Sırmalı 7 Ağustos Saat 22.00'da Mojo Beyoğlu'da Sahne Alıyor

Yok konu gunduz gece değil.
Aksine gunduz gece'de olan şey
bu şarkıda olmamış
Yukarıda yazdıklarım da bu konuyla ilgili
Başlıkla ilgili yani kliple.
 
Şarkının ortasındaki gitar solo güzel ama çok uzun ve alakasız geldi
yani hızlı bi solo atmak ya da uzunca shred yapmak espirisinde değil ki bu şarkı
Ya da öyle olmamalı.
Thrash metal solosu atmış arkadaş :)
vokal başarılı ancak herhangi bir rock yorumu sezemedim
Çünkü bu şarkı uzun hava gibi bişey yani bunu rock yapmak çok zor ki zaten rock yok ortada ben türkü dinledim
Pentagram yapınca oluyor da bu arkadaşlar yapınca neden olmuyor? Gündüz Gece'de de Murat İlkan gayet yumuşak söylüyor onda rock yorumu sezmişmiydiniz? Sanki millet olumsuz birşeyler yazmak için bahane arıyor gibi ya bundan haz etmiyorum. Neyse bir tartışma başlatmak niyetinde değilim, ama dediğim gibi bu sizin düşünceleriniz sizin müzik zevkiniz ve anlayışınızla alakalı. Bu şarkı da uzun hava gibi bir şey değil, gayet ege türküsü ve bugüne dek buna benzer en ufak bir yorumunu duymadım. Dolayısı ile gayet orijinal ve başarılı geldi. Klibi de hiç fena değil. Ayrıca haberlere , gazetelere bile çıktı. Günümüzün kanayan rock ortamında çok hoşuma gitti bu durum. Bir şeyler yapan birileri var destek olmak lazım. Metallica'nın bile ilk iki albümünden sonra konserlerinde millet pet şişeye işeyip sahneye attığını düşünürsek yine iyi durumdalar :)

Hayır burada tanımadığım bir grubu savunmaya çalıştığımı sanmayın ama böyle basit bahanelerle bok atılmasına dayanamıyorum. İyi şeyleri taktir ediyoruz. Bu da gayet iyi. Aynını Ringo içinde yaptılar oysa ben onları da çok beğenmiştim.

Sonuç olarak eskiden baba rock yaparken şimdi para kazanmak için resmen pop yapan gruplardan farklı olarak amfilerinin gainleri açık bir grup tvlerde gazetelerde gözüküyor bu da Ülkemizin rock camiası için önemli bir şey bence. Sevgiler

 
Kimsenin bok atmaya çalıştığı yok
Biraz dikkatli okuyun ve dikkatli yazın
Hemen öyle savunmaya geçmenin bi anlamı da yok yazdıklarınızın da aslı astarı yok metallica için öyle bi durum söz konusu bile olmamıştır eminim.
Asıl ben dayanamıyorum her konuyu metallica'ya bağlayanlara.
Metallica emsalsiz bi grup her ne kadar bok atılmaya ya da her konuya dahil edilmeye çalışılsa da bence bunun hiçkimseye bi faydası yok hele bu konuya hiç yok
 
Son düzenleme:
Klip, sound vs başarılı eyvallah tamam. İlk dinlediğim zamanlarda başarılı bulmuştum ben de sizler gibi.
Bir grubu değerlendirmek, çektiği klip ve albüm kayıtlarındaki başarısıyla bitiyor mu acaba ?
Canlı performanslarını videolardan izlediğim kadarıyla çok da keyif almış değilim. Klipteki ve albümdeki başarı burada da olmalı ki beni cezbetsin. Naçizane fikrim budur.
90'lar da yaşamıyoruz ki.. Albüm ve klip olaylarında ki başarı biraz sermayeye bakıyor bence.
buna ek olarak 90lar da yaşamadığımız için bir çok müzisyen ve grup bir şeyler yapmak istiyor günümüzde, eskisi gibi sığ bir skala yok.
Doğal olarak (b*k atmaya çalışanların dışında samimice değerlendirebilenler ) destek verirken daha seçici davranıyor kanımca.
 
Kimsenin bok atmaya çalıştığı yok
Biraz dikkatli okuyun ve dikkatli yazın
Hemen öyle savunmaya geçmenin bi anlamı da yok yazdıklarınızın da aslı astarı yok metallica için öyle bi durum söz konusu bile olmamıştır eminim.
Asıl ben dayanamıyorum her konuyu metallica'ya bağlayanlara.
Metallica emsalsiz bi grup her ne kadar bok atılmaya ya da her konuya dahil edilmeye çalışılsa da bence bunun hiçkimseye bi faydası yok hele bu konuya hiç yok
Eğer İngilizcen iyiyse bir bir çok Metallica kitabı alıp ayrıntılı okuyabilirsin. Ama bu günlerde ülkemizde de yeni bir Metallica kitabı yayınlandı (Türkçe) orada da yukarda yazdığım senin "aslı astarı olmayan" dediğin bilgiyi okuyabilirsin. O nedenle eminim son kararım demeden önce iyi araştırmak gerekli :) Ayrıca ben sadece bir latife yaptım tekrar okursan bunu görebilirsin, metallica benim en hayranı olduğum gruplardandır. 40 yaşındayım master of puppets yayınlandığı zamandan beri çok sıkı takipçileriyim ve sözlerimi yazarken çok dikkatli ve iyi niyetli olmaya çalışıyorum. Neticede burası bir paylaşım sitesi. Diğer arkadaşda canlı performanslarını için yorum yazmış. Olabilir zaten yeni bir grup neticesinde zamanla artabilir. Ama yine de ben öyle düşünmüyorum iyi performansları da var. İzlediğimiz sahneler küçük net bir yorum yapmak zor. :)

Eleştiri konusuna gelince; eleştirmek ile beğenmedim demek aynı şey değildir bence. Ve en önemlisi eleştirecek kişinin konu üzerindeki hakimiyetidir. Yoksa her olumlu veya olumsuz eleştiri dikkate doğal olarak alınmaz. Eleştiriyi yapan kişi önemlidir bunu söylemeye çalışıyorum. Şimdi biri çıkıp solo alakasız olmuş derse bu o kişinin zevkidir. Eğer o kişi bir iyi bir müzisyen veya müzik otoritesi ise o zaman ciddiye alınmalıdır. Yanlış mıyım? Kaldı ki sanal ortamlarda egolarımız biraz daha şişik olduğundan eleştirilerde ağır, yersiz ve gereksiz olabiliyor bunlara da rastladık. Neticede meyve veren ağaç taşlanır sözü de eskilerden günümüze gelmiş bir söz.

Bu noktada yorum yaparken ayrılması gereken iki düşünce kişisel zevkler ve eleştiri olmalı. Ben bunu söylemeye çalışıyorum. Kimse beğenmek zorunda değil, ama altına beğenmedim, olmamış yazmak da bence etik değil. Ama dediğim gibi bu bence. Sevgiler
 
Son düzenleme:
Çok saçma.

Yaptığın müziği halk satın alıyor, müzik ororiteleri değil. Bu sebeple herkes herşeyi eleştirme hakkına sahiptir. Kimsenin bu şarkıdaki soloyu eleştirmek için müzik otoritesi olması gerekmez.

Kill em All u, Show no mercy yi, master of reality yi hangi müzik otoritesi değerlendirdi de olumlu not verdi?

Adam bu solo buraya olmamış diyor sen diyorsun ki hayır sen müzik otoritesi değilsin, bu konuda yorum yapamazsın.

hadi ordan. O solo oraya hiç olmamış.

