Elektrogitar ve ekipmanımızı örnekleriyle dinleyelim.

Öncelikle cevap için teşekkürler. Dediklerine katılıyorum. Zaten bu bazen bir pedalın karakterini anlamakta en çok yaşadığımız güçlüklerden birisi. Örneğin P1 le dinlediğim ses örneklerinde Van Hallen ve Satriani vari şeyler çalmışlar. Yine AMT California yı da kim kullandıysa, genelde Vai tarzı şeyler çalmışlar. (tarz benzerliği olarak). Bu durumda da P1 ile Vai tarzı şeyler çalınsa nasıl sonuç alınır, insan gözünde canlandırmakta zorlanıyor, karar vermesi zorlaşıyor insanın.

Ancak işin açıkçası, ben bu pedallarda arada kalırken, bana Vai veya Satriani tonu verip veremeyeceğine takılmak yerine, kayıtta kolayca mix e oturmaları hususuna takılmıştım. Dediğim gibi AMT California bu konuda en başarılısıydı. Yıllarca, onlarca kabin simulasyonlu aletler deneyip, kayıtlarda soloyu hayallerimdeki gibi oturtamayıp tam ümitsizliğe düşecekken, AMT California ile tanışmıştım. Üzerinde hiç eq ayarlamaları yapmamama rağmen, her türlü backing track ve kendi altyapılarıma cuk diye oturması, beni dumur etmişti.

Ses örnekleri koyduğumda da, insanlar deli gibi mesaj yağmuruna tutmuşlardı beni. (Nasıl yaptın, bu ton nerden geliyor vb). Dünyanın birçok yerinde, okuduğum yorumlarda da "artık solom mixe daha rahat oturuyor" gibi onlarca yorum okumuştum. Keza bir ara, AMT nin resmi sanatçısı Dimitar Nalbantov la görüşmüş, ondan da benzer yorum ve tavsiyeler almıştım.

Yani işin açıkçası tereddütüm, P1 kayıtlarda AMT California gibi kolayca mixe oturur mu? Zira eğer oturuyorsa P1 in sesini daha çok beğendim. Bu soruyu şundan sordum . P1 ses örnekleri ile ilgili altyapılı ses örnekleri çok az ya da yok.

Diyebilirsin ki; niye bu kadar uğraşıyorsun, kayıt, mix vb tekniklerini iyi bilirsen her türlü pedalın sesini kayıt içine oturtabilirsin, iş sen de bitiyor. Ancak ben kayıt işlerinden nefret eden, bir o kadar da çaldığım şeyi kaydetmeyi seven biriyim. 20 yıldır mütevazi bir şekilde, iyi kötü gitar çalmaya çalışıyorum. Hala daha, gitar çalmak harici bana vakit kaybettirecek her türlü yan teknolojiden kaçan birisiyim. Kayıt için ben uzman olmamalıyım bu işin zaten uzmanları var diye düşünüyorum.

O kadar çok şu tarz şeyler yaşıyorum ki : O gün işten eve geliyorum. Tüm gün tek bir hayalle yaşamışım. Eve gideceğim gitar çalacağım. Eve gelmişimdir, pc başına oturmuşumdur. Demişimdir ki : neden bir de ufak bir kayıt yapmıyorum ki? Kayıt işine dalmışımdır. 1 saat kayıt vb işi tutmuştur. Geri kalan 2-3 saat yok plugin, yok davul oturmadı, yok ritm gitarı sağa panla, sola panla. Sonunda, sıkılıp kendimi tv başında bulumuşumdur. Ertesi gün ise şöyle demişimdir : "Ya dün kendimi hiç gitar çalmış gibi hissetmedim, ama bu gece gidip saatlerce calacağım." (Tabi yine kayıt vb işlerine kanıp gitmezsem. 😆 ) Yani işin açıkçası AMT California bu anlamda en tatmin olduğum, işlerimi hızlandıran beni angaryadan kurtaran bir pedaldı.

Ama açıklamalarından anladığım kadarıyla "onu al bunu alma, kayıtta P1 daha iyidir." gibi bir net tavsiye beklemek yerine şunu sorsam : "P1 i kayıt işlerinde kullanma fırsatın oluyor mu? Bahsettiğim tarz bir rahatlık sağladığını düşünüyor musun kayıtlarda?

Bu kadar uzun yazma sebebim şu : hafta başı pedalı sipariş vereceğim. Vaktim çok azaldı. Şu an sadece 1 pedal sipariş etme durumum var ve hala kararsızım. Fikirimi netleştirmek için de, en ufak bir fikrin bile bir faydası olacağını düşünüyorum. Sıkıntım bu. 🙂
 
Anlattığın her gitar çalma seansında yaşadıklarının aynısını yaşıyorum ve birebir hissediyorum 🙂 Ben de P1 den aynı miksle uğraşmadan tam oturan bir ton alıyorum. Şu an sadece ve sadece Satchurator ve Ice9 bayram bitse de elime geçse diyorum. Onları test edemedim öyle allahın hangi deposunda kuryenin göndermesini bekliyorum. Pazartesi olsa da eve gelse...

Herşeyin dışında ben AMT P1 için tam oturan cabin sim li ton veren çok çok başarılı ve hiçbir sentetik renk vermeyen tam tüplü bir cihaz rengi alıyorum. Bence al. Senin tarzın ve aradığın rengi tahmin edebildiğim için memnun kalırsın diyorum.
 
Cevap için çok teşekkürler. Tam aradığım cevaplardı bunlar, çok sağolasın. Az önce ben de youtube ses örneklerini tekrar dinledim ve kesin kararımı P1 yönünde verdim. Hele ki, senin miks konusunda pozitif yorumların da ekstra gaza getirdi beni. Zaten Amt California yı yine alacağım önümüzdeki aylarda. Ama ilk önce sipariş edeceğim pedal önemliydi. Hafta başı vereyim AMT P1 siparişini o zaman. 🙂 Tekrar teşekkürler, çok yardımcı oldun.
 
Haydi hayırlı olsun. En azından P1 den sonra California ya da ben bir bakayım. California dışındaki modellere bakmıştım ama alıştığım tonlar duydum.

Satchurator ve Ice9 gelince videolarıyla seslerini hepberaber dinleriz.
 
satchuice9p1_.jpg


VOX Satchurator ve VOX Ice9 geldi. Muhteşem sesleri var, hiç böyle distortion ve overdrive sesi duymamıştım. Kendinden compressorlü gibi çok tatlı tizleri ve basları var. Videosu yakında...
 
Atalay demiş ki:
http://www.youtube.com/watch?v=4G_505gElS0

VOX Satchurator ve VOX Ice9 videolari. Cabucak yaptim.

Bu başlığa katılışımın 2. nedeni yine garip bir nedenden olucak ama dayanamadım yine kayıttaki Zoom Q3 yazısını görünce 🙂

Curt Mangan 'dan sonra Zoom Q3 kullandığını görünce piyasayı ne kadar iyi ve sıkı takip ettiğini anladım 🙂

Bende de var bu Q3 ve cidden ne güzel bir icat! Yalnız neden acaba böyle basit bir fikri daha önce hiçbir düşünemedi diye soruyorum kendime. Yani youtube bu kadar yaygınken Zoom firması gördü en sonunda bu açığı ve resmen hedefi 12den vurdu bence. Şimdi bir de bunların HD versiyonu çıktı ama normal Q3 de can be 🙂

Senin genel yorumun nedir bu alet hakkında Atalay?
 
Genel olarak fazla başarılı ve hatta konserlerde birebir bence. Bu aleti çok beğendim. Ve HDsini de aldım gelince onun da videosunu yaparım. Zaten Q3 ün tek eksiği HDsiydi, o da tamam. El büyüklüğünde çok hafif ve 32 GB flaşla çalışan minnacık bir video aleti bize yeter de artar bile... 24 bit 48 KHz kayıt yapıyor... Eh yani, VOX videosundaki sesler bile gayet iyiydi. XY mikrofonlu video kayıt yapmak bence harika bir fikir ve çok iyi sonuç veriyor. 2 kalem pilli olmsı iyi ama şarjlı olsa da iyi olurdu. Yakında bir de bu XY mikleri ayırıp ayrı noktalara koyarak kayıt yapabilirsek standart kayıt teknolojisi içinde yeterli olacaktır.

HDsi gelince ilk olarak buraya feedback atarım.
 
Sanırım en başında HD çıkarmamalarının nedeni aletin youtube 'a kayıt koymak isteyen gitarist ya da müzisyenlerin 480 'den daha kaliteli videoların yüklenmesinin ve izlenmesinin zaman almasından dolayı izleyenlerin bekleyerek kaybettiği zaman kaybını önleyip onun yerine sese odaklanmalarını sağlamalarıydı. Alet piyasada çok tutunca ve daha yüksek çözünürlükte kayıda talep gelince de (ki bunu en azından Q3 videolarının altındaki yorumlardan çıkarabiliriz diye tahmin ediyorum) HD modelini çıkardılar. Ya da belki hepsi ticari kaygıyla yapılan işlerdi kimbilir 😀

Ama şu bi gerçekki Zoom çok farklı bir alanda piyasa elde etti bu alet sayesinde...

Senin en son kaydın da müthiş olmuş hem pedalları çok yönlü tanıtışınla hem de Q3 'ün getirdiği ses kalitesiyle.. Ice9 'ı sevdim bu arada ..
 
VOX Satriani pedalları sanki bana özel yapılmış gibi ben de çok seviyorum. VOX un diğer gain pedalları da çok başarılı. Ice9 daki drive, punch ve kompresör miktarları çok iyi ayarlanmış, çıtır çerez gibi 🙂

Zoom kesinlikle önümüzdeki 5-6 versiyonu tamamlamıştır. Satış politikası tabi, normal.
 
stompset3.jpg


Stompbox setup dışında Sennheiser e906 ve e609 mikrofonların kayıtlarını aldım aynı anda. Karşılaştırma çok ilginç oldu. Çok fazla fark var ancak her ikiside ayrı güzel. Videosu yarın çıkar, dinleriz.
 
Başka amfiye gerek yok. O amfinin sesi inanılmaz. Tüplü amfi vb. LPB2 varken ihtiyaç duymuyorum ayrıca. Önemli olan marka değil çıkan ses. Genellikle pahalı olan iyi olur ancak ben sonuca bakmayıtercih ediyorum. O amfilerden iki tane var stereo olarak çalıyorum. Konser olunca da dinleme monitoru olarak önüme yatırarak sağlı sollu koyuyorum. mikrofonları da konsola bağlıyorum. Konserde en iyi ve mekana en rahat sesi öyle veriyorum. Stereo imajlı ses olunca da ses boyut kazanıyor çünkü stereo efektler kullanıyorum.

Tabi burada görünmeyen son durum şu:

Line 6 M13 ile gainler hariç tüm geri kalan efektleri ondan alıyorum. Tüm analoglar "Send-Return" ile M13 e bağlı ve M13 ten sağ ve sol olarak Ibanez amfilere bağlı. Sonuç mükemmel.

Kullandığım gain analog pedalları ve EHX LPB2 zaten tüplü ve/veya tüplü renk ya da vintage ton veriyorlar. Bu yüzden amfinin transistörlü olması benim için dert değil. Dediğim gibi sonuçta çıkan ses benim istediğim ses.

IbanezTBX65R çok iyi bir amfi bu arada. Çok laf eden oldu, beklenmeyen bir kalitede ses var bu cihazda, dinleyenler sustu 🙂

Albumset.jpg
 
revenant_ demiş ki:
İlk gitarım, Ibanez'imle yaptığım kayıt :

http://www.youtube.com/watch?v=MQlzhYd35J8

Bu da yeni sattığım Jackson RR1 ile yaptığım kayıtlar :

http://www.youtube.com/watch?v=y1Zst02lOVA

http://www.youtube.com/watch?v=4TBcAH-ahSg

Bir iki birşey çalmaya çalıştım. Paylaşayım dedim...


hocam elinize sağlık gercekten cok güzel olmus bu arada mt2 modifikasyonu cok iyi olmus. kamera, tonunuzu orjinaline yakın almıs sanırım öyleyse pedaldaki o gereksiz fuzz yok olmus anladığım kadarıyla hos bi ton yakalmışsınız, basarılar..
 
Çok teşekkür ederim yorumun için.

MT2 gerçekten çok daha iyi oldu moddan sonra. Delay efektiyle beraber bana göre dolgun tonlar elde edebiliyorum eskisine kıyasla. Stok halinden çok çektim, 2 sene hiç kullanamadım, o kadar kötüydü maalesef...

Yeni bir gitar ve birkaç pedal aldım, elime ulaşmalarıyla beraber onlarla ilgili de birer video çekebilirsem burada paylaşmaktan mutluluk duyacağım.
 
Eline sağlık.

MT2 Jacksonlara çok iyi uyuyor. Sert ton veren gitarlara sert ton veren bir pedal. Gayet şişman ve dolu bir ses, punchlar da duyuluyor.
 

Geri
Üst