Ötenazi

emptyspiral demiş ki:
bi de onu kemoterapi görenlere sorsak

kemoterapi benim bildiğim kadarıyla psikolojik anlamda insanı kuvvetlendirmeye yarıyan bir tedavi yöntemi. Yani insanın dirahiyetini en hat safhaya çıkarmayı amaç edinen bir tedavi kemoterapi görenlere ötenazi seçeneğinin sunulması başlı başına hata çünki insana ümit aşılayan bir tedavide onu ümitsizleğe sürükleyecek bir seçeneğin olması önlerinde tedavinin hiçbir fayda göstermemesini sağlar. Ayrıca acı'da tatlıyla beraber hayata dair neden iyi güzel şeyleri benimserken kötü acı verici şeyleri reddetme çözümüne gidiyor neden bu dünyanın ikilemlere dayalı düzeni bozulmaya çalışılıyorki.
Son olarakta gündem'de sakat çocukların cenin döneminde alınmasına ilişkin haberler var. Hadi ötenazi'de canlının kendi rızasına ve isteğine yönelik haraket ediliyor ama bunda canlıya danışmak yahut onu öyle kabullenmekte yok direkmen basitliğe kaçmak var sadece. Ötenazidede öyle dünya güzelken tatlıyken acısızken güzelde neden içine acılar girince kötü oluyor neden bu dünyanın varoluştan buyana gelen doğa kuralları hiçe sayılıyor? Neden bu kadar basite indirgiyoruz herşeyi acı çekiyorsa acıya son verilmeli ama çekmiyorsa dünyaya kazık çakmalı.
Sevgili arkadaşlar her ne kadar da acı iyi olmasada gözümüzü açmayı sağlıyor güzelin iyinin mutluluğun sağlığın dahada bir anlam kazanmasını sağlıyor acıları reddederek ve bu kavramlara son vererek hepimiz birer duygusuz robot olmaya doğru yöneliyoruz. Çünki gerçekten iyinin değeri kötü sayesinde biliniyor.
Hayatın felsefesi değilmidir ikilemler peki...

Saygılar...
 
dennischambers demiş ki:
emptyspiral demiş ki:
bi de onu kemoterapi görenlere sorsak

kemoterapi benim bildiğim kadarıyla psikolojik anlamda insanı kuvvetlendirmeye yarıyan bir tedavi yöntemi. Yani insanın dirahiyetini en hat safhaya çıkarmayı amaç edinen bir tedavi kemoterapi görenlere ötenazi seçeneğinin sunulması başlı başına hata çünki insana ümit aşılayan bir tedavide onu ümitsizleğe sürükleyecek bir seçeneğin olması önlerinde tedavinin hiçbir fayda göstermemesini sağlar. Ayrıca acı'da tatlıyla beraber hayata dair neden iyi güzel şeyleri benimserken kötü acı verici şeyleri reddetme çözümüne gidiyor neden bu dünyanın ikilemlere dayalı düzeni bozulmaya çalışılıyorki.
Son olarakta gündem'de sakat çocukların cenin döneminde alınmasına ilişkin haberler var. Hadi ötenazi'de canlının kendi rızasına ve isteğine yönelik haraket ediliyor ama bunda canlıya danışmak yahut onu öyle kabullenmekte yok direkmen basitliğe kaçmak var sadece. Ötenazidede öyle dünya güzelken tatlıyken acısızken güzelde neden içine acılar girince kötü oluyor neden bu dünyanın varoluştan buyana gelen doğa kuralları hiçe sayılıyor? Neden bu kadar basite indirgiyoruz herşeyi acı çekiyorsa acıya son verilmeli ama çekmiyorsa dünyaya kazık çakmalı.
Sevgili arkadaşlar her ne kadar da acı iyi olmasada gözümüzü açmayı sağlıyor güzelin iyinin mutluluğun sağlığın dahada bir anlam kazanmasını sağlıyor acıları reddederek ve bu kavramlara son vererek hepimiz birer duygusuz robot olmaya doğru yöneliyoruz. Çünki gerçekten iyinin değeri kötü sayesinde biliniyor.
Hayatın felsefesi değilmidir ikilemler peki...

