Bu olay müzikte baya önemli. Dinamiklerin düzgün kullanımının en büyük faydalarından biri diyebilirim. Rock discipline de John Petrucci, yüksek hızlarda ritmi sağlayabilmek için tavsiye ediyor bunu. Ama accented note u mesela 16lık bir pasajda 3 notada bir kullanırsan bir poliritim oluşur. Zaten müzikte ritmi hissetmemizi sağlayan o vurgu anları. Hiçbir müzikal eğitimi olmayan bir çocuğun bile ayağıyla ritm tutabilmesi de o vurguyu hissedebilmesinden. Dolayısıyla o vurguyu istediğin gibi kontrol edebilecek olursan, cok ilginç ritmik hisler kazandırabilirsin dinleyiciye. Kris Norris in egzersizlerine bakarken fark etmiştim ben bunu. Sana tavsiyem 16 liklarda 4de bir, tripletlerde 3de bir vs alıştıktan sonra. 16 lık notada 3 lü ya da 5 li şekilde de çalmaya çalış. Bir melodiyi bu şekilde farklı accented notalarla çalınca, aynı notalarla aynı ritmle çaldığın şeyin değiştiğini göreceksin.