Dijital Mixer Seçimi

Merhaba Bu Foruma Yeni Rastladım Biraz gezindiğimde gerçekten kayıt teknolojileri konusunda çok deneyimli bilgili hocalar olduğunu farkettim öyleki yapılan sohbetlerin tartışmaların seviyesi oldukça yüksek dolısıyla sorunlarıma çare , sorularıma cevap bulacağım. Bir ortam bulduğum için mutluyum.

Şimdi gelelim konuya ben 12 13 yıldır amatör kayıtlar yapan birisiyim gerçi yaptığın çalışmaların dünya çapında olduğunu söyleyenlerde var ama biliyorumki bu işin sınırı seviyesi yok ve çok göreceli .

Bugüne kadar ses kartı ile kayıtlar yaptım herzaman hayalimdi digital mixere geçmek , , kullandığım bilgisayar İmac geçenlerde yeni aldığım magic mouse u çalıştıramadığım için yıllardır yapmadığım birşeyi yapıp sistemi güncelledim sierraya yükselttim bir kumar oynadım diyelim , yazılımlarım programlarım sorunsuz çalıştı ama ses kartımın firewire bağlantısını yapamadım ne yaptıysam buna yeni kablo getirtmek ,ses kartını güncellemek ,kartı söküp firewire ayaklarını kontrol etmek ,lehimlerini yenilemekte dahil ne yaptıysam çalıştıramadım bu arada kullandığım kart (tc konnekt 6) sonuç olarak çok bunaldım zaten sistemimi değiştirme düşüncem vardı ,buda beni tetikleyen problem oldu Şimdi gelelim asıl konuya.

Ben bir digital mixer almayı düşünüyorum yani daw yazılımla full senkronize çalışabileceğim mousla fazla haşır neşir olmadan rahat kayıt yapabileceğim bir cihaz , biraz araştırma yaptım ,nette çok uygun fiyata tascam d8000 falan buldum ama eski bir cihaz olduğu bilgisayarımla bağlantısını kurabileceğimden emin olamadığım için vazgeçmek üzreyim ayrıca burdada o tip cihazlarla ilgili birton ayrıntının konuşulduğunu ek cihazların arabirimlerin konuşulduğunu da görünce dahada korktum şimdi sorularımı sırayla yazıcam;

1 -eski analog premplı bir cihazmı almalıyım yoksa digidessing 003 tarzı bir cihazmı almalıyım?

2 - eğer tascam d8000 veya yamaha or2 gibi bir cihaz alırsam bunun bilgisayarla bağlantısınıda yapabilirsem kaliteli kayıt için ekstra bir ses kartı vb arabirim gerekirmi ?yoksa bu tip cihazlar yeterli olurmu?

3 - digidessing 002 yada 003 gibi cihazlar benim işimi görürmü?

Açıkçası soracak çok fazla sorum var ama zaten bukadar uzun yazı yazarak oldukça zamanınızı çaldığımı hissediyorum bu forumda çok deneyimli bilgili hocaların olduğunu gördüm yardımcı olacağınızdan eminim şimdiden çok teşekkür ederim
Saygılar...
 
Son düzenleme:
Saygı duyarım çok uzun olduğu için ve ve fazla zamanın olmadığı için dikkat edemiyorum kusura bakmayın
Alışkanlık haline getirmeye çalışın, bir süre sonra düşünmeden yazarsınız diye umuyorum :) Cepten olsun, bilgisayardan olsun fark etmez, bu şekilde alıştırmayın kendinizi. Bu şekilde okumaya başlayınca bi süre sonra konudan kopuyorum ben kendi adıma. Paylaşımlarınızın bu şekilde daha az ilgi çekme ihtimali var, sizin için söylüyorum zaten. Söylediğimi yukarıdan bakan biri olarak algılamayın sakın :)
 
Alışkanlık haline getirmeye çalışın, bir süre sonra düşünmeden yazarsınız diye umuyorum :) Cepten olsun, bilgisayardan olsun fark etmez, bu şekilde alıştırmayın kendinizi. Bu şekilde okumaya başlayınca bi süre sonra konudan kopuyorum ben kendi adıma. Paylaşımlarınızın bu şekilde daha az ilgi çekme ihtimali var, sizin için söylüyorum zaten. Söylediğimi yukarıdan bakan biri olarak algılamayın sakın :)
Problem yok hocam teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Digi 002 ve 003 Sierra ile çalışıyor, ancak benim bildiğim mikrofon, gitar bağladığınızda DAW üzerinden kullandığınız efektleri vs. gecikmeli duyarsınız. Sanırım Protools, 002 ile kayıt sırasında aynı anda sadece 1 kanalı gecikmesiz duymaya izin veriyor. Güncel bir ses kartı almanız bence daha mantıklı.
 
Digi 002 ve 003 Sierra ile çalışıyor, ancak benim bildiğim mikrofon, gitar bağladığınızda DAW üzerinden kullandığınız efektleri vs. gecikmeli duyarsınız. Sanırım Protools, 002 ile kayıt sırasında aynı anda sadece 1 kanalı gecikmesiz duymaya izin veriyor. Güncel bir ses kartı almanız bence daha mantıklı.
Teşekkür ederim kardeşim bana kayıt sırasında efekt lazım değil , ayrıca kanal kayıt çalışıyorum eğer söylediğini doğru anladıysam , bu benim için sorun teşkil etmez .

Peki bu cihaz sadece protools lamı çalışıyor ? Yoksa StudioOne , Cubase Gibi Programlarla Çalışıyormu ? Ve Bir sorum Daha Olacak Bu Digidesing lerin Kayıt Kalitesi Nasıl Deneyimin Bilgin Varmı ?
 
Teşekkür ederim kardeşim bana kayıt sırasında efekt lazım değil , ayrıca kanal kayıt çalışıyorum eğer söylediğini doğru anladıysam , bu benim için sorun teşkil etmez .

Peki bu cihaz sadece protools lamı çalışıyor ? Yoksa StudioOne , Cubase Gibi Programlarla Çalışıyormu ? Ve Bir sorum Daha Olacak Bu Digidesing lerin Kayıt Kalitesi Nasıl Deneyimin Bilgin Varmı ?
Bildiğim kadarıyla sadece Protools ile çalışıyor. Bir arkadaşım daha önceleri 002 veya 003 modelini kullanmış ve kalitesini
beğenmediği için kısa sürede elinden çıkarmıştı.
Bence siz ; Mac Sierra işletim sistemini destekleyen driver'ları bulunan başka bir karta bakının.
 
Teşekkür ederim kardeşim bana kayıt sırasında efekt lazım değil , ayrıca kanal kayıt çalışıyorum eğer söylediğini doğru anladıysam , bu benim için sorun teşkil etmez .

Peki bu cihaz sadece protools lamı çalışıyor ? Yoksa StudioOne , Cubase Gibi Programlarla Çalışıyormu ? Ve Bir sorum Daha Olacak Bu Digidesing lerin Kayıt Kalitesi Nasıl Deneyimin Bilgin Varmı ?
Ben 002 Rack'ı Macbook Pro ile kullanıyorum. Cubase, Studio One, Ableton, Reason ile sorunsuz çalışıyor. Ben preamplarını kullanmadığım için yorum yapamam ancak bence 002 ve 003 ikinci el, fiyat performans oranı hala yüksek cihazlar. Ancak bütçeniz varsa güncel bir kart almak sizin için daha uygun olacaktır. Sierra destekleniyor ama yeni çıkacak işletim sistemlerinin desteklenip desteklenmeyeceği bilinmiyor.
 
Arkadaşlar çok teşekkür ediyorum kıymetli yorumlarınız için bir sorum olacak; digidessing control 24 hakkında bilginiz varmı ? 2008 de üretimi durmuş yerine C 24 üretilmiş fakat oda çok pahallı Control 24 Alsam balantı sorunu veya kalite sorunu yaşarmıyım ?
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler