Les Paul Upgrade Bilgileri

Bu konu hakkında pek bir Türkçe kaynak göremedim. Bu yüzden turkrock halkı olarak hepimiz bildiğimiz modları yazalım, hatta başlık ilgi görürse tele ve strat için de konu açarız.

İlk olarak hepimizin bildiği 50s wiring'ten başlayalım
Bilindiği üzere Gibson'ın 62 ye kadar gitarlarında uyguladığı manyetik bağlama şekli. Yapılış olarak genel modern bağlamadan tek farkı Ton potunda topraklamanın orta selektörden(sanırım selektör deniyordu pottan çıkan üç çubuğa) yapılmasıdır. Ses olarak etkisi volume potları tondan daha çok kısıyor. Bu sayede ton ve volume potları daha etkileşimli oluyormuş.

Plastik saddle lar
Joe Bonamassa'nın signaturelarında göreceğiniz plastik saddle lar daha tatlı bir ton veriyor ve rezonansı artırıyor. Bu saddle lar altmışların yarısına kadar da kullanılmış

Ton potunu boşaltma
Özellikle les paulün karakterinden dolayı şikayet edilen netlik ve tizlik sorunlarına ucuz bir çözümdür ses daha tiz çıkar

No cut out mod
kendileri neck veya bridge manyetiklerinden birinin volumunu kapattığınız zaman switch in orta pozisyonda çalışmasını sağlar sanrım tizlerden kayıp söz konusuymuş
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #2
300k pot modu:
300k potların tonu 500k olanlara göre her ne kadar fazla olmasa da daha boğuktur. Ancak 300k potlar 500k potlara göre daha duyarlıdır, yani pot düşük seviyelerde olduğunda ton gayet boğuk, yüksek seviyede olduğu zaman ise gayet yüksek mid ve tizlere sahip olacaktır. Ayrıca iki durum arasındaki ses farkı da yine aynı şekilde 500k potlardan daha fazladır. Tahmin edebileceğiniz üzere 300k potları bridge ve neck'in her ikisine de bağlayabilirsiniz. (Slash'in wiring sistemi de böyledir en azından signaturelarında 300k pot kullanıyor) Yada Neck'e göre daha yüksek çıkışlı olan Bridge manyetiğini 300k (çıkışı düşürmek için) Neck'i ise 500k potla bağlayıp daha dengeli bir ses elde edebilirsiniz
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Bu sayede pot teknik olarak çalışıyor ama herhangi bir müdahalede bulunamıyorsunuz, doğru mudur?
Hiç denemedim ama sanıyorum pot direnç (yani kapasitör) görevi yapıyor; yani düşündüğünüz gibi pot tamamen açık bir şekilde beklemiyor, açık durumdan daha tiz bir ton veriyor. Sanıyorum treble bleed dedikleri şeyin farklı bir versiyonu.
 
Hiç denemedim ama sanıyorum pot direnç (yani kapasitör) görevi yapıyor; yani düşündüğünüz gibi pot tamamen açık bir şekilde beklemiyor, açık durumdan daha tiz bir ton veriyor. Sanıyorum treble bleed dedikleri şeyin farklı bir versiyonu.
No load potun treble bleed ile alakası yok, tone potu tamamen açık konumda olsa bile sinyal sürekli üstünden geçeceği için tizleri az miktar da olsa tıraşlar (bu sebeptendir ki charvel gibi bazı firmalar gitarlarına tone potu eklemiyor) kabaca bu no load diye geçen potlar tam açık konumdayken devrede yokmuş gibi davranıyor.

Peter green modundan da bahsedelim bulunsun, acayip de bir hikayesi var, adamın neck manyetiği bozuluyor, tamir eden gerizekalı arkadaş manyetiği ters mi sarıyor, mıknatısı mı ters takıyor her neyse :) sonuç switch neck artı middle'a alındığında manyetikler out of phase çalışıyor ve ağlak bir ton veriyor, yani peter green'in ağlak signature soundu tamamen hata sonucu ortaya çıkmış :D yanılmıyorsam sonrasında o gitar rahmetli garry moore'un eline geçiyor ve uzun süre o da kullanıyor aynı gitarı. Şu an bu modu neck manyetiğinin polaritesini ters çeviren bir mini switch veya push pull pot ile yapmak mümkün
PhaseSwitchDPDT.jpg
 
Son düzenleme:
Geri
Üst