J
JarleHOlsen
Öncelikle forumda yeniyim ve göz attığım kadarıyla bilgili insanların takip ettiğini farkettim. Sorularım hız mekaniği ve tekniğiyle ilgili olarak bir kaç ufak kafama takılan detaydan oluşuyor. Aslında sorularımı yöneltebileceim bir başlık aradım ama malesef yakın bir başlık bulamayınca yeni bir başlık açmaya karar verdim.
1-) Sweep picking le ilgili method kitaplarında fingering den ziyade picking'e çok önem veriliyor fakat bazı durumlarda fingering büyük sorun yaratabiliyor. Örneğin ;
e-----------------8-12-
B--------------10------
G-----------10---------
D--------10------------
A--8-12----------------
bu gibi arpeggio larda fingeringde büyük sorun çekiyorum biri bana yardımcı olabilirmi. Muhtemelen o "10" lara 3 numaralı parmağımla barre basar gibi inmem gerekiyor. Umarım yalnış tahmin ediyorumdur çünkü bunu yaparken temiz olmak cok zor.
2-) "inside pickstroke" ikinci bir dert. Bunla ilgili ince bir kaç detayda kafamı karıştırıyor.
B-8--9--11--11-12--9--11--8-
G---8--8---8---8---8--8---8---
Burda öncelikle işaret parmağımızla bare mi basmalıyız. Ve işaret parmağımızı D# notasından her seferinde kaldırmalımıyız, diğer türlü nota sürekli gitmeye devam ediyor ve kulağa temiz ses gelmiyor.(tabi 16 lık 4/4 130 metronom)
3-) iki ve üçüncü parmaklarım arasına bir perde boşluk bırakamıyorum, tuhaf sinirsel bir sorun gibi, 2 ve 3. parmaklarım birbirilerine doğru dönüyor. yani 1 ve 2. parmaklarımın arasına bir yarım ses(perde) boşluk alabilirken (3 ve 4 ün arasına da) 2 ve 3. parmaklarımın arasına yarım ses boşluk bile sığdıramıyorum. Bu sorun egzersizler ve pratiklerle geçermi? Yoksa ben sırf bu yüzden 12. oktavdan sonra bile 4 parmağımı kullanarak çalmaya devam etmek zorundamıyım.
e----12-15-12--12-15-12------
B-13----------13-----------13--
Bunu bile 4. parmakla çalmak zorunda kalıyorum 🙁
Sanırım herkez 3. parmakla çalıyor. çok sürat yapmak istediğim zaman do sesini ince mi telinden bulup tapping le yapıyorum aynı olayı.
Böyle tuhaf gereksiz gibi gözüken sorularım için şimdiden hem özür hem teşekkür. Ama kafamı uzun zamandır buluyorlar.
1-) Sweep picking le ilgili method kitaplarında fingering den ziyade picking'e çok önem veriliyor fakat bazı durumlarda fingering büyük sorun yaratabiliyor. Örneğin ;
e-----------------8-12-
B--------------10------
G-----------10---------
D--------10------------
A--8-12----------------
bu gibi arpeggio larda fingeringde büyük sorun çekiyorum biri bana yardımcı olabilirmi. Muhtemelen o "10" lara 3 numaralı parmağımla barre basar gibi inmem gerekiyor. Umarım yalnış tahmin ediyorumdur çünkü bunu yaparken temiz olmak cok zor.
2-) "inside pickstroke" ikinci bir dert. Bunla ilgili ince bir kaç detayda kafamı karıştırıyor.
B-8--9--11--11-12--9--11--8-
G---8--8---8---8---8--8---8---
Burda öncelikle işaret parmağımızla bare mi basmalıyız. Ve işaret parmağımızı D# notasından her seferinde kaldırmalımıyız, diğer türlü nota sürekli gitmeye devam ediyor ve kulağa temiz ses gelmiyor.(tabi 16 lık 4/4 130 metronom)
3-) iki ve üçüncü parmaklarım arasına bir perde boşluk bırakamıyorum, tuhaf sinirsel bir sorun gibi, 2 ve 3. parmaklarım birbirilerine doğru dönüyor. yani 1 ve 2. parmaklarımın arasına bir yarım ses(perde) boşluk alabilirken (3 ve 4 ün arasına da) 2 ve 3. parmaklarımın arasına yarım ses boşluk bile sığdıramıyorum. Bu sorun egzersizler ve pratiklerle geçermi? Yoksa ben sırf bu yüzden 12. oktavdan sonra bile 4 parmağımı kullanarak çalmaya devam etmek zorundamıyım.
e----12-15-12--12-15-12------
B-13----------13-----------13--
Bunu bile 4. parmakla çalmak zorunda kalıyorum 🙁
Sanırım herkez 3. parmakla çalıyor. çok sürat yapmak istediğim zaman do sesini ince mi telinden bulup tapping le yapıyorum aynı olayı.
Böyle tuhaf gereksiz gibi gözüken sorularım için şimdiden hem özür hem teşekkür. Ama kafamı uzun zamandır buluyorlar.