1 Aylık Speed Picking Gelişim Süreci

#1
Merhaba, hep görürüz ya(veya demek isteriz) ekipman konularının altında "teknik çalış, gitar değiştireceğine pena tutmasını öğren, keşke tapping tekniği ile ilgili bir konu açsaymışsın da çalmasını öğrenseymişsin..." gibi söylemleri; işte ben de 3 yılın ardından aradığım gitarı buldum ve çalımımı geliştirmek üzerine cidden kafa yormaya başladım. Bu sebeple 1 ay boyunca boş vakit bulabildiğim her gün 20-30 dk boyunca belirli speed-alternate picking egzersizlerine odaklanacağım ve gelişimimi gözlemek için de aralıklarla Youtube'a yükleme yapacağım.
İlk egzersizim Stratovarius'un Stratosphere şarkısının introsu olacak, bugün 98 bpm de pek zorlamadan bu şekilde çok da temiz olmadan çaldım.
23.03.2018
-Penayı kavrama konusunda sıkıntılarım var, özellikle sağ el küçük 2 parmağımı gitara yaslamadan çalarken sürekli penayı düzeltme ihtiyacı duyuyorum ve hatalar da bu sebeple ortaya çıkıyor.
24.03.2018
-Penayı biraz daha iyi kavrayabiliyorum.
-Egzersizin sonunu değiştirdim ama iyi çalamadım.
İlgili video alttaki yorumlarda.
25.03.2018
-Serçe parmağımla çalmaya başladım ve metronomu düşürmek zorunda kaldım. 100 bpmdeyim şuanda, pek temiz çalamadım.
26.03.2018
-Pena tutuşum üzerine kafa yormaya başladım, bazen rastgele güzel şekilde tutunca elimden kaymıyor ve hatasız çalabiliyorum.
-Distortionda kaydettim bu sefer, 106 bpm temiz değil çalım.
27.03.2018 110 bpm
-Tüm gücü bilekten almak yerine kolumun tamamına yaymaya çalışıyorum bileğe aralarda aktif dinlenme yaptırabilmek için.
-Penayı daha serbest tutuyorum çok sıkmak yerine.
Video altta.
Sizlerden de bildiğiniz ve katkısını gördüğünüz egzersizlerinizi yazmanızı rica ediyorum, gelecek yüklemelerde onları da kullanacağım.
 
Son düzenleme:
#2
Metallica Battery, 1. solo. Alternate pickinge çalışırken kullanmıştım, Kirk Hammett e telinde 17-12-15-12-14-12 ve B telinde 15 ardından e telinde 12 (üç kez aynı lick dönüyor) yaparken bütün notaları penalıyor, bende öyle deneyerek çalıştım. Güzel egzersizdi bana göre.
 
#3
Metallica Battery, 1. solo. Alternate pickinge çalışırken kullanmıştım, Kirk Hammett e telinde 17-12-15-12-14-12 ve B telinde 15 ardından e telinde 12 (üç kez aynı lick dönüyor) yaparken bütün notaları penalıyor, bende öyle deneyerek çalıştım. Güzel egzersizdi bana göre.
Teşekkür ediyorum hocam şimdi baktım, yarından itibaren bunu da çalışmaya başlayacağım.
 
#4
Bora uslusoy’ un solo gitar metodu kitabı var. Ondaki egzersizler oldukça iyi. İki kitaptı sanırım. Alıp yaparsanız çok faydasını görürsünüz. Parça çalışmaktan bence daha faydalı.
 
#5
Merhaba, hep görürüz ya(veya demek isteriz) ekipman konularının altında "teknik çalış, gitar değiştireceğine pena tutmasını öğren, keşke tapping tekniği ile ilgili bir konu açsaymışsın da çalmasını öğrenseymişsin..." gibi söylemleri; işte ben de 3 yılın ardından aradığım gitarı buldum ve çalımımı geliştirmek üzerine cidden kafa yormaya başladım. Bu sebeple 1 ay boyunca boş vakit bulabildiğim her gün 20-30 dk boyunca belirli speed-alternate picking egzersizlerine odaklanacağım ve gelişimimi gözlemek için de aralıklarla Youtube'a yükleme yapacağım.
İlk egzersizim Stratovarius'un Stratosphere şarkısının introsu olacak, bugün 98 bpm de pek zorlamadan bu şekilde çok da temiz olmadan çaldım.
23.03.2018
-Penayı kavrama konusunda sıkıntılarım var, özellikle sağ el küçük 2 parmağımı gitara yaslamadan çalarken sürekli penayı düzeltme ihtiyacı duyuyorum ve hatalar da bu sebeple ortaya çıkıyor.

Sizlerden de bildiğiniz ve katkısını gördüğünüz egzersizlerinizi yazmanızı rica ediyorum, gelecek yüklemelerde onları da kullanacağım.
Gitarla teknik olarak ilk ilgilenmeye başladığımda ben de sağ elime takıntılıydım. İlk 7-8 sene öyle gitti. Çünkü sol elimi zaten iyi zannediyordum:)
Temiz geliyor, acele etmeden böyle devam derim.
Yalnız, size tavsiyem, tekniği sadece pena odaklı çalışmayın. Sol elinizi ihmal etmeyin. Tutuşunuzdan ve perdelere basışınızdan anladığım kadarıyla bu konuda da henüz pek çalışmışlığınız yok. Sol eldeki parmakların bağımsızlığı ve güçlenmesi çok daha önemlidir, çünkü daha zordur ve çok daha fazla koordinasyon ister. Pek çok gitarist bu nedenle "kazıyarak" (yani, sağ elde kontrolsüz bir hızda penalayarak) hızlı pasajları karambol çalıyor, çünkü sol el parmakları sağ elin temposuna yetişip koordine olamıyor.
 
#6
Merhaba, hep görürüz ya(veya demek isteriz) ekipman konularının altında "teknik çalış, gitar değiştireceğine pena tutmasını öğren, keşke tapping tekniği ile ilgili bir konu açsaymışsın da çalmasını öğrenseymişsin..." gibi söylemleri; işte ben de 3 yılın ardından aradığım gitarı buldum ve çalımımı geliştirmek üzerine cidden kafa yormaya başladım. Bu sebeple 1 ay boyunca boş vakit bulabildiğim her gün 20-30 dk boyunca belirli speed-alternate picking egzersizlerine odaklanacağım ve gelişimimi gözlemek için de aralıklarla Youtube'a yükleme yapacağım.
İlk egzersizim Stratovarius'un Stratosphere şarkısının introsu olacak, bugün 98 bpm de pek zorlamadan bu şekilde çok da temiz olmadan çaldım.
23.03.2018
-Penayı kavrama konusunda sıkıntılarım var, özellikle sağ el küçük 2 parmağımı gitara yaslamadan çalarken sürekli penayı düzeltme ihtiyacı duyuyorum ve hatalar da bu sebeple ortaya çıkıyor.

Sizlerden de bildiğiniz ve katkısını gördüğünüz egzersizlerinizi yazmanızı rica ediyorum, gelecek yüklemelerde onları da kullanacağım.
Aslında katkısı görülmeyecek egzersiz yok gibi bir şey. Tempo değişkeni her daim yerinde duruyor çünkü, her seferinde daha hızlı çalıştığınız sürece de gelişirsiniz -düzgün yapıyorsanız-.

Ben genelde etütlerimi kendi kendime yazdım, öğrencilerime de bu şekilde verdim; bunları kenarda tutarsak genellikle Malmsteen parçaları üzerinden çalıştım şimdiye dek. Paul Gilbert, John Petrucci, George Lynch, Marty Friedman vs. örnekler çoğaltılabilir. Burada yine önemli etkenlerden biri, çalıştığınız etüdü severek çalışmanız. Bazı etütler eğer sizin için sıkıcı olacaksa ve üstüne gitmeyecekseniz, başka bir şey çalışın. Eğer çok temelde bir şeyleri oturttuysanız, ilerleyeceğiniz yöne daha uygun etütleri de seçme lüksüne sahipsiniz. Sweep picking, tapping gibi teknikleri isterseniz hiç çalışmadan, diğerlerine ağırlık vererek -ve o konularda çok daha fazla ustalaşarak- de şahane bir gitarist olabilirsiniz.

Stratovarius'tan -daha çok Jens Johansson'dan- hareketle, Malmsteen'i iyice bir didik didik edin derim. Trilogy, Far Beyond the Sun, Blackstar, Rising Force (solosu), Seventh Sign veee Molto Arpeggiosa (Arpeggios from Hell) gibi parçalar olabilir.

O pena kavrama hususu hızlı tempolarda gerçekten sorun olabilir bu aşamada ama zamanla kas hafızası* ona da uygun şekilde gelişiyor, bir çözüm üretiyor. Tertemize yakın olmadan, bir üst aşamaya geçmeyin ve sabredin yeterli. Benim tüm teknikler içerisinde en ağırlık verdiğim legato oldu. Daha smooth, kendini belli etmeyen bir sound -picking'e göre- benim daha çok ilgimi çekiyor çoğu zaman. Ve çok daha yüksek hızlara ulaşmak için de bir 'kısayol' gibi düşünülebilir. Ancak o alanda da yapılacakları sınırlı tutmamak lazım, özellikle 'tel geçişleri' için çalışılacak çok fazla egzersiz yaratılabilir.

Ben bu sıra, yıllar sonra Technical Difficulties çalışmaya başladım, ancak çok hızlı 'bir telde 3 nota' gibi klasik kalıpları, hiç kasmadan alternate picking yerine legato ile alıyorum bazen. Bahsettiğim de böyle bir şey zaten, bu şekilde çok daha keyifli hale geldi çalışmak.

Bu arada gerçekten 2-3 sene önce bıraktığımda 90 bpm'de zor çalıyordum diye hatırlıyorum, şimdi 110 bpm'i zorlayacağım. Bu açıdan kayıt almak iyi bir seçenek. Tam olarak neydim, ne oldum diye bilmek açısından.

 
#7
Bugün de böyle bir çalım oldu:

intronun sonuna bir de gamı aşağı yukarı tamamlayim dedim ama bugün o kısma yeterince çalışamadığımdan dolayı çalamadım. Normalde 65 bpm den hedef bpm e doğru çalışırım ama o son kısmı çalışmak istemediğimdem dolayı olmadı. Yarın orayı da 65 den itibaren alıcam.
Bora uslusoy’ un solo gitar metodu kitabı var. Ondaki egzersizler oldukça iyi. İki kitaptı sanırım. Alıp yaparsanız çok faydasını görürsünüz. Parça çalışmaktan bence daha faydalı.
Çok duydum o kitabı, bir ara bakıcam hocam teşekkür ederim.
Gitarla teknik olarak ilk ilgilenmeye başladığımda ben de sağ elime takıntılıydım. İlk 7-8 sene öyle gitti. Çünkü sol elimi zaten iyi zannediyordum:)
Temiz geliyor, acele etmeden böyle devam derim.
Yalnız, size tavsiyem, tekniği sadece pena odaklı çalışmayın. Sol elinizi ihmal etmeyin. Tutuşunuzdan ve perdelere basışınızdan anladığım kadarıyla bu konuda da henüz pek çalışmışlığınız yok. Sol eldeki parmakların bağımsızlığı ve güçlenmesi çok daha önemlidir, çünkü daha zordur ve çok daha fazla koordinasyon ister. Pek çok gitarist bu nedenle "kazıyarak" (yani, sağ elde kontrolsüz bir hızda penalayarak) hızlı pasajları karambol çalıyor, çünkü sol el parmakları sağ elin temposuna yetişip koordine olamıyor.
Görüşünüz için teşekkürler. Hocam sol elim şimdilik bir şekilde idare ediyor da sağ elde büyük sıkıntı var. Geçen sene 2 ay ders almıştım birinden, o economy picking öğretmişti ama bu sefer de alternatelerim bozuldu ben de bu amaçlı bu çalışmayı başlattım. Şu an aldığım hatalar da ya penanın elimden fırlaması ya da üst vuracağım yerde kafam eskiye gidip alt vuruyorum bu sebeple oluyor.
Aslında katkısı görülmeyecek egzersiz yok gibi bir şey. Tempo değişkeni her daim yerinde duruyor çünkü, her seferinde daha hızlı çalıştığınız sürece de gelişirsiniz -düzgün yapıyorsanız-.

Ben genelde etütlerimi kendi kendime yazdım, öğrencilerime de bu şekilde verdim; bunları kenarda tutarsak genellikle Malmsteen parçaları üzerinden çalıştım şimdiye dek. Paul Gilbert, John Petrucci, George Lynch, Marty Friedman vs. örnekler çoğaltılabilir. Burada yine önemli etkenlerden biri, çalıştığınız etüdü severek çalışmanız. Bazı etütler eğer sizin için sıkıcı olacaksa ve üstüne gitmeyecekseniz, başka bir şey çalışın. Eğer çok temelde bir şeyleri oturttuysanız, ilerleyeceğiniz yöne daha uygun etütleri de seçme lüksüne sahipsiniz. Sweep picking, tapping gibi teknikleri isterseniz hiç çalışmadan, diğerlerine ağırlık vererek -ve o konularda çok daha fazla ustalaşarak- de şahane bir gitarist olabilirsiniz.

Stratovarius'tan -daha çok Jens Johansson'dan- hareketle, Malmsteen'i iyice bir didik didik edin derim. Trilogy, Far Beyond the Sun, Blackstar, Rising Force (solosu), Seventh Sign veee Molto Arpeggiosa (Arpeggios from Hell) gibi parçalar olabilir.

O pena kavrama hususu hızlı tempolarda gerçekten sorun olabilir bu aşamada ama zamanla kas hafızası* ona da uygun şekilde gelişiyor, bir çözüm üretiyor. Tertemize yakın olmadan, bir üst aşamaya geçmeyin ve sabredin yeterli. Benim tüm teknikler içerisinde en ağırlık verdiğim legato oldu. Daha smooth, kendini belli etmeyen bir sound -picking'e göre- benim daha çok ilgimi çekiyor çoğu zaman. Ve çok daha yüksek hızlara ulaşmak için de bir 'kısayol' gibi düşünülebilir. Ancak o alanda da yapılacakları sınırlı tutmamak lazım, özellikle 'tel geçişleri' için çalışılacak çok fazla egzersiz yaratılabilir.

Ben bu sıra, yıllar sonra Technical Difficulties çalışmaya başladım, ancak çok hızlı 'bir telde 3 nota' gibi klasik kalıpları, hiç kasmadan alternate picking yerine legato ile alıyorum bazen. Bahsettiğim de böyle bir şey zaten, bu şekilde çok daha keyifli hale geldi çalışmak.

Bu arada gerçekten 2-3 sene önce bıraktığımda 90 bpm'de zor çalıyordum diye hatırlıyorum, şimdi 110 bpm'i zorlayacağım. Bu açıdan kayıt almak iyi bir seçenek. Tam olarak neydim, ne oldum diye bilmek açısından.
Hocam geçen sene tapping ve legato çalışmıştım bir ara ciddi ciddi. Verim de alıyordum ama bunu kendi yazdığım sololarıma ekleyemiyordum çünkü sağ elim o kadar güçsüz kalıyordu ki o legatolara uygun hızda picking yapmam gereken yerlerde patlıyordum. Ya hepsini legato yapacaktım ya da oturup adam akıllı alternate çalışacaktım, ben de bu yolu seçtim işte. Bir telde 3 nota kalıbına da bakmıştım bir ara, o kadar çok takılmışım ki orada her yerde bunu kullanmaya çalıştım. Ama dediğim gibi sağ elim çok güçsüz kalıyordu gene. Malmsteen'e de bakacağım hocam teşekkürler.
Penayı bugün daha iyi kavrıyorum, hızlandıkça parmaklarım daha güçlü tutuyor ama gene de tam istediğim gibi değil.
 
#8
@berdin123 videoya baktım da şimdi, boş tel dışındaki gam in-çık bölümünü, işaret, yüzük ve serçe parmaklarınla yap derim. Bu arada çaldığın dizi nedir mesela bunları da tanımla çalarken, biliyorsan da bilmiyorsan da tanımla her seferinde, ne çalıştığının bilincinde ol :)

Bu 'sağ elim güçsüz, sağ elim daha yavaş' çok klasiktir zaten, önemli olan senkronizasyon ama. Bir elin diğerine üstünlüğü çok göreceli bir şey bana göre, yani hiç düşünmeden çalışmaya devam etmek lazım. Yalnızca etüt çalışmaktan da bahsetmiyorum, doğaçlama denemek de çok önemli. Her yeni kalıbı bir şekilde yedirmeye çalışmak, gerekirse düzenlemeler yapmak ve finalde 'anlık' düzenlemeler yapabilmek çok önemli. Doğaçlama çalarken, hali hazırda bildiğin lick'leri hemen yediremeyebilirsin akışa bu çok doğal. Onun için hem çok fazla kalıp bilmek, hem de anlık düzenleme yapabilmek çok önem kazanıyor. Yoksa monotonluğu bozamayız.

Pena mevzusunda da daha günden güne bir değişim bekleme zaten bir zahmet :) Çalışma sürene göre, tam istediğin gibi olması daha uzun süre alabilir.
 
#9
Bugün de böyle bir çalım oldu:

intronun sonuna bir de gamı aşağı yukarı tamamlayim dedim ama bugün o kısma yeterince çalışamadığımdan dolayı çalamadım. Normalde 65 bpm den hedef bpm e doğru çalışırım ama o son kısmı çalışmak istemediğimdem dolayı olmadı. Yarın orayı da 65 den itibaren alıcam.

Çok duydum o kitabı, bir ara bakıcam hocam teşekkür ederim.

Görüşünüz için teşekkürler. Hocam sol elim şimdilik bir şekilde idare ediyor da sağ elde büyük sıkıntı var. Geçen sene 2 ay ders almıştım birinden, o economy picking öğretmişti ama bu sefer de alternatelerim bozuldu ben de bu amaçlı bu çalışmayı başlattım. Şu an aldığım hatalar da ya penanın elimden fırlaması ya da üst vuracağım yerde kafam eskiye gidip alt vuruyorum bu sebeple oluyor.

Hocam geçen sene tapping ve legato çalışmıştım bir ara ciddi ciddi. Verim de alıyordum ama bunu kendi yazdığım sololarıma ekleyemiyordum çünkü sağ elim o kadar güçsüz kalıyordu ki o legatolara uygun hızda picking yapmam gereken yerlerde patlıyordum. Ya hepsini legato yapacaktım ya da oturup adam akıllı alternate çalışacaktım, ben de bu yolu seçtim işte. Bir telde 3 nota kalıbına da bakmıştım bir ara, o kadar çok takılmışım ki orada her yerde bunu kullanmaya çalıştım. Ama dediğim gibi sağ elim çok güçsüz kalıyordu gene. Malmsteen'e de bakacağım hocam teşekkürler.
Penayı bugün daha iyi kavrıyorum, hızlandıkça parmaklarım daha güçlü tutuyor ama gene de tam istediğim gibi değil.
Pena tutuşu konusunda bir kaç tavsiyem olabilir. Bir sürü farklı tutuş denedim ve şu anda da bir kaç farklı tutuş kullanıyorum. Özellikle de penayı kavrama şeklimi değiştiriyorum.
Penayı sağlam tutmak, ama elinizde tansiyona yol açmamak lazım. Bunun için tavsiye edilen şeylerden biri, penanın ucunun çok fazla dışarı çıkmamasıdır. Guthrie Govan'ın pena tutuşunu inceleyin, penayı tuttuğu zaman sağ elde baş ve işaret parmakları arasında boşluk kalmayacak şekilde tuttuğunu fark ederseniz. Bu çok kuvvetli bir kavrayış sağlar.
Sizin yaptığınız gibi tutmak, benim de sık kullandığım bir tutuş (baş ve işaret parmakları arasında boşluk bırakarak...), çok az çaba gerektiriyor, ancak bence bileğe biraz yük bindiriyor ve penayı düşürmeyi de kolaylaştırıyor. Penanın ucunu da biraz fazla dışarı çıkartıyorsanız işiniz iyice güçleşiyor.
 
#11
@forbidden_city
Hocam aslında dün yazdığınız yorumdan yola çıkarak bu sabah serçe ve yüzük parmağımla çalışmaya başladım ama 90 bpm den sonra çeşitli sıkıntılar baş gösterdi, ben de 90 dan sonra diğer şekilde çalmaya başladım. Serçe ve yüzük parmağım birbiriyle koordineli olarak çalışana kadar çalışmam gerekecek. Yarın bi 100 lere çıkmayı deneyeceğim serçe parmakla, şimdilik iki türlü de çalışacağım.
@barrios Aynen dediğiniz gibi penanın ucunu biraz fazla dışarıda tutuyorum, diğer türlü elimden düşecekmiş gibi oluyor ama bu da işaret ve baş parmaklarımın arasında çok boşluk olmasından kaynaklanıyor. Guthrie Govan o iki pamağı birleştirerek tutuyor çok sıkı gözüküyor, denedim ama alışabilir miyim bilmiyorum. Aralarını biraz daha kapayarak çalmaya çalışacağım.
@SilverSky Hocam bu video serisi efsane birşeymiş :) O upstroke pick slanting olayını denedim, yaptığım egzersizleri tamamen değiştirebilecek bir olay. Her telde çift sayıda nota varken çok güzel işliyor ama ondan sonrası için legatoyla tamamlamak gerekiyor-en azından ingvey abimiz öyle yapıyormuş. Bu slanting için de mi minör gamında inip çıktım, hatalardan arındırırsam hızlı çalmak diğer egzersize göre daha kolay oluyor tel atlarken. Bunu da ekledim 2. egzersiz olarak unutmazsam kaydedeceğim yarın.
 
#13
@forbidden_city Küçük parmakla çalışmaya başladım hocam ama beni çok yavaşlattı. Umarım zamanla daha düzgün senkronizasyon sağlayabilirim serçe parmağımda.
O solo gitar metodundakileri de çalış arada istersen :) Tek bir egzersize takılıp kalma.
Zamanla olmayacak şey yok zaten, tabii ki daha rahat kullanacaksın o parmağı. Kullanmasan da olur elbette ama daha başka kalıplarda daha da çok faydasını görürsün. Bence bu attığın videodaki parçayı yalnızca böyle çalış bundan sonra, iyice otursun.
 
