Elektro gitarda sap ayarı nedir? Nasıl yapılır?

postalci demiş ki:
Ya benim gitarın tellerine boş vurunca 0 vurunca yani cızırdama oluyo ama bazılarında /: sizce napmalıyım sap ayarı gerekir mi ? lütfen yardımcı olun..


eğer boş perde de cızırtı yapıyorsa üst eşiği yerinden sök ve eşiğin altına bi parça kağıt koy büyük ihtimalle sorunun çözülecektir

üst eşik (tellerin altında bulunan beyaz parça)



 
postalci demiş ki:
Ya benim gitarın tellerine boş vurunca 0 vurunca yani cızırdama oluyo ama bazılarında /: sizce napmalıyım sap ayarı gerekir mi ? lütfen yardımcı olun..

bence gitarının sap ayarına ihtiyacı var sap ayarı yapılmadan başka bir işlem yaptırmanı tavsiye etmem gitarına muhtemelen truss rodun bi hayli gevşek tabiki görmeden kesin birşey söylenemez ama sap ayarı gerektiği kanaatindeyim

kolaygelsin...
 
Benimde bir sorum var tellere düzgün basınca bişey olmuyor ama sürekli özenlede basamıyorum 13 perde de o civarlarda oluyor 1 2 perde de az bişey cızırdıyor 5 7 civarında olmuyor ama telleri bi ara luthiere yakın olsun diye ayarlatmıştım gercekten yakın ama simdi cok az cızırdıyor cok az kaldırsam yeticek nası yapabilirim ?

Not: Sabit Köprü
 
micro tilt adj düz yatan bir gitarın sapının yataydaki açısını ayarlamamıza yarar.

sapın biraz geriye doğru açılı (lp sapı mantığı) olmasnı yada tamamen düz olmasını sağlayabilirisin.

kimi gitarcılar telleri gövdeyede yakın we alt eşiği olabildiğince düşük sewer keza o durumda sap direk gövdeye paralel olması daha istenen bir durumdur we micro tilti saat yönünün tersine ayarlarız.

kimi durumlarda saddle ayarı yapılamaz bi durum oluşur şöyleki eşik olabildiğince aşşada olmasına rağmen teller istenilen alçaklıkta olmayabilir yada gitarist hafif açılı bir sap sewiyor we alt eşiği daha yüksek kullanıyor olabilir bu durumda micro tilt saat yönüne cewrilir.sapa açı kazandırılır. böylelikle saddle yada alt eşik daha kolay ayarlanır duruma gelir bir başka örnek saddle yükseklik vidaları elimize girmekten kurtulur bi ayarda ayarlanabilir.

bu ayarı kafaya göre yapmamak mühimdir sapa zarar werme riski mevcut yapılacak harekete göre sap teller önceden gevşetilmeli ve ona göre sıkılmalıdır.

videoda bahsettiğim iinci duruma göre bir hafeket yapılıyor sap geriye acı aldırıluıp saddle ları ayarlamak için daha fazla pay kazanıyor arkadaş.
kardeş senin gitarın markası ne bende musicman jp6 var sen alyan ölçülerini biliyomusun
 
Benimde bir sorum var tellere düzgün basınca bişey olmuyor ama sürekli özenlede basamıyorum 13 perde de o civarlarda oluyor 1 2 perde de az bişey cızırdıyor 5 7 civarında olmuyor ama telleri bi ara luthiere yakın olsun diye ayarlatmıştım gercekten yakın ama simdi cok az cızırdıyor cok az kaldırsam yeticek nası yapabilirim ?

Not: Sabit Köprü

Az birşey cızırdıyorsa problem yok, doğal bir durum. Ben yer yer cızlamayan hiçbir gitar görmedim, bence ideal yükseklik, pena ile hafif dokunulduğunda cızlamayan fakat rahat çalımı olan yüksekliktir. E-gitarda her durumda güçlü pena darbesinde teller cızlayabilir. Çok sert penalı, güçlü ritim işleri yapıyorsanız, açık akor kullanıyorsanız, o vakit kaldırabilirsiniz.

Yine yükseltmek istersen, tailpiece dediğimizin sağ ve solunda 2 vida olur, onları sola çevirirsen telleri hafif yükseltirsin.
 
