Davul kaydı imkanı olmayan ve sample kullanmayı sevmeyenlere

Abicim eğer altyapının elektronik olduğunun sizin için bi mahsuru yoksa , hepsi uyar yani bi tane midi bi tane sampler olur biter , istediğin kiti istediğin kıvamda uydurursun ama serde erkeklik var bizim davulumuz harbi davul , insan çaldı falan ayağına yatarsanız işler değişiyo yani kullanıcının isteği çok önemli bu açıdan ,loopların güzelliği burada işte, hem akustik çalınmış (hatta signature looplar var) hem birdaha edit olayına gerek yok hatta çok uğraşmak isterseniz acid gibi bir loop editing programında loopu en ufak region noktasına kadar ayrıştırıp kendi kafanıza göre yeni ve akustik bir loop yaratabilirsiniz , hatta bu oluşturduğunuz wav tabanını kendi sampler programınızla beraber midiye yamarsınız yani seçenek çok ama en güzeli tabiiki canlı çalmak . . .
 
kesinlikle anti. ye katılıyorum.reason gibi bir program varken.yani bir kere oldukca genis bir samle arsivi var ve sesler naturel.yeterki o seslerin yüksekligini.tonunu,ve cinsini dogru seç.üstelik eger cubase de kullanıyorsan beraber calısıyor.hatta beraber calısmasınıda istemezsen olusturdugun loop u exportla.bilmiyorum ama ben bu programın drum seslerini cok sevdim.aslında bütün sesleri güzel ama örnegin keman sesini kullanıp bir solo yazdıgınızda dinleyince kendinizi meyhanede falan hissediyorsunuz.teverna müzigi yapmıs gibi...belki cok ugrasılırsa düzgün biseyler yapılır ama bir drum un orjinaline benzedigi kadar asla benzemez. sonuc olarak bu program drum seslerinde oldukca basarılı!
 
Şahsen sonar'la birlikte gelen vsampler ve sample'ların midi tetiklemesiyle çok güzel sonuçlar verdiğine şahidim.. İkinci olaraksa Fruity Loops ve internetten derleyeceğiniz sample'lar tercih edilebilir.. Fruity Loops seçeneği daha fazla esneklik sağlayacaktır ancak yüksek donanım maliyetlerine neden olabilir..

Her durumda davula gerçekmiş hissi vermek istiyorsanız, pan, velocity ve shift ile biraz oynamanız gerekir, özellikle ataklarda biraz daha mantıksız ve hatalı davranmalı davulcu... Baya gerçekçi sonuçlar alınabilir eğer yeterli miktarda sample (birkaç farklı şiddette aynı elemanın ses örnekleri) ve yeterli zaman harcanırsa (8 dakikalık parça için minimum 16 saat) gerçeğe çok yakın sesler elde edilebiliyor... Hatta müziğin içine gömdüğünüzde aradaki farkı anlayan insan sayısı baya azalıyor...

Burada önemli olan bir yandan davulu hayali olarak çalmanız sonra çaldığınızı programlamanız..Bu kadar.. Fakat bu olay leaf drums gibi çok ince ayarı yapılamayan yazılımlarda işlemez.. 128 farklı velocity'nin 128'ini de bir parçada, bir noktada kullanmış olmak lazım..
 
Eger davullara 16 saat harcayacak kadar onemli bir projeyse (donanim ve yazilim masraflarini katmiyorum buna) studyoda davullari kaydetmek daha pratik ve mantikli olmaz mi? Haklisin 16 saat uzerinde calisilan bir projede leafdrums kullanmak mantiksiz. Yapacagin isin profesyonelligine gore degisir. Buradaki insanlarda genelde demolar falan kaydettigi ve teknik bilgisi bu tur programlara yetmeyecegini dusundugum icin leafdrums onerdim. Dedigin seyleri yapabilmek icin de epey bir beceri ve bilgi birikimi gerekiyor, hem muzikal olarak hem de teknik yonden. Saglam bir donanim da cabasi. Kimseye beceriksiz falan demiyorum yanlis anlasilma da olmasin. Ama evinde birseyler kaydetmeye baslayan amatorler icin cok yardimci olmaz bence onerilerin. Yurumeye baslamadan once emeklemek lazim. 8)
 
Ben de en başta söyledim bunu zaten anarchyxtc.. Leafdrums davul programlamaya yeni başlayan ve biraz aşinalık kazanmak isteyenlere yetebilecek bir yazılımdır diye.. Benim iddia ettiğim konu da bu zaten.. Bahsettiğim yazılımlarım hepsini (kimisini az bir süre) test ettiğimden fikir sahibiyim..

Ancak yanıldığın nokta şu ki, MüzikTek forumları yeni başlayanlar için açılmış bir kategori değil sadece.. Onlara da katkısı olabilecek pek çok konu yazılıp çizilmesine rağmen, konunun girişine bakarsan hiç bir sampler ile tatmin olmayan bir deneyimli kişi üzerine konuşmaktayız.. Adam gerçek davul elde etmek istiyor kayıt olayına girmeksizin.. Bunu pek tabi leafdrums ile başaramaz..

Neyse bu açıklamalar ile konuyu bölmek yersiz.. Gerçekçi davullar sample ile elde edilebilir ama sample'ın, kullanan kişinin davulculuk bilgisi, kullandığı yazılımın sundukları ve yazılım üzerine deneyimi çok çok önemli.. Midi'nin yetmediği durumlarda FruityLoops yeterli gelecektir.. Reason için de çok iyi şeyler duydum ama hiçbir yerde görmedim, kullanmadım henüz..
 
SwaLLoweD demiş ki:
Her durumda davula gerçekmiş hissi vermek istiyorsanız, pan, velocity ve shift ile biraz oynamanız gerekir, özellikle ataklarda biraz daha mantıksız ve hatalı davranmalı davulcu...

Bu arada davulcular genelde mantiksiz ve hatali mi diyorsun? Gozumden kacmadi yani. 😆 Tam turkcesini bilemeyecegim ama hatali demek istedigin sey biz davulcularin playing ahead of the beat veya behind the beat diye adlandirdiklari calis stilleri vardir. Bazilari ise in the pocket yani metronom gibi calar. Bu hata degildir bilincli birseydir. Mantiksiz da degildir, mesela bazi sarkilarda geriden takip edersen tasirsin sarkilari, bazilarinda beat'in onunde olursun suruklersin sarkiyi. Her sarkinin dinamigine gore degisir bunlar. Bunlara dikkat edersen daha iyi sonuc alirsin, mantiksiz da birsey yapmamis olursun. Zaten mantiksiz birseyler yapip sarkiya hizmet etmeyen davulcu iyi bir davulcu degildir kanimca. 😉

Bu arada, biliyorum Turkcem gercekten cok bozulmus. Bu terimlerin turkcelerini ogrenecegim zamanla. Kusura bakmayin simdilik.
 
Hayır demek istediğim milisaniye cinsinden sektirmeniz..Yani bir önde bir arkada kalmanız.. Oysa davul programlarken, herkes tam cuk diye yerine koyar vuruşu, halbuki gerçekte iş böyle değildir, o doğallık vuruşlardaki gecikmelerden, erken atlamalardan kaynaklanır.. Makine mantığına göre hatadır bunlar, davulcu da çoğunu bilerek ve isteyerek yapmaz..

Tam dörtlük giden bir hihat'te bile çoğu vuruş tam 0 noktasına denk gelmez.. +- 25 ms şaşan bir davulcuyu "bu herif ritmi kaçırıyo, sekiyo" diye adlandırmazsın "saat gibi çalıyor"dur.. Ama kulağın aradaki farkı aslında anlar "machine bu" diye farkedersin hiç sekmeyen vuruşları.. Ha sample'lar doğal ise bilinçsiz bir kulak yine machine ile gerçek davulu birbirine karıştırabilir.. Ama zaten bahsettiğimiz kulak, müzikle aşina olan bir kulak, o da bu gecikmeleri duymak ister.. Kimi davulcu vardır, ikinci floor tom ona uzak kalır, hep gecikir ona vuruşlarda..Farketmezsin normal çalarken ama altına sample desteği yapmak istersen, onun yaptığı bir kayıtta, o farkı "görürsün" editöründe...

Trampet-lo floor tom ile yapılan eşit aralıklı uzun geçişlerde tam üst üste binmez iki elemanın sesi mesela, davulcu bir noktada birini erken, öbürünü geç vurur (yine ms cinsinden).. Bu da güzel bir örnektir.. Oysa programlarken biz bunu "hata" olarak varsayar ve tam üst üste getiririz vuruşları..

Her ne kadar davulcu olmasam da, ben de davul çaldım bir süre, .. Bunları bilip bir de üstüne bu bildiklerinin farkında olman gerekiyor ki gerçekçi davullar yazabilesin, benim söylemek istediğim buydu..
 
SwaLLoweD demiş ki:
Ben de en başta söyledim bunu zaten anarchyxtc.. Leafdrums davul programlamaya yeni başlayan ve biraz aşinalık kazanmak isteyenlere yetebilecek bir yazılımdır diye.. Benim iddia ettiğim konu da bu zaten.. Bahsettiğim yazılımlarım hepsini (kimisini az bir süre) test ettiğimden fikir sahibiyim..

Ancak yanıldığın nokta şu ki, MüzikTek forumları yeni başlayanlar için açılmış bir kategori değil sadece.. Onlara da katkısı olabilecek pek çok konu yazılıp çizilmesine rağmen, konunun girişine bakarsan hiç bir sampler ile tatmin olmayan bir deneyimli kişi üzerine konuşmaktayız.. Adam gerçek davul elde etmek istiyor kayıt olayına girmeksizin.. Bunu pek tabi leafdrums ile başaramaz..

Neyse bu açıklamalar ile konuyu bölmek yersiz.. Gerçekçi davullar sample ile elde edilebilir ama sample'ın, kullanan kişinin davulculuk bilgisi, kullandığı yazılımın sundukları ve yazılım üzerine deneyimi çok çok önemli.. Midi'nin yetmediği durumlarda FruityLoops yeterli gelecektir.. Reason için de çok iyi şeyler duydum ama hiçbir yerde görmedim, kullanmadım henüz..

Bu cumartesi bir arkadasin studyosunda kayida girecegiz. O reason kullaniyor. Epey bir kurcalama imkani bulacagim sonrasinda da. Zaten bazi seyler eklemek istiyorum sarkilara akustik davulun yaninda. Tecrubelerimi paylasirim. Studyo da cok profesyonel olmamasina ragmen ucuz ve iyi bir studyo.

Tracking / Mixing - Hardware

Power Mac G4 400 1.5 Gig SDRAM, 20 Gig Seagate, 30 Gig Maxtor, 20 Gig Quantum Hard Drives
Universal Audio UAD-1 DSP Card
Roland Super MPU64 4x4 port USB MIDI interface
MOTU 1224 Audio System (8 Balanced inputs, 10 Balanced outputs, AES/EBU Digital I/O)
MOTU 24i Audio System (24 balanced inputs)
Mackie CR1604 VLZ Mixer
Behringer T1953 Tube Ultragain - Stereo Tube Mic Pre-Amp
Behringer T1952 Tube Composer - Stereo Tube Compressor/Limiter/Expander
Behringer Ultra DI Active Direct Box
Behringer Powerplay Pro 4 Channel Head Phone Amp



Effects - Hardware

Lexicon MPX 1- 24 Bit Dual DSP Multi - Effects Processor - Pitch, Chorus, EQ, Modulation, Delay & Reverb
Rocktron Intellifex - 24 Bit Multi - Effects Processor - Reverb, Chorus, Flange, Delay, Ducking, Gating (Hush)
Digitech IPS 33B Super Harmony Machine - Diatonic Harmonizer, Arpeggiator, Vibrato, Leslie Simulator
Yamaha Rev5 Professional Digital Reverberator
AKG BX-10 Spring Reverb
Ibanez TS-9 Tube Screamer
Morley "Bad Horsie" Wah Pedal


Tracking/Mixing/Effects - Software & Plugins

Digital Performer
Propellerhead's Reason
UAD-1 DSP Card
1176SE
1176LN™
Teletronix™ LA-2A™ Leveling Amplifier
CS-1™ Channel Strip
Nigel
RealVerb Pro™


Monitoring

M-Audio SP-5B Studiophile Monitors
Tannoy Ps110 - B 5.1 Surround L.F.E Sub woofer
AKG K-55 Monitoring Headphones
Fostex T-5 Monitoring Headphones


Microphones

1 Audix F-12
1 Behringer ECM-8000
1 Rode NT-1
1 Shure SM-58
2 AKG C1000S
2 Shure SM-57's
3 Audix F-10's


Amplification

Marshall 50 Watt JCM 800 Lead Series Amp Head Modified by Richard Anslow & Dave Gallea
Marshall 4X12 JCM 800 Speaker Cabinet
Mesa Boogie 50 Watt Single Rectifier Solo Head
Mesa Boogie 4x12 Three-Quarter Open Back Cabinet
David Eden Traveler 400 Bass Amp
David Eden D-410XLT 700 Watt 4x10 Bass Cabinet


Instruments

1 Roland XP-50 Music Workstation (61 Note Keyboard)
1 Ibanez 12 String Acoustic
1 Oscar Schmidt mandolin
1 Godin BG IV - 4 String Bass with Active EMG Pickups
1 Gibson Les Paul with 490R & 490T pickups
1 Gibson Les Paul with 57 classic & 57 classic plus pickups
1 Fender American Deluxe Stratocaster with Fender Noiseless Pickups & Locking Machine Heads


DW Collecter's Series Drums
22" Kick Drum,
14"X 5" Craviotto Signature Series Solid Maple Snare (Single Ply)
8", 10", 12", Toms
16" Floor Tom
(Evans Genera G1 Single ply Drum Heads)


Zildjian A Custom Series Cymbals:
8", 10" Splash
14", 16" Crash,
20" Platinum Series Ping Ride
14" A Custom Masters Series Hi Hats
DW 9000 Series Hardware
DW 5000 Series Delta II Double Bass Drum Peadals
DW 5000 Series Hi Hat Stand


Tama Rockstar Drums
22" Kick Drum 14" Steel Snare
10", 13" Mounted Toms
14" Mounted Floor Tom
(Star Cast Drum Mount Systrem)
(Remo Ebony Pinstripe Drum Heads)


Sabian HH & HHX Cymbals
Sabian HHX 16" stage crash
Sabian HH 18" thin crash
Sabian HH 14" regular hi-hats
Zildjian 22" ping ride 0
Tama Roadpro Hardware


1 Roland Meinl conga drum
2 Latin Percussion tambourines
rain stick, egg shakers etc...
 
SwaLLoweD demiş ki:
Hayır demek istediğim milisaniye cinsinden sektirmeniz..Yani bir önde bir arkada kalmanız.. Oysa davul programlarken, herkes tam cuk diye yerine koyar vuruşu, halbuki gerçekte iş böyle değildir, o doğallık vuruşlardaki gecikmelerden, erken atlamalardan kaynaklanır.. Makine mantığına göre hatadır bunlar, davulcu da çoğunu bilerek ve isteyerek yapmaz..

Tam dörtlük giden bir hihat'te bile çoğu vuruş tam 0 noktasına denk gelmez.. +- 25 ms şaşan bir davulcuyu "bu herif ritmi kaçırıyo, sekiyo" diye adlandırmazsın "saat gibi çalıyor"dur.. Ama kulağın aradaki farkı aslında anlar "machine bu" diye farkedersin hiç sekmeyen vuruşları.. Ha sample'lar doğal ise bilinçsiz bir kulak yine machine ile gerçek davulu birbirine karıştırabilir.. Ama zaten bahsettiğimiz kulak, müzikle aşina olan bir kulak, o da bu gecikmeleri duymak ister.. Kimi davulcu vardır, ikinci floor tom ona uzak kalır, hep gecikir ona vuruşlarda..Farketmezsin normal çalarken ama altına sample desteği yapmak istersen, onun yaptığı bir kayıtta, o farkı "görürsün" editöründe...

Trampet-lo floor tom ile yapılan eşit aralıklı uzun geçişlerde tam üst üste binmez iki elemanın sesi mesela, davulcu bir noktada birini erken, öbürünü geç vurur (yine ms cinsinden).. Bu da güzel bir örnektir.. Oysa programlarken biz bunu "hata" olarak varsayar ve tam üst üste getiririz vuruşları..

Her ne kadar davulcu olmasam da, ben de davul çaldım bir süre, .. Bunları bilip bir de üstüne bu bildiklerinin farkında olman gerekiyor ki gerçekçi davullar yazabilesin, benim söylemek istediğim buydu..


Ben de sadece sana takilip bunu yapicak olan arkadaslara konuyu biraz daha acip bilgi vermek istedim "davulcu mantigiyla". 😆 Alindigim falan yok. Soyledigin seylerde de yanlis birsey yok. Amacim kavga cikartmak hic degil. Umarim yanlis anlamiyorsundur. Sen de kendi tecrubelerini paylasiyorsun ve benim icin de yarari oluyor. Yazdigin detaylarin bana da yarari olacaktir.
 
Dostum biz bu -+25 ms olayını quantize denen olayla öldürüyoz ,sonrada bi daha bozup na işte insanoğlu böyle çalar muhabbeti yapıyoz biraz komik yane . . .
 
obara demiş ki:
Dostum biz bu -+25 ms olayını quantize denen olayla öldürüyoz ,sonrada bi daha bozup na işte insanoğlu böyle çalar muhabbeti yapıyoz biraz komik yane . . .

Yapmak zorundasin anlamak istiyorsan sanirim. Herkesin kafasinda hersey ayni sekilde bir araya gelmiyor. Tecrubeler farkli, imkanlar farkli, anlayislar farkli. Ozellikle muzik olayinda.
 
Davul Notasyonu

Selâm.

Sonar 2.2 kullanıyorum.

Şu anda bir drums kanalının notasını inceliyorum. O bölümden, sağ mouse tuşunu tıklayarak Layout' a girdim. Staff View Layout diye bir pencere açıldı. Oradan, Clef bölümünden percussion seçtim. Ve, percussion settings' e geçtim.

Orada C3 bass (yani kick) demiş. E3 ve D3' e snare demiş. Ama, hangi snare? Açıklama yok. Bir çok notada ise sembol kullanılmış. Ama, vurmalı çalgıların hangisi olduğunu göstermemiş.

Bir de şu var.

Notalar hangi mantığa göre düzenlenmiş? Sol majördeki Fa notası burada Do3 olarak okunuyor. Sol majördeki Do notası ise Mi olarak okunuyor. Yani, bildiğimiz anahtarlara göre bir mantık yok. Bunun mantığı nedir?

Bu konuyu bilen arkadaşlardan bir ricam var.

C3' ten başlayarak, hangi notanın hangi percussion' a ait olduğunu yazabilir mi?

Cevap yazıp emek verecek arkadaşlara peşinen teşekkür ederim.

Saygılar.
 
Senkop nedir arkadaşlar.İnternetten aradım ama senkop müzik çıktı.Ayrıca ben midi den anlamadığım için (midi klavye yok) illa sample kullanacaksam cubase de midi açıp orada kareleri doldurup hatta gerçekçi olsun diye 1/32 1/64 gecikme falan koyuyorum bazı vuruşların da sesini kısıyorum hatta bazı snare vuruşların tonunu değiştiriyorum ama birşeye benzemiyor.Bu yöntem amelelik benim için.Yapacaklarımı falan unutuyorum ritm yazarken.Midi klavye olayı işleri çok kolaylaştırıyor mu? Cesaret edemiyorum o kadar para vermeye
Saygılar. 😆
 
ashazar demiş ki:

Teşekkür ederim.

http://dubroom.org/studio/resources/gmdrums.htm linkinde aradığım bilgiyi buldum.

Anahtarlarla ilgili sorumun cevabını bulamadım.
Galiba, o anahtarın mantığı yok. Sol anahtarı yerine percussion portesinde || işareti var. Belki de sadece davul portesi olduğunu gösteren bir sembol işaret.

Yine de sorumun en önemli kısmının cevabını aldım. Tekrar teşekkürler.

Saygılar.
 
Selâm.

Sayın ashazar' ın tavsiye ettiği http://dubroom.org/studio/resources/gmdrums.htm isimli sitede, 035 - 087 arası numaraların, hangi vurmalı çalgıya denk düştüğünü gösteren aşağıdaki tablo vardı.

Bu tabloya bir ilave yaptım. Notaları yazdım. C 3 gibi...

Bir çoğunun Türkçesini bilmeme rağmen, davulcu olmadığım için çoğunun Türkçe karşılığını bilmiyorum. Sözlükte bile bulamadım. Olsa bile şöyle bir karşılığı var: conga: large drum. Ama, Türkçesi yok.

Konunun uzmanı arkadaşlar, bunların Türkçe karşılığını yazarlarsa, benim gibi midi klavyede nota ile davul yazmak isteyen arkadaşlara çok faydalı olurlar.

Saygılar.

GENERAL MIDI DRUMS

035 acoustic basdrum - B 2
036 basdrum - C 3
037 rim - Db3
038 acoustic snare - D 3
039 hand clap - Eb3
040 electric snare - E 3
041 lo floor tom - F 3
042 cl hh - F#3
043 hi floor tom - G 3
044 ped hh - G#3
045 lo tom - A 3
046 hh open - Bb3
047 lo mid tom - B 3
048 hi mid tom - C 4
049 crash 1 - Db4
050 hi tom - D 4
051 ride - Eb4
052 chinese cymbal - E 4
053 ride bell - F 4
054 tambourine - F#4
055 splash - G 4
056 cowbell - G#4
057 crash 2 - A 4
058 vibraslap - Bb4
059 ride 2 - B4
060 hi bongo - C 5
061 lo bongo - Db5
062 mute hi conga - D 5
063 open hi conga - Eb5
064 lo conga - E 5
065 hi timbale - F 5
066 lo timbale - F#5
067 hi agogo - G 5
068 lo agogo - G#5
069 cabasa - A 5
070 maracas - Bb5
071 short whistle - B 5
072 long whistle - C 6
073 short guiro - Db6
074 long guiro - D 6
075 claves - Eb6
076 hi wood block
076 hi wood block - E 6
077 lo woodblock - F 6
078 mute cuica - F#6
079 open cuica - G 6
080 mute triangle - G#6
081 open triangle - A 6
082 shaker - Bb6
083 jingle bell - B 6
084 belltree - C 7
085 castanets - Db7
086 mute surdo - D 7
087 open surdo - Eb7
 
Sevgili kazma;

Davul yazmak için portre yerine Piano roll'uda kullanabilirsin, sizi bilemem ama ben daha rahat ediyorum piano roll de. En büyük rahatlık enstruman isimlerinin çıkması. 2. büyük rahatlık ise davulu ufak senkoplarla humanize ederken yaşanıyor, tutup az çok öteye beriye itebiliyorum notaları. Gazetelerdeki yemek tarifleri gibi, gramla ölçüyle değilde kaşıkla bardakla diye tarif edebilirim portre ile piano roll arasındaki anticipation kolaylığı farkını

Mutlu davul yazmalar
 
davulzade demiş ki:
Senkop nedir arkadaşlar.İnternetten aradım ama senkop müzik çıktı.Ayrıca ben midi den anlamadığım için (midi klavye yok) illa sample kullanacaksam cubase de midi açıp orada kareleri doldurup hatta gerçekçi olsun diye 1/32 1/64 gecikme falan koyuyorum bazı vuruşların da sesini kısıyorum hatta bazı snare vuruşların tonunu değiştiriyorum ama birşeye benzemiyor.Bu yöntem amelelik benim için.Yapacaklarımı falan unutuyorum ritm yazarken.Midi klavye olayı işleri çok kolaylaştırıyor mu? Cesaret edemiyorum o kadar para vermeye
Saygılar. 😆

Senkop, beklenen aksanin guclu beat'ten zayif beat'e veya offbeat'e kaydirilmasidir. Mesela 4 beat'ten olusan bi measure'da Bir - Iki - uc - dort gibi Bir ve uc guclu beat'tir. Saatin sesini dusunursen mesela ayni sey vardir. Tik-Tak-Tik-Tak.

Mesela ayni measur'da senkop soyle yapilir davulu dusunursen,

Bir - Iki - uc - dort
Sus Snare Sus Snare


Davulda her measurda guclu beat olan 1-3'te trampete vurdugunu farzedersen arada guclu beat'lerde susup zayif beatler'de calacagin notalarla senkop yaratirsin.
 

Geri
Üst