#14
Distortionda çalış bence.

İstenmeyen teller (boş) tınladığında cleande farketmezsin, drive'a aldığında o şekilde çalıştığın için hiç toparlayamazsın. Albümdeki ekipmanı bilmiyorum ama ciddi drive'lı amfi, boostlanmış olma ihtimali var o dist. seviyelerinde tellere hafifçe üflesen ses verir gitar. Yani shredde güçten ziyade hassasiyetler sözkonusu, atlet olmak için halter çalışılmaz.
 
#15
olay sağ elde bana göre. sağ eli geliştirdikçe sol elde daha hızlı şekilde otomtikman güçleniyor. ama sadece sol el legato vs çalışarak sağ el doğrudürüst gelişmiyor. ondan sağ ele odaklanın. sağ eli çok iyi ama sol eli zayıf yada tersi bir gitarist göremezsiniz. sol el bir şekilde basar ama sağ elin çok güçsüz olduğunu ve bundan dolayı çalamadığını fark eder çoğu gitarist. ama nasıl çalışması gerektiğini bilmez. eğer sağ eli doğru şekilde çalıştırırsanız sol elin çok kısa sürede nasıl güçlendiğini fark edersiniz. loomis ve gilbert hayranı olsamda bu konuda bir numara malmsteendir bana göre. sağ eli okadar güçlüki nerdeyse bilek hareketi bile göremezsiniz. çok küçük parmak hareketleriyle koşarken zıplarken inanılmaz süratli çalabilir. buda sağ elinin do9layısıyla tekniğinin artık son seviyede olmasından.
 
Son düzenleme:
#16
olay sağ elde bana göre. sağ eli geliştirdikçe sol elde daha hızlı şekilde otomtikman güçleniyor. ama sadece sol el legato vs çalışarak sağ el doğrudürüst gelişmiyor. ondan sağ ele odaklanın. sağ eli çok iyi ama sol eli zayıf yada tersi bir gitarist göremezsiniz. sol el bir şekilde basar ama sağ elin çok güçsüz olduğunu ve bundan dolayı çalamadığını fark eder çoğu gitarist. ama nasıl çalışması gerektiğini bilmez. eğer sağ eli doğru şekilde çalıştırırsanız sol elin çok kısa sürede nasıl güçlendiğini fark edersiniz. loomis ve gilbert hayranı olsamda bu konuda bir numara malmsteendir bana göre. sağ eli okadar güçlüki nerdeyse bilek hareketi bile göremezsiniz. çok küçük parmak hareketleriyle koşarken zıplarken inanılmaz süratli çalabilir. buda sağ elinin do9layısıyla tekniğinin artık son seviyede olmasından.
Malmsteen hayranı olduğunuzun farkındayım. Ama yaptığınız teknik saptamalara katılmak mümkün değil.
Özellikle de "sağ eli geliştirdikçe sol elde daha hızlı şekilde otomtikman güçleniyor" saptamasının hiç bir deneyime dayandığını düşünmüyorum. Bayağı uydurma geldi bana bu laf. Bu şekilde düşünen gitaristler bence karambol çalmaktan kurtulamıyor, nedenini ilk mesajımda yazdım. Sizin çalışınızı hiç dinlemedim, ama aynı sıkıntı sizin çalışınızda da varsa şaşırmam doğrusu.

Yıllarca Malmsteen dinledim, koyu bir hayranı olarak enaz 15 sene geçirdim galiba:) Malmsteen parçalarını etüd etmeye başladığım dönemlerde internet, guitar pro... yoktu. Sağda solda bulduğumuz fotokopi notasyonlardan çözmeye uğraşırdık. O notasyonlarda ilk keşfettiğim şey, sağ el ile vurduğunu sandığım pasajlarda aslında adamın çok yoğun legato çaldığını fark emiş olmamdır.

Malmsteen'in çok kuvvetli SOL EL tekniği vardır. Bu kadar kuvvetli bir sol ele pek inanmak istemeyen gitaristler (ben de bunların arasındaydım uzun süre...) sağ eli geliştirmek ister, pena ile vurarak kontrol etme fikri daha sıcak ve akılcı gelir.
Elbette kontrollü bir alterne vuruş tekniği var, özellikle tek telde. Tel geçişlerinde ise sanılandan çok daha fazla "economy" çalıyor gibi geliyor. Ancak rahmetli Shawn Lane, şimdilerde ise Guthrie Govan filan gibi adamların sağ el kontrolünün yanında artık Malmsteen'in tekniği zirveyi temsil etmiyor. Malmsteen fanı olarak bakmak doğru değil bu meseleye.
Ayrıca, Alcatrazz'da çaldığı albümündeki akustik solosundan bu yana (Hot on your heels...) Malmsteen'in sağ el tekniği zaman içerisinde de zayıfladı. İstanbul konserinde Al di Meola'dan Mediterranean Sundance çaldı akustikte, bir hayli hayal kırıklığı yarattı doğrusu.
 
#17
Malmsteen hayranı olduğunuzun farkındayım. Ama yaptığınız teknik saptamalara katılmak mümkün değil.
Özellikle de "sağ eli geliştirdikçe sol elde daha hızlı şekilde otomtikman güçleniyor" saptamasının hiç bir deneyime dayandığını düşünmüyorum. Bayağı uydurma geldi bana bu laf. Bu şekilde düşünen gitaristler bence karambol çalmaktan kurtulamıyor, nedenini ilk mesajımda yazdım. Sizin çalışınızı hiç dinlemedim, ama aynı sıkıntı sizin çalışınızda da varsa şaşırmam doğrusu.

Yıllarca Malmsteen dinledim, koyu bir hayranı olarak enaz 15 sene geçirdim galiba:) Malmsteen parçalarını etüd etmeye başladığım dönemlerde internet, guitar pro... yoktu. Sağda solda bulduğumuz fotokopi notasyonlardan çözmeye uğraşırdık. O notasyonlarda ilk keşfettiğim şey, sağ el ile vurduğunu sandığım pasajlarda aslında adamın çok yoğun legato çaldığını fark emiş olmamdır.

Malmsteen'in çok kuvvetli SOL EL tekniği vardır. Bu kadar kuvvetli bir sol ele pek inanmak istemeyen gitaristler (ben de bunların arasındaydım uzun süre...) sağ eli geliştirmek ister, pena ile vurarak kontrol etme fikri daha sıcak ve akılcı gelir.
Elbette kontrollü bir alterne vuruş tekniği var, özellikle tek telde. Tel geçişlerinde ise sanılandan çok daha fazla "economy" çalıyor gibi geliyor. Ancak rahmetli Shawn Lane, şimdilerde ise Guthrie Govan filan gibi adamların sağ el kontrolünün yanında artık Malmsteen'in tekniği zirveyi temsil etmiyor. Malmsteen fanı olarak bakmak doğru değil bu meseleye.
Ayrıca, Alcatrazz'da çaldığı albümündeki akustik solosundan bu yana (Hot on your heels...) Malmsteen'in sağ el tekniği zaman içerisinde de zayıfladı. İstanbul konserinde Al di Meola'dan Mediterranean Sundance çaldı akustikte, bir hayli hayal kırıklığı yarattı doğrusu.
 
#18
sadece malmseen hayranı değilim son zamanlarda jeff loomis dinliyorum sadece. hatta komplike solo ve riffleri nedeniyle bazen en iyi bu adammı diyorum acaba. malmstten , michael angelo gibi ultra teknik adamlar artık 60 larına geldi dolayısıyla 30 yada 40 larındaki gibi çalamama nedenleri yaşla alakalı bana göre. bende 12 yıldır teknik olayına kafayı takmış bir gitaristim. belki 100 lerce şey denedim nasıl bu adamlar gibi çalabilirim diye. ilk başlarda sağ eli geliştirmeye çalışıyordum uzun bir süre ama yanlış çalışıyordum tabi farkında değildim. sonra heralde bu işin sırrı sol el deyip gene uzun süre legato hammer pull off vs gibi teknikler çalıştım metronomla vs. fakat picking bir türlü gelişmiyordu . son 1 hafta dır yeniden sağ ele yoğunlaştım farklı çalışma fikirleri geldi aklıma. ve bir tanesini denediğimde istediğim gibi geliştiğini fark ettim. bunun yanında sol elde aynı oranda gelişti. çok kısa bir sürede. yani sağ el kuvvetli sol el kuvvetsiz yada aksi diye bir durum yok. bir çalışmayla ikiside gelişiyor ama önemli olan nasıl bir çalışma yapılması gerektiği. malmsteen paul gilbert gibi adamlar çok fazla legato kullanır doğru ama bunun yanında mükemmel pickinde yapabilirler. economy , alternatif yada sweep fark etmez. malmsteen economy + alternate şeklinde çalar ki buda daha zordur tel geçişli hızlı sololarda. pick olayında olay temiz çalmak. yoksa zi,bilyontane gitarist var hızlıyım diye geçinen çoğu karambol çalıyor. ben kendi deneyimimi söylüyorum sağ ele odaklanın diye ama isteyen istediği şekilde değişik yollar deneyebilir.
 
#19
@berdin123

Böyle çalışacağınıza şöyle çalışın derim.

1 - Daw kullanmaya başlayın
2 - Bu çalışacağınız pattern'i bir altyapı üzerinde çalışın ve bu altyapıyı siz hazırlayın. Böylelikle çalımınız evreleme denilen olay ve ritmik meseleler işin içine dahil olacak daha da iyisi müzik yapmış olacaksınız.
3 - Licki bir vibrato ile bitirin yada bend veya bend+vibrato
4 - Aynı patternleri legato hammer on/pull of ile de yapın. Hep penalamayın. En iyiler bile çoğu zaman penalamıyorlar. Özellikle legato'yu altyapı üzerinde çalışın.
5 - Bir yerde yukarı tellere doğru bir lick çalıyorsunuz. Baş parmağınızı kaldırmadan bunu yapmaya alışın. Eğer hızlı pentatonik çalacaksanız başparmak genelde 2-3 tele bare yapar vaziyette sabitlenirse iş kolaylaşır.
 
#20
sadece malmseen hayranı değilim son zamanlarda jeff loomis dinliyorum sadece. hatta komplike solo ve riffleri nedeniyle bazen en iyi bu adammı diyorum acaba. malmstten , michael angelo gibi ultra teknik adamlar artık 60 larına geldi dolayısıyla 30 yada 40 larındaki gibi çalamama nedenleri yaşla alakalı bana göre. bende 12 yıldır teknik olayına kafayı takmış bir gitaristim. belki 100 lerce şey denedim nasıl bu adamlar gibi çalabilirim diye. ilk başlarda sağ eli geliştirmeye çalışıyordum uzun bir süre ama yanlış çalışıyordum tabi farkında değildim. sonra heralde bu işin sırrı sol el deyip gene uzun süre legato hammer pull off vs gibi teknikler çalıştım metronomla vs. fakat picking bir türlü gelişmiyordu . son 1 hafta dır yeniden sağ ele yoğunlaştım farklı çalışma fikirleri geldi aklıma. ve bir tanesini denediğimde istediğim gibi geliştiğini fark ettim. bunun yanında sol elde aynı oranda gelişti. çok kısa bir sürede. yani sağ el kuvvetli sol el kuvvetsiz yada aksi diye bir durum yok. bir çalışmayla ikiside gelişiyor ama önemli olan nasıl bir çalışma yapılması gerektiği. malmsteen paul gilbert gibi adamlar çok fazla legato kullanır doğru ama bunun yanında mükemmel pickinde yapabilirler. economy , alternatif yada sweep fark etmez. malmsteen economy + alternate şeklinde çalar ki buda daha zordur tel geçişli hızlı sololarda. pick olayında olay temiz çalmak. yoksa zi,bilyontane gitarist var hızlıyım diye geçinen çoğu karambol çalıyor. ben kendi deneyimimi söylüyorum sağ ele odaklanın diye ama isteyen istediği şekilde değişik yollar deneyebilir.
İşte o iş "bir çalışma ile ikisi de gelişir" şeklinde düz mantıkla olmuyor. Zaten siz daha önceki çalışmalarınızın sol eliniz üzerindeki olası katkısını görmezden gelmişsiniz.
Sağ el ile vurarak çaldığınız bir şeyi, mümkün olan en az pena vuruşu ile veya tümüyle sol el ile çalmayı denerseniz bunun apayrı iki dünya olduğunu görürsünüz. Her şeyi sağ el odaklı çalışırsanız, sol eldeki zayıflıklar sağ el ile kompanse edilir. Bu tip kompanse etme mekanizmaları iyi bilinen şeylerdir, Mick Goodrick-The Advancing Guitarist kitabına bakabilirsiniz.
Gayet net bir örnek olması açısından I'll see the light tonight'ın solosundaki ilk kısmı verebilirim (büyük ölçüde ince E telinde yürüyen ilk kısım). Orayı sadece ilk notayı sol el ile vurarak ve sonra tüm notalara vurarak çalışın. Arada dünyalar kadar fark olduğunu görürsünüz. Sağ el avantajı ortadan kaldırılıp yük sol ele bindiği anda işler değişir.
 

Üst