Elektrik Gitar Çalışma Programı Hazırlama.

Herkese merhaba konu başlığında olduğu olduğu gibi bir program hazırlamak istiyorum malum yaz geldi ama nasıl hazırlayacağımı billmiyorum yani okuldaki gibi neye çalışmam gerektiğini billmiyorum. Şimdiden herkese teşekkürler.
 
Son düzenleme:
ne düzeydesiniz arkadaşlar keşke onu da yazsaydınız. gam bakın, baktıysanız licklere bakın. daha sistemli olsun isterseniz türkçe metodlara bakmanız mantıklı olur. dönem dönem popüleri olanlar var. pek inceleme fırsatım olmamakla birlikte bora uslusoyun metodlarını çok açıklayıcı net bulurum. o adama birebir ulaşmanız da çok kolay olur. alın bir metod yalayın yutun.
 
ne düzeydesiniz arkadaşlar keşke onu da yazsaydınız. gam bakın, baktıysanız licklere bakın. daha sistemli olsun isterseniz türkçe metodlara bakmanız mantıklı olur. dönem dönem popüleri olanlar var. pek inceleme fırsatım olmamakla birlikte bora uslusoyun metodlarını çok açıklayıcı net bulurum. o adama birebir ulaşmanız da çok kolay olur. alın bir metod yalayın yutun.
Solo gitar metodunu aldim yalayıp yutum diyemem şu lycian diye bir yer vardi notlarla alakalı orayı oraya kadar tamam koray ozyurt blogu vardi ordaki tüm kitapları indirim çalıştım ama okadar fazla üzerine düşmedim su anda tory Stetina nin kitabına çalışıyorum. Michael batio rust vs çalışıyorum ama duzenli degil yani.
 
bu olayın bence bible ı john petrucci nin rock discipline videosudur...strechinginden warm up larından 10 yıldır faydalanırım ayrıca doğru düzgün alternate picking öğrenmenizi sağlar daha detayını pek şimdi hatırlayamıyorum ama rock discipline i çalışan sonraki izleyeceği videolarda eğitimlerde de takılma sorunu yaşamaz...youtube da olması lazım...
 
Merhaba. Subjektif bir öneride bulunmak istiyorum. Bu iş planlama ile olacağı kanaatinde değilim. Bahsettiğiniz şey 'disiplin' ise şayet o zaman tamam. Zorunda hissedilerek çalışılmış bir enstrüman ile hiçbir yere varamazsınız. Her gün disiplinli şekilde herhangi bir şeylere çalışmak çok işe yarar lakin; her gün ruh halimiz, moralimiz, psikolojimiz versatil olmayabiliyor. Buna bağlı olarak plan dışı kalıp gereksiz yere çok fazla stres altına sokabilirsiniz kendinizi. Stres ciddi bir motivasyon kaynağı olmakla birlikte fazlası çok zarar getirebilir.

Yaz boyu çalışmak ve ilerlemek istiyorsanız önce MÜZİK DİNLEMEK ile başlayın. Eğer zaten yeteri kadar dinlediğinize inanıyorsanız, dinlediğiniz müziklerin İÇİNE girmeye çalışın. Parçaların ve gitar partisyonlarının ruhuna erişin. Bir ton/tuşe/çalım tarzı yaratmaya çalışın. Aksi halde ne kadar ilerlerseniz ilerleyin tüm dünyadaki gitar çalan insanların %90' ından farkınız kalmaz.

İnanın gitardaki en önemli iki şey ton ve tuşe. Neden diyecek olursanız, çaldığınız notaları "karşıya" geçirmede en büyük pay bu ikisine ait. Feeling oluşturmada ve kullanmada yani.

Çalışma kısmına gelecek olursak, "kendinize tam anlamı ile dürüst olarak" başlamak çok aşırı fayda sağlayacaktır. İnsanın iyi ve kötü yönleri ile kendisinin farkında olması ve davranışlarını buna bağlı olarak değiştirmemesi kadar sağlam bir erdem daha yoktur. Nereye, hangi tekniklere ve olaylara yoğunlaşmanız gerektiğine karar verdikten sonra sıkılana kadar devam edin. Disiplinli olun ancak kendinizi de sıkmayın. Ruh etkili bir enstrümandan bahsediyoruz sonuçta.

Nacizane fikirlerimi dikkate alırsanız, Eylül' de yeniden haberleşelim 🙂 Umarım bir faydası dokunur.
 
Merhaba. Subjektif bir öneride bulunmak istiyorum. Bu iş planlama ile olacağı kanaatinde değilim. Bahsettiğiniz şey 'disiplin' ise şayet o zaman tamam. Zorunda hissedilerek çalışılmış bir enstrüman ile hiçbir yere varamazsınız. Her gün disiplinli şekilde herhangi bir şeylere çalışmak çok işe yarar lakin; her gün ruh halimiz, moralimiz, psikolojimiz versatil olmayabiliyor. Buna bağlı olarak plan dışı kalıp gereksiz yere çok fazla stres altına sokabilirsiniz kendinizi. Stres ciddi bir motivasyon kaynağı olmakla birlikte fazlası çok zarar getirebilir.

Yaz boyu çalışmak ve ilerlemek istiyorsanız önce MÜZİK DİNLEMEK ile başlayın. Eğer zaten yeteri kadar dinlediğinize inanıyorsanız, dinlediğiniz müziklerin İÇİNE girmeye çalışın. Parçaların ve gitar partisyonlarının ruhuna erişin. Bir ton/tuşe/çalım tarzı yaratmaya çalışın. Aksi halde ne kadar ilerlerseniz ilerleyin tüm dünyadaki gitar çalan insanların %90' ından farkınız kalmaz.

İnanın gitardaki en önemli iki şey ton ve tuşe. Neden diyecek olursanız, çaldığınız notaları "karşıya" geçirmede en büyük pay bu ikisine ait. Feeling oluşturmada ve kullanmada yani.

Çalışma kısmına gelecek olursak, "kendinize tam anlamı ile dürüst olarak" başlamak çok aşırı fayda sağlayacaktır. İnsanın iyi ve kötü yönleri ile kendisinin farkında olması ve davranışlarını buna bağlı olarak değiştirmemesi kadar sağlam bir erdem daha yoktur. Nereye, hangi tekniklere ve olaylara yoğunlaşmanız gerektiğine karar verdikten sonra sıkılana kadar devam edin. Disiplinli olun ancak kendinizi de sıkmayın. Ruh etkili bir enstrümandan bahsediyoruz sonuçta.

Nacizane fikirlerimi dikkate alırsanız, Eylül' de yeniden haberleşelim 🙂 Umarım bir faydası dokunur.
Hocam dediklerinizi uygulayacağım.
 
Solo gitar metodunu aldim yalayıp yutum diyemem şu lycian diye bir yer vardi notlarla alakalı orayı oraya kadar tamam koray ozyurt blogu vardi ordaki tüm kitapları indirim çalıştım ama okadar fazla üzerine düşmedim su anda tory Stetina nin kitabına çalışıyorum. Michael batio rust vs çalışıyorum ama duzenli degil yani.
troy stetinanın metodu seni acayip hızlandırır. inanılmaz bir kitap o. fakat türkçesi yok, inglzce problem değil ise yaza o kitabı hedef koyabilirsin. anladığım kadarıyla teorik bilgin yeteri kadar var. hız için kesinlikle o yeterli olacaktır. metronom kullan kesinlikle. ek olarak san bir tavsiyem de şu olur, lick öğrenip gitarla oynaman lazım. loop station varsa ( bir telefon bile işini görür aslında) ritm gitar kaydedersin solo gitarla doldurursun tek başına. unutma hız önemli ama asıl önemli olan ne kadar doldurabildiğin. bu arada akor dizilimlerine de baksan iyi olur hep solo gitar tavsiyesi vermek istemedim de 😛
 
Dedikerinizi uygulayacağım Ama kafama bir sey takıldı ben tüm egzersizlerimi distortionda çalıştım bu bir hatamidir çünkü mesela su ana kadar baya yol katetim ama asagiya dogru hızlı indiğimde dist problem yok ama cleande deneyince bazi yerlerle tam basmadığımi gördüm bu yüzden egzersizleri cleande yapıyorum artık. Hocam troy Stetinanın pdf + mp3 dosyaları mevcut hem ona hemde rock disciplineye çalışıyorum . Su an elimde baya kaynak var Selim isigin kitbaiyla Bugra sismanin Sweep Picking dersinide alirsam her halde yaz sonunda istediğim seviyeye cok azda olsa yaklaşım verdiğiniz tavsiyeler icin teşekkür ederim.
 
Dedikerinizi uygulayacağım Ama kafama bir sey takıldı ben tüm egzersizlerimi distortionda çalıştım bu bir hatamidir çünkü mesela su ana kadar baya yol katetim ama asagiya dogru hızlı indiğimde dist problem yok ama cleande deneyince bazi yerlerle tam basmadığımi gördüm bu yüzden egzersizleri cleande yapıyorum artık. Hocam troy Stetinanın pdf + mp3 dosyaları mevcut hem ona hemde rock disciplineye çalışıyorum . Su an elimde baya kaynak var Selim isigin kitbaiyla Bugra sismanin Sweep Picking dersinide alirsam her halde yaz sonunda istediğim seviyeye cok azda olsa yaklaşım verdiğiniz tavsiyeler icin teşekkür ederim.
şöyle şimdi, antremanlarını sadece cleande yaparsan driveldayken soundun kirlenir bozulur. tam tersi sadece drivela çalışırsan da tane tane güçlü bir sound oturtamazsın. troy stetinayı anlarım onun alıştırmalarının bir çoğunu cleande düşünemiyorum. fakat diğerlerini mutlaka cleande de bak. yazan arkadaşlardan biri tuşeye dikkat çekmiş, bir nevi bu sorduğun olayla alakalı
 
*Clean/Drive kanallarda çalışma olayını, gece/gündüz olarak kabul edebiliriz aslında. @tunckk ' nın da bu konuda söylediği çoğu hareket için doğru. Özellikle bazı teknik ve yürüyüşleri "gerçekten yapıp yapamadığınızı" öğrenmek için iki kanalda da çalışmak çok etkili olmuştur her zaman. Ki çoğu profesyonelin bırakın clean' de çalışmayı; gitara jak takmadan saatlerce pratik yaptığını biliyoruz. Bkz. Andy James, Zakk Wylde, Chris Broderick, Malmsteen vs vs.... Ancak her kanalın tuşesi ve çalım olayı farklıdır. Bunu avantaja çevirmek veya boşuna harcanmış zaman olarak kullanmak tamamen bize bağlı. Önceki yorumda "kendine dürüst olmak" diye bahsettiğim şey ile bu da bağlantılı denilebilir.

Benim şahsi düşüncem her kanal için ayrı ayrı çalışılması/ zaman ayırılması yönünde. Uzun vadede bunu alışkanlık haline getirmek iki kanal arasındaki karakteristik olguları bir miktar bozuyor. *Bkz.azalan verimler yasası. 🙂 İki kanalda da güzel şeyler yapabilen gitarcıları ve genelde tek kanal üzerinden eserler ortaya koyan gitarcıları ayrı ayrı dikkatli izlemenizi öneririm. Şahsen iki kanalda da güzel işler yapabilen gitarcılara saygım sonsuz. Hem gece hem de gündüz avlanabilen bir yırtıcı edası oluşturuyor bende 🙂
 
Herkese merhaba konu başlığında olduğu olduğu gibi bir program hazırlamak istiyorum malum yaz geldi ama nasıl hazırlayacağımı billmiyorum yani okuldaki gibi neye çalışmam gerektiğini billmiyorum. Şimdiden herkese teşekkürler.

Bence burada asıl sorulardan biri amaç olmalıydı. Mesela ne için çalışacaksın yani

Gitar çalmak sana göre nedir ?

- Karşına çıkan ne olursa olsun kısa bir adaptasyon süresi yada anında çalabilecek seviyeye gelmek Blues, Jazz, Shred ayırt etmeksizin ?
- Gitardaki tüm notalara akorlara hakim olup ne çaldığını bilerek çalmak ve aynı zamanda duyduğun müziğin hangi tonda olduğunu anlamak ?
- Bu işten para kazanma amaçlı olarak hareket edip kendini o yönde geliştirmek ? Bu piyasa bar müzisyeninden stüdyo gitaristliğine göre ayrı ayrı değerlendirilmeli.
- Para önemli değil ama kendi müziğimi yapayım, eğleneyim, grup kurup takılayım ayrı ben evde one man band olacağım kendi şarkılarımı yapacağım ayrı. Burada yapmak istediğin türe göre de stratejiler ayrı.
- Ben hoşuma giden sanatçıların şarkılarını çalayım bana yeter şeklinde düşünmek.
- Hepsi bir arada

Bence böyle amacını belirterek sorarsan arkadaşlar daha iyi yardımcı olabilirler sana. Programını da amacına yönelik yaparsın.
 

Geri
Üst