Fender champion 100

Ilgazz

Ilgazz
Blackstar id core v4 10 amfiyi kullanıyorum 15k gibi bir fiyata fender champion 100 buldum sizce geçilmeli miyim.Drive gain vs severim aynı zamanda da biraz crunch clean tonlar çaldığım oluyor o yüzden bu amfiyi düşünüyorum ancak sert tonları kötü mü bu fiyatta farklı alternatifler mi düşünmeliyim veya bunu alıp daha sonrasında takas vs ile tekrar yükseltmeli miyim emin olmadım
 

Onlarca, yüzlerce tona sahip olmak varken neden böyle bir tercih yapacaksınız ? Hiç anlam veremedim...

Fender dediğiniz amfinin bir tonu var "-dümdüz amfi" sadece Red hot Chili Pepers çalınabilir. Bir süre sonra sıkılırsınız. Sizi gitardan soğutur.
Blackstar dijital modellemeli bir amfi. İçinde "-on yüz ton" var. Her şeyi çalabilirsiniz. Mesela Metallica çalacaksınız; indirin internetten tonunu, aynı tonda çalın. Ton indirince aynı tonda çalınabiliyor ama gitarın aynısına ihtiyacınız yok mesela. Çok ilginç, 100$ lık bir gitarla da bire-bir ton oluyor o şekilde.
 
Son düzenleme:
champion iyi bir amfi diyemem... hiss veya hum problemi var gitar/manyetikten bağımsız ... ayrıca master volume kontrolü çok zor; 0'da ses yok 1 yapınca evi inletiyor, 10'a çıkarmak imkansız... 0-1 arasında da parmağın dokunsa mesela ortasına getireyim desen hassasiyet yok, ses ya duyulmuyor ya da patlıyor
ton olarak ise aradığın oysa eyvallah... güzel bir klasik fender amfi tonu işte
 
Ev için fazla büyük, gereksiz ve yorucu bir amfi. Zaten o da dijital amfi modelleri ve efektleri içeriyor. Metal tonu bile var ama güzel mi bence değil. Bir kaç modelleme fena değildi ama genel olarak kulağa yapay ve dijital geliyor. Bir süre kullanıp satmıştım. Onun yerine frontman'lere bak, onu da deneme şansım oldu gayet doğal güzel cleanleri vardı pedallarla da arası iyiydi. Zaten o championlar gibi dijital modelleme içermiyor transistörlü analog bir amfi.
 
bütçe bilmiyorum ama Catalyst tavsiye ederim... kıvamında oyuncaklı, dijitalin rahatlığı ama organik tonları vs vs... Katana'dan daha iyi diyebilirim geriye dönüp tecrübelerime bakınca
 
Champion 100 bildiğin dümdüz amfi, bu kötü değil, aksine evde amfi gibi bir amfiniz oluyor. Pedallarla da iyi anlaşabilir bu. Volume ister ama, pek ev kullanıcısı dostu olmayabilir bu açıdan.

Siz bence daha mix ready tonlar istiyor olabilirsiniz, biraz daha kompresli, az daha steril. Başlıkta organik, işte analog, pedallar, speaker seçimi vs deseydiniz belki fender makul seçimlerden biri olabilirdi. Bir de drive gain clean falan demişsiniz sanki daha yeni başlamışsınız gibi vibe aldım. O yüzden olmaz fender bana kalırsa. Analog dümdüz fender drive duyduktan sonra yüzünüz asılabilir bence.

Spark mini falan da var. O tip bir şey bakabilirsiniz, her türlü sound alınıyor onlardan.
 
Champion 100 bildiğin dümdüz amfi, bu kötü değil, aksine evde amfi gibi bir amfiniz oluyor. Pedallarla da iyi anlaşabilir bu. Volume ister ama, pek ev kullanıcısı dostu olmayabilir bu açıdan.

Siz bence daha mix ready tonlar istiyor olabilirsiniz, biraz daha kompresli, az daha steril. Başlıkta organik, işte analog, pedallar, speaker seçimi vs deseydiniz belki fender makul seçimlerden biri olabilirdi. Bir de drive gain clean falan demişsiniz sanki daha yeni başlamışsınız gibi vibe aldım. O yüzden olmaz fender bana kalırsa. Analog dümdüz fender drive duyduktan sonra yüzünüz asılabilir bence.

Spark mini falan da var. O tip bir şey bakabilirsiniz, her türlü sound alınıyor onlardan.
evet hocam pekte eski sayılmam daha yeni başladım sanırım fenderden vazgeçip daha dijital birşey bakacağım
 
Mantıklı mı diye sorman normal ama benim en anlamsız bulduğum sorudur. Mantıklı mı demek kendi satınalma karaını birine tasdik ettirmek demek. Ben o sorumluluğu almam... bilgi ve deneyim özelinde konuşurum. 15k paran varsa ve iyi bir amfiye vermek istiyorsan mantıklı ama ya daha iyisi varsa, ya bunu daha ucuza bulursan vs vs... bilemem.
Neyse.. Catalyst iyi bir amfi. Katana kadar oyuncaklı değil. Daha az işi daha iyi yapıyor ama o net. Ama bu Katana kötü demek değil.
ID Core'dan boyut, ses seviyesi ve özellikler olarak memnunsan küçük amfi bakacaksın. BENCE bu konuda zirve Yamaha THRii 30, sonra Katana AIR-EX, Cube Dual LX ve Spark 2 arkasından gelenler (sıra farketmez). Hotone Pulze ve en son NUX Mighty Space de eklenebilir bu listeye.
Büyük boy amfi bakacaksan (modellemeli vs) Catalyst yine başa koyarım. Sonra sırasız Katana, Blackstar Silverline, Blackstar ID:X, Line 6 Spider V (IV değil V) düşünebilirim.
Bu arada yukarıda adı geçen her amfiyi bizzat kullandım hem de her jenerasyonunu... mk1, mk2, v1,v2 filan... dedim ya deneyim ve bilgi benim referansım.
 
Mantıklı mı diye sorman normal ama benim en anlamsız bulduğum sorudur. Mantıklı mı demek kendi satınalma karaını birine tasdik ettirmek demek. Ben o sorumluluğu almam... bilgi ve deneyim özelinde konuşurum. 15k paran varsa ve iyi bir amfiye vermek istiyorsan mantıklı ama ya daha iyisi varsa, ya bunu daha ucuza bulursan vs vs... bilemem.
Neyse.. Catalyst iyi bir amfi. Katana kadar oyuncaklı değil. Daha az işi daha iyi yapıyor ama o net. Ama bu Katana kötü demek değil.
ID Core'dan boyut, ses seviyesi ve özellikler olarak memnunsan küçük amfi bakacaksın. BENCE bu konuda zirve Yamaha THRii 30, sonra Katana AIR-EX, Cube Dual LX ve Spark 2 arkasından gelenler (sıra farketmez). Hotone Pulze ve en son NUX Mighty Space de eklenebilir bu listeye.
Büyük boy amfi bakacaksan (modellemeli vs) Catalyst yine başa koyarım. Sonra sırasız Katana, Blackstar Silverline, Blackstar ID:X, Line 6 Spider V (IV değil V) düşünebilirim.
Bu arada yukarıda adı geçen her amfiyi bizzat kullandım hem de her jenerasyonunu... mk1, mk2, v1,v2 filan... dedim ya deneyim ve bilgi benim referansım.
bilgi sahibi olduğunuzu düşündüğüm için size sormak istedim. Yazılımı katana kadar iyi midir mesela çünkü katanada bir sürü ton seçeneği hatta pedal ekleme bile var yani. Denemiş biri olduğunuz için size soruyorum kusura bakmayın. Ses kalitesi tonları vs cidden iyi midir sizce?
 
söyledim işte... Katana'da daha çok oyuncak var ama Catalyst daha iyi bir "amfi" ... bir sürü pedal ekleme ihtiyacı duyduğun günler şu an çok cazip bir ihtiyaçmış gibi gelse de toplam hayatında inan 0.01% yer tutacak. Sayısız yazılım var bilgisayarımda, sadece Neural NOLLY ile 2 tane presetim var onları çalıyorum. Sistemi açmaya üşenirsem de Yamaha THRii 30. Eee Katana'da 98 pedal seçeneği var, bana hayrı var mı 🙂
 
Benim bildiğim Champion 100 ilk versiyonda yazılım falan yok, düz solid state bir ampli (transistör bazlı), sadece efektler bir dsp çipten geliyordur. Modellemeli ampliler ile alakası yok, tuşenize daha doğru daha gerçekçi yanıt verir ama aradığınız ton bu mu ? Ayrıca bildiğim kadarı ile bu ampli arkasında send/return çıkışları yok, canınız sıkıldığında buna başka bir preamp bağlayıp ton karakterini değiştiremezsiniz.
 
Ama lütfen başkalarıyla makara yaparken benim geçmiş mesajlarıma gönderme yapma.
Şu şekilde mi?

"Dijital Zırva" olan Katana ya da CORE ID lerde ses açıp gece çalabiliyorsanız; Solidstate amfide de aynı seviyede açabilirsiniz.
Apartman dairesinde oturuyor ve hava karardıktan sonra da gitar çalmak istiyorsanız "dijital zırvalara" da bakabilirsiniz. Herkes ömrünü villalarda, müstakil evlerde, stüdyolarda geçirmiyor. Sene de 1970 değil, çok başarılı dijital ekipmanlar var artık.
 

Geri
Üst