0.3mm derler , dadaryo tel paketi 0.3mm neredeyse yakın olarak.. Fakat 11. perdede tam aralıga koydugun zaman cok buyuk bır boşluk oluyor , orta bölüm baya bi cukurlaşıyor , heralde göz kararı yapılan birşey , veya dedigi gibi arkadaşın neredeyse deyecek kadar yakınlıkta birazcık boşluk olması ve degmemesi..
 
0.3mm derler , dadaryo tel paketi 0.3mm neredeyse yakın olarak.. Fakat 11. perdede tam aralıga koydugun zaman cok buyuk bır boşluk oluyor , heralde göz kararı yapılan birşey..

Kalır çünkü aktardığınız bilgi doğru değil. Orada olması gereken boşluk 2 mm civarıdır. 0,3 mm dediğiniz kalınlık da dosya kağıdı kalınlığıdır, ölçmesi dahi zordur. Genelde 11. perdededen ölçüm yapılmaz, 11. hatta 12. perdeden ölçüm akustik gitarlarda yapılır.

Bahsettiğiniz aralık da tel boştayken ki fretlere olan uzaklık değildir. Tele 1. ve 17. perdeden bastıktan sonraki frete olan uzaklıktır. Türkçesi neredeyse frete yapışacak kadar yakın olması anlamına gelir. Yapılması gereken mümkünse referans sap cetveliyle, sapı dümdüz yaptıktan sonra, yani referans noktasına geldikten sonra, kullanılan tel kalınlığına ve istenen çalım tarzına uygun olarak çok hafif eğim vermek(veya vermemek) ve tel yüksekliğini köprüden ayarlamaktır. Gitarın kusursuz bir yapısı ve dümdüz fretleri mevcutsa, 0,8" telde, 17. perde de 1,7-1,8 mm'i görürsünüz ve hiç cızlama olmaz ama tabii bu tamamen teorik bir durum.
 
11 . perde derken tabiki 1 ve son fret e basılı tutarak olan ölçüm insanlar anlamıştır zaten onu :) dadaryo tel paketının tam kalınlıgının 0.296mm yani 0.3mm oldugu ve tam bir referans olarak kabul edilebilecegi orada vurgulanmış..

Olay şu ki o şekilde yapınca teller cok yükseliyor , özellikle son perdelerde bend lerinde sönümlenmemesi icin telleri kaldırınca oluyor sana 5. fretteki yükseklik 5 metre .. Bunu anlatmak ıstedım.
 
Tamam şimdi oldu. Hiç bilmeyen biri okuduğunda boş olarak 11. perdeyi ölçmeye çalışabilir. O yüzden mesaj attım. 0,3'ü sağlıyorsa tamamdır, tabii ben kalın şişmiş paketi düşündüm, adam kartvizit gibi, hepsini kesmiş. :) Yine de bana daha kalın göründü ve ince mi telinden ayar yapmış. Yani kalın mi de yapıldığında, neredeyse yapışık olacak kadar yakın olması önerilir.

Ben genelde 11. perdedense 1-17. arası 7. perdeyi referans alıyorum. Fender de ayarlarla ilgili belgelerinde böyle öneriyor. Şimdi tam olarak ne yaptığınızı kestiremiyorum ama üstteki doğru uygulanırsa ayarlar standarda yakın bir hal alır, tabii tecrübesiz arkadaşlar denerse kötü sonuçlar alabilir, işin pratiği göründüğü kadar kolay olmayabiliyor.
 
evet dostum , banada biraz kalın geldi nedense , bende senin ayarladıgın şekilde ayarlıyorum ve daha iyi sonuç alıyorum.öbür türlü tamam cızlamalar geçiyor fakat nedense gitardaki beşli akorlarda bastıgın o rezonans gidiyor , onu farkettim.. 1 ve 17 . perdeye bastıgımızda 7. fret te tel neredeyse deyecek kadar yakın olacak degilmi , böyle ayarlıyorsun , ben böyle anladım ?
 
Son düzenleme:
Eğer rezonans çok gidiyorsa, telleri hafif yükseltebilirsin. Evet aynen dediğin gibi yapıyorum. Eğer hiç boşluk yoksa sap dümdüz demektir, onu da deneyebilirsin, aslen ideali de odur ama problem olursa, hissedilemeyecek kadar az miktarda, gözün göremeyeceği, daha çok parmağın hissedeceği kadar boşluk olabilir.

Edit: Bahsettiğim boşluk frete olan uzaklıktır.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler