Gitar Boyama

Arkadaşlar merhaba. Yeni üye oldum siteye. Elimde squier bulletstrat var ve boyasını kazıdım. Macunladıktan sonra boyama işine geçicem. Selülozik dolgu verniği aldım. Bir tavsiye olarak ''macunladıktan sonra 3 kat dolgu verniği yapılacak (zımparalamasıyla birlikte) sonra boya atılacak sonrada vernik atılacak 2 kat olacak şekilde (yine zımparalanarak) en sondada cila işlemi var.'' bu işlemi uygulayacağım. doğrumudur? ayrıca boyanın dökülmesini nasıl engelleyebilirim. sıkıntısız bir şekilde işlemi tamamlayabilmem için bana tüm ayrıntıları anlatabilecek bir arkadaş var mı? kendim deneyim kazanmak istiyorum.
 
Boya işi biraz tecrübe ister. Bence başka bir ağaç edinip onun üstünde deneyerek deneyim kazanman senin için iyi olur. Gitar üzerinde bir hata yaparsan tekrar zımparalama işlemi gereksiz vakit ve para kaybına neden olur.
 

Öncelikle Hoşgeldiniz
Bu adamın videoları izlemelisiniz. Belki bir faydası olur diye linkini bırakıyorum. Bende gitarımı boyamıştım ama bayağı uğraştırdı. Sonuç zaman ve para kaybı oldu. Çünkü en ufak hatada komple zımpara baştan tekrar yapa yapa bir ton iş çıktı. Ben akrilik boya dan sonra vernik attığıma pişman oldum ama vernik atmayınca da boya en ufak çarpmada atıyordu sonra mecbur akrilik vernik attım, fakat 1000 üstü ince su zımparası olmadığı için üzerinde portakallanmalar kaldı ve boya masraflarından zımparalamaktan bezdim o şekilde bıraktım. Boya kurumasi 3 gunde vernik 1 hafta sürdü ve bu yaptigim hiç iç açıcı bir sonuç olduğu söylenemez...En kisa zamanda bilen birini bulup yaptiracagim en cok da boyaya harcadığım zaman ve paraya yazik ettim govde sapasaglam ama yaptiracagim en sonda birine...Bu ise hic bulasmamanizi onerirdim ama madem agaca kadar indiniz batti balik yan gider umarim basarili olursunuz. Siz eğer bu işi başarırsanız ve de fabrikadan çıkmış gibi kusursuz yapabilirseniz bize de sonuçları aktarırsaniz çok faydalı bir paylaşım olur. Kolay gelsin...
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5

Öncelikle Hoşgeldiniz
Bu adamın videoları izlemelisiniz. Belki bir faydası olur diye linkini bırakıyorum. Bende gitarımı boyamıştım ama bayağı uğraştırdı. Sonuç zaman ve para kaybı oldu. Çünkü en ufak hatada komple zımpara baştan tekrar yapa yapa bir ton iş çıktı. Ben akrilik boya dan sonra vernik attığıma pişman oldum ama vernik atmayınca da boya en ufak çarpmada atıyordu sonra mecbur akrilik vernik attım, fakat 1000 üstü ince su zımparası olmadığı için üzerinde portakallanmalar kaldı ve boya masraflarından zımparalamaktan bezdim o şekilde bıraktım. Boya kurumasi 3 gunde vernik 1 hafta sürdü ve bu yaptigim hiç iç açıcı bir sonuç olduğu söylenemez...En kisa zamanda bilen birini bulup yaptiracagim en cok da boyaya harcadığım zaman ve paraya yazik ettim govde sapasaglam ama yaptiracagim en sonda birine...Bu ise hic bulasmamanizi onerirdim ama madem agaca kadar indiniz batti balik yan gider umarim basarili olursunuz. Siz eğer bu işi başarırsanız ve de fabrikadan çıkmış gibi kusursuz yapabilirseniz bize de sonuçları aktarırsaniz çok faydalı bir paylaşım olur. Kolay gelsin...

eğer baişarılı olabilirsem bildiklerimi aktarıp sıkıntısız herkesin gitarı akort edebiliceği gibi boya yapmasınıda becerebilmesi için paylaşacağım tüm adımları teşekkür ederim
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
anladığım kadarıyla bazı sıkıntıların oluşma sebebi şunlar ki teorilerimi oluşturup düşündüm.ilk başta dolgu verniği veya astar atarak gitar üzerindeki boşuklar doldurulması gerekiyor.çünkü ağaç bizimde görmediğimiz şekilde delikleri olan boşluklara sahip yapılardır. dolgu verniği kullanacağım ben. ve edindiğim bilgiye göre dolgu verniği 3 kat olmalı (bu işlemi başarılı olursam aktaracağım siteye ve video almaya çalışacağım.) dolgu verniği bu durumda ağacın her noktasının aynı düzlemde olmasını sağlayacak ve boşlukları dolduracak. aynı zamanda böylece portakallaşmayıda önlemiş olacağız. dolgu verniği kuruduktan sonra da boya işlemine geçeceğim. (yine başarılı olduğum zaman bütün ayrıntıları aktaracağım.) boyadan sonrada normal olarak bi hızlı kuruyabilen bi sprey vernikle vernikleme işlemini yapacağım (bununda edindiğim bilgilere göre ayrıntıları var başarılı olunca aktaracağım.) vernikleme tamamlandıktan sonra da parlatma işlemine geçeceğim. bu da araba cilasıyla mümkün olacak. en son durumda tekrar kontrol edeceğim. istediğim sonuca ulaşabilirsem eğer çektiğim videoları sizinle paylaşıp bilgilendirmeye elimden geldiğince yardımcı olacağım. inşallah başarılı olurum.bu iş sonunda gerekli malzemeleri ve bu malzemleri nasıl elde edeceğinizi ve fiyatlarını kayıt edip bunlarıda sizinle paylaşacağım. yukarıda ki izlediğim videodada çok ayrıntılı kısımlar gösteriliyor. (tekrardan atan arkadaşa teşekkür ederim.) yaz aylarına doğru okulum bittikten sonra başlayacağım. merak eden arkadaşlar beni takipte kalabilirler. dediğim gibi bunların hepsi sadece şuanlık araştırmalarıma uygun teorilerim. aklınıza takılan bir soru veya düşüncelerinizi duymak ve cevaplamak için elbette hazırım.bekliyorum.iyi günler.
 
hatan orda olmuş arkadaşım son yazdığım mesajı incelersen orda senin için bir açıklama yaptım :D
Okudum evet videoyu da ben gönderdim size dolgu falan ne yaparsan yap sprey vernik portakallanma yapıyor bunun içinde araştırdım su zımpara gerekli yaprak kadar ince olmalı o da her yerde bulunmuyor. Boya sonrası dümdüz bir zemin olsa bile vernik atınca mahvolur deneyerek göreceksiniz ve gerekli malzeme şart, onlarda ayrı masraf trcustompaint diye bir üstadımız boyama işlerini yapıyordu, belki görür, geçen konuşmuştum onunla ve bana herşeyi söyledi sağolsun yaptık dediği gibi ama pahalı boyalar ve gerekli alet edevat olması gerekli bu tarz şeyler yıllarca deneyimle olan şeyler herkes yapamaz işte bunu anladım sonunda işin ustasina bırakacağım, bir de, normal ucuz sprey boyayalar ile kalici olmuyor, özel boyalar kullanıyorlar ve tabancası bile lazım olacak size extra masraf yani yine de siz bilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Evde yapılabilecek en iyi hareket tung oil tru oil gibi malzemelerle 5-6 kat her katta şu zımpara ve en son araba cilasiyla bitirmek. Yapi marketlerdeki verniklerle olabileceğini hiç sanmıyorum. Başarılı bir ornek hiç görmedik
 
Arkadaşlar merhaba. Yeni üye oldum siteye. Elimde squier bulletstrat var ve boyasını kazıdım. Macunladıktan sonra boyama işine geçicem. Selülozik dolgu verniği aldım. Bir tavsiye olarak ''macunladıktan sonra 3 kat dolgu verniği yapılacak (zımparalamasıyla birlikte) sonra boya atılacak sonrada vernik atılacak 2 kat olacak şekilde (yine zımparalanarak) en sondada cila işlemi var.'' bu işlemi uygulayacağım. doğrumudur? ayrıca boyanın dökülmesini nasıl engelleyebilirim. sıkıntısız bir şekilde işlemi tamamlayabilmem için bana tüm ayrıntıları anlatabilecek bir arkadaş var mı? kendim deneyim kazanmak istiyorum.
Merhaba,
Öncelikle girişeceğiniz süreçte başarılar dilerim, kolay gelsin.
Gitar gövdenizin ağaç kısmına kadar kazıdı iseniz öncelikle yapmanızı önerebileceğim bir kaç husus var. Baştan söyleyeyim, profesyonel bir boyacı değilim ama daha evvel bu tarz boya ve cila işleri ile uğraşmışlığım var. Yazacağım şeyler doğrusu budur, izlemezseniz yanlış yaparsınız iddiasıyla yazılmış şeyler değil, sadece kişisel tecrübemden kaynaklı hususlardır.
Öncelikle aklınızdan çıkarmamanızın iyi olacağı husus, malzeme ne olursa oldun satıhınızı her aşamada düzgün tutmanızdır. Burada düzgünlükten kasır düz olması vuruk,göçük, oyuk olmamasıdır. (Relik işlemi özünde bir eskitme yöntemi olup, bıyadan sonra yapılan bir işlem, yani önceden vuruk-kırık oluşturup sonra boyamıyorsunuz. O nedenle relik işlemi de yapacaksanız diye bir yan bilgi olarak yazayım istedim) Devamla, gövdeyi kazıdıktan sonra başka bit afıma geçmeden evvel zımparalamanız gerekecektir. Gövdenizi, eski boyayı ne ladar pürüz bırakmayacak ve düzgün şekilde kazıdığınıza bağlı olarak, 80 kumdan başlayarak 220 kuma kadar her boyu teker teker kullanarak ve hiç bir botu atlamadan kullanmanız elzemdir. (Lütfen buraya dikkat ediniz, zımpara boylarını atlamadan kullanınız, zira zımpara ile ilgili her şeyi boyanın değişik aşamalarında kullanacaksınız)
Zımpara konusunda dikkat etmenizin önemli olduğu bir diğer konu ise zımparalama yönünüzdür. Yuvarlak hateketle genel olarak kullanacağınız gibi özellikle boya sonrası 400 küsur kumdan itibaren artık yuvarlak hateketle kullanmamanın daha faydalı olduğunu, özellikle de son azımparanın ağaç lif yönüne paralel yapılması gerektiğini unutmayınız.
Gövdenizin bu ilk zımparasından sonra gözenek dolgusuna geçebilirsiniz. Bu noktada iki seçeneğiniz var; a) bu iş için üretilmiş ahşap macunu (mobilyacılarınkine benzese de daha daha farklıdır, b) sealer diye geçen dolgu verniğine benzese de yine daha farklı olan bir tür vernik.
Temel mantık elbette değişmiyor, hangi malzemeyi kullanırsanız kullanın amaç gözenekleri kapamak ki pürüzsüz bir yüzey elde edebilin.
Her halükarda, macun ya da vernik kullanın farketmez, bunu da zımpara etmeniz ahşaba kadar inmeniz ama gözenek içindeki verniği/macunu en az şekilde yiyerek yapmanız gerekecek. Bunun için de yine 100 küsurlu bir zımpara ve 220 kum gibi bir bıya kadar her numarayı kullanarak yapmanız gerekecek. Bu noktada önemli bir husus şu ki, ister macun isterseniz vernik kullanım, tamamen kurumasını bekleyin. Verniğin her katında bu zımpara mevzuunu tekrarlayacağınız için her kat arasında bir hafta vekleyin bence, tam kurumayı garantiye alın. Aksi halde göze kurumuş görünen ancak tam kurumamış verniği zımparalamayı ve gövdeye zarar vermeyi veya her şeye yeniden başlamayı riske etmiş olursunuz.
İkinci hatırlatma/tavsiye; Her aşamada yavaş olun, acele etmeyin, çok sabırlı olun, aşamalar arasında muhakkak bekleyiniz.
Üçüncü hatırlatma/tavsiye; spreylerle çalışırken teneke kullanmayınız, muhakkak tabanca ve konpresör kullanınız. Kompresörünüz çok büyük olmak zorunda değil ama muhakkak depolu kompesör olsun, tabancanızın nozülü de gitar gövdesi boyamaya elverişli genişlite olsun. Aksi halde; tenekeler içlerindeki gaz azaldığında(hatta azalmadan da düzensiz boya püskürtme eğilimi gösterirler, deposuz kompresörler de içlerinde hava biriktirmediklerinden sadece gelen havayı basınçlı verdiklerinden daha az da olsa yine düzensiz püskürtmeye yol açarlar, küçük nozül kuşlanırsanız çok ağır ilerlersizin ce ritminiz kaçacağından boya işiniz düzgün çıkmaz, çok geniş nozülde fazla boya sıkarsınız, aynı şeyler gereğinden çok veya az basınçla veya nozül açıklığında da meydana gelir. Yani temel mantık boyanacak satıha uygun basınç, püskürtme alanı ve uygun boyama hızı ritmi ile boyayı uygulamanızdır.
Artık boya işlemine geçecek olursak; öncesinde vernik uyguladı iseniz aynen onda yaptığınız gibi ince bir katman atınız ve asılı vaziyette kurumaya bırakınız. (Ancak burada yazımca farkettim yukarıda yazmayı unutmuşum, gövdenizi boyarken/verniklerken asınız ya da geçici bir sap takarak bu işlemleri yapınız sonrasında kuruması için asınız)
Dördüncü hatırlatma/tavsiye; attığınız katmanlar kalın ya da aşırı ince değil inceye yakın ve homojen olarak her yeri kapatmalı. Burada örneğin gövdeyi boyarken bir kat attığınızda tam kapanmadı ise özellikle onyer üzerinde durmayıp devam ediniz sonrasında boya henüz taze olduğunsan tekrar üzerinden geçebilirsiniz. (Söz gelimi, gövdenin üzerini boyarken tüm gövdeyi bitirip tam kapanmayan yerden bir kere daha geçebilirsniz ama bu geçişinizi daha hızlı yapmanız gerekebilir.) Önemli olan,yine boyama ritminizi bozmamanızdır.
Sprey kullanırken muhakkak boyayı sıkmaya gitar gövdesi dışında bir noktadan yani boşluktan başlayıp boşlukta bitriniz.
Boya katmanınızın da tamamen kurumasını garanti etmek için her bir katmanı bir hafta kurumaya bırakınız, sonrasında 220 kum (gerekirse bir kalın boy ve sonrasında 220 kumla) zımparalayınız.
Gitarın yanlarını zımparalarken muhakkak göbde liflerinin yönğne paralel zımparalayınız, gövde kenarlarını açılı zımparalamayınız, makineyle faln açılı şekilde girişmeyiniz. Kenarları, zımpara kağıdını elle kullanarak zımparalayınız (daha yuvarlak bir kenar kontur hattı oluşturur böylece gözdeden lif vs kaldırmaz, çentmezsiniz), düz yüzeyleri ise takoz veya çok bastırmadan makineyle yapabilirsiniz. Ne var ki ilerleyen boya aşamalarında makineden ziyade takoz kullanmanız , işinizi yavaşlatsa da, temizlik ve kendinize onulmaz bir sorun yaratmamanız açısından önemli diye düşünüyorum.
Her bir boya katmanını bu şekilde uygulayınız.
Son boya katmanından sonra cila katmanı gelecek haliyle. Bu noktada başlıca iki alternatifiniz bulunmaktadır, bunlar; polyester cila ve nitroselülöz ciladır. (Gomalak/french polish veya balmumu ve yağ bazlı cilaları yazmıyorum)
Nitroselülöz daha iyi olmasına rağmen kullanımı zor, o nedenle polyester üzerinden anlatmaya çalışacağım.
