Makale/Tutorial İbanez Rg2570E Gitar Modifiyesi ve Amerikan Fender Tonu Nedir

Merhaba İbanez Rg 2570E Floyd Rose HsH Gitarıma Yaptığım Modifikasyon ile Amerikan Fender Strat Tonunu nasıl yakalayabiliriz , Amerikan fenderin karakterist tonu neden kaynaklanıyor , amerikan ve meksika fenderler arasındaki ana ton farkları neler bunlardan bahsettiğim videoyu sizlerle paylaşmak istiyorum içerisinde hiç bir yerde bulamayacağınız sadece benim tecrübelerimle edindiğim önemli modifiye bilgileri mevcuttur konuyla ilgilenen arkadaşlar 15 dakika ayırır videoyu izlerse bu yollardan geçerken uğraştığım eforları vakit kaybını yaşamadan istediklerine daha hızlı nasıl ulaşabilirler püf noktalar nedir öğrenmiş olabilirler. Umarım yardımcı olabilmişimdir iyi günler.

 
Selamlar,
Video için teşekkürler hocam. 570, 770, 1570 ve 2570 serileri en beğendiğim Ibanez'ler gerçekten. (ben biraz daha eski usül 570 fanıyım)

  • Sonu 50 ile biten seriler (550, 750, 1550, 2550 vs.) pickguard'lı. Sonu 70 ile biten seriler (570, 770, 1570 ve 2570 vs.) pickguars'sız. Özür dileyerek videoyu biraz hızlandırarak izledim. Acaba gözden mi kaçırdım? Gitarın 2570 olduğunu söylemişsin ancak pickguard var. Bu konuda yorumun nedir? Pickguard'ı kendin mi ekledin acaba?

  • Neck manyetiğinin yönünü değiştirince (ters döndürünce) özellikle switchin ara pozisyonunda yani middle ile neck manyetiği bir arada çalışacak şekilde ayarlayınca problem oluyor mu? Middle manyetiği DiMarzio/IBZ-S (Alnico 5) mi? Single manyetiğin mıknatıs yönlerini değiştirme gibi bir işlem yapıldı mı?

  • Neck manyetiğinin yönünü değiştirdikten sonra, single mod'a alındığında sap'a yakın coil mi devrede oluyor yoksa middle'a yakın coil mi? Bunu da gözden kaçırmış olabilirim. Cevaplayabilirsen çok mutlu olurum. (en azından ileride konuyu okuyup referans alacak arkadaşlara da faydası olur)

  • Orjinal manyetik ve videodaki manyetik bilgileri aşağıdaki gibi mi?
    Orjinal manyetikler sanıyorum aşağıdaki gibiydi ve tamamı ceramic'ti:
    Bridge: DiMarzio/IBZ Steve Morse (DP200) ile Super Distortion (DP100) arasında diye tanımlanan model
    Middle: DiMarzio/IBZ-S HS-2 (DP116) ye benzer model (DiMarzio/IBZ ceramic görünüyor ancak HS-2 Alnico 5 burayı anlayamadım)
    Neck: DiMarzio/IBZ Super 2 (DP104) ye benzer model

    Şu anki manyetikler sanıyorum aşağıdaki gibi
    Bridge: DiMarzio Tone Zone (DP155) Output:375 Alnico 5 Resistance: 17.31KOhm Bass:9.5 LowMid:8.5 HighMid:8.0 Treble:4.0
    Middle: DiMarzio/IBZ-S HS-2 (DP116) ye benzer model (DiMarzio/IBZ ceramic görünüyor ancak HS-2 Alnico 5 burayı anlayamadım)
    Neck: DiMarzio Air Norton (DP193) Output:270 Alnico 5 Resistance: 12.58KOhm Bass:6.0 LowMid:6.0 HighMid:6.0 Treble:5.5

    Bildiğim kadarıyla 570 serileri oldukça eski ve V8-S1-S7 serisi manyetiklerle geliyorlar. 770'ler de DiMarzio/USA oluyor.
    1570 ve 2570 serileri biraz daha yeni (en azından 2000'li yıllara ait) ve DiMarzio/IBZ manyetiklerle geliyor.

  • Tone Zone ve Air Norton modellerinin hem standart spaced hem de F-spaced modelleri mevcut acaba hangilerinden kullandın?
 
Son düzenleme:
Ben de 2008 yılında bir Endonezya RG370 almıştım. Hala sıfır gibi saklıyorum. Eski RG570'i çok beğendiğim için ben de aşağıdaki manyetik setini alıp doğruca İzmir'de pedal yapımcısı olan Atilla Abi'nin yanına koşmuştum. ☺️ Benim RG370'te aşağıdaki (V8-S1-S7) set var. Ek olarak volume potansı (500K) hem bridge'i hem de neck'i single'a çeviriyor. (single iken ikisinin de middle'a yakın coil'i devrede oluyor). Tone potansı (500K) switch hangi konumda olursa olsun çıkışa bridge manyetiğini de ekliyor. (bu sayede telecaster gibi S-S veya lespaul gibi H-H çalışabiliyor) 🤘

  • IBZ V8 (üzerinde sadece V8 yazıyor)
    Humbucker (bridge)
    Alnico 5
    15.45 KOhm
  • IBZ S1 (üzerinde sadece S1 yazıyor)
    Single (middle)
    Alnico 5
    9.7 KOhm
  • IBZ V7 (üzerinde sadece V7 yazıyor)
    Humbucker (neck)
    Ceramic
    9.54 KOhm
Tahmin edeceğin üzere modifiye işine çok meraklıyım ben de. Neredeyse bütün gitarlarım modifiyeli.

Ibanez'im yukarıdaki gibi.
Les Paul'de EMG (aktif) set var, neck single gibi bölünük çalışabiliyor. (bu modifiyeleri ben yapmadım, signature bir seri o yüzden konu açmamıştım)
Telecaster'da Richie Kotzen set var bridge seri-humbucker, paralel-humbucker, single olabiliyor.
Strat'da (mini) H-S-H set var neck ve middle hem single hem humbucker olabiliyor. Hem de bridge ile neck birlikte çalışabiliyor.

Gerçekten ellerine sağlık iyi ki böyle bir modifiye yaptın ve burada paylaştın. 👏

Gitarının sapı klavyesi gerçekten çok rahat. Çalım konforu çok iyi, hızlı çalmak istenildiğindeki tepkileri şahane. Köprü, üst kilit ve burgu kalitesi de oldukça iyi. Bu sayede akord stabilitesi de gayet güzel. 🚀

Ancak ben de videoda bahsettiğin gibi "stratın yeri ayrı" diye düşünenlerdenim. 🙃
22 perde 24 perde farklı ölçüler.
Floyd-Rose sistem ile vintage tremolo farklı hislere sahip. Özellikle vintage tremolo tek bir tarafa sabit tek yönde hareketli ve yay sayısı da biraz fazlaysa bend vs. çalım hissiyatlarının da fark ettiğini düşünüyorum.
Muhakkak neck manyetiğini single yapınca teknik değerler açısından American Fender neck'ine yaklaşmıştır. Manyetiği döndürmek konusunda bilgim olmasa da belki bunun da etkisi olmuştur. Ancak video'daki tonun birazcık amfi ve pedal ayarlarının da etkisiyle böyle hissettirdiğini düşünüyorum.

Aslında bir müsait zamanında (ödünç alabileceğin bir American Fender varsa) iki gitara kıyaslama videosu çekebilirsen çok daha güzel bir karşılaştırma olur.🤩

Eski 570'lerdeki V serisi seti kullanmasam ben de ya "tone zone-hs3-air norton" ya da "x2n-hs3-paf pro" set kullanırdım RG gitarımda. 🤘
 
Merhaba İbanez Rg 2570E Floyd Rose HsH Gitarıma Yaptığım Modifikasyon ile Amerikan Fender Strat Tonunu nasıl yakalayabiliriz , Amerikan fenderin karakterist tonu neden kaynaklanıyor , amerikan ve meksika fenderler arasındaki ana ton farkları neler bunlardan bahsettiğim videoyu sizlerle paylaşmak istiyorum içerisinde hiç bir yerde bulamayacağınız sadece benim tecrübelerimle edindiğim önemli modifiye bilgileri mevcuttur konuyla ilgilenen arkadaşlar 15 dakika ayırır videoyu izlerse bu yollardan geçerken uğraştığım eforları vakit kaybını yaşamadan istediklerine daha hızlı nasıl ulaşabilirler püf noktalar nedir öğrenmiş olabilirler. Umarım yardımcı olabilmişimdir iyi günler.


Sonuç çok etkileyici idi benim için. Ama bir taraftan da gülmekten yarıldım:) O modern tasarımlı RG'den bu denli vintage Strat tınıları çıkması ne yazık ki bana son derece tuhaf geldi. Yıllarca RG kasa çaldım. Strat kasalara geçiş yaparken ise o keskin kontürlü gövde kesimini geride bırakmak benim için öncelikli oldu. Tınısından da önce o tasarımın sahip olduğu "mojo"yu ve bunun verdiği ilhamı kovaladım. Son 7-8 sene öncesinde single coil soundunu hiç umursamadım, bugün de köprüde halen sevmiyorum (sapta ve orta pozisyonda verdiği tat çok başka...). Sizin videonuzu izlerken de İngilizce dublaj yapılmış Uzakdoğu filmlerini izler gibi hissettim kendimi. Görüntü ve ses birbirini tutmuyor gibi hissettim zihnimde. Basbayağı beynim yandı 🤣 Demek ki benim için single coil Strat tınısı biraz daha karmaşık bir hadise imiş (Fender'den nefret ettiğim için bu sounda Amerikan Fender filan demeyi sevmiyorum, ayrıca neden sadece "Amerikan Fender" olsun ki; Meksika hayranı da bir sürü adam var...)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Selamlar,
Video için teşekkürler hocam. 570, 770, 1570 ve 2570 serileri en beğendiğim Ibanez'ler gerçekten. (ben biraz daha eski usül 570 fanıyım)

  • Sonu 50 ile biten seriler (550, 750, 1550, 2550 vs.) pickguard'lı. Sonu 70 ile biten seriler (570, 770, 1570 ve 2570 vs.) pickguars'sız. Özür dileyerek videoyu biraz hızlandırarak izledim. Acaba gözden mi kaçırdım? Gitarın 2570 olduğunu söylemişsin ancak pickguard var. Bu konuda yorumun nedir? Pickguard'ı kendin mi ekledin acaba?

  • Neck manyetiğinin yönünü değiştirince (ters döndürünce) özellikle switchin ara pozisyonunda yani middle ile neck manyetiği bir arada çalışacak şekilde ayarlayınca problem oluyor mu? Middle manyetiği DiMarzio/IBZ-S (Alnico 5) mi? Single manyetiğin mıknatıs yönlerini değiştirme gibi bir işlem yapıldı mı?

  • Neck manyetiğinin yönünü değiştirdikten sonra, single mod'a alındığında sap'a yakın coil mi devrede oluyor yoksa middle'a yakın coil mi? Bunu da gözden kaçırmış olabilirim. Cevaplayabilirsen çok mutlu olurum. (en azından ileride konuyu okuyup referans alacak arkadaşlara da faydası olur)

  • Orjinal manyetik ve videodaki manyetik bilgileri aşağıdaki gibi mi?
    Orjinal manyetikler sanıyorum aşağıdaki gibiydi ve tamamı ceramic'ti:
    Bridge: DiMarzio/IBZ Steve Morse (DP200) ile Super Distortion (DP100) arasında diye tanımlanan model
    Middle: DiMarzio/IBZ-S HS-2 (DP116) ye benzer model (DiMarzio/IBZ ceramic görünüyor ancak HS-2 Alnico 5 burayı anlayamadım)
    Neck: DiMarzio/IBZ Super 2 (DP104) ye benzer model

    Şu anki manyetikler sanıyorum aşağıdaki gibi
    Bridge: DiMarzio Tone Zone (DP155) Output:375 Alnico 5 Resistance: 17.31KOhm Bass:9.5 LowMid:8.5 HighMid:8.0 Treble:4.0
    Middle: DiMarzio/IBZ-S HS-2 (DP116) ye benzer model (DiMarzio/IBZ ceramic görünüyor ancak HS-2 Alnico 5 burayı anlayamadım)
    Neck: DiMarzio Air Norton (DP193) Output:270 Alnico 5 Resistance: 12.58KOhm Bass:6.0 LowMid:6.0 HighMid:6.0 Treble:5.5

    Bildiğim kadarıyla 570 serileri oldukça eski ve V8-S1-S7 serisi manyetiklerle geliyorlar. 770'ler de DiMarzio/USA oluyor.
    1570 ve 2570 serileri biraz daha yeni (en azından 2000'li yıllara ait) ve DiMarzio/IBZ manyetiklerle geliyor.

  • Tone Zone ve Air Norton modellerinin hem standart spaced hem de F-spaced modelleri mevcut acaba hangilerinden kullandın?
Selamlar Üstadım ,

Öncelikle konuya olan ilgin alakan için çok teşekkür ederim ve direkt sorularını cevaplamaya geçiyorum ,

Gitarım 2007 model rg2570e (sondaki e eki edge pro tremoloyu temsil ediyor z olsaydı edge zero olurdu bilmeyen arkadaşlar için kısa bir bilgi 2008 sonrası edge zero oluyor ki bana göre edge pro tremolo ibanezin en stabil tremolosu edge zeroya göre alacak arkadaşlara da bir önerim olmuş olur 2007 ve öncesi mümkünse bu gitarı alsınlar) 1. Soruya dönersek orjinalinde evet gitarın pickguard yok ben tamamiyle kozmetik olarak beğendiğim için pickguard kullandım ve hatta gitarın orjinalliğini bozmamak adınada vidalamadım potansların altındaki somunlar tutuyor pickguardı. Ve xx50 xx70 serisi ibanezler arasındaki fark genelde finish ve pickguard olayı ve xx50 serisinin pickguard altıda fenderdeki gibi oyulmuş durumda ben sustaini azalttığını düşünüyorum bu tarz işlemlerin ama üzerinde herhangi bir kıyaslama test işlemim olmadı tamamiyle ön yargı benim ki.


Diğer Manyetikle İlgili sorularına gelince şöyle tarif etmek daha doğru olur ;

Köprü Humbucker / / / / / Sap humbucker şimdi bu dizilimi hsh olarak kabul edelim sıralamamızda bu şekilde, split coil işlemi yapıldığında gitarın manyetiklerinin sarım yönü saat yönünde olduğu ve mıknatıs da buna göre yerleştirildiği için sadece ortadaki single manyetiğe yakın coiller çalışıyor nokta yani prantez içine aldıklarım şöyle ;
Köprü H / (/) S / H (/) / Sap

Buda Videoda bahsettiğim neden split coil yapılsa bile strata yakın ton veremediğini açıklıyor çünkü neck manyetiği olması gereken kadar sapa yakın değil stratın orta manyetiği ve neck manyetiği arasında kalıyor Videoda bahsettiğim diğer manyetik mıknatıs ve güç etkenlerinide hallettikten sonra yapmamız gereken tek şey manyetiği stratta olduğu gibi sapa yaklaştırmak gitar tasarım itibarı ile 24 perde olduğu için bu tabikide mümkün değil yapabileceğim tek şey olan manyetiği vidalarından söküp bildiğiniz tamamiyle ters döndürüp yerine taktım (sarımşarı veya mıknatısın poleritesiyle ilgili bir işlem yapılmadı).

Yani Manyetik Single modda
; Köprü / (/) / / (/) Sap pozisyonunda çalışmaya başladı buda yaklaşık 2 cm single olarak çalıştırdığım manyetik bobinini sapa yaklaştırmış oldum ve sonuç beklediğimden inanılmaz muazzam ve videoda da belli oluyor.

Tone zone ve air norton f spaced sanırsam çünkü gitar tremololu.

Neck manyetiğinin yönünü değiştirdikten sonra 4. Pozisyonda middle ve neck single aynı anda çalışırken bariz bir şekilde ton yumuşadı ve daha kremsi bir hal aldı yani volume düşüklüğü gibi demek istemiyorum daha cırtlak olan ton daha tizlerini kaybetmeden yumuşadı ve her ne kadar bu pozisyonu çok kullanmasamda benim çok hoşuma gitti çünkü zaten gerçek bir stratta arasındaki mesafe nasılsa şuanda da öyle bir hal aldı .

Orta manyetiğe gelince ben orta manyetiği ve 4. Pozisyonu çok kullanan biri değilim genelde neck bridge kullanıyorum bu yüzden onu stok olarak bıraktım ve açıkçası uyumda fena değil gayet tatmin edici soundlar var orta manyetik benim bildiğim kadarıyla seramik ama yanılıyorda olabilirim çünkü amerikan fender pickuplarındaki gibi arkasında mıknatıs yok her bir slug kendi mıknatıs.

Ancak ben de videoda bahsettiğin gibi "stratın yeri ayrı" diye düşünenlerdenim. 🙃
22 perde 24 perde farklı ölçüler.
Floyd-Rose sistem ile vintage tremolo farklı hislere sahip. Özellikle vintage tremolo tek bir tarafa sabit tek yönde hareketli ve yay sayısı da biraz fazlaysa bend vs. çalım hissiyatlarının da fark ettiğini düşünüyorum.
Muhakkak neck manyetiğini single yapınca teknik değerler açısından American Fender neck'ine yaklaşmıştır. Manyetiği döndürmek konusunda bilgim olmasa da belki bunun da etkisi olmuştur. Ancak video'daki tonun birazcık amfi ve pedal ayarlarının da etkisiyle böyle hissettirdiğini düşünüyorum.

Aslında bir müsait zamanında (ödünç alabileceğin bir American Fender varsa) iki gitara kıyaslama videosu çekebilirsen çok daha güzel bir karşılaştırma olur.🤩


ayrıca bu soruyada gelince çok haklısınız tabikide floyd rose ve standart bir tremolonun hissiyatı bir değil veya 21 perde bir gitarla 24 perde bir wizard neckin ama benim bu videoda anlatmak istediğim hissiyat değil ton. Bu modifikasyonu yapmadan önce gitarımı az kalsın bir meksika fenderle üzerine nakit alacak şekilde takas yapıcaktım projemde şuydu meksika fender alır amerikan manyetik (alnico v herhangi bişey ) takar cayır cayır strat takılırım ( videoda da anlattığım gibi ton anlamında işçilik akort vs demiyorum bakın sadece ton meksikayla amerikan arasındaki tek fark manyetik daha önceden kıyaslamasını yapmıştım ve bunla ilgili videom vardı) ve takas yapmamamın sebebi de şuydu gelen fender meksika seramik manyetikliydi ozaman gitarımın manyetiğini ters çevirmediğim halimle bile benim gitarım usa fender tonuna daha yakındı o gevrek beklediğim şey çok şaşırmıştım hatta o yüzden takastan vazgeçip manyetiği biraz daha sapa yaklaştırmak aklıma geldi ve sonuç inanılmaz .

Daha önce 6 adet fenderim oldu sadece 1 adet usa manyetikli meksikam vardı srv ve Richie kotzen blonde stratımda vardı bu yüzden tam olarak o neck tonu hakkında ciddi bilgim var ama tabiki birebir kıyaslamak çok isterim hatta izmirde olan arkadaşlarım görürse amerikan fenderi olanlar misafir edip hem tanışmış oluruz hemde kısa bir kıyaslama videosu çekeriz.

Bu arada amfi ayarlarıyla ilgili birşey değil çünkü meksika fenderide aynı bu setupla denedim vasattı ve zaten şuanki setupta ahım şahım bir ayarda yok sadece ts ve gainsiz bir tube amp.

İlgin alakan için bu arada cidden teşekkür ederim sormak istediğin başka bişey olursa gönülden cevaplarım iyi günler tekrardan
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Sonuç çok etkileyici idi benim için. Ama bir taraftan da gülmekten yarıldım:) O modern tasarımlı RG'den bu denli vintage Strat tınıları çıkması ne yazık ki bana son derece tuhaf geldi. Yıllarca RG kasa çaldım. Strat kasalara geçiş yaparken ise o keskin kontürlü gövde kesimini geride bırakmak benim için öncelikli oldu. Tınısından da önce o tasarımın sahip olduğu "mojo"yu ve bunun verdiği ilhamı kovaladım. Son 7-8 sene öncesinde single coil soundunu hiç umursamadım, bugün de köprüde halen sevmiyorum (sapta ve orta pozisyonda verdiği tat çok başka...). Sizin videonuzu izlerken de İngilizce dublaj yapılmış Uzakdoğu filmlerini izler gibi hissettim kendimi. Görüntü ve ses birbirini tutmuyor gibi hissettim zihnimde. Basbayağı beynim yandı 🤣 Demek ki benim için single coil Strat tınısı biraz daha karmaşık bir hadise imiş (Fender'den nefret ettiğim için bu sounda Amerikan Fender filan demeyi sevmiyorum, ayrıca neden sadece "Amerikan Fender" olsun ki; Meksika hayranı da bir sürü adam var...)

Selamlar üstadım güzel yorumun için çok teşekkürler, evet kesinlikle bende her ne kadar modifikasyonla strat sounduna yaklaşmış olsamda hayallerimde heavy relic hafif karamelize ve tiger neckli bir strat sürekli var o konuda size katılıyorum, bu arada Amerikan fender soundu diyorum çünkü bu twang ve gevreğimsi ton gerçekten meksikanın stok seramik manyetikleriyle çıkmıyor zatende fender artık bu satış politikasını bıraktı yeni ürettiği meksikalarda alnico v ve daha iyi köprüyle geliyor.
 
Selamlar, konuyu görünce bi selam vermek istedim, gitarın eski sahibiyim sizinle takas yapmıştık :)

Ellerinize sağlık, kulağa çok güzel gelen modifikasyonlar. Ayrıca detaylı anlatım içinde teşekkürler.

Tam yeniden bi superstrat edinsem mi diye düşündüğüm dönemde gelmesi bi işaret sanırım.
 
Muhtemelen modifiye işlerini, ıvır zıvır teknik detayları çok sevdiğim için böyle düşünüyorum ama süper bir konu oldu gerçekten. Benim RG ilk söylediğin gibi çalışıyor. Yani single moddayken middle'a yakın coiller devrede oluyor.

Neck'i çevirirsem benzer bir değişiklik olabilir aslında. Ancak benim neck manyetiğinin detaylarında ceramic olduğu yazıyor. RG'den uzaktayım. Bir aksilik olmazsa Ocak sonu gibi kavuşacağım. Gerçekten denemek istedim videoyu görünce bende. (RG'nin neckinden tam olarak Fender beklentim yok ama sonucu görmek isterim)

Manyetiği çevirmek yerine, push/pull potansları takan lüthiere bu durum açıklanıp ilk başta bu şekilde yaptırılabilir miydi acaba?

Neden bu soruyu sordum. Çok iyi bilmediğim, yarım yamalak duyup okuduğum bilgilerle sahip olduğum bir endişem var. Mıknatısların aynı kutupları, ters kutupları, birbirini çekme/itme eğilimi nedeniyle H-S-H (orjinal) halde iken sorun olmadığı ancak birini çevirince ters faz gibi bir durum yapacağı için diğer manyetiklerde de bir işlem yapılması gerektiği ile ilgili bir şeyler hatırlıyorum. Ancak en kötüsü de bir konuyu tam bilmeyip yorum yapmak. (şu an yaptığım gibi)

Stratım H-S-H dizilimli. İlk başta manyetikleri kendim takmıştım. Sonrasında S1-Switch (push/pull) modifiyesi için ADD+ Atilla Abi'ye götürdüğümde ortadaki single'ın mıknatıslarını söküp yönlerini değiştirmişti. Hem işi uzmanı yapıyor diye çok detay bilgi almadım, hem de çok uzun zaman geçti. Bu nedenle bilgim baya eksik.

Bu kısmı bilen biri daha iyi açıklasa ne güzel olur.
 
Muhtemelen modifiye işlerini, ıvır zıvır teknik detayları çok sevdiğim için böyle düşünüyorum ama süper bir konu oldu gerçekten. Benim RG ilk söylediğin gibi çalışıyor. Yani single moddayken middle'a yakın coiller devrede oluyor.

Neck'i çevirirsem benzer bir değişiklik olabilir aslında. Ancak benim neck manyetiğinin detaylarında ceramic olduğu yazıyor. RG'den uzaktayım. Bir aksilik olmazsa Ocak sonu gibi kavuşacağım. Gerçekten denemek istedim videoyu görünce bende. (RG'nin neckinden tam olarak Fender beklentim yok ama sonucu görmek isterim)

Manyetiği çevirmek yerine, push/pull potansları takan lüthiere bu durum açıklanıp ilk başta bu şekilde yaptırılabilir miydi acaba?

Neden bu soruyu sordum. Çok iyi bilmediğim, yarım yamalak duyup okuduğum bilgilerle sahip olduğum bir endişem var. Mıknatısların aynı kutupları, ters kutupları, birbirini çekme/itme eğilimi nedeniyle H-S-H (orjinal) halde iken sorun olmadığı ancak birini çevirince ters faz gibi bir durum yapacağı için diğer manyetiklerde de bir işlem yapılması gerektiği ile ilgili bir şeyler hatırlıyorum. Ancak en kötüsü de bir konuyu tam bilmeyip yorum yapmak. (şu an yaptığım gibi)

Stratım H-S-H dizilimli. İlk başta manyetikleri kendim takmıştım. Sonrasında S1-Switch (push/pull) modifiyesi için ADD+ Atilla Abi'ye götürdüğümde ortadaki single'ın mıknatıslarını söküp yönlerini değiştirmişti. Hem işi uzmanı yapıyor diye çok detay bilgi almadım, hem de çok uzun zaman geçti. Bu nedenle bilgim baya eksik.

Bu kısmı bilen biri daha iyi açıklasa ne güzel olur.
Evet dediğiniz gibi sizin manyetiğiniz seramik ve çıkış değeri 9.5 kohm civarı tek bobin çalıştırıldığında 4.7 lere düşüyor buda çok cılız single bir ton verir mutlaka alnico ve değeri 12.5 14.5 arası bir pickup tercih etmelisiniz diğer sorunuza gelirsek aynen dediğiniz gibi kablolarla ilgili bir modifiye yapamıyoruz çünkü ters faz durumu olur mıknatıs kutupları değişmesi gerekir ve aslında işlemi uzatmak olur çünkü manyetiği ters çevirdiğimde standart humbucker modunda hiçbir fark olmadı farkı yaratan şey single modda çalışan bobinin sapa dahada yaklaşması manyetiği direkt ters çevirmek en hızlı mantıklı çözüm oluyor.
 
Selamlar, konuyu görünce bi selam vermek istedim, gitarın eski sahibiyim sizinle takas yapmıştık :)

Ellerinize sağlık, kulağa çok güzel gelen modifikasyonlar. Ayrıca detaylı anlatım içinde teşekkürler.

Tam yeniden bi superstrat edinsem mi diye düşündüğüm dönemde gelmesi bi işaret sanırım.
Aaa selamlar merhaba umarım iyisinizdir ve herşey yolundadır , bende size srvyi verdikten sonra yerini nasıl doldurabilirim diye bu işlere kalkıştım fena olmadığınıda düşünmüyorum açıkçası kesinlikle tavsiye ederim bu arada bu gitar için cidden çok teşekkür ediyorum hiç bir gitarıma bu denli ısınıp iyi tepkiler alamamıştım herşey nasip kısmetmiş sağlıkla kalın
 
Evet dediğiniz gibi sizin manyetiğiniz seramik ve çıkış değeri 9.5 kohm civarı tek bobin çalıştırıldığında 4.7 lere düşüyor buda çok cılız single bir ton verir mutlaka alnico ve değeri 12.5 14.5 arası bir pickup tercih etmelisiniz diğer sorunuza gelirsek aynen dediğiniz gibi kablolarla ilgili bir modifiye yapamıyoruz çünkü ters faz durumu olur mıknatıs kutupları değişmesi gerekir ve aslında işlemi uzatmak olur çünkü manyetiği ters çevirdiğimde standart humbucker modunda hiçbir fark olmadı farkı yaratan şey single modda çalışan bobinin sapa dahada yaklaşması manyetiği direkt ters çevirmek en hızlı mantıklı çözüm oluyor.
Acaba o ters faz durumu neck manyetiğinin humbucker modunda değilde middle manyetiği devredeyken (tek başına veya iki şekilde) ortaya çıkıyor olabilir mi? Yoksa sapa yakın olan coilin single olarak çalışmasını mantıklı buluyorum. Bu noktada hem fikiriz.

Hatta keşke (belki mini switch ile) aşağıdaki modlarda çalıştırabiliyor olsak.
1-sapa yakın bobin single
2-ortaya yakın bobin single
3-paralel humbucker
4-seri humbucker
 
Ek bir bilgi daha yazayım dedim (kendi gitarımın özelliğini bilmiyormuşum, yazıklar olsun bana)

LP kasa bir Schecter'im var. Bridge'de EMG81 Neck'te EMG89R kullanıyor. Tone potansı push/push (tükenmez kalem arkası gibi çalışıyor) ve sadece neck'i single'a çeviriyor.

Normalde aktif manyetikle çok işim olmadığı için ilgilenmemiştim ancak az önce başka bir proje için EMG'nin sitesinde gezerken fark ettim ki EMG89 ile EMG89R arasındaki fark "reversed" ifadesiymiş. Yani neck manyetiği single'a çevirilince sapa yakın olan coil çalışıyormuş.

Bu işi aktif manyetikle yapmak isteyenler olursa, onlara da bir bilgi olsun.

NOT: Gitar tipi, ağacı ve aktif manyetikle alakalıdır belki ama bu single modunda Fender tarzıyla çok alakalı bir sesi olmuyor.
 
Ek bir bilgi daha yazayım dedim (kendi gitarımın özelliğini bilmiyormuşum, yazıklar olsun bana)

LP kasa bir Schecter'im var. Bridge'de EMG81 Neck'te EMG89R kullanıyor. Tone potansı push/push (tükenmez kalem arkası gibi çalışıyor) ve sadece neck'i single'a çeviriyor.

Normalde aktif manyetikle çok işim olmadığı için ilgilenmemiştim ancak az önce başka bir proje için EMG'nin sitesinde gezerken fark ettim ki EMG89 ile EMG89R arasındaki fark "reversed" ifadesiymiş. Yani neck manyetiği single'a çevirilince sapa yakın olan coil çalışıyormuş.

Bu işi aktif manyetikle yapmak isteyenler olursa, onlara da bir bilgi olsun.

NOT: Gitar tipi, ağacı ve aktif manyetikle alakalıdır belki ama bu single modunda Fender tarzıyla çok alakalı bir sesi olmuyor.
Bu anlattıklarınız zaten benim videoda anlattıklarımın örneği lp skalası etken emg aktif manyetik içerisindeki mıknatıs seramik bildiğim kadarıyla çıkış değerleri çok yüksek vs vs
 
Geri
Üst