Saygılar...


Arkadaşım anne karnında sakat bir çocuk tespit edildiyse eğer alınması en doğrusu.Tamam sen sadece insalık olarak bakıyorsun ama birde o çocuğu ve ailesini düşünmelisin.Şimdi ailenin çocuğu olacak ve sakat dendi.Bu aile çocuğuna bakar tabiki ama ya sonrası?? Anne baba ölünce ne yapacak çocuk?Ortadamı kalacak?Ona bakan olurmu? Yada bir kurum bulana kadar ölür mü?Yada sana sorsalar sen sakat veya özürlü gelmeyi istermiydin?Yaşarmıydın o halde?Biraz daha geniş açılardan bakın bence olaya....
 
crnky demiş ki:
Hastalıktan dolayı acı çekmenin bir test olduğuna katılıyorum...
Ama şimdi bir daha okudum da... İllaki o insan intihar etmek istiyorsa bir şey diyemem. Ama pek tavsiye edilesi bir şey değil. Ben doktor olsam ötenazi isteyen hastanın isteğini yerine getirmezdim...

O zaman iyi ki doktor olmamissin ve umarim senin gibi dusunen doktorlar yoktur! Bir doktorun gorevi hastasini iyilestirmek oldugu kadar, hastasinin haklarina, isteklerine ve tercihlerine saygi duymaktir ayni zamanda :!: Bu ne senin hayatin, ne de senin kararindir. Kimse kimsenin yerinde olmadigi icinde kimse kimseyi gercekte anlayamaz. Senin dini dusuncelerin isini yapmaya, objektif olmaya engel oluyorsa, insan hayatini tehlikeye atmayacak bir is bul bence :!:
 
İnsanın kendi ölümünü özgürce şeçebilmesi gerektiğini söylüyorsun, Oceanides. Bunu tercih etmemek de doktorun özgür iradesidir o zaman. Kendi dini inanışları veya etik görmediği değerlerden uzak durma isteği anormal bir davranış değildir.
Bu onun iyi doktor/kötü doktor olup olmadığının bir göstergesi değildir!!!
 
ze_ze demiş ki:
dennischambers demiş ki:
emptyspiral demiş ki:
bi de onu kemoterapi görenlere sorsak

kemoterapi benim bildiğim kadarıyla psikolojik anlamda insanı kuvvetlendirmeye yarıyan bir tedavi yöntemi. Yani insanın dirahiyetini en hat safhaya çıkarmayı amaç edinen bir tedavi kemoterapi görenlere ötenazi seçeneğinin sunulması başlı başına hata çünki insana ümit aşılayan bir tedavide onu ümitsizleğe sürükleyecek bir seçeneğin olması önlerinde tedavinin hiçbir fayda göstermemesini sağlar. Ayrıca acı'da tatlıyla beraber hayata dair neden iyi güzel şeyleri benimserken kötü acı verici şeyleri reddetme çözümüne gidiyor neden bu dünyanın ikilemlere dayalı düzeni bozulmaya çalışılıyorki.
Son olarakta gündem'de sakat çocukların cenin döneminde alınmasına ilişkin haberler var. Hadi ötenazi'de canlının kendi rızasına ve isteğine yönelik haraket ediliyor ama bunda canlıya danışmak yahut onu öyle kabullenmekte yok direkmen basitliğe kaçmak var sadece. Ötenazidede öyle dünya güzelken tatlıyken acısızken güzelde neden içine acılar girince kötü oluyor neden bu dünyanın varoluştan buyana gelen doğa kuralları hiçe sayılıyor? Neden bu kadar basite indirgiyoruz herşeyi acı çekiyorsa acıya son verilmeli ama çekmiyorsa dünyaya kazık çakmalı.
Sevgili arkadaşlar her ne kadar da acı iyi olmasada gözümüzü açmayı sağlıyor güzelin iyinin mutluluğun sağlığın dahada bir anlam kazanmasını sağlıyor acıları reddederek ve bu kavramlara son vererek hepimiz birer duygusuz robot olmaya doğru yöneliyoruz. Çünki gerçekten iyinin değeri kötü sayesinde biliniyor.
Hayatın felsefesi değilmidir ikilemler peki...

Saygılar...


Arkadaşım anne karnında sakat bir çocuk tespit edildiyse eğer alınması en doğrusu.Tamam sen sadece insalık olarak bakıyorsun ama birde o çocuğu ve ailesini düşünmelisin.Şimdi ailenin çocuğu olacak ve sakat dendi.Bu aile çocuğuna bakar tabiki ama ya sonrası?? Anne baba ölünce ne yapacak çocuk?Ortadamı kalacak?Ona bakan olurmu? Yada bir kurum bulana kadar ölür mü?Yada sana sorsalar sen sakat veya özürlü gelmeyi istermiydin?Yaşarmıydın o halde?Biraz daha geniş açılardan bakın bence olaya....

Mukedderat bazıları iyi yaşar bazıları kötü acı cekerek kendi inancıma göre ben yaşamalıyım her ne olursa olsun hem bir canlının nasıl elinden yaşam hakkını alabilirsiniz ki bumu hümanistlik bu olsa olsa canilik olur başka birşey değil.
Kader olgusunda yahut ikilem kavramında eksik kuşaklar olarak yetişiyoruz allah sonumuzu hak getire....
 
manonegraillegal demiş ki:
İnsanın kendi ölümünü özgürce şeçebilmesi gerektiğini söylüyorsun, Oceanides. Bunu tercih etmemek de doktorun özgür iradesidir o zaman. Kendi dini inanışları veya etik görmediği değerlerden uzak durma isteği anormal bir davranış değildir.
Bu onun iyi doktor/kötü doktor olup olmadığının bir göstergesi değildir!!!

Doktorun oyle bir tercih hakki yok ne yazik ki cunku, doktor hastanin ihtiyaclari ile yukumludur ve onun tercihlerine karsi sorumludur. "Yok bu benim dinimce yasak, ya da bana gore yanlis be sana otenazi yapmam git baska doktora" diyemez :!: Gercekten boyle bir doktorun var oldugunu dusunmek bile korkunc :!: Bir doktor once bir bilim insanidir, dini goruslerini bir kenarda birakmak zorundadir isini yaparken! O zaman ameliyat da yapmasin hastayi haciya hocaya ufurkcuye yollasin :LOL:
 
ötenazi

Ötenazi-ye hayır demek (reddetmek) aynı hastaya işkence etmeyi kabul etmek değil mi peki? Siz bir kaç yıl yatakta acılar içine hiç bir ağrı kesicinin sonlandıramadığı ağrılarla ve yatakta yatmaktan ötürü vücudunuzun 3/1 nin çürümesine rağmen hatta bir süre sonra ayaklarınız yatmaktan dolayı oluşan yaralardan ötürü baldırınızdan kesilecek olsa ki bunlar abartıdeğil 2 yıl yatalak bir hastanın başına gelebileceklerden bahsediyorum. Bu sizde olabilirsiniz annenizde olabilir. Bu yorumu okuyacak bir kişinin uzaktan yakından bir şekilde başına gelecek bir olaydır anlattıklarım. Halaa ötenaziye hayır diyenlerin bu gerçekle yüzleşmelerini tanrıdan diliyorum.
Çözüm olarak; hasta kendisi ve birinci derecede yakınlarının onayı alınarak ötenazi serbest bırakılmalıdır. Bize doğru dürüst yaşam hakkı vermeyenler, rahat bir ölme şansını vereceklerini sanmıyorum. Çünkü bizim hastalığımız ve çektiğimiz acı onlara para kazandırıyor sonuçta.
 
Oceanides demiş ki:
Doktorun oyle bir tercih hakki yok ne yazik ki cunku, doktor hastanin ihtiyaclari ile yukumludur ve onun tercihlerine karsi sorumludur. "Yok bu benim dinimce yasak, ya da bana gore yanlis be sana otenazi yapmam git baska doktora" diyemez :!: Gercekten boyle bir doktorun var oldugunu dusunmek bile korkunc :!: Bir doktor once bir bilim insanidir, dini goruslerini bir kenarda birakmak zorundadir isini yaparken! O zaman ameliyat da yapmasin hastayi haciya hocaya ufurkcuye yollasin :LOL:

Burada "ben seni iyileştiremem, başka doktora git" diyen bir doktordan bahsetmiyoruz! Öldürme hakkını kullanmak istemeyen bir doktordan bahsediyoruz, ki bunun etik olmadığını iddia etmek anlamsız! Konuyu bambaşka yerlere çekiyorsun... Hacıdan hocadan bahseden yok. Bir de artık içinde "din" geçen her cümleye saldırma eğilimi nedir, anlamış değilim. Anlatmak istediğim şey "din" ile alakalı değil. İnsani tercihlerden bahsediyoruz. Her insan gibi doktorun da "öldürmemeyi" tercih etme hakkı vardır... Doktorun öncelikli görevi hastayı yaşatmaktır, hastanın her istediğini yapmak değil!!!
 
Re: ötenazi

ozgurluk52 demiş ki:
Ötenazi-ye hayır demek (reddetmek) aynı hastaya işkence etmeyi kabul etmek değil mi peki? Siz bir kaç yıl yatakta acılar içine hiç bir ağrı kesicinin sonlandıramadığı ağrılarla ve yatakta yatmaktan ötürü vücudunuzun 3/1 nin çürümesine rağmen hatta bir süre sonra ayaklarınız yatmaktan dolayı oluşan yaralardan ötürü baldırınızdan kesilecek olsa ki bunlar abartıdeğil 2 yıl yatalak bir hastanın başına gelebileceklerden bahsediyorum. Bu sizde olabilirsiniz annenizde olabilir. Bu yorumu okuyacak bir kişinin uzaktan yakından bir şekilde başına gelecek bir olaydır anlattıklarım. Halaa ötenaziye hayır diyenlerin bu gerçekle yüzleşmelerini tanrıdan diliyorum.
Çözüm olarak; hasta kendisi ve birinci derecede yakınlarının onayı alınarak ötenazi serbest bırakılmalıdır. Bize doğru dürüst yaşam hakkı vermeyenler, rahat bir ölme şansını vereceklerini sanmıyorum. Çünkü bizim hastalığımız ve çektiğimiz acı onlara para kazandırıyor sonuçta.

Sana da şunu söylemek isterim: Kimse körü körüne karşı çıkmıyor ötenaziye. Huzursuz olduğum konuları açıkladım diğer mesajlarımda.
Saygılar...
 
Oceanides demiş ki:
crnky demiş ki:
Hastalıktan dolayı acı çekmenin bir test olduğuna katılıyorum...
Ama şimdi bir daha okudum da... İllaki o insan intihar etmek istiyorsa bir şey diyemem. Ama pek tavsiye edilesi bir şey değil. Ben doktor olsam ötenazi isteyen hastanın isteğini yerine getirmezdim...

O zaman iyi ki doktor olmamissin ve umarim senin gibi dusunen doktorlar yoktur! Bir doktorun gorevi hastasini iyilestirmek oldugu kadar, hastasinin haklarina, isteklerine ve tercihlerine saygi duymaktir ayni zamanda :!: Bu ne senin hayatin, ne de senin kararindir. Kimse kimsenin yerinde olmadigi icinde kimse kimseyi gercekte anlayamaz. Senin dini dusuncelerin isini yapmaya, objektif olmaya engel oluyorsa, insan hayatini tehlikeye atmayacak bir is bul bence :!:
dini düşüncelerimi yazmadım nerden cıkardın... ayrıca düşünceleri neden dini dünyevi diye ayırıyorsun. zaten dini kabul ediyorsam düşünclerimi etkileyecektir. Bunu dini görüp küçümseyemezsin.
Ben bir insanı o istiyor bile olsa öldüremem. Sonucta can taşımakta ve ben bunu hissedebilmekteyim. Ötenaziyi doğru görmek objektiflik yanlış görmek subjektiflikmidir? çok düzey bakıyorsun bence...
Hastanın ölüme karar verebilme yetkisine inanmıyorum. Bu düşüncemde dini değil, gayet objektif bir düşüce...
 
Oceanides demiş ki:
manonegraillegal demiş ki:
İnsanın kendi ölümünü özgürce şeçebilmesi gerektiğini söylüyorsun, Oceanides. Bunu tercih etmemek de doktorun özgür iradesidir o zaman. Kendi dini inanışları veya etik görmediği değerlerden uzak durma isteği anormal bir davranış değildir.
Bu onun iyi doktor/kötü doktor olup olmadığının bir göstergesi değildir!!!

Doktorun oyle bir tercih hakki yok ne yazik ki cunku, doktor hastanin ihtiyaclari ile yukumludur ve onun tercihlerine karsi sorumludur. "Yok bu benim dinimce yasak, ya da bana gore yanlis be sana otenazi yapmam git baska doktora" diyemez :!: Gercekten boyle bir doktorun var oldugunu dusunmek bile korkunc :!: Bir doktor once bir bilim insanidir, dini goruslerini bir kenarda birakmak zorundadir isini yaparken! O zaman ameliyat da yapmasin hastayi haciya hocaya ufurkcuye yollasin :LOL:

Doktorluk mesleğinin kutsallığı birazda doktorun insan sevgisi gibi hayata dair yaklaşımı gibi değerlerlede ölçülmelidir..
Bilimde sevginin yeri varmı..doktorlukta olması gerek..
Bilim insana acır mı...Doktor gerektiğinde acıması gerek..
Sonuç şu ki doktor bilimi kullanmalı ki zaten bilim olmadan doktorluğunu yapamaz..ama aynı zamanda ahlakı ve insan sevgisiyle de mesleğine değer katmalıdır..

Bir insan eğer kendini öldürme kararı almışsa bunu doktor reddedebilir..İnsan öldürmek kolay mı..

Teraziye koyalım
bir kefede insanın acı çektiğini görüyorsun ve ölümünün onun için kurtuluş olduğunu düşünüyorsun

diğer kefede de insan öldürmenin senin vicdanında açacağı yarayı düşünüyorsun..

Bu terazinin dengesi kişiden kişiye farklı şekilde değişir..Bu göreceli bir kavram.. Ben değerlerimi inançlarımdan aldığım için öldüremem..
 
Dotkor da bir insandır en nihayetinde. Böyle bir kararı verme gibi yetkisi olmalıdır. Birini öldürmek kolay değildir.

birisi ceninler hakkında da birşey söylemiş. sakat doğacak cocuğun aldırılmasıylailgili. Buna katılmayacağım. Çünkü bir insan sakat bir şekilde de yaşamını sürdürebilir. Dünyanın sonu değildir. Cenin de bir can taşımaktadır. Sakat doğacak diye bir insan öldürülmez.
Bu sakat doğmuş çocuğu öldürmekten farksızdır kanımca. Hele normalde yasal alınma süresini aşan bir çocuk sakat doğcaksa alınabiliyor. Yani acı çekebileceği pozisyona gelmiş olsa da sırf sakat olduğu için alınabiliyor.
Ayrıca bu durumlarda bir arkadaşın dediği gibi çocuğun fikri aloınmıyor. Belki yaşamak isteyecek? Bazı hukukculara göre ceninin de yaşama hakkı vardır ki, bu görüşe katılıyorum...
 
crnky demiş ki:
Dotkor da bir insandır en nihayetinde. Böyle bir kararı verme gibi yetkisi olmalıdır. Birini öldürmek kolay değildir.

birisi ceninler hakkında da birşey söylemiş. sakat doğacak cocuğun aldırılmasıylailgili. Buna katılmayacağım. Çünkü bir insan sakat bir şekilde de yaşamını sürdürebilir. Dünyanın sonu değildir. Cenin de bir can taşımaktadır. Sakat doğacak diye bir insan öldürülmez.
Bu sakat doğmuş çocuğu öldürmekten farksızdır kanımca. Hele normalde yasal alınma süresini aşan bir çocuk sakat doğcaksa alınabiliyor. Yani acı çekebileceği pozisyona gelmiş olsa da sırf sakat olduğu için alınabiliyor.
Ayrıca bu durumlarda bir arkadaşın dediği gibi çocuğun fikri aloınmıyor. Belki yaşamak isteyecek? Bazı hukukculara göre ceninin de yaşama hakkı vardır ki, bu görüşe katılıyorum...

sakat doğacak diye bir bebeği aldırmak mı?

bunu yapanların asıl amacı bence o sakat çocukla hayatlarını mahvetmek istememeleri..Çünkü eğer çocuğa değer verselerdi öldür kurtul yolunu seçmezlerdi..

Hadi çok iyi niyetli olup çocuğun sakat doğmasını çocuk için istemediğini düşünelim..
Bu durumda da çocuğu ana karnında öldürmek onun sakatlığını yargılamak ve ona ölüm cezası vermek anlamına gelir ki buna hiç katılmıyorum..

Yaşama hakkı çocuğun ana rahmine düşmesiyle kazanılmıştır..Bir insanı ana karnında öldürmekle yaşarkan öldürmek arasında fark göremiyorum..Neden ne olursa olsun..
 
crnky demiş ki:
Oceanides demiş ki:
crnky demiş ki:
Hastalıktan dolayı acı çekmenin bir test olduğuna katılıyorum...
Ama şimdi bir daha okudum da... İllaki o insan intihar etmek istiyorsa bir şey diyemem. Ama pek tavsiye edilesi bir şey değil. Ben doktor olsam ötenazi isteyen hastanın isteğini yerine getirmezdim...

O zaman iyi ki doktor olmamissin ve umarim senin gibi dusunen doktorlar yoktur! Bir doktorun gorevi hastasini iyilestirmek oldugu kadar, hastasinin haklarina, isteklerine ve tercihlerine saygi duymaktir ayni zamanda :!: Bu ne senin hayatin, ne de senin kararindir. Kimse kimsenin yerinde olmadigi icinde kimse kimseyi gercekte anlayamaz. Senin dini dusuncelerin isini yapmaya, objektif olmaya engel oluyorsa, insan hayatini tehlikeye atmayacak bir is bul bence :!:
dini düşüncelerimi yazmadım nerden cıkardın... ayrıca düşünceleri neden dini dünyevi diye ayırıyorsun. zaten dini kabul ediyorsam düşünclerimi etkileyecektir. Bunu dini görüp küçümseyemezsin.
Ben bir insanı o istiyor bile olsa öldüremem. Sonucta can taşımakta ve ben bunu hissedebilmekteyim. Ötenaziyi doğru görmek objektiflik yanlış görmek subjektiflikmidir? çok düzey bakıyorsun bence...
Hastanın ölüme karar verebilme yetkisine inanmıyorum. Bu düşüncemde dini değil, gayet objektif bir düşüce...

Senin dusuncelerinin ne oldugunu anlamak cok zor degil yazilarindan. Oncelikle sen bir doktor degilsin. Ikincisi kimse isiyle dini/politik gorusunu karistirmamali. Yani ben bir doktorsam Musluman'a da, Hirstiyan'a da, bir aAeist'e de yukumluluklerim aynidir. Hepsini bir insan olarak gorebilmeli ve aldigim tibbi egitim dogrultusunda hareket edebilmeliyim. Sen kendi hayatinda hersey icin Kur-an'i baz alabilirsin, ama bir doktorsan uyman gerekn KANUNLAR var, ve bu kanunlarin icinde senin DINI gorusunun ne oldugu ONEMLI DEGILDIR :!:

Duzey bakmak degildir bu, senin anlayacagin sekilde kisaca soyle soyleyeyim. Ben otenazi'nin yasal oldugu bir ulkede bu hakkimi kullanmak icin kagit imzalamissam veya birinci derecede bir yakinima bilincimi kaybetmem halinde bunu uygulatmasi icin yetki vermissem, sen ister kabul et, ister etme, ister etik bul, ister dinine aykiri bul, bana otenazi hakkimi uygulamak ZORUNDASIN, cunku burda kanunlar devreye girer.

Bunu yeterince acikliga kavusturdugumu dusunuyorum, yani artik "ben doktor olsam uygulamam, ben bir insani olduremem" gibi cocukca, gerceklerden ve objektiviteden uzak laflarla ayni konuya donmezsin umarim.

Otenaziyi onaylamayabilirsin, hatta yasal olarak hakkin olsaydi bile kullanmak istemeyebilirsin, bu senin kisisel tercihin ama yaptigimiz varsayimda doktorun oyle bir kisisel tercihi yok, o kanunlar cercevesinde hastasinin tercihlerine saygi duymakla yukumludur. Kendisi dahil onaylamasa da, bu hakki taleb eden hastaya UYGULAMAK zorundadir. (Unutma ki bu doktorlarin da onayladigi, hastaligin caresinin kalmadigi, aciyi dindirmenin herhangi bir yolu kalmadigi takdirde uygulanan bir islemdir, Otenazi'nin yasallastigi ulkelerdeki gibi, yani her onune gelen Otenazi istemiyor veya her onune gelene uygulanmiyor)

"Hastanin karar verebilme yetkisine inanmiyorum" demissin birde, bu ne demek simdi? :D Senin neye inandigin onelmi degil arkadasim. Hasta akli dengesi yerinde iken bu karari vermis olabilir veya gerektiginde kullanmasi icin birinci derecede yakinlara yetki vermis olabilir. Sen kimi, neyi olcerek hastalarin karar verme yetkisine inanmiyorsun??
 
Fyz19 demiş ki:
crnky demiş ki:
Dotkor da bir insandır en nihayetinde. Böyle bir kararı verme gibi yetkisi olmalıdır. Birini öldürmek kolay değildir.

birisi ceninler hakkında da birşey söylemiş. sakat doğacak cocuğun aldırılmasıylailgili. Buna katılmayacağım. Çünkü bir insan sakat bir şekilde de yaşamını sürdürebilir. Dünyanın sonu değildir. Cenin de bir can taşımaktadır. Sakat doğacak diye bir insan öldürülmez.
Bu sakat doğmuş çocuğu öldürmekten farksızdır kanımca. Hele normalde yasal alınma süresini aşan bir çocuk sakat doğcaksa alınabiliyor. Yani acı çekebileceği pozisyona gelmiş olsa da sırf sakat olduğu için alınabiliyor.
Ayrıca bu durumlarda bir arkadaşın dediği gibi çocuğun fikri aloınmıyor. Belki yaşamak isteyecek? Bazı hukukculara göre ceninin de yaşama hakkı vardır ki, bu görüşe katılıyorum...

sakat doğacak diye bir bebeği aldırmak mı?

bunu yapanların asıl amacı bence o sakat çocukla hayatlarını mahvetmek istememeleri..Çünkü eğer çocuğa değer verselerdi öldür kurtul yolunu seçmezlerdi..

Hadi çok iyi niyetli olup çocuğun sakat doğmasını çocuk için istemediğini düşünelim..
Bu durumda da çocuğu ana karnında öldürmek onun sakatlığını yargılamak ve ona ölüm cezası vermek anlamına gelir ki buna hiç katılmıyorum..

Yaşama hakkı çocuğun ana rahmine düşmesiyle kazanılmıştır..Bir insanı ana karnında öldürmekle yaşarkan öldürmek arasında fark göremiyorum..Neden ne olursa olsun..

Bisey sorucam, sizin herhangi bir sakatliginiz var mi? Yani sakat nasil yasanilir bunu bire bir biliyormusunuz? Cok dogru buldugum bir atasozu vardir, "davulun sesi kulaga uzaktan hos gelir". Kimse cocugunun sakat dogmasini, ya da onu oldurmeyi istemez, ama sakat yasamasini istemek de cok mantikli degildir bence.

O cocugun nelerden mahrum kalacagini, nelere ozenecegini, ne zorluklarla bir hayat surebilecegini olcup tarttiktan sonra bir aile kendisine gore en dogru karari verir heralde diye dusunuyorum ama sakat dogacak olan bir cocugu ben sahsen dogurmazdim. O cocuk okula gitmek, kosup oynamak, tuvaletine banyosuna kendi gidebilmek isteyecek ama bunlarin hicbirini etrafinda siz olmadan yapamayacak.

Sizce bu insanlarin kac tanesi "keske hic dogmasaydim" dedikleri gunlerin cogunlukta oldugu bir hayat hasiyor ve kac tanesi "iyi ki annem babam beni oldurmemis, sakat da olsa yasiyorum" dedikleri bir hayat yasiyor?

Zaten bir cenin 16 haftalikken bile hic bir uzman onun bir maymun mu, bir domuz mu, bir insan mi olacagini soyleyemez (Insan DNA'sinin %98.5 inin maymunlarla, 3/4 kopeklerle ve yari yariya domuzlarla ayni oldugu goz onunde bulunduruldugunda) Yani ceninin fikri sorulamaz cunku o daha cenindir, INSAN degildir. Yasama hakki elbette vardir ama sakat yasamak, ne kadar YASAMAK olarak tanimlanabilir?
 
cenin bir insandır. aynı bebek gibi. onun bazı organlarının tamamlanmaması onu insanlıktan çıkarmaz.
ayrıca sakat olarak da mutlu olabilen insanlar olduğu gibi sakat olmayıp da mutlu olamayan insanlar da vardır. Çocuğuna gerekli olanakları sağlarsın, bir şekilde sıkıntılara göğüs gerersiniz.
Sonucta dünya hali herşey olabilir. Sonucta artık o çocuğun bir canı vardır. Bu saatten sonra onun doğup doğmayacağına karar vermek anlamsızdır.
Sakat olması belki bi nevi sıkıntılara yol açacak ama bu yalnızca hayatın bir yönü. Biz de hayatımızda bazıeksikleiklere sahibiz bazı acılarımız var. Ben de her an sakatlanabilirim. Olmayacak bir şey değil. Bununla yaşamayı bir şekilde öğrenebilmeli bir insan...
Öldürmek çare değil.
 
Hala cenin insandir diyor :D Senin bilimden haberin var mi? Neden insan demiyorlar da cenin diyorlar sence? Bilimsel gercekleri es gecip hala kendi yobaz kafalarinin dikine giden insanlarla tartisacak biseyim ya da kaybedecek daha fazla vaktim olmaz benim. Dedigim gibi "davulun sesi kulaga UZAKTAN hos gelir" ..
 
birincisi senden farklı düşünüyor diye bir insana yobaz diyemezsin. ayrıca bebeğe de bebek denir ama insandır ;)
Bilimden haberim var ama senin kadar alim olamadım belki kimbilir...
Ben de kendisinden farklı düşünene hakaret edenle bir şey tartışmak istemem...
 
Geri
Üst