Deniz fizikten sınıf arkadaşım, alt devremdir. Yakından tanırım. Bu adamlar iyi müzisyenler, daha da önemlisi iyi insanlar, düzgün insanlar. Ama belliki birileri yanlış akıl veriyor. Islak ıslak hiç olmamış.

Sırf gaini açık o bile yeter aga mantığı bu adamlara yapılacak en büyük yanlıştır. O devir geçti.

Arkadaşlar, bu dalkavuklara kulak asıp hataya düşmeyin. Bu iş olmamış.

Sizin kalibrenizin çok uzağına düşmüş.


Canınız sağolsun. Siz bildiğiniz yolda ilerlemeye devam edin. Ama bu dalkavuklar çok tehlikeli işte. Ankarada kaç grubu bitirdi bu şakşakçılar siz benden iyi bilirsiniz.
 
Türkçe dil yapısından ötürü rock/metal tarzı diyebileceğimiz türlere uygun değil. Bu yüzden Türkçe rock yapmak çok zor. Başarılı örnekler çok az ama yok değil. Bazılarının, Türkçe rock yapacam derken yaptıkları "elektro gitar ile enstrümantal kısımları çalınmış " bildiğin türkü oluyor. Bunun tersi olarak bakarsak, bağlamayla master of puppets çalan youtube videolarındaki adamla aynı mantık oluyor. Uzun havaya kaçan türkülerle bildiğimiz rock tarzı uyuşmuyor. Eğer zorlarsan anadolu rock denilen hala ne olduğunu yıllardır anlayamadığım bir durum ortaya çıkıyor ki yeni yeni Haluk Levent'ler ve yanındaki ismi sanı sonradan tanınan bilinen oysaki gitarına çok hakim " hani o kel/uzun saçlı gitaristler " doğuyor, doğmasın. Grup çok başarılı, bireysel olarak da (canlı izlemedim ama videolara göre konuşuyorum) herkes enstrumanına hakim, vokal de sağlam ama yanlış şarkıya yanlış cover olmuş. Solo da biraz uzun olmuş gerçekten şarkının havasına göre. Yoksa biz de bir Türkçe parçada thrash soloları görmek için yanıp tutuşuyoruz öyle değil mi ? :)

Tanınmak için dikkat çekmek için yapılabilir diyecek bir şeyimiz yok tabi. Tanınmak-ses getirmek için -Askeriyede böyle bir klip çekmek için- askeriye'yi konu alan bir olay ve onun üstüne söylemiş bir türkü bu yüzden seçilmiş olabilir ama bu türkü kesinlikle rock havasında söylecek bir türkü değil. Söylenir söylenmesine de Haluk Levent/Anadolu rockçı (!) ve o çok iyi çalan yanındaki kel gitarist/uzun saçlı gitar çalan adama bağlar sonu. Umarım tanınmak içindir bunların hepsi.
 
Çok saçma.

Yaptığın müziği halk satın alıyor, müzik ororiteleri değil. Bu sebeple herkes herşeyi eleştirme hakkına sahiptir. Kimsenin bu şarkıdaki soloyu eleştirmek için müzik otoritesi olması gerekmez. Adam bu solo buraya olmamış diyor sen diyorsun ki hayır sen müzik otoritesi değilsin, bu konuda yorum yapamazsın. hadi ordan. O solo oraya hiç olmamış.
Beyler yazımı dikkatli okuyun, anlamıyorsunuz ne demek istediğimi ne yazık ki. Bir daha okuyun hatta. Ben siz eleştirebilirsiniz ama bunun dikkate alınması için bir şey olmanız gerek diyorum! Eleştiremezsiniz demiyorum. Siz olmamış dediniz diye öyle olmuyor. Bu sizin görüşünüz ve sizi bağlıyor. Beğenmek zorunda değilsiniz zaten. Size zorla beğendirmeye çalışmıyor kimse. Ama bu forumda oturdukları yerden orası olmamış burası olmamış diyenler komik duruma düşüyorlar bence. Size kimse sormuyor olmuşmu diye. İnsanlar bir şeyler yapıp paylaşıyor. Beğen beğenme. Yarın bir gün siz de bir şeyler yapıp burada paylaşırsanız ve ben de beğenmezsem "olmamış" demeyi kendime yakıştırmam. İlla bir şey yazacaksam da uygun bir üslup kullanmaya çalışırım. Tabi bu benim..

Ama şu yazılarınızdaki tavır ve özellikle" hadi ordan o solo hiç olmamış" filan yakışıyormu size? gibi cümleleriniz de kötü kokuyor.
 
Son düzenleme:
siz dikkatli okuyun bence
hiçkimse olmamış şeklinde bişey yazmadı burada.
"gündüz gecede olan şey bu şarkıda olmamış" yazmıştım
çünkü gündüz geceyi başarılı buldum ama bunu bulmadım
bu da benim görüşüm tabi
aynı görüşte olmak zorunda değilsin
ama görüşüme en azından saygı duymak zorundasın
olayı metallica'ya bağlamamalısın en azından çünkü komik olan bu aslında.
 
Kardeşim sen 2x2= 8 desen ben görüşüne saygı duymak zorunda mıyım? Ben saygıyı sana duyarım görüşüne değil. Bu senin görüşündür sen buna inanıyorsundur. Ben inanmıyor olabilirim. Kaldı ki müzik soyut bir konu kime göre doğru neye göre doğru değişir. Dolayısı ile sana göre olmayan bana göre olur.
 
"Türkçe dil yapısından ötürü rock/metal tarzı diyebileceğimiz türlere uygun değil"

Acaba?
Mozart'ın meşhur Amadeus filminde İmparator dalkavukları opera bestelenmesi için en uygun dilin İtalyan'ca olduğunu söylüyordu. Oysa Mozart "her dilde hatta Türkçe bile opera yazabilirim. Dilin bir önemi yok önemli olan müziği dile uydurmaktır" diyordu. Sen yazınca bu sahne aklıma geldi. :)
 
iyi de pentagram yapınca oluyor bu niye olmuyor diyen sizsiniz
ben sizin görüşünüze katılmak zorunda değilim
siz otorite de olsanız beğenmişte olsanız ben beğenmedim
Sadece bu.
buna saygı duyun.
 
(J-P) Zaten beğenmeyebilirsiniz kardeşim; ben uslüba takıldım. Ama birileri birşeyler yapıyor en önemlisi seni tenzi ediyorum ama insanlar bunlara saygı duymalı. Az önce yazdığın yazıya göre türküyü rock'a çevirmek uğraş gerektirir diyorsun ama bunu dediğinde o uğraş nedir açıklarmısın? Türkü bilimcimi olmak lazım? Konservatuar mezunumu? Nedir?
 
her türküyü rock tarzına çevirmek uygun değil evet
başarılı olmuyor hepsi çünkü hepsinin kendine özgü bi yanı var
hepsi uymuyor ben bunu söylemek istemiştim bu türkü uygun değil benim görüşüm
 
(J-P) Zaten beğenmeyebilirsiniz kardeşim; ben uslüba takıldım. Ama birileri birşeyler yapıyor en önemlisi seni tenzi ediyorum ama insanlar bunlara saygı duymalı. Az önce yazdığın yazıya göre türküyü rock'a çevirmek uğraş gerektirir diyorsun ama bunu dediğinde o uğraş nedir açıklarmısın? Türkü bilimcimi olmak lazım? Konservatuar mezunumu? Nedir?
misal gündüz-gece'nin söyleminde bi yorum var rock müziğe göre yorum katılmış öyle sezdim
ama bu şarkıda sezemedim böyle bi yorum bunu yazmıştım ben.
belki de şarkıdan ötürü çünkü zor bi şarkı onu diyorum
şarkı seçimi yani türkü seçimi etkili bi faktör
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler