ibanez rg kasa gitar boyamak

Merhaba arkadaşlar;
Elimde rg370dxl var bu gitar 15 yıla yakındır bende ve ikinci gitarım ama superstrat ibanez çalım konforu için bi senedir tekrar elime aldım. Solağım ve ne piyasada el değiştiren güzel gitarlardan edinebiliyorum ne de istediğim gibi bir renk gitar bulamıyorum illa ki bas parayı al gitarı o da yüz modelden birinde.
Şimdi konuya gelecek olursak gitarımın kondisyonu iyi durumda ve mecburen olan siyah renginden sıkıldım hatta kafayı yiyeceğim. Solak olunca mecbursun siyah almaya. Ahşap rengini elde edip hafif ıhlamurun açık rengini kapatacak koyu vernik işlemi yapmak istiyorum ya da beyaza boyayıp diğer aksamlar siyah olacak bu da göze hoş gelebilir. Bu iki seçenekten biri için özel ekipman olmadan nasıl işlem yapabilirim? Lüthier profluğunda işler ile ilgili yazılar var ama benim öyle bir imkanım yok.
kimyasal jel ile boyayı sökmek zımparalamak sonrasında beyaz için sprey ile kolay boya tekniği ya da ahşap rengi için vernik işi ile ilgili bana bi yol gösterin lütfen basit normal bir yöntemle.
Yardımcı olun şu solak kardeşinize.
Ekteki resimlerin ikisinden birini yapmak istiyorum.
 

Dosyalar

Sağda koyduğunuz gitarla aynı seviyede bir iş yapabilmeniz zor, hem işçilik/tecrübeden dolayı, hem de öyle çok güzel görünen figürlü gövdeleri naturel veya transparan boyayla satıyorlar, kalanları normal boyayıp satıyorlar.

Boya sökücü jel + zımpara ile girişeceksiniz gitara. Jeli sürdükten sonra boya kabarınca spatulayla alacaksınız, kalanları zımparalayacaksınız. Dİkkat etmeniz gereken şey gitarın konturları. Yani köşeleri, köşelerin kıvrımları, gövdenin eğimli yerleri. Mesela gövdede kolumuzu dayadığımız kavisli kısmın şeklini bozma, kalın zımpara birden boyayı söküp ahşabı törpülemesin hop diye. Işık yansıması hemen belli eder oradaki hatayı. Zımparalarken buralara dikkat etmezseniz çok belli olur o ufak yamuk yumukluklar. Boya sökücü jel her durumda boya sökmüyor, sabır test edebilir. Boya sökücü iş görmezse doğrudan zımpara olur. Zımparayı düz takabileceğiniz şeyler 10 liraya falan satılıyor, ona zımpara takıp ön ve arka yüzde düz olan yerlerden boyayı sökersiniz, diğer yerleri el yordamıyla. 120-200'lük zımparayla başlayın, boya incelince 400'e geçin, en son 600'lük zımpara ile zımparayı bitirin. Köşe ve kavisli kısımları en sonra bırak, boya çok sertse kırıla kırıla sökülebiliyor, biraz fön makinesi ile ısıtıp falçatayla ittire ittire sökme ihtimali var. Ama falçata ile ağacı çizme.

Renkli ahşap koruyucu sürerseniz natürel güzel bir şey olur. Pinoteks ahşap koruyucu falan diye geçiyor, selpak gibi yapışmış marka ismi ürüne. Farklı farklı naturel renklerde var. Boya sökmek sabır işidir ama. Hatalar moral bozar.
 
Ben gitarların orjinal haliyle kalması taraftarıyım. Gitarın orjinalliği gidiyor vs. Ama boyatmak son kararınızsa, boyama konusunda tecrübeniz yoksa, elinizi boyamaya alıştırmadan yapmayın. Çok iyi zımparalayıp, tabanca ile boyamanız lazım. Sonra tabanca ile cila atıp su zımparasıyla parlatmanız lazım. Ben kaba taslak yazdım çok terferruatlı iş. Piyasada boyama işini profesyonelce yapanlar var. Madem renk konusunu kafanıza takmışsınız, gitarınızı da seviyorsunuz, ben olsam gövdeyi gönderip profesyonelce boyatırdım.
 
Çok vernik attım. Attıklarımın çoğunu da sonra söktüm. Bu işi hakkıyla yapabilmek için ciddi tesis, yatırım, tecrübe gerekiyor. Mutlaka bu işe girişecekseniz Türkiye'de artık bu işi gerçekten çok iyi yapanlar var, onlardan birine gitarınızı göndermenizi öneririm.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler