Gitarını Göster Ey Turkrockcılar

Tabii.. birbirlerinden çok farklı gitarlar. Jackson'ın sapı çok ince, ve arkasında düz bir kısım var, FRETBOARD.COM -- Fender Neck Myths Debunked buradaki resim 5'de gösterildiği gibi.

Ltd'nin sapı daha kalın ve arkasında düz bir alan yok, yukarıdaki linkte resim 3'deki gibi.

Boya olarak: Jackson'ın sap boyalı değil, yağlı diyorlar sanırım. O yüzden çok güzel kayıyor. Ltd'ninki boyalı ve sıcak ve nemli havalarda çalması zor bir hal alıyor.

Ritim çalan birisi olarak Ltd'nin sapı bana daha uyuyor açıkçası. Jackson'da çoğu zaman avucumun içi boş kalıyor akorlarda vs., Ltd çok daha iyi hissettiriyor pek çok durumda.

İlginçtir Ltd'yi ilk aldığımda elime kramp giriyordu çalarken, fakat sonra alıştım, şimdi hiçbir sorun yaşamıyorum.

Gövde şekilleri olarak: Ltd'yi çalması inanılmaz zor. Oturarak iki bacağınızın arasına alamıyorsunuz, sağ bacağınızın üstünde olmak zorunda. Ayakta çalarken göğsünüze değen kısmı acıtıyor ve iz yapıyor. Jackson'ın gövdesi çok çok iyi bu anlamda, hiçbir şekilde rahatsızlık vermiyor.

Ağırlık olarak: Ltd daha ağır.

Son olarak bence en ciddi farklardan birisi köprü şekli. Ltd'de TOM (tune-o-matic) köprü var, ve bu köprüler gövdeden çok yüksekte duruyor. O yüzden hızlı palm müte'lu ritim kısımları bence Ltd'de çalmak çok daha zor. Bileğinizi gövdeye dayayamıyorsunuz, köprüye dayamak zorundasınız. Rahat değil bence, uzun süredir çalmama rağmen halen daha Jackson'daki köprüler daha rahat geliyor. Pek sevmiyorum açıkçası TOM'u.
Hocam saten finish ec1000 mevcut elimde. Belli bir süre sonra sap öyle yapış yapış bir hal alkı ki dedim ya çöpe atıcam ya bu işi çözücem.

Solmuş sateni eski haline döndürmek gibi bir ihtimal olmadığını kücük bir araştırma ile öğrendim. Çıplak ağaç görünümü ile bir derdim olmadığı için sap boyasını söktüm. Bir yıldır bu şekilde duruyor ve jilet gibi kayıyor. Dikkatli olduğunuz sürece çok kolay bir işlem, ama dikkat şart.

Boyayı zımparaladıktan sonra hiçbir şey sürmedim. Çünkü astarları söküp ağaca ulaşacak kadar zımparalamadım. Zaten bunu yapmamanız gerekir. Saten boyanın astarı kalın ve şeffaftır. Tung yağı bulabilseydim alıp sürecektim, bulamadım, süremedim ama zamanla gerek olmadığını gördüm. 1 yıldır hicbir sorun çikartmadı ve çalım performansı hiç düşmedi.

Bu arada hocam, bu gitarda köprü yüksek diye çalmakta zorlanıyorsanız elinizin pozisyonu yanlış demektir. Ben de başlarda zorlandım sonrasında düzgün tutmayı öğrendim çok çok rahat geliyor ritim solo fark etmiyor.
IMG_20200525_010646.jpg
 
Hocam saten finish ec1000 mevcut elimde. Belli bir süre sonra sap öyle yapış yapış bir hal alkı ki dedim ya çöpe atıcam ya bu işi çözücem.

Solmuş sateni eski haline döndürmek gibi bir ihtimal olmadığını kücük bir araştırma ile öğrendim. Çıplak ağaç görünümü ile bir derdim olmadığı için sap boyasını söktüm. Bir yıldır bu şekilde duruyor ve jilet gibi kayıyor. Dikkatli olduğunuz sürece çok kolay bir işlem, ama dikkat şart.

Boyayı zımparaladıktan sonra hiçbir şey sürmedim. Çünkü astarları söküp ağaca ulaşacak kadar zımparalamadım. Zaten bunu yapmamanız gerekir. Saten boyanın astarı kalın ve şeffaftır. Tung yağı bulabilseydim alıp sürecektim, bulamadım, süremedim ama zamanla gerek olmadığını gördüm. 1 yıldır hicbir sorun çikartmadı ve çalım performansı hiç düşmedi.

Bu arada hocam, bu gitarda köprü yüksek diye çalmakta zorlanıyorsanız elinizin pozisyonu yanlış demektir. Ben de başlarda zorlandım sonrasında düzgün tutmayı öğrendim çok çok rahat geliyor ritim solo fark etmiyor.138011 eklentisini görüntüle
Hocam işçilik çok iyi gözüküyor, süreç konusunda biraz daha detay verebilir misiniz? Ne zimpara kullandınız kum olarak? Gövde ve sapı maskeleme bantı ile mi kapadınız? Ne kadar sürdü tüm süreç zaman olarak?
 
Relic işlemi için biraz beklicem bide relici nerde yaparlar
Bu srv stickerı güzel duruyormuş hocam bi sipariş vereyim
SRV Ünlü gitarist Stevie Ray Vaughan'ın baş harfleridir. relic işlemi için araştırıp iyi bi luthier bulabilirsiniz ama fotolardaki gibi relicsiz de var isterseniz elinizde eskisin Stevie Ray'i de dinlemeniz sizi bu aksesuar işlemine daha teşvik edecektir, gariban dediğiniz ve çok ta güzel gitarınızın Headstockuna profesyonel Fender logosu bastırıp satış payını da arttırabilirsiniz (tabi ki modifikasyonu anlatarak) ki ben böyle güzel bir gitarı outfitlersem satmazdım
 
SRV Ünlü gitarist Stevie Ray Vaughan'ın baş harfleridir. relic işlemi için araştırıp iyi bi luthier bulabilirsiniz ama fotolardaki gibi relicsiz de var isterseniz elinizde eskisin Stevie Ray'i de dinlemeniz sizi bu aksesuar işlemine daha teşvik edecektir, gariban dediğiniz ve çok ta güzel gitarınızın Headstockuna profesyonel Fender logosu bastırıp satış payını da arttırabilirsiniz (tabi ki modifikasyonu anlatarak) ki ben böyle güzel bir gitarı outfitlersem satmazdım
SRV Stickerlarını internette bulamadim yabancı sitelerde var ama
Relic işlemi için de luthier bakacağım fender logosunu luthier a yaptirabiliyor muyuz değerli yorumunuz için teşekkür ederim içiimde modifiye isteği uyandı bi anda 😁
 
SRV Stickerlarını internette bulamadim yabancı sitelerde var ama
Relic işlemi için de luthier bakacağım fender logosunu luthier a yaptirabiliyor muyuz değerli yorumunuz için teşekkür ederim içiimde modifiye isteği uyandı bi anda 😁
iyi luthierler yapıyor diye biliyorum ve bi ihtimal gitar satan yerlerde ve luthierlerde olma ihtimali vardır belki ve modifiye işi iyi güzel ama sizin yapacağınız modifiye çok masraflı değil neyseki. millet internetten 150 dolara gitar alıp 800 dolarlık modifiye yapıyor ben bunu çok saçma buluyorum. neyse konudan sapmayalım iyi luthierler relic ve fender logo işlemlerini iyi yapabilir ama dikkatli olmak gerek çünkü kötü yapılmış relicler ya dayak yemiş gibi ya da cidden biri bıçakla kazımış gibi duruyor. relic işlemleri çok tutarsa ben relic yaptırmak yerine manyetikleri, köprüyü, ya da burguları değiştirmelisin mod anlamında.
 
