Hayırlı olsun Mert, güzel günlerde kullan 🙂
Ben Vintage 30 ,C90 hatta Greenback ile kullandım ama halen ısınamamıştım bu amfiye,beni rahatsız eden bir parlaklığı vardı. Creamback 65 aradım bir süre, bulamayınca bir Cuma günü Özlem' e " yarın bu amfiyi sana bırakacağım " dedim, sonra Triamp ile takas konusunda anlaştık zaten Özlem ile. Aynı gün Sakarya dan bir arkadaş Creamback için bir kaç gün öncesinden attığım mesaja döndü. Alayım dedim, merak da ediyordum hoparlörü. Cumartesi sabah hoparlör bende oldu. Vintage Moderin'i göndermeden denedim, sonuç gerçekten muhteşemdi.Ciddi fark yarattı bence. Sözümden dönmüyüm dedim, gönderdim amfiyi. Bir süre sonra zaten iyice minimalist bir kafaya girdim, Rectoverb de Triamp'ı da gönderdim .
Creamback 65 bugünlerde sanırım benim favori hoparlörüm .Evh lbx 2 ile aldığım sonuçtan çok memnunum. Laney GH50L gibi parlak amfilerle de çok iyi anlaşıyor.Tabi kişiden kişiye değişir ama bulabilirsen bir dene bence Vintage Modern ile.
Edit: istersen al götür kabini, kendi evinde rahat rahat dene bir iki hafta. Bende sesi açamayız, senin ses problemin yoktu bildiğim kadarıyla 🙂 2x12 kabin içinde, diğeri c90
abi çok çok sağol, şimdi şimdi anlıyorum bu greenbackler/creamback’ler neden varlar. ben hep çin/ingiliz v30’lar arasında, yüksek kompresyonlu higain amfilerle takıldığımdan anlayamadım. hoş gerçi dirty shirley varken de kendi kabini bana baya koyu gelmişti g12h-65 idi
vm2266 cidden kontrol edilemez tiz bir alet hakeza jcm800 de öyle 2203/2204/2205 tayfa, yeni reissue’da aşağı değil 2203x dedikleri. lakin jcm veya marshall les paul olayının temeli bu. ondandır ki yıllar boyu marshall dedikten hemen sonra greenback lafı anılmaya başlar. ben 25’lik greenbackleri sadece impulse response olarak amfilerle denemiş olsam da, ciddi anlamda hot rod marshall kılıklı amfilerle hall of fame tarzı, hemen hemen 80s tarzı her albümdeki tona ulaşılıyor.
2266’yı almadan evvel denerken 2x12 mesa v30 ile denedim, orada bile bir stratla baya baya “piercing” bir şekilde tiz idi alet, ama kontrol edilebilir haldeydi. tabi hem oversized hem de ingiliz v30 karanlığı (karanlık olsa bile halen çoğu speaker’a göre tiz) yardımcı oldu.
ama eve getirip 4x12 oversized’a takınca, hele bir de X pattern EVM12L olunca marshall iyi anlaştı bununla, kesinlikle koyu bir kabin istiyor. aynı şekilde mark V ‘da bu şekilde koyu bir kabin istiyor. Rear loaded ve oversized olacak, zira amfilerin kendisinde gerek preamp tonestack gerekse poweramp yapısında baya altlar traşlanıyor.
diezeller ise apayrı hikaye, frekans spektrumları davullu zurnalı kız almaya gitme ekibi gibi full artı full ve dengeli, prensip zaten herşeyi noon pozisyona getir, fine tune yap. burada olay mesa oversized’ların bas artı bas kabinleri ile patlıyor işte. o bakımdan adamların kendi kabinleri front loaded konstrüksiyon, ayrıca çin v30 (zaten mesa/marshallv30 lar firmalara özel) bu bakımdan sıkı bir bas tepkisi koruyorlar ve daha netler.
demem o ki, kabin, duyum, oda aşırı değiştiriyor hepi topu bir kaç amfi topolojisi var bunların da gittiği bariz speaker’lar var, aksini yapınca bir durup düşünüyor insan. ciddi anlamda g12h30,m25,m75 vs bunlar hep marshall için yaratılmış hoparlörler.
Marshall için yaratılmış hoparlörlerdeki tizlik niye? diyerekten aşırı saçmalamadan bitireyim.