Epiphone Les Paul Standart mı Mexica Telecaster mı?

  • Konuyu açan Konuyu açan toxin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sap ayarının ve akordun sürekli kaçmasının sebebi nedir? İşçilikte neye dikkat etmiyorlar. Tremolosuz bi gitarın sürekli akor kaçırması şaşırtıcı geldi.
 
toxin demiş ki:
sap ayarının ve akordun sürekli kaçmasının sebebi nedir? İşçilikte neye dikkat etmiyorlar. Tremolosuz bi gitarın sürekli akor kaçırması şaşırtıcı geldi.

Burgu kısımı ergonomik değil 70-80 yıl önceki estetik kurallarına göre yapılmıştır. Dünyadaki ilk elektro gitar modeli olması itibarı ile formun özelliklerini korumuş fakat niteliklerinden ( ticari olarak fazla kazanabilmek için) feragat etmeye başlamışlardır, metal aksam kalitesi düşmüştür, son 1 yıldır üretilen epilerinneredeyse tamamının manyetikleri mikrofonik özelliklerinden dolayı ötmektedir. Tremolosuz gitarın akort kaçırmasını şu şekilde tarif edebilirim, burgu milleri ve çaerkları birbirine sıkıca oturmuyor yani gevşekler (kararsızlar), üstüne tel boyunun kısa olmasını da eklerseniz burgu üstünde, stabilizasyonu sağlayan gerilim çok daha düşük. Burguların kimsenin dikkat etmediği "kaldıraç" hesabı vardır bu hesap bi,rbirinden bağımsız 2 açıda sorgulanabilir. Bu sorunu en iyi Gotoh ortadan kaldırmıştır, "The Gotoh Guitar series tuners feature Rock-Solid posts" yani telin takıldığı post adı verilen milde sallanma olmadığını açıkça belirtimiş buradada. Sonuç plarak epi burguları çok fazla boşluğa sahip bu yüzden ( özellikle taşıma esnasında) çok akort kaçırıyor. İşçilik ucuzladıkça maliyet düşer, usa gibson ın bile fabrika maliyet yutarı sadece "26.5" dolardır. Gerisini siz hesap edin 🙂

sevgi ve saygılarımla.
 
2002 yapımı kore bi epiphone um var, ömürlük saydığım bir gitar, boyasında 1-2 yer hariç bi işçilik sorunu yok, aldıgım adamı hatırlamıyorum ama "öküzce" kullanmış gitarı vuruk dolu mini mini, buna rağmen sustain olarak ne gitarlarla karşılıklı çaldık aynı ekipmanlarda, alayını yer cinsten ciddi anlamda, gitar malzeme olarak kaliteli bence ama burguluar 8-9 yıldan dolayı mıdır nedir birkaç gün sonra kaçıyor akord bu bir sorun değil zaten her elime aldıgımda akordunu kontrol ediyorum ama sıcaklık dengesi olmayan yerlerde kaçıyor doğal olarak =) Manyetikleri o yıllarda çok deliymiş cidden kaliteli manyetikler, yenilerinde 1-2 tane dinledim denedim ciddi anlamda fiyasko manyetikleri sanırım 2004 sonrası falan onlar da,ben bidaha olsa 2002 kore bi epiphone düşünmeden alırım çünkü alıştığınız vakit başka gitara bakamıyorsunuz, soloistler prestige ler bile içten içe hikaye kalıyor yanında...ben çok memnunum ve sanırım epiphone kullanıcıları içerisinde ballı olan kesimdeyim 🙂 Ya da kendi gitarım oldugu için seviyorum bu kadar, satmayı 1 kere düşündüm o da 2002 kore 7telli epi almak için, sonra yemedi ve değiştirmedim yine gitarı,2seneyi geçti bende sanırım ve daha çok kalır sıkı bi gibson gelene kadar, epiphone gitarlarını çin vs. çok tavsiye etmem yani üzerine manyetik modifiyesi şart tarz ne olursa olsun, ama epiphone bence iyi bir marka, özellikle bulabiliyorsanız eski ve kore olanlarından alınız, tadına varınız...
 
vigiliante demiş ki:
usa gibson ın bile fabrika maliyet yutarı sadece "26.5" dolardır.

o zaman gibson firması mlutimilyon dolarlar kazanıp dünyanın en çok kar eden şirketi olmalıydı. ben üzerindeki cilayı bile o fiyata mal edebileceklerine inanmıyorum, buna inanmak da geniş bir hayal gücü gerektirir bence 🙂
 
irfanturunc demiş ki:
vigiliante demiş ki:
usa gibson ın bile fabrika maliyet yutarı sadece "26.5" dolardır.

o zaman gibson firması mlutimilyon dolarlar kazanıp dünyanın en çok kar eden şirketi olmalıydı. ben üzerindeki cilayı bile o fiyata mal edebileceklerine inanmıyorum, buna inanmak da geniş bir hayal gücü gerektirir bence 🙂

buna katılıyorum sonuna kadar, sadece luthier lerin maaşı bile bu fiyatı geçer tabi custom gitarlarındaki ağaç ve ekipman seçiciliğini, manyetik kalitelerini vs. hesaplarsak mümkün durmuyor.ha şöyle düşünürsek 1milyon ağacı 1 seferde nakit peşin 1 yerden alırsak, bütün manyetikleri fabrikasyon yapıp sokak lambalarından çaldığımız bakırları sararsak, luthier leri haiti den getirtirsek, bir de aldıgımız agacları studio iken alıp topraga dikip custom olarak meyve toplayacagımızı varsayarsak, e telleri de zaten yine elektrik direklerinden çalar takarız...burgular da geri kalan 26.4 dolara deger kanımca...gotoh burgu kullanılan bi gitarda bile seti 90$ olan gotoh u en ütopik pazarlık ve toptan alımla 30$a alabiliriz kanımca...
 
Vallahi 8 yıldır çalıyorum.. İlk defa turkrock'daki alım satıma bu aralar girmiyorum eskisi kadar bu gitar sayesinde... Beni tatmin ediyor çok...

manyetiklerinden de çok memnunum... değiştirmeyi düşünmüyorum çünkü zaten sahnede gt10 a bağlıyorum. Stüdyodada tüplü amfilere girdiğimde ciddi güzel ton alıyorum..

ben çok memnunum gitarımdan. aldığımda bir kere sap / köprü ayarı yaptırdım... birdaha da ayara gerek olmadı.. Grover burguları , made in usa manyetikleri, geçmeli sap ve eşşek yükü kadar ağır maun gövdesiyle kendimi buldum..

Bundan iyisi Amerikan Std Gibson LP 'dür...
TABİKİ BENİM İÇİN..

P.S. Bundan iyisi Amerikan Std Gibson SG'de olabilir aslında 😀
 
İşçilik değil ama malzemelerin toplamının o civarda olması oldukça muhtemel. Ağaç dediğiniz şey aslında gerçekten ucuz, Gibson gibi toplu alım yapan firmalara komik sayılacak seviyelere geliyor. Manyetikler deseniz çifti 1$dan ucuza çıkar. Boya desen kilosunu perakende 5 liraya mı ne alıyorum sanırım ben, tonlarca alan firmayı sen düşün.

Ha işçilik işin içine girer fiyat artar orası tamam, ama bir gitarın bir fabrikaya malzeme olarak maliyeti cidden komik seviyelerde.

Meksika Tele vs Epi LP kıyaslamasına gelirsek, bence Meksika Strat içlerinde en esneği olur 🙂 Onu da alacağıma gider güzel bir Blade alırım ben, cidden beğeniyorum aletleri.

texstandprored3.jpg


Preampsiz daha düşük modelleri ikinci el MIM Fender fiyatına bulunuyor ve cidden çok daha iyiler.

Epiphone kalitesi cidden çok oynak, ve son senelerde de iyice düşmüş durumda bence. İlla çift humbuckerlı maun gövdeli bir gitar alacaksam da gider Schecter S1 Blackjack alırım, hatta aldım de 🙂 Epi'yi geçtim, ortalama bir Gibson Studio'ya bile tercih ederim kendisini herşeyiyle(fiyatı da dahil).


Son olarak şu sustain konusuna gelince, geçin arkadaşlar kağıt üzerindeki özelliklerden sustain kıyaslaması yapmayı. Benim eski Jackson Fusion'ım çoğu Gibson LP kadar sustaine sahip bir gitardı, ayrıca ne yapacaksınız sahnede tek nota basıp onu mu dinleyeceksiniz?

Bilmeyenler için Jackson Fusion:

1) Bolt on
2) Floyd Rose
3) Poplar gövdeli bir gitardır. Nasıl sustain çıktı bu aletten? Epi LP'de daha çok olması gerekirdi ama 30sn gidiyor bu aletin G teli boşta?
 
herhangi bir epi lp de daha çok olmadığını bilemezsin, sustain gitara olduğu kadar ekipmana kablolara manyetiklere amfilere de bağlı biliyorsun ki, biz bolt-on gitara kötü demiyoruz ama setneck ve maun gövdeli, sabit köprülü,les paul kasalı etli bir gitar, ortalama üstü bir sustain e sahiptir.Senin jackson da sustain olarak iyiyse o senin şansındır zira bunu buraya böyle yazacak kadar iyiyse demekki bolt-on gitarlarda o fiyat aralıgında sustain olarak iyilikten bahsedemiyoruz, başlığın cevabı olarak da arkadaşa şunu söyleyeyim, Tele ile cidden hakkını verecek derecede clean ve crunch tonlar ile işin olacaksa uğraş,yoksa tele ile çok başın ağrır tonal açıdan,Les Paul daha bi her yola gelir cinsten.Tabi ben 100 gitar alsam sanırım 99u Lp olurdu o ayrı.
 
irfanturunc demiş ki:
vigiliante demiş ki:
usa gibson ın bile fabrika maliyet yutarı sadece "26.5" dolardır.

o zaman gibson firması mlutimilyon dolarlar kazanıp dünyanın en çok kar eden şirketi olmalıydı. ben üzerindeki cilayı bile o fiyata mal edebileceklerine inanmıyorum, buna inanmak da geniş bir hayal gücü gerektirir bence 🙂

Üstad bu malzeme maliyeti, toplam maliyet değil, toplam maliyet herzaman değişir, yılda 100 değil de, 101 tane üretirsin toplma maliyet değişir ama malzeme maliyeti değişmez

edizkralll demiş ki:
herhangi bir epi lp de daha çok olmadığını bilemezsin, sustain gitara olduğu kadar ekipmana kablolara manyetiklere amfilere de bağlı biliyorsun ki, biz bolt-on gitara kötü demiyoruz ama setneck ve maun gövdeli, sabit köprülü,les paul kasalı etli bir gitar, ortalama üstü bir sustain e sahiptir.

Şimdi üstad, LP tarzı gitar kısa tel boyuna sahip olduğu için daha rahat salınım yapar, yani bu sustain hadisesinin kaynağı kalın gövde vs değilidir. Gövdede ne kadar çok malzeme olursa ses, o kadar çabuk sönümlenir. Sustain çıplak olarak enstrumanın sesi devam ettire bilme yeteneğidir, anfi-kablo-veya pedala bağlı değildir, biraz araştıraliım isterseniz. Manyetiklere bağlı olmasının tek sebebi: manyetikler yakın olursa, içindeki mıknatısdan dolayı tellerin salınımını durdurur. Bu arada belki biliyorsunuzdur, yeni gibson üretimlerinde, Chambered Boyd hikayesi var, malzeme kalitesi yerlerde süründüğü için adamlar nasıl ses alsak diye gövdeyi tamamen boşaltmışlar. Buradaki boşaltma gövdede hafiflik sağlar, dolayısıyla daha rahat titrer, elimde 75-76 dan kalma gibson köprüsü var, üstünde leke bile yok, şimdikilerde ise; nikelajı gittiği anda, köprü kendini yemeğe başlıyor, çünkü " daha hahif alaşım" hem üretim maliyeti düşük hemde, ses kazancı var. Yani adamlar kendilerini üstün gitarlar yapmaya değil, Para kazanmaya adamışlardır vburada gibson adı amaç deği araçtır. Nihayetinde bütün firmalar; ticari işletmedir, ve bu adamların 1. görevi "kar etmek" tir sizce gibsonun yönetim kurulundanki kaç kişi gitar çalıyor. Gibsonun ticari bir firma olduğunun en baba göstergesi Jimi Hendrix Signature yapmalarıdır 🙂 Adam hayatı boyunca strat çalmış hemde fender, sen 40 yıl sonra adamın adına Gibson marka strat yap, ayıplarlar adamı 🙂, Bu sohbetlerin sonu yok, kalın sağlıcakla.
 
obican demiş ki:
İşçilik değil ama malzemelerin toplamının o civarda olması oldukça muhtemel. Ağaç dediğiniz şey aslında gerçekten ucuz, Gibson gibi toplu alım yapan firmalara komik sayılacak seviyelere geliyor. Manyetikler deseniz çifti 1$dan ucuza çıkar. Boya desen kilosunu perakende 5 liraya mı ne alıyorum sanırım ben, tonlarca alan firmayı sen düşün.

Ha işçilik işin içine girer fiyat artar orası tamam, ama bir gitarın bir fabrikaya malzeme olarak maliyeti cidden komik seviyelerde.

Meksika Tele vs Epi LP kıyaslamasına gelirsek, bence Meksika Strat içlerinde en esneği olur 🙂 Onu da alacağıma gider güzel bir Blade alırım ben, cidden beğeniyorum aletleri.

texstandprored3.jpg


Preampsiz daha düşük modelleri ikinci el MIM Fender fiyatına bulunuyor ve cidden çok daha iyiler.

Epiphone kalitesi cidden çok oynak, ve son senelerde de iyice düşmüş durumda bence. İlla çift humbuckerlı maun gövdeli bir gitar alacaksam da gider Schecter S1 Blackjack alırım, hatta aldım de 🙂 Epi'yi geçtim, ortalama bir Gibson Studio'ya bile tercih ederim kendisini herşeyiyle(fiyatı da dahil).


Son olarak şu sustain konusuna gelince, geçin arkadaşlar kağıt üzerindeki özelliklerden sustain kıyaslaması yapmayı. Benim eski Jackson Fusion'ım çoğu Gibson LP kadar sustaine sahip bir gitardı, ayrıca ne yapacaksınız sahnede tek nota basıp onu mu dinleyeceksiniz?

Bilmeyenler için Jackson Fusion:

1) Bolt on
2) Floyd Rose
3) Poplar gövdeli bir gitardır. Nasıl sustain çıktı bu aletten? Epi LP'de daha çok olması gerekirdi ama 30sn gidiyor bu aletin G teli boşta?

Levinson blade Turkiye'ye nasil fiyatlarla gelebiliyor bilgim yok ama gercekten methi cok bol bir uretici.Gitarlarin kalitesinin yaninda sikligida goze batiyor bende imkaniniz varsa bakin derim...

Edit:Fiyatlara baktim gayet uygun 🙂
 
Sahnede bir notaya basıp dinlemeyeceğiz tabiki... Lead gitarım ve sustainin önemi çok büyük benim için... Ben solo atmaya başlarken böyle bağırta bağırta uzunca bend yapamıcaksam napayım o gitarı? kimse sahnede tek notaya basıp beklemiyor zaten.

İkiside kategorileri çok farklı gitarlar... İkiside ortalama gitarlar... İkisinin de artıları eksileri var. Ama epi'ye kötü demek çok saçma geliyor bana. Arkadaşımda Explorer Goth var. Oda şahane bir gitar.. Adam marshall avt'ye bağlayıp okadar güzel tonlar alıyor ki... hadi benimki şans hadi oda şans, buraya yazan adamların hepsimi şanslı? gitarı çalıyoruz biliyoruz konuşuyoruz.

Tele ye gelince, arkadaşın dediği gibi... Tele blues, ska, indie, alternative için alırdım ben olsam.. Ki blues için onuda aldım zamanında. Blues çalıcaksan işini iyi yapıyor o ayrı..

Strat'a gelince oda LP gibi dinlediğin bütün müzik türlerinde modifiyeli ama modifiyesiz görmek mümkün. tercih meselesi..

Ben palm mute lerimdeki o bangır bangır gelen ton ile neck manyetiğinde crunch ton ile solo atarken gitarın o "genizden gelen" (evet duyduğumu anlatabilecek tek kelime bu 😀 ) bilirim arkadaş...

100 gitarım olsa 60'ı les paul 20 si sg 10'u fender tele 10'uda strat olurdu 😀
 
vigiliante demiş ki:
irfanturunc demiş ki:
vigiliante demiş ki:
usa gibson ın bile fabrika maliyet yutarı sadece "26.5" dolardır.

o zaman gibson firması mlutimilyon dolarlar kazanıp dünyanın en çok kar eden şirketi olmalıydı. ben üzerindeki cilayı bile o fiyata mal edebileceklerine inanmıyorum, buna inanmak da geniş bir hayal gücü gerektirir bence 🙂

Üstad bu malzeme maliyeti, toplam maliyet değil, toplam maliyet herzaman değişir, yılda 100 değil de, 101 tane üretirsin toplma maliyet değişir ama malzeme maliyeti değişmez

edizkralll demiş ki:
herhangi bir epi lp de daha çok olmadığını bilemezsin, sustain gitara olduğu kadar ekipmana kablolara manyetiklere amfilere de bağlı biliyorsun ki, biz bolt-on gitara kötü demiyoruz ama setneck ve maun gövdeli, sabit köprülü,les paul kasalı etli bir gitar, ortalama üstü bir sustain e sahiptir.

Şimdi üstad, LP tarzı gitar kısa tel boyuna sahip olduğu için daha rahat salınım yapar, yani bu sustain hadisesinin kaynağı kalın gövde vs değilidir. Gövdede ne kadar çok malzeme olursa ses, o kadar çabuk sönümlenir. Sustain çıplak olarak enstrumanın sesi devam ettire bilme yeteneğidir, anfi-kablo-veya pedala bağlı değildir, biraz araştıraliım isterseniz. Manyetiklere bağlı olmasının tek sebebi: manyetikler yakın olursa, içindeki mıknatısdan dolayı tellerin salınımını durdurur. Bu arada belki biliyorsunuzdur, yeni gibson üretimlerinde, Chambered Boyd hikayesi var, malzeme kalitesi yerlerde süründüğü için adamlar nasıl ses alsak diye gövdeyi tamamen boşaltmışlar. Buradaki boşaltma gövdede hafiflik sağlar, dolayısıyla daha rahat titrer, elimde 75-76 dan kalma gibson köprüsü var, üstünde leke bile yok, şimdikilerde ise; nikelajı gittiği anda, köprü kendini yemeğe başlıyor, çünkü " daha hahif alaşım" hem üretim maliyeti düşük hemde, ses kazancı var. Yani adamlar kendilerini üstün gitarlar yapmaya değil, Para kazanmaya adamışlardır vburada gibson adı amaç deği araçtır. Nihayetinde bütün firmalar; ticari işletmedir, ve bu adamların 1. görevi "kar etmek" tir sizce gibsonun yönetim kurulundanki kaç kişi gitar çalıyor. Gibsonun ticari bir firma olduğunun en baba göstergesi Jimi Hendrix Signature yapmalarıdır 🙂 Adam hayatı boyunca strat çalmış hemde fender, sen 40 yıl sonra adamın adına Gibson marka strat yap, ayıplarlar adamı 🙂, Bu sohbetlerin sonu yok, kalın sağlıcakla.

Doğru mantık yürütmüşsünüz, gibson un chambered olayına en çok sövenlerden biri de benim en saygın firma olarak gördüğüm gibson (buna rağmen hala öyle 1-2 marka var gözümde gerisi hikaye) bunu yapmamalı tabi ama bunu biz de belirleyemeyiz, ama her marka sonuçta para kazanma peşinde başka bir amaçları yok, kimse biz 10 kuruş az kazanalım demez, ama gibson hala custom gitarlarında standart gitarların çok üstünde üretim yapıyor haklarını da yiyemeyiz, daha iyisi olamaz mı , olabilir tabi ona da lafımız yok.Les Paul lerde sustain in kısa tel boyundan kaynaklandığı doğrudur ama kötü bir ekipman kötü bir kablo en kral gitarı da öldürür bu da kaçınılmaz bir gerçek bu sebeple bunu yazdım,duyduğumuz sustain i manyetik de keser,tel markası da, jack da malesef...Kısa tel boyu demişken size bir sorum olacaktı bilirsiniz belki öm de atayım, 🙂
 

Geri
Üst