Amfini Göster Ey Türkrockcılar

Yeni amfim, EVH 5150 III Stealth.
Kabine de cuk diye oturdu, hoparlörlere de yakıştı: 2*12", Hesu Demon+ Eminence DV77 Divinity. Gaini az çevirince bile kükrüyor
IMG_20240620_181926.jpg
 
Ecstasy’den de ilk kullandığımda nefret etmiştim. Meğersem treble potansı logaritmikmiş, saat 03:00 yönüne açınca lineer bir potansta noon’a karşılık geliyor, o gün aydınlandım. Yine de Bogner’e power amp katında kullandığı abartılı plate voltajlar yüzünden ekseriyetle söverim.
JJ marka lambalar hariç EL34’leri zart zurt kızartıyor. Yine de “ulan modlu marşal işte” dedirtmeden kendine has bir karakter yarattığı için severim, hayatımda çaldığım midleri en doğru yere oturan amfi, JCM800’den sonra.

Bir de Uberschall, Bogner nefretim devam ettiği dönemlerde bu Uberschall, hatta düz uber değil TwinJet modeli eve gelmişti 10-15 gün, takıp çalmaya bile heves etmedim, yatıp geri döndü. Leş gibi alet diye sövmüşlüğüm de vardır.

Yeni gelen TwinJet, ecstasy’den bile daha huysuz, ayarlaması zor, loop’u sıkıntılı, üzerindeki kontrollerin hemen hiçbirinin vaadettiği işi yapmadığı garip bir alet. Ama, namussuz aşırı karakteristik. Kanallardaki presence kontrolü mid sweep gibi bir şey, treble potu volume basscut gibi davranıyor, ilk kanaldaki middle potu resmen treble, bass’lar çok alt frekansları etkiliyor, gain potu ilk kanalda son yüzde 75 coşuyor.

Lakin ki, çaldığım hiçbir higain alete benzemiyor, ne EVH ne Peavey, yok Mesa ile Marshallın çocuğu olmuş uber koymuşlar, bu romantizmden de nefret ederim, aynı şekilde üstat tekniğini konuşturmuş olayı gibi, Reinhold Bogner’in bile isteye bu amfiyi yapmış olacağından şüpheliyim ama deneme yanılma ile çok acaip bir şey koyduğunu düşünüyorum ortaya.

Aynı şekilde Randall Smith’in 1984 senesinde Mark IIC+ yaptığı gibi, içi ortaokul elektronik ödevi gibi ama tonu yaratık ötesi.

Valla garip işler hiç aklım almıyor.
IMG_5130.jpeg
 
Ecstasy’den de ilk kullandığımda nefret etmiştim. Meğersem treble potansı logaritmikmiş, saat 03:00 yönüne açınca lineer bir potansta noon’a karşılık geliyor, o gün aydınlandım. Yine de Bogner’e power amp katında kullandığı abartılı plate voltajlar yüzünden ekseriyetle söverim.
JJ marka lambalar hariç EL34’leri zart zurt kızartıyor. Yine de “ulan modlu marşal işte” dedirtmeden kendine has bir karakter yarattığı için severim, hayatımda çaldığım midleri en doğru yere oturan amfi, JCM800’den sonra.

Bir de Uberschall, Bogner nefretim devam ettiği dönemlerde bu Uberschall, hatta düz uber değil TwinJet modeli eve gelmişti 10-15 gün, takıp çalmaya bile heves etmedim, yatıp geri döndü. Leş gibi alet diye sövmüşlüğüm de vardır.

Yeni gelen TwinJet, ecstasy’den bile daha huysuz, ayarlaması zor, loop’u sıkıntılı, üzerindeki kontrollerin hemen hiçbirinin vaadettiği işi yapmadığı garip bir alet. Ama, namussuz aşırı karakteristik. Kanallardaki presence kontrolü mid sweep gibi bir şey, treble potu volume basscut gibi davranıyor, ilk kanaldaki middle potu resmen treble, bass’lar çok alt frekansları etkiliyor, gain potu ilk kanalda son yüzde 75 coşuyor.

Lakin ki, çaldığım hiçbir higain alete benzemiyor, ne EVH ne Peavey, yok Mesa ile Marshallın çocuğu olmuş uber koymuşlar, bu romantizmden de nefret ederim, aynı şekilde üstat tekniğini konuşturmuş olayı gibi, Reinhold Bogner’in bile isteye bu amfiyi yapmış olacağından şüpheliyim ama deneme yanılma ile çok acaip bir şey koyduğunu düşünüyorum ortaya.

Aynı şekilde Randall Smith’in 1984 senesinde Mark IIC+ yaptığı gibi, içi ortaokul elektronik ödevi gibi ama tonu yaratık ötesi.

Valla garip işler hiç aklım almıyor.166414 eklentisini görüntüle
Şimdi yukarıdaki yazıdan anladığım nefret ettiğin için aldin hepsini? Ve en sevdiğin en üstteki minnak.

Doğru mu anlamış miyim hocam? :))
 
Geri
Üst