüyorum.

Si telindeki 1-34 ile Mi telindeki 1-34 aynı hizadalar. Orada nasıl bir tizleşme var onu anlayamadım.

5.jpg

Aynısı burada da var mesela. si telindeki 12-4 ve mi telindeki 12-4 aynı hizadalar. Tizleşmeyi göremedim.
 
165180 eklentisini görüntüle

165183 eklentisini görüntüle
Düz mantıkla düşünecek olunca bu şekilde olmalıymış gibi düşünüyorum.

Si telindeki 1-34 ile Mi telindeki 1-34 aynı hizadalar. Orada nasıl bir tizleşme var onu anlayamadım.

165184 eklentisini görüntüle
Aynısı burada da var mesela. si telindeki 12-4 ve mi telindeki 12-4 aynı hizadalar. Tizleşmeyi göremedim.
Düzeltme/hizadaki değişim sadece Sol-Si teli geçişleri için geçerli. Akordu yaparken bu iki telin ilişkisinin farklı olduğunu anımsayın.
Si telinden ince miye geçerken ise geçerli değil. değil. Si ve ince mi için hizaların yine korunması gerekiyor. Dolayısıyla, Si telinde tize kayan şekle göre düşünmeniz lazım.
 
Geri
Üst