Babam ve Oğlum

"babam ve oğlum" filmi yabancı değil bizlere bence.benim,senin,onun yaşadıkları...bana,sana,ona yapılanlar...
suçumuz hayallerimizin olması,inandığımız savunduğumuz ve gerçek zannettiğimiz şeyler..
asıl suç,yapılanlar yapılamayanlar,durduramamak zamanı veya geri dönememek "o" ana..
asıl suç,söleyememek içimizdekileri...
kırmak,yapıştırmaya çalışmak ve yine kırmak...
durduramamak gideni...
bizim hayata rahat bir noktadan baktığımız gibi bakamamaları geçmiştekilerin....
hayalleri yok etmek,küçültmek,yaşamak...
belki de size bir "oda" verilmemesidir suç...kim bilir!

Yönetici Uyarısı:Mesajınız yönetici tarafından düzeltilmiştir. "V" yerine "W" kullanmayınızve IRC Tarzında yazmayınız. Forum kurallarını okuyunuz.
 
Yönetici Uyarısı: Mesaj içeriği anlaşılmayı güçleştirecek ölçüde yazım ve anlatım hatalarına sahip olduğundan yönetim tarafından silinmiştir. Kasıtlı olarak Türkçe'yi yanlış kullanmaya devam etmeniz durumunda siteden atılacaksınız. Lütfen Forum Kurallarını okuyunuz.
 
cix demiş ki:
Senaryoyu çok orjinal bulduğumu söyliyemicem, hatta bazı yerlerde insanları ağlatmak için fazla kastığını düşünüyorum. Oyuncuların üstün performansları ve tabi ki iyi yönetmen filmin başarısının nedeni bana kalırsa. Zaman zaman güldürüyo ama hep insanın içini acıtan bi yönü var. Özellikle çocuğun olduğu sahnelerde salonda hıçkırıklara şahit oldum 🙂 Ne diyelim hala izlemeyenlere tavsiye edilir...


ben senin gibi düşünmüyorum[bazı yerlerde insanları ağlatmak için fazla kastığını düşünüyorum]
çünkü bu film insanları ağlatmak için yapılmadı insanlara birşeyler öğretmek için yapılmış bir film fakat halk tarafından öyle lanse edildi Çağan Irmak bundan rahatsız olduğunu defalarca dile getirdi bu filmi ben insanlar ağlasın diye yapmadım dedi. Eğer sadece ona endeksli bir film olsaydı cenazenin olduğu sahne uzatılabilirdi deniz babasının tabutuna sarılırdı vs. vs. madem amaç insanları ağlatmak bunlar olabilirdi.
 
_beste_ demiş ki:
cix demiş ki:
Senaryoyu çok orjinal bulduğumu söyliyemicem, hatta bazı yerlerde insanları ağlatmak için fazla kastığını düşünüyorum. Oyuncuların üstün performansları ve tabi ki iyi yönetmen filmin başarısının nedeni bana kalırsa. Zaman zaman güldürüyo ama hep insanın içini acıtan bi yönü var. Özellikle çocuğun olduğu sahnelerde salonda hıçkırıklara şahit oldum 🙂 Ne diyelim hala izlemeyenlere tavsiye edilir...


ben senin gibi düşünmüyorum[bazı yerlerde insanları ağlatmak için fazla kastığını düşünüyorum]
çünkü bu film insanları ağlatmak için yapılmadı insanlara birşeyler öğretmek için yapılmış bir film fakat halk tarafından öyle lanse edildi Çağan Irmak bundan rahatsız olduğunu defalarca dile getirdi bu filmi ben insanlar ağlasın diye yapmadım dedi. Eğer sadece ona endeksli bir film olsaydı cenazenin olduğu sahne uzatılabilirdi deniz babasının tabutuna sarılırdı vs. vs. madem amaç insanları ağlatmak bunlar olabilirdi.
bu benim fikrim! bence babanın ölümünden sonrası çok uzatılmış, zaten ağlatan kısım adamın ölümü değil çocuğun bunun sonrasında içinde bulunduğu durumdur.Çağan Irmak'ın ne söylediğini biliyorum, ama bunu istememekle yapmamak arasında fark var!amaç ağlatmak olmayabilir ama sonuç bu! insanlara birşeyler öğretmek için yapılmadı bence film,ben de bu konuda sana katılmıyorum mesela. ama fikirdir sonuçta kimse kimseyi yargılayamaz 😉
birbirimizi eleştirmek yerine filmi eleştirsek daha verimli olur sanırım....
saygılar...
 
haksızlık ama yaa burda sinema yok ki daha ne kadar dayanmamız lazım.bütün yollarım çıkmaz oldu köprüler yıkıldı.bu "uzun köprü'de" ki çıkmazlar nereye kadar?hadi bütün yollar babama çıksın..
 
cingen demiş ki:
haksızlık ama yaa burda sinema yok ki daha ne kadar dayanmamız lazım.bütün yollarım çıkmaz oldu köprüler yıkıldı.bu "uzun köprü'de" ki çıkmazlar nereye kadar?hadi bütün yollar babama çıksın..

Üzüldüm valla. CD sini al bence ama mutlaka izle. Bir de orjinalini al ben böyle nadir bir filme saygımı sadece orjinal cd ile belirtebilirim.
 
gerçekten izlenmesi gereken bir film.
oyuncularla rolleri çok iyi bağdaştırılmış.ağlamadım.ama filmden çıktıktan sonra şöyle bir 5-10dk kendime gelemedim diyebilirim. 🙂
 
Bende sonunda izleyebildim. Normalde en reklamlı filmler bile 3-4 hafta gösterilirken ve bunlar son günlerinde birkaç kişiye gösterim yaparken, bu filme hala epeyce insan gidiyor ve ağlatıyor doğrusu 🙂
Tek bir sebepte yok, Sadık'ın yerine koyuyor insan kendini, yaşadıkları karşısındaki çaresizliğine dayanamıyorsun.. Sonra diğerlerinin yerine... Gerçekten mükemmel bir filmdi.
 
Ben de filmi beğenenler arasındayım.Mustafa Hakkında Herşey,Çemberimde Gül Oya yapımlarına da dayanarak Çağan Irmak hiç şüphesiz ileride dünyanın sayılı yönetmenleri arasına girer diyorum.Kanal D'de başlayan Kırık Kanatlar da gerçekten muhteşem bir dönem dizisi bence ilk bölüm bunu sezdiriyo...

Tekrar filme dönersek:Filmden çıktığımda, 80 darbesiyle bu tür kayıplar yaşamış küçük bir çocuğa büyüdüğünde "ÜLKENİ SEV!" ,"DEVLETİNE,ASKERİNE GÜVEN!" nasıl denir? sorusu aklıma takıldı....
 
ben kastım kendimi...ağlamam falan diyordum izleyenlerden de referansı aldık başta ağbimden...
sıktım kendimi daha sonra bırakıverdim...sık sık nereye kadar yahu🙂))hüngür hüngür ağlamışım...
özellikle hümeyra aşmış yırtmış bitirmiş olayı...
mutlaka görülmeli beni böylesine afallaştıran fazla türk filmine tanık olmamıştım ben!!!(diğerleri için bkz muhsin bey-umut-yol-büyük adam küçük aşk)
bu tarz kaliteli yapımlar çıksın bizden...türk filmi klişelerini geçelim...ön yargılı olmayalım...film,çok güzel!!!tekrar tekrar izlenesi :roll:
çağan ırmaktan yenileri de gelir umarım 🙂 üretim,iyidir,iyi...
bir yandan gülmek diğer yandan ağlamak...
insanlar büyüdükçe hayalleri küçülüyor demek 🙁 😢 :evil:
 
sinema yazarları derneği türk sineması ödülleri adaylarını açıkladı...babam ve oğlum 7 dalda aday...işte adaylıklar:

En İyi Film
Anlat İstanbul
Babam ve Oğlum
Gönül Yarası
İki Genç Kız
Meleğin Düşüşü

En İyi Yönetmen
Atıf Yılmaz (Eğreti Gelin)
Çağan Irmak (Babam ve Oğlum)
Kutluğ Ataman (İki Genç Kız)
Semih Kaplanoğlu (Meleğin Düşüşü)
Yavuz Turgul (Gönül Yarası)

En İyi Senaryo
Çağan Irmak (Babam ve Oğlum)
Kutluğ Ataman (İki Genç Kız)
Semih Kaplanoğlu (Meleğin Düşüşü)
Ümit Ünal (Anlat İstanbul)
Yavuz Turgul (Gönül Yarası)

En İyi Erkek Oyuncu
Çetin Tekindor (Babam ve Oğlum)
Fikret Kuşkan (Babam ve Oğlum)
Onur Ünsal (Eğreti Gelin)
Şener Şen (Gönül Yarası)
Tolga Çevik (Organize İşler)

En İyi Kadın Oyuncu
Hümeyra (Babam ve Oğlum)
Feride Çetin (İki Genç Kız)
Meltem Cumbul (Gönül Yarası)
Nurgül Yeşilçay (Eğreti Gelin)
Tülin Özen (Meleğin Düşüşü)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Cem Yılmaz (Organize İşler)
Erkan Can (O Şimdi Mahkûm)
Şevket Çoruh (Eğreti Gelin)
Timuçin Esen (Gönül Yarası)
Yetkin Dikinciler (Babam ve Oğlum)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Fadik Sevin Atasoy (O Şimdi Mahkûm)
Füsun Demirel (Eğreti Gelin)
Hülya Avşar (İki Genç Kız)
İdil Üner (Anlat İstanbul)
Şerif Sezer (Babam ve Oğlum)

En İyi Görüntü Yönetmeni
Eyüp Boz (Meleğin Düşüşü)
Jacek Petrycki (Bulutları Beklerken)
Mehmet Aksın (Anlat İstanbul)
Soykut Turan (Gönül Yarası)
Uğur İçbak (Organize İşler)

En İyi Müzik
Gökhan Kırdar (Anlat İstanbul)
Replikas (İki Genç Kız)
Selman Ada (Eğreti Gelin)
Tamer Çıray (Gönül Yarası)
Teoman (Balans ve Manevra)

http://www.hurriyet.com.tr/kultursanat/3883129.asp?gid=62

en çok en iyi erkek oyuncu kategorisi önem arzediyor bence...şener şen ve çetin tekindor...jüri üyelerine allah kolaylık versin :mrgreen:
 
harika bi filmdi..gözyaşlarımı tutamadım özellikle babanın ...keşke kollarımı açsam gitme deseydim, benim yüzünden... şeklinde devam eden sahne yürekleri parçalayan bir şeydi...
 
En İyi Film
Babam ve Oğlum


En İyi Yönetmen
Çağan Irmak (Babam ve Oğlum)


En İyi Senaryo
Çağan Irmak (Babam ve Oğlum)


En İyi Erkek Oyuncu
Şener Şen (Gönül Yarası)


En İyi Kadın Oyuncu
Meltem Cumbul (Gönül Yarası)


En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Cem Yılmaz (Organize İşler)


En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Şerif Sezer (Babam ve Oğlum)



En İyi Görüntü Yönetmeni

Uğur İçbak (Organize İşler)



En İyi Müzik

Selman Ada (Eğreti Gelin)


Benim ödüllerim 😀
 

Geri
Üst