Yüzyılın Tartışmasında Son Nokta: Tavuk Yumurtadan Çıktı

Re: Yüzyılın tartışmasında son nokta: Tavuk yumurtadan çıktı

dreamdemons demiş ki:
revolte demiş ki:
İngiltere'nin doğusundaki Nottingham üniversitesinden Profesör John Brookfield, tarih öncesi çağlarda, bugün tavuk olarak adlandırılan türün, bir yumurta içinde embriyo olarak oluştuğunu söyleyerek, yumurta içinde büyüyen ve ileride tavuk haline gelecek organizmanın, tavukla aynı DNA'ya sahip olduğunu kaydetti.
Bak bunuda merak ettim bir yumurta içinde embriyo olarak oluşmuş diyor , ee o orda nasıl oluşmuş bunu bulamamışlarmı?Pat diyemi çıkmış ortaya yumurta :D
pat diye çıkmamış, tavuktan bi önceki aşama artık neyse, o kuş türünün yumurtasından bahsediyo.. ama heralde tavuk olarak çıkması için yumurtasından çıktığı canlının da tavuk olmaya çok yaklaşmış bi canlı olması gerekir...
ama bunlar bana bişey ifade etmiyo niyeyse.. çünkü zaten biliyoduk bunu..bunu bulmak için uğraşmamışlardır bence..tavuğun bi önceki türün yumurtasından çıkmış olacağı yeni bi bilgi gibi gelmedi bana...
bu sorunun altında yatan soru başka bişeydi bence..
 
itaatsiz demiş ki:
çoktan çürütülmüş olan darwin teorisi hakkında beni ikna etmenizi diliyorum, yapabilirseniz tabi...
çürütülmesi o kadar kolay değil, sadece kanıtlanamamıştı..bu kanıtlanamayacağı anlamına gelmez.. merak ediyorum acaba kanıtlanması imkansız olan şeylere körü körüne saplanıp da, böyle şeyleri, neredeyse kulaklarını kapatıp ıslık çalacak kadar gözü kapalı şekilde kabullenmemek nasıl bi çelişkidir....
 
endoplazmikretikulum demiş ki:
çürütülmesi o kadar kolay değil, sadece kanıtlanamamıştı..bu kanıtlanamayacağı anlamına gelmez.. merak ediyorum acaba kanıtlanması imkansız olan şeylere körü körüne saplanıp da, böyle şeyleri, neredeyse kulaklarını kapatıp ıslık çalacak kadar gözü kapalı şekilde kabullenmemek nasıl bi çelişkidir....
körü körüne bağlanıp kulakları kapatmak mı yoksa bariz gerçekler mi sözkonusu?

din; "bilimle insan gökyüzüne merdiven dayar" diyor :arrow:
 
endoplazmikretikulum demiş ki:
öyleyse neden gökyüzüne merdiven dayamak yerine gökyüzünden size merdiven uzatılmasını bekliyosunuz??
gökyüzünden merdiven uzatılmasını isteyen var mıdır bilinmez ama biz merdiveni gökyüzüne dayamaya çalıştıkça bazı kişiler dayamamızı engelliyorlar...
 
endoplazmikretikulum demiş ki:
sizi engelleyen kafanızın içindeki örümcek ağları ve kurtulamadığınız dogmalarınız...
inanan insan "ilim"e ulaşmıştır, inanmak ilham meselesidir, bu ilham da hakiki ilimdir;

dogmaları inkar etmek ise örümcek kafalılığın ta kendisidir.

sevgilerimle...
 
o kadar kolay değil ne yazık ki..
oturduğun yerden , önüne sunulanları kabul etmek "ilim"e ulaşmak olsaydı herkes bilimadamı olurdu..
herşey baştan belli olsa, yaşamaya gerek olmazdı..
hayat dogmalarla, kalıplarla, kitaplarla açıklanamayacak kadar karmaşık...
 
böyle geyik bir konuyu başlık olarak açan arkadaşa can-ı yürekten bir teşekkürü borç bilirim :LOL:
bu arada insanlar ne kadar meraklı birbirlerinin inançlarını yargılamaya bırakın kardeşim isteyen istediği gibi takılsın
 
aslında konu geyik değil...bu söz gibi sürekli geyiğe alınan ama sanayi devrimi ile kırsal kesimin bundan uzak tutulmasını özetleyen bir durum da var bilirsiniz: öküzün trene bakması... bu tür şeyler aslında çok güzel eleştirilerken geyik yapılıyor..siz geyik olarak algılamay devam edin.bu arada birileri de sizi geyik haline sokup "yapıyorlar"...
 
duyduğum en saçma söz bu tavuk mu yumurtadan çıkmış yumurta mı tavuktan çıkmışmış...bi kere bu soru mantık olarak yanlış böyle bi soru olmaması lazım çünkü sorulanın iki seçeneği de doğrudur...
tavuk yumurtadan çıktı...evet doğru
yumurta tavuktan çıktı...evet bu da doğru

bu şey sormak gibi:sen hayatta mısın,yoksa hayatta olan sen misin...
 
T

tucx

BENCE YUMURTADAN CİVCİV ÇIKAR.
HEM TAVUK VE HOROZ OLMADAN YUMURTA OLMAZ. :deli :sniper :kustum :beer
 
yüzyıllar boyunca insanlar bunu geyik malzemesi olarak kullanmışlar sanırım.her aklı başında insan yumurtadan civciv çıktığını tavuk çıkmadığını bilir.
bu soruyu şöyle sorarsak belki işin saçmalığı daha gözle görülür hale gelebilir : "bebek mi anneden çıkar yoksa anne mi bebekten çıkar"
 
bebekmi anneden çıkar yoksa annemi bebekten çıkar, tavukmu civcivden çıkar civcivmi tavuktan diye bi soru oluyoki buda gayet saçma! sorumuz bu deilki bizim, tavukmu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan.
aslında tartışılması bile gereksiz. bi ondan bi bundan hepsi hepsinden çıkıyo işte :D ikiside birbirinden çıkar diyip kapatmalı bu konuyu..
 
iyi de bnm de anlatmak istediğim oydu zaten,yumurtadan çıkan civcivdir tavuk değil =)
yani o anne bebek olayında da aynı hesap.
o zaman şöyle bir cevap verelim başlık sorusuna;yumurtanın içinden geleceğin tavuğu çıkar :D
 
Re: Yüzyılın tartışmasında son nokta: Tavuk yumurtadan çıktı

endoplazmikretikulum demiş ki:
dreamdemons demiş ki:
revolte demiş ki:
İngiltere'nin doğusundaki Nottingham üniversitesinden Profesör John Brookfield, tarih öncesi çağlarda, bugün tavuk olarak adlandırılan türün, bir yumurta içinde embriyo olarak oluştuğunu söyleyerek, yumurta içinde büyüyen ve ileride tavuk haline gelecek organizmanın, tavukla aynı DNA'ya sahip olduğunu kaydetti.
Bak bunuda merak ettim bir yumurta içinde embriyo olarak oluşmuş diyor , ee o orda nasıl oluşmuş bunu bulamamışlarmı?Pat diyemi çıkmış ortaya yumurta :D
pat diye çıkmamış, tavuktan bi önceki aşama artık neyse, o kuş türünün yumurtasından bahsediyo.. ama heralde tavuk olarak çıkması için yumurtasından çıktığı canlının da tavuk olmaya çok yaklaşmış bi canlı olması gerekir...
ama bunlar bana bişey ifade etmiyo niyeyse.. çünkü zaten biliyoduk bunu..bunu bulmak için uğraşmamışlardır bence..tavuğun bi önceki türün yumurtasından çıkmış olacağı yeni bi bilgi gibi gelmedi bana...
bu sorunun altında yatan soru başka bişeydi bence..
Altında yatan değilde ben anlamadım gene bundan bir şey.
şimdi eskiden tavuk dna sı taşıyan bi kuş varmış , yumartalarında o kuş türü çıkarken hep , ne oluyorsa tavukmu çıkmış yoksa o kuş yaşarken tavuğamı dönüşmüş.
 
Üst