Bb yerine A# kullanmak ( Akor )

Ya bu da sorulur mu ? diyeceksiniz büyük ihtimalle ama içimde kalacak yoksa.

Bir şarkı var dido-hunter bridge kısmı

D# | Gm | G |

Cm/G - Bb | F | (x3)

merak ettiğim konu. Buradaki
Bb akoru yerine A# kullanabilirmiyiz? Veya D# yerine Eb ?
Çünkü diyorumki sonuçta Bb = A# nota olarak.. Akorda dizilim aynı nota olarak. Ama pozisyon değişiyor farklı bir duygu oluyor sanki. bu gibi durumlarda Değiştirme yapılabilir mi? yoksa hayır bu şarkının ruhunu orada o akor verir mi deriz?

Herkese teşekkürler.
 
Ana tonajı düşürmemek şartı ile(armonide kayma olmadan) pozisyonlarda yapacağın değişiklikler problem olmaz ama sen yine orjinali ile dene derim ben
(eskiden çok yapardım ellerim küçüktü 😀 alternatif posisyonlarda çıkarır çalardım akorları)
 
ana tonajı düşürmemek nasıl oluyor 🙂 kusra bakma acemiliki işte 🙂

Sorun şey aslında Bb veya B veya D# falan basarken hala en alt telden net ses alamıyorum.
 
Bb ile A# arasında bir fark yoktur, iki pozisyonda çaldığın şey de hem Bb hem de A# olarak isimlendirilir, aynı akorları çalmak için onlarca farklı pozisyon yaratılabilir. Dert etmene gerek yok nasıl rahat geliyorsa öyle çal. Daha sonra gelecekte gerekirse voicinglerle uğraşırsın 7li 9lu veya altere akorlarla uğraşırsan özellikle.
 
Bb ile A# arasında bir fark yoktur.Ancak aynı akoru veya sadece notayı farklı pozisyonda çalmak orjinaline göre bir tat farkı yaratır bence.Örneğin bir boş tel G notası ile D telinde 5. pozisyondaki veya A telinde 10. pozisyondaki G aynı G midir? Nota aynıdır elbet ancak tını? Tat?
 
Buna aslında tat falanda diyemeyiz belki ''ihtiyaç'' yada ne biliyim ''zenginlik'' de diyebiliriz gitarın ucu bucağı yok çok değişik çok özel şeyler olabiliyor ne yapsanda yakışıyor 🙂 başka enstrumanlkarda söz konusu değil ama bu lezzet...

emre;
armoni akışında ve içeriğine yeni sesler girip çıkmamak şartı ile demek istedim bu şekilde istediğini yap serbest ve yaratıcı ol...
 
Müzik bölümünde okuyorum ama hiç A# ve Bb'un farklı voicing ile çalınacağını bilmiyordum 😛 O ikisi aynı şeydir arkadaşlar.. Parçanın tonuna ve armoniye bağlı olarak farklı şekilde isimlenebilir.. yani "A# şu şekildedir ama Bb şu şekildedir" diye bir şey yoktur.. Şaşırdım biraz okuyunca..
 
🙂 Evet düşününce aynı. Herkese teşekkürler ilgilendiniz. Aklımdaki karışıklık gitti hiç degilse 🙂 sonuçta akorda da aynı oluyor notadaki gibi yani 🙂 ama pozisyon olarak farklılıklar olabiliyor o da şarkıdaki ruha göre basılmalı. İşallah doğru anlamışımdır bu sefer 🙂
 
emresumer demiş ki:
🙂 Evet düşününce aynı. Herkese teşekkürler ilgilendiniz. Aklımdaki karışıklık gitti hiç degilse 🙂 sonuçta akorda da aynı oluyor notadaki gibi yani 🙂 ama pozisyon olarak farklılıklar olabiliyor o da şarkıdaki ruha göre basılmalı. İşallah doğru anlamışımdır bu sefer 🙂
Bb veya A# arasında pozisyon olarak farklılık diye bir şey yok!.. A# diye bastığın şey aynı zamanda Bb dur.. bu Bb, bu A# gitarın hiç bir bölümünde kesinlikle yoktur, yani daha doğrusu hiçbir enstrümanda.. A# ve Bb aynıları olmasına rağmen isimlerinin farklı yazılması ve söylenmesi yani kullanılması içinde bulunduğu parçanın armonik yapısıyla ilgilidir..
 
Ama tabiki bir akorun bir sürü voicing i var onlar ayrı şeyler (basma şekli diyim en basitinden tam olarak karşılamasa da)..
Yani bunlar arasında karar vermek sana kalıyor.. Ama dediğim gibi Bb böyle basılır A# böyle basılır diye bir şey yoktur..
Kolay Gelsin 😉
 
Bb ve A# aynı akordur. ama ses tonu,coşkusu drive modunda değişir.

Distortion' dayken Bb 'de en üst 6,5 ve 4. tele vurulduğunda alınan ses tonu kesinlikle A# de en üst 6,5 ve hatta 4.tele dahi vurulsa bile alınamaz.

saygılar....
 
Hayır aynı poizsyonda bastığım bir Bb(A#) akorunu iki defa çalmam arasında ne gibi bir coşku farkı oluyor anlayamadım ki bir türlü..

Fa Majör baresini alın kardeşim, 6. perdede basın...Ne o çaldığınız akorun adı?.. Bb mü A# mi?...

Yukarıdaki soruya sadece biri şeklinde cevap verdiyseniz hata ettiniz.. Doğru cevap ikisi de.. Çünkü ikisi aynı şey...

Yani tek bir vuruş yapıp hem A# hem de Bb çalmak mümkün... Bunun için de sadece bildiğimiz F baresini gidip 6. perdeden çalıyorsunuz olay bu kadar...

Daha nasıl ifade edelim bilmem ki... Bu başlığı ilk gördüğümde "bu kadar saçma şey mi sorulur?" demiştim, ama görüyorum ki iyi ki sorulmuş...Emre'yi tebrik ediyorum buradan...
 
Sorarken ben de yazmıştım zaten..
"Ya bu da sorulur mu ? diyeceksiniz büyük ihtimalle ama içimde kalacak yoksa." Diye 🙂
Benim o an kafam karışmıştı ama.. yani başka pozisyondakine bakarken Bb degil de A# diye dushunmushtum yukarıdan aşağı iniyoruz diye heralde.. 🙂 Sonra kavradım ama.. Ezmeyelim lütfen... 🙂
 
Bb ve A# aynı akordur. ama ses tonu,coşkusu drive modunda değişir.

Distortion' dayken Bb 'de en üst 6,5 ve 4. tele vurulduğunda alınan ses tonu kesinlikle A# de en üst 6,5 ve hatta 4.tele dahi vurulsa bile alınamaz.

Bb ve A# tam anlamıyla "aynı" notadır, nereden çalarsanız çalın o akora ikisinden birinin ismini verebilirsiniz. la telinden aşağı 1 3 3 yapsan da mi telinden aşağı 6 8 8 yapsan da(power chord) ikisinin de ismi ya A#5 ya da Bb5 olur. Sen sadece pozisyon farkından bahsediyorsun. Farklı pozisyondan çalmak akorun ve notanın ismini değiştirmez. Notanın ismi bulunduğun ton tarafından belirlenir. Bb major tonundaysan, o akorun ismi Bb ile başlar, B major tonundaysan mesela armonik yapı itibarı ile A# olarak adlandırılır, isimleri farklıdır, aynı şeylerdir.
 
emre sumer dostum konu farklı bi tartışmaya döndü.denilenler senin için değil yanlış anlama

2 akorda kesinlikle aynı şeylerdir ama distortion' da Bb akoru a# den daHA sert bi ton verir.

çünkü Bb nin üst 3 bas teli ---f - a# - f ---- seslerinden oluşur.

a# daha aşağıda basıldığı için daha net, daha ince bi ton verir. üst 3 tel : --------a# - f - a#-------- dir. bu iki akorlarda görüldüğü gibi daha kalın fa sesi hakimdir. ve daha koyu bir vurgu yapar...

demek istediğim sadece bu...deneyip bakın hak vereceksiniz.ben tartışma yapmaya çalışmıyorum...

saygılar....
 

Geri
Üst