Şehir Efsaneleri.....

1-)processörden zaten compress gelen bir ses sinyalini sözde processörün compressör pedal simülasyonu ile compresslemek.
2-)hele noise gate hey allam yarabbim böyle bi yalandan efekt olabilir mi ya.. lan madem gürültüyü azaltabiliyorsun azalt ozaman ne diye gürültülü gönderirsin ki sesi? oraya düğme koymanın ne anlamı var?
hem fikirim.
 
en büyük yalanı da şu; processörden zaten compress gelen bir ses sinyalini sözde processörün compressör pedal simülasyonu ile compresslemek.. anlatabildim sanırım :D neyi compress ediyon sen ya? pod 2 vardı 123890123 defa denedik compressörü hiç bi değişiklik hissetmedim. daha nereye compress ediyon.. hele noise gate hey allam yarabbim böyle bi yalandan efekt olabilir mi ya.. lan madem gürültüyü azaltabiliyorsun azalt ozaman ne diye gürültülü gönderirsin ki sesi? oraya düğme koymanın ne anlamı var? her şeyi simüle etme bi zahmet.. amfi modeli simule edeyim derken dip sesi neden simule edersin? gerçek olmadığını bilmiyoruz sanki.. bi de üstüne al noise gate bas bakalım nolcak.. aa gürültü azaldı bravoo :D

Bu paragrafı okurken bayağı güldüm ne yalan söyleyeyim :)
1)"Compression"ın ne olduğunu biliyor iseniz eğer, "processörden zaten compress gelen bir ses sinyali" ni açıklayabilir misiniz?
2) Amfi modeli simüle edilirken ayrıca dip ses simüle edilmez. Amfi modellemesi de bir delay, chorus, flanger efektinde olduğu gibi gitarınızdan gelen sinyalin bir "fonksiyondan" geçirilmesidir, fonksiyonun çıktısını siz "filan amfiden geliyormuş gibi" duyarsınız. Burada duyduğunuz dip ses de, malesef gitar sinyalinizin dsp işlemi sonucu ile alakalıdır.
3) Bu açıdan ayrıca bir noise gate kullanılması gayet normaldir. Kendi kullandığım Pod x3 live de bir çok presette noise gate kullanmaya gerek duymuyorum. Ayrıca;

"Analog noise gate neden var ya, böyle saçma bişey olur mu? Analog dediğin şey süperdir zaten, noise gate neymiş, basıyosun tuşa..aaa gürültü azaldı bravooo. Ulan madem o kadar iyisiniz dip ses niye çıkarıyonuz?! Kesin noise gate pedallarını satabilmek için dip ses koyuyorlar."

Dermişim.
 
Bu paragrafı okurken bayağı güldüm ne yalan söyleyeyim :)
1)"Compression"ın ne olduğunu biliyor iseniz eğer, "processörden zaten compress gelen bir ses sinyali" ni açıklayabilir misiniz?
2) Amfi modeli simüle edilirken ayrıca dip ses simüle edilmez. Amfi modellemesi de bir delay, chorus, flanger efektinde olduğu gibi gitarınızdan gelen sinyalin bir "fonksiyondan" geçirilmesidir, fonksiyonun çıktısını siz "filan amfiden geliyormuş gibi" duyarsınız. Burada duyduğunuz dip ses de, malesef gitar sinyalinizin dsp işlemi sonucu ile alakalıdır.
3) Bu açıdan ayrıca bir noise gate kullanılması gayet normaldir. Kendi kullandığım Pod x3 live de bir çok presette noise gate kullanmaya gerek duymuyorum. Ayrıca;

"Analog noise gate neden var ya, böyle saçma bişey olur mu? Analog dediğin şey süperdir zaten, noise gate neymiş, basıyosun tuşa..aaa gürültü azaldı bravooo. Ulan madem o kadar iyisiniz dip ses niye çıkarıyonuz?! Kesin noise gate pedallarını satabilmek için dip ses koyuyorlar."

Dermişim.

1) compression efekti sesin üst ve alt frekanslarını traşlayıp ortalama yuvarlak bir ton oluşturmanızı sağlar evet ama processörlerin çalışma mantığı zaten belirlenmiş frekanslarda yuvarlanmış sahte ses sinyali üretmektedir. yani bir drive efektinin processörde 2 farklı belirlenmiş sahte sinyal frekansı vardır; 1 sözde comressör efektine uğramamış, 2 uğramış.. ikisi de aslında bir compress işleminden geçmiş frekansları belirlenmiştir. yani ekstradan bir compressör efekti eklemek kendi içinde danışıklı dövüş yapmak gibi bir şey. zaten compress geliyor ses neyin tribindeyiz?

2) dip ses derken aslında tam olarak onu kastetmemiştim. örnek olsun diye dip sesi verdim. yani noise gate de az önce anlattığım gibi bir efekt. ses zaten işlenmiş olarak geliyor değil mi? gürültülü geliyor sa bu da işlenmiştir. gürültülü olacak şekilde işlenmiş ama yalandan bi de noise gate efekti konulmuş ki bakın ne kadar çok efekt simulasyonumuz var demek için. lan gürültüyü zaten sen üretiyorsun. istemezsen üretmezsin ki.. fender amfi tonunu simule ediyorsun ama gürültülü bir şekilde simule ederek kimi kandırmaya çalışıyorsun ki? gürültü varsa noise gate.. valla bravo. gürültü var ise bu simule edilmiştir demek istiyorum yani. gürültüyü simule ediyor adam. sonra üstüne gürültü azaltıcısı koyup gürültüsüz simule edilmiş halini seçiyorsun ve oh ne seçenek var alette ya diyorsun. yalan.. valla yalan..

3) noise gate ve comressör analog gelen sinyallerin dalgalarını dengelemek için kullanılıyor yani kısaca. zaten dengelenmiş bir sesi dengesiz gibi gösterip sonra dengeleme özelliklerinin yalan olduğunu düşünüyorum. ha simulasyon olayı zaten böyle bişey esasında.. işte marshallın o çatlak tonu falan bozulma ile ilgili ama kimse bir birini kandırmasın biri onu işlemlerken ederken birisi gerçekten "çatlak" bir ton çıkartıyor. bu çatlamayı dengelemek için compressör sustainer noise gate vs kullanılabilir ama zaten işlemlenmiş bir ses aleti bunun 2 farklı versiyonunu yazıyor içine. zaten hepsi öyle öyle ortaya çıkıyor ve al sana 934859 tane amfi modeli 23905834 tane efekt falan valla pod kullanırken doğru amfi-kabin modeli kombinasyonunu yakalamış birisi varsa gelsin bana?
 
Yalnız, gürültü gitar ve çevre kaynaklı da olabilir. Compressor de şahsen kullanmasam da gayet efektif olarak çalışıyor.
 
1. Zaten olduğunu iddia ettiğinden başka ayarlarda bir kompresyon isteniyorsa ne yapılsın? Prosesör kendini imha edip çıkarken analog pedal siparişi mi versin internette?

2. Gitardan ve kablodan gelen dip gürültü de amfi simülasyonunda yükseltiliyor, noise gateden geçen bu olmasın?
 
1. Zaten olduğunu iddia ettiğinden başka ayarlarda bir kompresyon isteniyorsa ne yapılsın? Prosesör kendini imha edip çıkarken analog pedal siparişi mi versin internette?

2. Gitardan ve kablodan gelen dip gürültü de amfi simülasyonunda yükseltiliyor, noise gateden geçen bu olmasın?

konuyu çok dağıtmamak adına kısaca 1 sonuç olarak compressör yalandan bir efekt 2 dip gürültü istenmezse simule edilmez bence. göz boyamadır, orjinale yakınlaşmak için sesi kasten bozmaktır. zaten stompbox şekline sokulmuş processörler tamamen ticari bir göz boyama ile üretiliyor yapılan reklamlar da bunu gayet anlatıyor.
 
konuyu çok dağıtmamak adına kısaca 1 sonuç olarak compressör yalandan bir efekt 2 dip gürültü istenmezse simule edilmez bence. göz boyamadır, orjinale yakınlaşmak için sesi kasten bozmaktır. zaten stompbox şekline sokulmuş processörler tamamen ticari bir göz boyama ile üretiliyor yapılan reklamlar da bunu gayet anlatıyor.

Sence öyle olabilir ama işin aslı öyle değil, dip gürültünün simule edilmesi söz konusu değil. O gürültü birçok etkene bağlı, obi söylemiş bazıları bunları yok saysan bile yarı-iletken elemanların gürültü katsayıları var. Amplikasyon sırasında bu gürültülerde yükselip duyulabilecek seviyeye geliyor sende eşiği ayarlana bilen bir gate ile bunu engellemeye çalışıyorsun tabi bu sırada eşik altındaki harmoniklere de elveda diyorsun. Bunun göz boyamakla hiçmi hiç ilgisi yok.
 
sevgili satiwa
Açıklama diye aynı şeyleri daha uzun yazmışsınız sadece, "bilgi" diye yazdıklarınız sizin efektler hakkındaki inandığınız yorumlarınız sadece, bence compressor-noise gate vs. efektlerin görevlerini prensiplerini netten araştırıp bir okuyun öğrenin, iddia ettiğiniz şeyler tamamıyla yanlış, başkalarını da bilmeyenleri de lütfen yanlış etkilemeyelim...

Bir öneri;Nasıl Unesco Yaşayan Kültürel mirası varsa, "yaşayan şehir efsaneleri" diye bir şey de olmalı ve oy birliğiyle her sene seçilmeli.
Nasıl?
 
Kompresörün ne olduğu konusunda ciddi bir bilgi eksikliği olduğu açık. Şu linkteki makaleye göz atmanızı öneririm.

http://www.muziktek.net/index.php?threads/compressor-nedir-nasıl-Çalışır-nerede-kullanılır.46/

compressörün ne olduğunu biliyorum. isterseniz siz bir processörde compressörün ne kadar işlevli olduğunu açıklayabilirsiniz?



sevgili satiwa
Açıklama diye aynı şeyleri daha uzun yazmışsınız sadece, "bilgi" diye yazdıklarınız sizin efektler hakkındaki inandığınız yorumlarınız sadece, bence compressor-noise gate vs. efektlerin görevlerini prensiplerini netten araştırıp bir okuyun öğrenin, iddia ettiğiniz şeyler tamamıyla yanlış, başkalarını da bilmeyenleri de lütfen yanlış etkilemeyelim...

Bir öneri;Nasıl Unesco Yaşayan Kültürel mirası varsa, "yaşayan şehir efsaneleri" diye bir şey de olmalı ve oy birliğiyle her sene seçilmeli.
Nasıl?



bilgi olarak bir şey yazmaya çalışmadım. çok fazla bildiğimi de iddia etmiyorum zaten. efektler konusunda benim şahsi görüşlerimdir. üzerine profesyonel eğitim almadım ama deneyimlediğim kadarıyla anlatmaya çalıştım izlenimlerimi. yanlış/eksik olduğum konular olabilir. öğrenicez zamanla.
 
sitwa duyumla yorumladığı için eksik belirtmeler biraz dikkatimi çekti ve galiba biraz yanlış anlaşılıyor, birde ben yorumluyorum :) ;

Compression illa kompresörle olmalı diye birşey yok, distortion biliyorsunuz sinyalin "taşırılması" ile olan bir şey. Yani dinamik aralığımız daralıyor bunun asıl terimi "clipping"dir ama sinyali taşırmak zaten sesi aynı zamanda sıkıştırmaktır çünkü sonuçta dinamik aralık yine daralıyor. Mastering'te de ilgilenenler (özellikle günümüzde) bu terimi çokça görür

Distortion'da ancak kompresörün amacı (özellikle solo girişlerinde belli olur) anlık vurguları belli ederek zaten sıkışık olan sinyale biraz hayat vermek. Biliyorsunuz her kompresörde bir devreye giriş/çıkış zamanı var (attack/release time) bunlar ayarlanarak isteğe uygun biçimlendirme yapılabilir. Gitarda komp. pedalları aslında daha çok preamfi mantığında kullanılır ama bu işlerleride vardır.

Noise olayı ise sinyali sıkıştırdığınızda zaten kaçınılmaz oluşur, dinamik aralık azaldıkça alttaki dipses'te ortaya çıkar. Noise gate daha çok otomatik bir mute düğmesi gibi düşünülebilir gitarda, sinyal gücüne göre devreye girip çıkar ama çalım sırasında dip sesi azaltmaz. Ha yeni birşeyler ben son bakındığımdan beri çıktımı bilmiyorum ama stüdyoda kullandığım restorasyon programlarına benziyorsa sonuç uzak dururum, tonu bozacağıma alttan belli belirsiz noise gelsin tercih ederim :)
 
Satiwa, analog ile dijital compressörün işlevleri aynıdır, sadece biri analog sinyal üzerinde, diğer dijital sinyal üzerinde işlem yapar. Bu iki compressore aynı sinyali gönderirsen eğer, aynı ayarlarda, çıkış sinyalinin aynı olduğunu görürsün, çünkü elektronik olarak baktığında farklı olaylar gerçekleşse bile yapılan matematiksel işlem aynı. Senin tecrübelerin sanırım, farklı yönde olmuş ama olayın doğrusu bu. Ben dijitalini kullanıyorum tabi prosesör sahibi oluğumdan dolayı.

Ayrıca analog sinyal dijitale çevrilirken compresslenmez, çünkü hiçbir aklı başında dijital efekt üreticisi gitardan gelen sinyali bozuma uğratmak istemez işlemeden önce :) Dijital ortamda sinyal belirli bir genlik (amplitude) içerisinde işlenir doğrudur (24 bit, 16 bit signed), ama aynı olay bir amfide de doğrudur, gaini çok açtığın zaman bu genliğin dışına taştığın için overdrive tarzı bozulmalar duyarsın misal.

Konuyu çok dağıttık :)
 
Compression illa kompresörle olmalı diye birşey yok, distortion biliyorsunuz sinyalin "taşırılması" ile olan bir şey. Yani dinamik aralığımız daralıyor bunun asıl terimi "clipping"dir ama sinyali taşırmak zaten sesi aynı zamanda sıkıştırmaktır çünkü sonuçta dinamik aralık yine daralıyor. Mastering'te de ilgilenenler (özellikle günümüzde) bu terimi çokça görür

Dinamik aralık yani sinyalin salındığı aralık azalmıyor, hatta yarı iletken kesim noktasına gelene kadar genişliyor. Kesime girdikten sonra sinyalin tepeleri keskin bir şekilde traşlanmaya başlayınca bir kompresyon hissi ortaya çıkıyor.

Noise olayı ise sinyali sıkıştırdığınızda zaten kaçınılmaz oluşur, dinamik aralık azaldıkça alttaki dipses'te ortaya çıkar. Noise gate daha çok otomatik bir mute düğmesi gibi düşünülebilir gitarda, sinyal gücüne göre devreye girip çıkar ama çalım sırasında dip sesi azaltmaz. Ha yeni birşeyler ben son bakındığımdan beri çıktımı bilmiyorum ama stüdyoda kullandığım restorasyon programlarına benziyorsa sonuç uzak dururum, tonu bozacağıma alttan belli belirsiz noise gelsin tercih ederim :)

Noise olayı da sinyali sıkıştırmaktan değil, sinyal ile gelen gürültünün yine sinyalle birlikte yükseltilmesinden kaynaklanır buna birde yarı iletken elemanın gürültüsü eklenir. İkindi katta oda yükselir ve small signal olmaktan çıkar, duyulabilir hale gelir.
 
Geri
Üst