Son kat boyanızı 600 kuma kadar zımparalayın.
İlk kat Poltester cilanızı mümkün mertebe ince ama homojen olarak atın, bırakın hatta unutun kurusun. Süre yine bir hafta deyiniz. Sonra 600 kumla zimpara ve tekrar ayni sekilde cila yapmaya/kurumaya birakmaya devam ediniz.
Amaciniz mumkun oldugunca ince ama saglam ve homojen kalinlikta bir cila katmani elde etmek ozunde. Bunu ise birden fazla cila katmanini lamine ederek elde ediyorsunuz. Her kat arasinda da zimpara yapiyorsunuz ki yuzeyinoz bozulmasin.
Son kat cilanizi da atiktan ve kurumasini bekledikten sonra;
Once 600 kum, sonrasinda sirayla 800, 1000( bunlar arasinda baskaca olculer varsa onlari da uygulayin sirasiyla ancak su an ben hatirlayamadim), 2000, 3000, bulursaniz da en son 4000’e kadar gelin.
Bu son zimparalar 1000 kumdan itibaren su zimparasi olacak. Her halde, son zimpara surecinde 600 kumdan basladiginizda, yuvarlak hareketten ziyade, sag/sol ve yukarı/asagı hareketleri kullanın.
Bunu planlamak için; son zımpara katmanınız gitar gövdesi liflerine paralel olarak zımpara yapacak olmanızdır. Geriye, 600 kuma kadar zımpara yönünü planlayınız. Bir zımparayı sağa/sola hateketle yaptıysanız bir sonraki zımparayı yukarı/aşağı hareketle yapınız ki hem cilada aynı yöne zımparadan dolayı oluklanmaya yol açmayınız hem de bir önceki zımparadan daha ince zımpara kullanıp doksan derece farklı yönde uyguladığınız için bir önceki zımparanın çiziklerini kapatmış olursunuz (bunun nedeni, incelen zımparalarla parlatma, zımparalarım giderek daha ince çizikler oluşturmak suretiyle yüzeyin ışığı daha güzel yansıtmasına olanak sağlamalarıdır). Son kat zımparanızdan sonra parlatma kremi ce tüy fırça yahut bezle (bir nevi pasta cila mücevheratçıların falan kullandıkları veya pasta cila benzeri parlatma malzemelerinden bahsediyorum, ben mücevheratçı versiyonunu öneririm) ki bezle ovalamanız biraz uzun sürer ama olur.
Altıncı hatırlatma/tavsiye; gitarın yan kısımlarını her aşamada silindirik takozla zımparalamayı unutmayın, düz takozla girmeyin(!), ayrıca son cila zımpara sürecinde zımparaları abanarak kullanmayın lütfen, zira amacınız bir şeyi eritmek/aşındırmak vs değil. Yavaş ve kimi zaman bezdirici bir süreç olabilir uyarayım.
Karate Kit’teki cilala-parlat gibi düşünün, Cem Yılmaz’ın günde 1000 barsak silmesi gibi düşünün, aydınlanma falan yaşarsınız, dünyanız değişir :))
Şaka bir yana, umarım yazdıklarım işinize yarar ve ulaşacağınız sonuç istediğiniz/hayal ettiğiniz gibi olur.
Esenlikler dilerim.
 
Oto boyama ustası buldum, sadece gitar gövdesini boyatacagim sonuçları aktarırım.
Oto boyama ustam gitar gövdesini fabrikadan çıkmış gibi boyadi hemde sadece 1 hafta içinde sonuç muazzam sanki yeni almış gibi oldum, üstelik para bile istemedi emek vermiş sonuçta hakkını vereceğim... Bir de üstüne sağolsun pasta cila ve gerek olursa diye zimpara da göndermiş ama olduğu gibi bıraktım zaten süper yapmış, inanin cok memnun kaldım ve açıkçası bu kadarını beklemezdim, işçiliği harika, buyrun resimlerini bırakıyorum ama reelde yakından bakınca sıfır gibi...😆
125906
125901
125902
 

Dosyalar

  • downloadfile.jpg
    downloadfile.jpg
    259.6 KB · Gösterim: 297
  • downloadfile-1.jpg
    downloadfile-1.jpg
    248.3 KB · Gösterim: 330
  • 20190302_142110-1.jpg
    20190302_142110-1.jpg
    1.1 MB · Gösterim: 393
Son düzenleme:
k
Merhaba,
Öncelikle girişeceğiniz süreçte başarılar dilerim, kolay gelsin.
Gitar gövdenizin ağaç kısmına kadar kazıdı iseniz öncelikle yapmanızı önerebileceğim bir kaç husus var. Baştan söyleyeyim, profesyonel bir boyacı değilim ama daha evvel bu tarz boya ve cila işleri ile uğraşmışlığım var. Yazacağım şeyler doğrusu budur, izlemezseniz yanlış yaparsınız iddiasıyla yazılmış şeyler değil, sadece kişisel tecrübemden kaynaklı hususlardır.
Öncelikle aklınızdan çıkarmamanızın iyi olacağı husus, malzeme ne olursa oldun satıhınızı her aşamada düzgün tutmanızdır. Burada düzgünlükten kasır düz olması vuruk,göçük, oyuk olmamasıdır. (Relik işlemi özünde bir eskitme yöntemi olup, bıyadan sonra yapılan bir işlem, yani önceden vuruk-kırık oluşturup sonra boyamıyorsunuz. O nedenle relik işlemi de yapacaksanız diye bir yan bilgi olarak yazayım istedim) Devamla, gövdeyi kazıdıktan sonra başka bit afıma geçmeden evvel zımparalamanız gerekecektir. Gövdenizi, eski boyayı ne ladar pürüz bırakmayacak ve düzgün şekilde kazıdığınıza bağlı olarak, 80 kumdan başlayarak 220 kuma kadar her boyu teker teker kullanarak ve hiç bir botu atlamadan kullanmanız elzemdir. (Lütfen buraya dikkat ediniz, zımpara boylarını atlamadan kullanınız, zira zımpara ile ilgili her şeyi boyanın değişik aşamalarında kullanacaksınız)
Zımpara konusunda dikkat etmenizin önemli olduğu bir diğer konu ise zımparalama yönünüzdür. Yuvarlak hateketle genel olarak kullanacağınız gibi özellikle boya sonrası 400 küsur kumdan itibaren artık yuvarlak hateketle kullanmamanın daha faydalı olduğunu, özellikle de son azımparanın ağaç lif yönüne paralel yapılması gerektiğini unutmayınız.
Gövdenizin bu ilk zımparasından sonra gözenek dolgusuna geçebilirsiniz. Bu noktada iki seçeneğiniz var; a) bu iş için üretilmiş ahşap macunu (mobilyacılarınkine benzese de daha daha farklıdır, b) sealer diye geçen dolgu verniğine benzese de yine daha farklı olan bir tür vernik.
Temel mantık elbette değişmiyor, hangi malzemeyi kullanırsanız kullanın amaç gözenekleri kapamak ki pürüzsüz bir yüzey elde edebilin.
Her halükarda, macun ya da vernik kullanın farketmez, bunu da zımpara etmeniz ahşaba kadar inmeniz ama gözenek içindeki verniği/macunu en az şekilde yiyerek yapmanız gerekecek. Bunun için de yine 100 küsurlu bir zımpara ve 220 kum gibi bir bıya kadar her numarayı kullanarak yapmanız gerekecek. Bu noktada önemli bir husus şu ki, ister macun isterseniz vernik kullanım, tamamen kurumasını bekleyin. Verniğin her katında bu zımpara mevzuunu tekrarlayacağınız için her kat arasında bir hafta vekleyin bence, tam kurumayı garantiye alın. Aksi halde göze kurumuş görünen ancak tam kurumamış verniği zımparalamayı ve gövdeye zarar vermeyi veya her şeye yeniden başlamayı riske etmiş olursunuz.
İkinci hatırlatma/tavsiye; Her aşamada yavaş olun, acele etmeyin, çok sabırlı olun, aşamalar arasında muhakkak bekleyiniz.
Üçüncü hatırlatma/tavsiye; spreylerle çalışırken teneke kullanmayınız, muhakkak tabanca ve konpresör kullanınız. Kompresörünüz çok büyük olmak zorunda değil ama muhakkak depolu kompesör olsun, tabancanızın nozülü de gitar gövdesi boyamaya elverişli genişlite olsun. Aksi halde; tenekeler içlerindeki gaz azaldığında(hatta azalmadan da düzensiz boya püskürtme eğilimi gösterirler, deposuz kompresörler de içlerinde hava biriktirmediklerinden sadece gelen havayı basınçlı verdiklerinden daha az da olsa yine düzensiz püskürtmeye yol açarlar, küçük nozül kuşlanırsanız çok ağır ilerlersizin ce ritminiz kaçacağından boya işiniz düzgün çıkmaz, çok geniş nozülde fazla boya sıkarsınız, aynı şeyler gereğinden çok veya az basınçla veya nozül açıklığında da meydana gelir. Yani temel mantık boyanacak satıha uygun basınç, püskürtme alanı ve uygun boyama hızı ritmi ile boyayı uygulamanızdır.
Artık boya işlemine geçecek olursak; öncesinde vernik uyguladı iseniz aynen onda yaptığınız gibi ince bir katman atınız ve asılı vaziyette kurumaya bırakınız. (Ancak burada yazımca farkettim yukarıda yazmayı unutmuşum, gövdenizi boyarken/verniklerken asınız ya da geçici bir sap takarak bu işlemleri yapınız sonrasında kuruması için asınız)
Dördüncü hatırlatma/tavsiye; attığınız katmanlar kalın ya da aşırı ince değil inceye yakın ve homojen olarak her yeri kapatmalı. Burada örneğin gövdeyi boyarken bir kat attığınızda tam kapanmadı ise özellikle onyer üzerinde durmayıp devam ediniz sonrasında boya henüz taze olduğunsan tekrar üzerinden geçebilirsiniz. (Söz gelimi, gövdenin üzerini boyarken tüm gövdeyi bitirip tam kapanmayan yerden bir kere daha geçebilirsniz ama bu geçişinizi daha hızlı yapmanız gerekebilir.) Önemli olan,yine boyama ritminizi bozmamanızdır.
Sprey kullanırken muhakkak boyayı sıkmaya gitar gövdesi dışında bir noktadan yani boşluktan başlayıp boşlukta bitriniz.
Boya katmanınızın da tamamen kurumasını garanti etmek için her bir katmanı bir hafta kurumaya bırakınız, sonrasında 220 kum (gerekirse bir kalın boy ve sonrasında 220 kumla) zımparalayınız.
Gitarın yanlarını zımparalarken muhakkak göbde liflerinin yönğne paralel zımparalayınız, gövde kenarlarını açılı zımparalamayınız, makineyle faln açılı şekilde girişmeyiniz. Kenarları, zımpara kağıdını elle kullanarak zımparalayınız (daha yuvarlak bir kenar kontur hattı oluşturur böylece gözdeden lif vs kaldırmaz, çentmezsiniz), düz yüzeyleri ise takoz veya çok bastırmadan makineyle yapabilirsiniz. Ne var ki ilerleyen boya aşamalarında makineden ziyade takoz kullanmanız , işinizi yavaşlatsa da, temizlik ve kendinize onulmaz bir sorun yaratmamanız açısından önemli diye düşünüyorum.
Her bir boya katmanını bu şekilde uygulayınız.
Son boya katmanından sonra cila katmanı gelecek haliyle. Bu noktada başlıca iki alternatifiniz bulunmaktadır, bunlar; polyester cila ve nitroselülöz ciladır. (Gomalak/french polish veya balmumu ve yağ bazlı cilaları yazmıyorum)
Nitroselülöz daha iyi olmasına rağmen kullanımı zor, o nedenle polyester üzerinden anlatmaya çalışacağım.
Son kat boyanızı 600 kuma kadar zımparalayın.
İlk kat Poltester cilanızı mümkün mertebe ince ama homojen olarak atın, bırakın hatta unutun kurusun. Süre yine bir hafta deyiniz. Sonra 600 kumla zimpara ve tekrar ayni sekilde cila yapmaya/kurumaya birakmaya devam ediniz.
Amaciniz mumkun oldugunca ince ama saglam ve homojen kalinlikta bir cila katmani elde etmek ozunde. Bunu ise birden fazla cila katmanini lamine ederek elde ediyorsunuz. Her kat arasinda da zimpara yapiyorsunuz ki yuzeyinoz bozulmasin.
Son kat cilanizi da atiktan ve kurumasini bekledikten sonra;
Once 600 kum, sonrasinda sirayla 800, 1000( bunlar arasinda baskaca olculer varsa onlari da uygulayin sirasiyla ancak su an ben hatirlayamadim), 2000, 3000, bulursaniz da en son 4000’e kadar gelin.
Bu son zimparalar 1000 kumdan itibaren su zimparasi olacak. Her halde, son zimpara surecinde 600 kumdan basladiginizda, yuvarlak hareketten ziyade, sag/sol ve yukarı/asagı hareketleri kullanın.
Bunu planlamak için; son zımpara katmanınız gitar gövdesi liflerine paralel olarak zımpara yapacak olmanızdır. Geriye, 600 kuma kadar zımpara yönünü planlayınız. Bir zımparayı sağa/sola hateketle yaptıysanız bir sonraki zımparayı yukarı/aşağı hareketle yapınız ki hem cilada aynı yöne zımparadan dolayı oluklanmaya yol açmayınız hem de bir önceki zımparadan daha ince zımpara kullanıp doksan derece farklı yönde uyguladığınız için bir önceki zımparanın çiziklerini kapatmış olursunuz (bunun nedeni, incelen zımparalarla parlatma, zımparalarım giderek daha ince çizikler oluşturmak suretiyle yüzeyin ışığı daha güzel yansıtmasına olanak sağlamalarıdır). Son kat zımparanızdan sonra parlatma kremi ce tüy fırça yahut bezle (bir nevi pasta cila mücevheratçıların falan kullandıkları veya pasta cila benzeri parlatma malzemelerinden bahsediyorum, ben mücevheratçı versiyonunu öneririm) ki bezle ovalamanız biraz uzun sürer ama olur.
Altıncı hatırlatma/tavsiye; gitarın yan kısımlarını her aşamada silindirik takozla zımparalamayı unutmayın, düz takozla girmeyin(!), ayrıca son cila zımpara sürecinde zımparaları abanarak kullanmayın lütfen, zira amacınız bir şeyi eritmek/aşındırmak vs değil. Yavaş ve kimi zaman bezdirici bir süreç olabilir uyarayım.
Karate Kit’teki cilala-parlat gibi düşünün, Cem Yılmaz’ın günde 1000 barsak silmesi gibi düşünün, aydınlanma falan yaşarsınız, dünyanız değişir :))
Şaka bir yana, umarım yazdıklarım işinize yarar ve ulaşacağınız sonuç istediğiniz/hayal ettiğiniz gibi olur.
Esenlikler dilerim.
kesilnlikle ayrıntılı bir şekilde okuyup yorumlayıp kişisel tecrübelerinizi dikkate alacağım işlemi yaparken video çekeceğim her anı eğer uygularsam tavsiyelerinizi ve başarılı olursam videomda sizden bahsedeceğim ve youtube a aktaracağım. en müsait zamanımda okuyup yorumlamak için can atıyorum. değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim
 
k

kesilnlikle ayrıntılı bir şekilde okuyup yorumlayıp kişisel tecrübelerinizi dikkate alacağım işlemi yaparken video çekeceğim her anı eğer uygularsam tavsiyelerinizi ve başarılı olursam videomda sizden bahsedeceğim ve youtube a aktaracağım. en müsait zamanımda okuyup yorumlamak için can atıyorum. değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim
Merhaba,
Estafurullah, bir şey değil. Umarım işinize yarar.
Esenlikler dilerim.
 
Geri
Üst