Ibanez Başlığı

gogostar demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
gogostar demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
AANJ yuksek perdelerde sustain'i de standart bolt-on'lara gore oldukca artiran bir dizayn.

Sebebi nedir?

Telin arkasinda kalan kutle ne kadar dar, derin ve agirsa sustain o kadar artar. AANJ sayesinde yuksek perdelerde telin arkasinda kalan eklem kisminin hem daha gec baslamasini, hem de oval sekli sebebiyle govdeden cok sapin bir parcasiymis gibi davranmasini sagliyorlar. sebep bu.

Hmm. İlginç ama farklı ama mantıklı bir yaklaşım. Yalnız "dar, derin ve ağır" kısmı ile "eklem kısmının geç başlaması" birbirine ters değil mi?

Sonuçta belli bir yerden son perdeye kadar sap kalınlığı aynı gidiyor. Ama eklemin başladığı yer daha yüksek perdelerin arkasına denk geliyor AANJ'de. Yani 17. perdeyi referans alırsak normalde orda daha kalın bir sap varken AANJ'de dah ince bir sap var. Yanlış mı?

Standart bolt-on'larda eklem'den itibaren titresimleri govde sonumlemeye basladigi icin sustain icin govdenin genisligini hesaba katiyoruz. Ama AANJ, ust ve alt cikintilar baslayana kadar ovalliginden oturu sapin bir parcasiymis gibi davraniyor. Burda AANJ'nin dizayninin oval yapisinin farki ortaya cikiyor zaten.

AANJ'de asimetrik vidalar oldugu icin basinca daha dayanikli, ve daha iyi tutunuyor, ovalliginden oturu de yuzey gerilimini cok daha iyi dagitiyor, bu sayede eklemi arkaya alabiliyorlar. Zaten AANJ eklemlerde, normal bolt-on'larda gorulen basinc-boya catlamalari da olmaz.
 
stiffness'ı nerden çıkardın ki? önemli olan sapın gövdeye ilettiği titreşimin maksimum olması, bu da gövdeye temas ettiği yüzeyin genişliği ve ikisini bağlayan maddenin titreşimin bir parçası haline gelip gelmediği ile alakalı.

mantetik, köprü, eşik ve tellerin hepsinin tek bir parça üzerinde yer alması neck-thru'nun diğerlerinden daha fazla sustaini olmasının sebebi, bu dediğin teknoloji, bağlantıyı bu seviyede titreşim transferine yaklaştırıyorsa dediğin doğrudur.
 
secks demiş ki:
stiffness'ı nerden çıkardın ki? önemli olan sapın gövdeye ilettiği titreşimin maksimum olması, bu da gövdeye temas ettiği yüzeyin genişliği ve ikisini bağlayan maddenin titreşimin bir parçası haline gelip gelmediği ile alakalı.

mantetik, köprü, eşik ve tellerin hepsinin tek bir parça üzerinde yer alması neck-thru'nun diğerlerinden daha fazla sustaini olmasının sebebi, bu dediğin teknoloji, bağlantıyı bu seviyede titreşim transferine yaklaştırıyorsa dediğin doğrudur.

stiffness'tan kastim oydu zaten.
gitarin "sıkılığı" yani. sustaini tek etkileyen bu degil, ki zaten bolt-on'u neck-thru'yla karsilastiramayiz o acidan, nasil floyd-rose'u sabit kopruyle karsilastiramiyorsak.

bahsettigim, aanj'nin bolt-on 24 perde bir gitarda 17'den sonra sustainin birden olmesini engellemesi.
 
hala aynı şeyden bahsetmiyoruz gibi. ben gitarın sımsıkı olmasından değil, parçaların arada kayıp olmadan vibrasyonu birbirlerine iletmesinden bahsediyorum. bir sap bağlantısının başka ne gibi bir etkisi olabilir kavrayamadım açıkçası. yüksek fretlerin altında gövde ince olduğu için mi daha iyi sustain vereceğini söylüyorsun acaba? öyleyse sana o mantığa istinaden kalın saplı gitarların daha iyi sustain verdiğini söylesem?

belki bir resim koyup onun üzerinden açıklasan daha iyi anlaşılır.
 
secks demiş ki:
hala aynı şeyden bahsetmiyoruz gibi. ben gitarın sımsıkı olmasından değil, parçaların arada kayıp olmadan vibrasyonu birbirlerine iletmesinden bahsediyorum. bir sap bağlantısının başka ne gibi bir etkisi olabilir kavrayamadım açıkçası. yüksek fretlerin altında gövde ince olduğu için mi daha iyi sustain vereceğini söylüyorsun acaba? öyleyse sana o mantığa istinaden kalın saplı gitarların daha iyi sustain verdiğini söylesem?

belki bir resim koyup onun üzerinden açıklasan daha iyi anlaşılır.

"sıkılık" disinda sustaini etkileyen diger faktorleri ve kalin sapin daha iyi sustain verecegini, aanj'nin yuksek perdelerde neden standart bolt-on gitarlara gore daha iyi sustain verdigini bir onceki sayfada acikladim. eklem uzerinde bir perdeye basildigi zaman sapin sustain etkisini yok etmis, titresimi govdeye vermis oluyoruz. "Eklem sapi kalinlastiriyor bu yuzden daha iyi sustain verir" diyemezsin. Cunku ayni zamanda titresim alaninin genisligini tum gitarin govdesinin yuzeyine yigiyor. Tel sapta degil govdede tiniliyor yani. Titresen telin arkasindaki yuzey ne kadar dar, ne kadar derin, ve ne kadar yogun olursa sustain de o kadar artar. AANJ yapisindan oturu hem bir bakima neck-thru gibi davraniyor, hem de eklem daha ileri perdelerde basliyor.

parcalarin arada kayip olmadan, enerjiyi sogurmadan vibrasyonu birbirlerine iletebilmesi icin simsiki ve stabil olmalari gerekir. bu ayri bir konu. aanj'nin bahsettigim ozelliginin bununla bir alakasi yok. Cok fazla simsiki olursa da tonal karakterden kaybedersin bu sefer mesela. Ki bu yuzden neck-thru'larda tok tonlara sahip maun kullanilir ibanezlerde. Ta$tan yapilmis bir gitar inanilmaz sustain verecektir, ama bottom-end ozurlu tonunu pek tercih etmeyeceksindir.
 
Millet eski ibanezleri yadediyor falan bazen de, AANJ'siz eski bir rg ile gunumuz AANJ'li rg'sini karsilastirinca fark bariz ortaya cikiyor. Hem rahatlik hem sustain acisindan.

Eski bolt-on'u tercih edecek birisi varsa kafami keser koyarim masaya. Hani diger ozelliklere "tercih meselesi" falan diyebiliriz cogu zaman da, bu oyle degil yani.

RG550LTD derseniz orda bir dururum tabi. :dans Zaten o da AANJ'li idi.

:kicsalla <----- Bu arada smiley paneline bunu ekleyen arkadasi tebrik ediyorum. :mrgreen:
 
PhoibosApollon demiş ki:
Millet eski ibanezleri yadediyor falan bazen de, AANJ'siz eski bir rg ile gunumuz AANJ'li rg'sini karsilastirinca fark bariz ortaya cikiyor. Hem rahatlik hem sustain acisindan.

Eski bolt-on'u tercih edecek birisi varsa kafami keser koyarim masaya. Hani diger ozelliklere "tercih meselesi" falan diyebiliriz cogu zaman da, bu oyle degil yani.

RG550LTD derseniz orda bir dururum tabi. :dans Zaten o da AANJ'li idi.

:kicsalla <----- Bu arada smiley paneline bunu ekleyen arkadasi tebrik ediyorum. :mrgreen:
eski ibanezlerde AANJ olayı zaten var(hepsinde olmasada).mesela bende 98 yapımı rgr 480 var oda aanj li.eski ibanezlerin yad edilmesi olayı kanımca ağaçtan kaynaklanıyor.aynı şey fender içinde geçerli.eskiden daha kaliteli ağaç kullandıkları kanısındayım.şimdiki modeller daha bi fabrikasyon daha bi ruhsuz gibi.dediğin gibi rg 550 ltd çok küsel bi gitardır.hala en sevdiğim ibanez modelidir.teknik olarak prestige serisindeki gitarların çoğundan zayıf olsa bile bence hepsinden güzeldir :)
 
standard rg'lerde aanj yoktu. rg470-rg550-rg760-rg770 bunlarda falan. limited run'larda vardi.sanirim 2002' de koydular aanjyi standart rg'lere, bir sonraki sene model isimlendirmeleri degisti zaten.
 
himm. sustaini saptan aldigini dusunuyorsun galiba ama sustain sadece govdeden gelir. buyuk/agir headstockun ve kalin sapin sustaini arttirmasinin sebebi de budur, sapin titresime katacagi yorumunu minimuma indirmek. sap kalinligi ile ilgili baslikta yazdiklarima bir goz atarsan bayagi detayli aciklamistim.

neyse, konu benim acimdan kapanmistir. resmi gorunce anladim, bendeki rg321 uzerinde de bu baglanti var. bana gore sadece ust fretlere erisimi kolaylastiriyor ama sen aletin sustaininden memnunsan kimse de bir sey diyemez.
 
secks demiş ki:
himm. sustaini saptan aldigini dusunuyorsun galiba ama sustain sadece govdeden gelir. buyuk/agir headstockun ve kalin sapin sustaini arttirmasinin sebebi de budur, sapin titresime katacagi yorumunu minimuma indirmek. sap kalinligi ile ilgili baslikta yazdiklarima bir goz atarsan bayagi detayli aciklamistim.

neyse, konu benim acimdan kapanmistir. resmi gorunce anladim, bendeki rg321 uzerinde de bu baglanti var. bana gore sadece ust fretlere erisimi kolaylastiriyor ama sen aletin sustaininden memnunsan kimse de bir sey diyemez.

"The UV777PBK also is the first Universe to feature Ibanez's AANJ (All Access Neck Joint), a rounded heel that replaces the old strat-style plate attachment to the body. The AANJ makes playing more comfortable and increases the sustain of the upper frets, since they are located over the body itself, instead of an extension." - wikipedia

Expanded Tonal Explaination of Scalloping:
When Ibanez first made the JEM it had a standard neck joint plate. The high four frets go over the body [with no mass behind them] and when you play these notes through an amp the sustain of the [upper four] notes is alot shorter. The reason is all the area of the neck is gone it is just a fingerboard extension [see Guitar Photo Gallery Neck Details]. Billy Sheenan had done this to his basses to keep the sustain [alive for the upper frets laying] over the body, so we did it on the Jem and it made the notes ring the same as the basic neck [below fret 21]. The distance between the frets does not allow your finger in there anyway. When [Ibanez] switched to all access neck joints the scallop thing does not have any purpose anymore. The VWH [was scalloped] but this guitar was actually designed way back in 1989, the first one... had the original neck joint.

Why Some JEMs are Not Scalloped:
Tonally speaking, the AANJ eliminates the need for the scalloped frets 21-24. In addition to these reasons listed above, the production of the JEM neck with scalloped fretboard is very costly due to typical production line yields which result in more defects from the process. Even with Ibanez' policy of strict quality control. The problem with scalloping is [the process] screw up many necks; the reason is the inlays get wacked. Even the JEM7VWH is really bad, usually they turn out black, But we did a new improvement to the VWH that is now shipping [in 1999-2000]. If we scallop the fretboard and the inlay rips out we need to refret the neck. If you ever did a refret on scallops when you pull the fret out, small chips around the scallop come with it then it needs to be sanded down, and refreted then rescalloped. Usually this means throw[ing] the neck away. The plastic screw inlayed dots on the BSB/DBK prohibit the scalloping for similar reasons - It is impossible to scallop these at the 24th fret because of the fretboard radius of 430 mm. The dots are too far out [toward the edge of the fretboard] and can't be done.
- Jemsite

Arkadasim, bunun benim memnun olup olmamamla bir alakasi yok. Sustainin govdeden geldigini nerden cikartiyorsun, sustain icin gerekli durumlari yazdim yukariya iki defa. Sadece govde uzerinde tinlayan tellerin sustaini az olur. Eline dikdortgen prizmasi bir tahta blok al, dar yan kenar yuzeyine iki tane civi cakip bir tel ger sustain'ine bak, ayni tahtanin genis yuzeyine tel ger sustain'ine bak, hangisi daha fazla olacak.
 
Arkadaşlar yakında bir ibanez sahibi olucak biri olarak bir iki sorum olacak...
mevzu bahis gitar:ibanez jtk2 (jet king)
http://www.ibanez.co.jp/eg_page_2007.php?PAGE_ID=532&COLOR=CL02&AREA_ID=3
http://www.mydukkan.com/urunler_detay.asp?id=2205&gid=110
olay ise şöyle ,bildiğim kadarıyla bu gitar artık üretilmiyor ama 2006 katalogunda ve tr'deki mağazaların listelerinde mevcut...
Bu gitar için manyetikleri konusunda katalogda :"Super 58 (H) neck pu ve
Super 58 (H) bridge pu "
yazıyor fakat türkiyedeki satış yapan mağazalardan öğrendiğim manyetiklerin "PSND1 Sap manyetiği
PSND2 Köprü manyetiği"
olduğu..ve de son olarak en yeni bir haberde ibanez.comdan ;manyetikler
"Super 58 (H) neck pu
bridge pu AH2 (H) bridge pu "
evet hangisi doğrudur?VEya super 58 manyetiklerin diğerlerine oranla iyi olması acaba bizim satıcıların türkiyeye gelen malların manyetiklerini değiştirdiği anlamına mı geliyor?

teşekkürler
 
Yok jetkinglerde INF olduğunu hiç bir yerde okumadım..
super 58 için şöyle bir açıklama getirmişler:
"Super58:classic, warm and versatile.Handless both jazz and rock without feedback"
 
..

benim bi sorum olucak b.c.rich warlock almayı düşünüyodum sesini değil ama kasa tipini çok beğenmiştim fakat forumu okuduğumda bu gitarın bi iş yapamıyacağını anladım ve şu andan itibaren ibanez grg270 almayı düşünüyorum sizce bu gitarla kıyaslarsak nasıl bir seçimdir? :roll:
 
wellrockson demiş ki:
benim bi sorum olucak b.c.rich warlock almayı düşünüyodum sesini değil ama kasa tipini çok beğenmiştim fakat forumu okuduğumda bu gitarın bi iş yapamıyacağını anladım ve şu andan itibaren ibanez grg270 almayı düşünüyorum sizce bu gitarla kıyaslarsak nasıl bir seçimdir? :roll:

Ben GRG270'i eve sokmam. Warlock'un Bronze serisi de çok iyi değil ama şekli var. Warlock seviyorsan üst modellere bak. Alım-satımda birkaç tane olacak...

Ibanez (GRG) alacaksan baştaki "G"yi dikkate al...
 
Geri
Üst