EXILE (Yeniden Kayıt)

Şarkının ilk versiyonuna buradan gelen değerli eleştiriler üzerine, Şarkıdaki violinlerin (kemanların) seslerini yükselttim. Davullar'ı tekrar kaydettim. Baget vuruşlarını kaldırdım. Akustik gitar bölümlerini ise elektrik gitarlar kullanarak tekrar kaydettim.
Not: Şarkının önceki halinde davullar gerçekti şimdiki versiyonda ise vst (sanal enstrüman) kullandım. Benim evimde davul seti (bateri) yok. Öncekini evimin yakınındaki stüdyoda kaydetmiştim. Ama saati 800 lira ve tekrar stüdyoya girecek imkanım yoktu. O yüzden evet bu versiyonda davullar sanal. Şarkıda 12 telli gitar, elektrik gitar ile distortion ve overdrive gitarları evimde kaydettim. Violinler (kemanlar) ise VST (sanal enstrüman)...
 
Son düzenleme:
Ben biraz dil olarak eleştiri getireceğim ama lütfen bu kadar İngilizce kullanmayın. Tamam teknik terimlerin çoğuna karşılık verilmemiş, baget kickin Türkçe karşılığı kullanılmıyor ama drums, violin falan gerçekten anlamıyorum. 🙁
 
Ben biraz dil olarak eleştiri getireceğim ama lütfen bu kadar İngilizce kullanmayın. Tamam teknik terimlerin çoğuna karşılık verilmemiş, baget kickin Türkçe karşılığı kullanılmıyor ama drums, violin falan gerçekten anlamıyorum. 🙁
Tamam, haklısınız bandlab'den kalan alışkanlık. Orada sürekli yabancı partner ile çalışmaktan kaldı ama kesinlikle haklısınız kendi dilimizde yazarken Türkçe karşılıklarını yazmalıyım. Şimdi düzeltiyorum.
 
Şarkının ilk versiyonuna buradan gelen değerli eleştiriler üzerine, Şarkıdaki violinlerin (kemanların) seslerini yükselttim. Davullar'ı tekrar kaydettim. Baget vuruşlarını kaldırdım. Akustik gitar bölümlerini ise elektrik gitarlar kullanarak tekrar kaydettim.
Not: Şarkının önceki halinde davullar gerçekti şimdiki versiyonda ise vst (sanal enstrüman) kullandım. Benim evimde davul seti (bateri) yok. Öncekini evimin yakınındaki stüdyoda kaydetmiştim. Ama saati 800 lira ve tekrar stüdyoya girecek imkanım yoktu. O yüzden evet bu versiyonda davullar sanal. Şarkıda 12 telli gitar, elektrik gitar ile distortion ve overdrive gitarları evimde kaydettim. Violinler (kemanlar) ise VST (sanal enstrüman)...

Bir öncekine göre çok daha iyi geliyor.
Bu tarzda davullar için EZ Drummer 3 gibi şeylerle sınıf atlar kayıtlarınız. Onu da belirtmiş olayım. Caz-funk-soul gibi gerçekten insan tuşesi isteyen şeyler olmadığı müddetçe artık bu devirde canlı davul kaydı, hele de demo seviyesinde işler için rock-metalde tümüyle anlamsız kalıyor bence.
Bir de, VST klavye-orkestra tınılarının olduğu yer ile distortion gitarların girdiği hareketli kısımlar arasında bir derinlik farkı var; VSTler çok yapay kalmış. Gitarlar girdiği zaman ise bu sefer de onlar fazla reverblü geliyor. Tabii aslında bunlar göreceli; fazla demek değil illa ki, ama bir önceki kısım fazla kuru kalınca bu sefer gitarların reverb düzeyi sırıtıyor. Oysa gitarları çok daha "in your face" duymak istiyor insan nakaratta.
Kaliteli orkestra VST'si zor iş, ama en azından belki daha yoğun ve farklı reverb kullanımı ile filan daha farklı şekillerde desteklenebilir. Valhalla'nın Supermassive isimli ücretsiz bir delay/reverb plugini var, şayet daha önce kullanmadıysanız bir denemenizi tavsiye ederim. Herhalde ücretsiz pluginler arasında bu konuda en beğenilen yazılım.
Çok genel olarak da şöyle bir şey söylemek isterim: Vokal icrası kaliteli elbette, ancak mikste de baskın-yoğun geliyor. Miks dengesi için diğer enstrümanların vokaldeki bu yoğunluğu yakalayıp yakalamadığına bakılabilir. Miks çok zor iş tabii, ben de çok zorlanıyorum. Genel bir fikir verir belki diye yazmak istedim, çünkü bir yerden sonra kulak aptal oluyor gerçekten. Sizin mikste vokalin "overpowering" diyebileceğimiz bir hali var; bence uzun vadede diğer enstrümanları ona yaklaştırmayı veya soundu daha bir arada eritmeyi düşünmek lazım. Bu anlamda referans kayıt kullanmak (Epica, Within Temptation, Nightwish?... aklıma gelen örnekleri verdim..) iyi olabilir.
 
Bir öncekine göre çok daha iyi geliyor.
Bu tarzda davullar için EZ Drummer 3 gibi şeylerle sınıf atlar kayıtlarınız. Onu da belirtmiş olayım. Caz-funk-soul gibi gerçekten insan tuşesi isteyen şeyler olmadığı müddetçe artık bu devirde canlı davul kaydı, hele de demo seviyesinde işler için rock-metalde tümüyle anlamsız kalıyor bence.
Bir de, VST klavye-orkestra tınılarının olduğu yer ile distortion gitarların girdiği hareketli kısımlar arasında bir derinlik farkı var; VSTler çok yapay kalmış. Gitarlar girdiği zaman ise bu sefer de onlar fazla reverblü geliyor. Tabii aslında bunlar göreceli; fazla demek değil illa ki, ama bir önceki kısım fazla kuru kalınca bu sefer gitarların reverb düzeyi sırıtıyor. Oysa gitarları çok daha "in your face" duymak istiyor insan nakaratta.
Kaliteli orkestra VST'si zor iş, ama en azından belki daha yoğun ve farklı reverb kullanımı ile filan daha farklı şekillerde desteklenebilir. Valhalla'nın Supermassive isimli ücretsiz bir delay/reverb plugini var, şayet daha önce kullanmadıysanız bir denemenizi tavsiye ederim. Herhalde ücretsiz pluginler arasında bu konuda en beğenilen yazılım.
Çok genel olarak da şöyle bir şey söylemek isterim: Vokal icrası kaliteli elbette, ancak mikste de baskın-yoğun geliyor. Miks dengesi için diğer enstrümanların vokaldeki bu yoğunluğu yakalayıp yakalamadığına bakılabilir. Miks çok zor iş tabii, ben de çok zorlanıyorum. Genel bir fikir verir belki diye yazmak istedim, çünkü bir yerden sonra kulak aptal oluyor gerçekten. Sizin mikste vokalin "overpowering" diyebileceğimiz bir hali var; bence uzun vadede diğer enstrümanları ona yaklaştırmayı veya soundu daha bir arada eritmeyi düşünmek lazım. Bu anlamda referans kayıt kullanmak (Epica, Within Temptation, Nightwish?... aklıma gelen örnekleri verdim..) iyi olabilir.
Teşekkürler özellikle mixleme ve gitarlarda sertlik üzerine biraz daha çalışıp kayıtlara tekrar etmeyi düşünüyorum son halini yine paylaşırım
 

Geri
Üst