Hocam işçilik çok iyi gözüküyor, süreç konusunda biraz daha detay verebilir misiniz? Ne zimpara kullandınız kum olarak? Gövde ve sapı maskeleme bantı ile mi kapadınız? Ne kadar sürdü tüm süreç zaman olarak?
Hocam gitarın zarar görecek yerlerini koruyucu bantla kapladım. Zımpara değme ihtimali olan yerlere ise iki kat bant çektım. İnlaylerin bittiği yere bantı düz yapıştırabilmek önemli. Kullandığım zımparaların numarasını hatırlamiyorum ama baya inceydi. İnce olsun gerekirse fazla ugrasayım ama cizik olmasın demiştim.

- daha kalın zımpara
- görece daha ince zımpara
- süngerli çifr taraflı zımpara ( çok ince)
Kullandım, en son da çelik yün ile üstünden geçtim. Çelik yün zaten her türlü prüzü gideriyor.

Normalde sapın her noktasından eş zamanlı olarak gitmesi lazım boyanın ama ama bazı yerler bölgesel kaldı. Onlara da odaklanarak mudahale ettim bir sorun çıkmadı.

Amatörce yapılmış bir işlemdi, işi batırabilirdim de ama şu an düşününce o kadar da zor değil. Baya uğraştırıyor yalnı, tek tek bantla kat kat zımparala falan bir gününü yer bu iş
 
Hocam gitarın zarar görecek yerlerini koruyucu bantla kapladım. Zımpara değme ihtimali olan yerlere ise iki kat bant çektım. İnlaylerin bittiği yere bantı düz yapıştırabilmek önemli. Kullandığım zımparaların numarasını hatırlamiyorum ama baya inceydi. İnce olsun gerekirse fazla ugrasayım ama cizik olmasın demiştim.

- daha kalın zımpara
- görece daha ince zımpara
- süngerli çifr taraflı zımpara ( çok ince)
Kullandım, en son da çelik yün ile üstünden geçtim. Çelik yün zaten her türlü prüzü gideriyor.

Normalde sapın her noktasından eş zamanlı olarak gitmesi lazım boyanın ama ama bazı yerler bölgesel kaldı. Onlara da odaklanarak mudahale ettim bir sorun çıkmadı.

Amatörce yapılmış bir işlemdi, işi batırabilirdim de ama şu an düşününce o kadar da zor değil. Baya uğraştırıyor yalnı, tek tek bantla kat kat zımparala falan bir gününü yer bu iş
Bir luthiere götürmeniz iyi olurdu ama şanslısınız gitar batmadığı için. Son halini merak ediyorum.
 
Hocam gitarın zarar görecek yerlerini koruyucu bantla kapladım. Zımpara değme ihtimali olan yerlere ise iki kat bant çektım. İnlaylerin bittiği yere bantı düz yapıştırabilmek önemli. Kullandığım zımparaların numarasını hatırlamiyorum ama baya inceydi. İnce olsun gerekirse fazla ugrasayım ama cizik olmasın demiştim.

- daha kalın zımpara
- görece daha ince zımpara
- süngerli çifr taraflı zımpara ( çok ince)
Kullandım, en son da çelik yün ile üstünden geçtim. Çelik yün zaten her türlü prüzü gideriyor.

Normalde sapın her noktasından eş zamanlı olarak gitmesi lazım boyanın ama ama bazı yerler bölgesel kaldı. Onlara da odaklanarak mudahale ettim bir sorun çıkmadı.

Amatörce yapılmış bir işlemdi, işi batırabilirdim de ama şu an düşününce o kadar da zor değil. Baya uğraştırıyor yalnı, tek tek bantla kat kat zımparala falan bir gününü yer bu iş
Teşekkürler, bir hafta sonu ben de girişeceğim sanırım bu işe. Güncellerim yine.
 
Size bir şey önereyim mi? Gitarınızın sapındaki tüm boyayı sökmenize hiş gerek yok. Gitarınızın sapının kafayla birleştiği ve gövdeye yaklaştığı yerlere maskeleme bandı çekin. Ben bunu 'v' şeklinde yapıyorum. Sapın klavyeyle birleştiği yere de düzgün şekilde çekin Sonra da 600 kum sünger zımpara alıp zorla bastırmadan, sadece elinizin ağırlığıyla, parlak yer kalmayıncıya kadar zımparalayın. Foto atardım ama şu an işteyim. Akşam eve gidince foto atarım.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler