Sweep Picking Vuruș Yönü

Penalama esasında her iki elin senkronize edilmesini gerektiriyor. Yani tek bir el ile ilgili gibi gözükse de, aslında iki eli de çalıştırmak gerekiyor. Pek çok gitaristin sorunu senkronizasyonda aslında. Özellikle tek telde iki elin senkronizasyonu çok ihmal ediliyor bence. Tek bir nota veya boş tel ile picking çalışarak kazanılan hızın hiç bir anlamı yok pratikte, çünkü sol elde parmaklar pena vuruşu ile senkronize olamıyorsa istediği kadar hızlansın kişi, bir işe yaramaz. Tel telde senkronizasyon oturduğunda da tel geçerek yapmak lazım aynı şeyleri, aksi takdirde yine çok anlamlı değil.
Tek telde 200 bpmde alterne vuruş ile 16'lık benim sınırım mesela; sağ elde tremolo çalmaya kafayı takan kişiler arasında bunu rahatlıkla aşanlar görebiliyorum. Ama ben dizilerle tel geçmeye başladığım zaman da bu hızı koruyabiliyorum.

Hocam aslında picking çalışılmalı derken boş tele vurun anlamında demedim. Yanlış anlaşılmasın. Hani insanlar hızlanmayı hep sol elin yavaş kalması gibi düşünür. Lightning fingers diye egzersizler kovalar. Ama aslında picking tekniği anlaşılırsa çok rahat bir şekilde hızlanılabilir demek istedim. Tek telde 200 bpmde 16'lık alterne vuruşu pick slanting bilmeden kolayca yapamıyorsunuz. Hatta tel geçmek çok daha zor ve dediğiniz gibi senkron olamıyorsunuz. Bende bu senkron bozukluğu ve hızlanamamak tamamen saçma sapan bir picking tekniğimin olmasından kaynaklıymış.
 
Tellerin gövdeye yakın olması aslında iyi alışkanlıklar edinmek için iyi bir şey. Penayı gitarın içine sokmaya "standart boyutta penayla normal çalmak" dememeliyiz eğer hızlanmak gibi dertlerimiz varsa. Zaten Troy Grady videolarından birinde buna değiniliyor. Galiba teemo mantysiayayyysyaipakkanannakakkakranka ile olan bölümdü.

Mesela aynı tasarım yaklaşımı Floyd Rose'un birkaç yıl önce çıkardığı gitarlarda da var. O hatta tellerle gitar arasına deve hörgücü eklemiş.
Buna katılıyorum,hızlı ve kontrollü bir çalımda pena ne kadar dışarıda kalırsa genelde kontrolü ve çalımı benim için zorlaştırıyor.Belki de jazz 3 gibi bir penayı uzun süredir severek kullanmamın sebebi de bu kontroldeki rahatlıktan geliyor olabilir.Ama yine de sert tuşeli ve yüksek metronomda olmayan bazı çalımlarda (strat çalarken) penayı biraz ucundan tutarak çalmanın biraz da ikonik strat sesini çıkardığını düşünüyorum.Belki de benim yanlış gözlemim olabilir,bilemiyorum.
 
Hocam aslında picking çalışılmalı derken boş tele vurun anlamında demedim. Yanlış anlaşılmasın. Hani insanlar hızlanmayı hep sol elin yavaş kalması gibi düşünür. Lightning fingers diye egzersizler kovalar. Ama aslında picking tekniği anlaşılırsa çok rahat bir şekilde hızlanılabilir demek istedim. Tek telde 200 bpmde 16'lık alterne vuruşu pick slanting bilmeden kolayca yapamıyorsunuz. Hatta tel geçmek çok daha zor ve dediğiniz gibi senkron olamıyorsunuz. Bende bu senkron bozukluğu ve hızlanamamak tamamen saçma sapan bir picking tekniğimin olmasından kaynaklıymış.
Zaten eğer en baştan itibaren acayip iyi bir hocayla çalışmıyorsanız bu işler hep böyle rasgele aydınlanmalar üstünden yürüyor.

Ben bir gün hiç hesapta yokken "ulan şu penayı çok mu sıkıyorum, bir de elimi gitara dayamayı bıraksam mı?" dedim kolpasız hızım bir anda iki katına çıktı.

Tabii burada elinizi gitara dayamayın da diyemiyorum çünkü dünyanın en hızlı gitaristlerinden Michael Angelo Batio elini gitara dayamayı geçtim, saplıyor.
 
Hocam aslında picking çalışılmalı derken boş tele vurun anlamında demedim. Yanlış anlaşılmasın. Hani insanlar hızlanmayı hep sol elin yavaş kalması gibi düşünür. Lightning fingers diye egzersizler kovalar. Ama aslında picking tekniği anlaşılırsa çok rahat bir şekilde hızlanılabilir demek istedim. Tek telde 200 bpmde 16'lık alterne vuruşu pick slanting bilmeden kolayca yapamıyorsunuz. Hatta tel geçmek çok daha zor ve dediğiniz gibi senkron olamıyorsunuz. Bende bu senkron bozukluğu ve hızlanamamak tamamen saçma sapan bir picking tekniğimin olmasından kaynaklıymış.
Evet evet, ben de zaten o anlamda anlamadım. Sadece sağ eli ve sol eli farklı çalıştırma kafasının yaygın olduğu gördüğüm için yazmak istedim. Sol el tek başına çalıştırılabiliyor da, sağ el öyle değil. O yüzden shred çalmanın da anahtarı, çünkü senkronizasyon onunla gelişiyor.
 
Zaten eğer en baştan itibaren acayip iyi bir hocayla çalışmıyorsanız bu işler hep böyle rasgele aydınlanmalar üstünden yürüyor.

Ben bir gün hiç hesapta yokken "ulan şu penayı çok mu sıkıyorum, bir de elimi gitara dayamayı bıraksam mı?" dedim kolpasız hızım bir anda iki katına çıktı.

Tabii burada elinizi gitara dayamayın da diyemiyorum çünkü dünyanın en hızlı gitaristlerinden Michael Angelo Batio elini gitara dayamayı geçtim, saplıyor.

Umarım bu aydınlanmalar bu platformda daha çok konuşulur. Şurada tek konuşulan "yeni başlıyorum ses kartı ne alayım? şu gitar mı yoksa bu gitar mı? hem black metal hem de tasavvuf tonu alabileceğim maksimum 8k bütçe gitar önerisi yapın?"
 
Buna katılıyorum,hızlı ve kontrollü bir çalımda pena ne kadar dışarıda kalırsa genelde kontrolü ve çalımı benim için zorlaştırıyor.Belki de jazz 3 gibi bir penayı uzun süredir severek kullanmamın sebebi de bu kontroldeki rahatlıktan geliyor olabilir.Ama yine de sert tuşeli ve yüksek metronomda olmayan bazı çalımlarda (strat çalarken) penayı biraz ucundan tutarak çalmanın biraz da ikonik strat sesini çıkardığını düşünüyorum.Belki de benim yanlış gözlemim olabilir,bilemiyorum.

Pena konusunda bende deneme yanılma yapıyorum. Uzun süre jazz-ııı kullandım bende ama sweep picking de parmaklarım tele çok sürtmeye başladı ufak olmasından dolayı. Sonra 2mm daha büyük rounded penalar denedim. Ama rounded da tam istediğim gibi olmuyor ve 2 mm penayı tutmak ve tel arasından çıkartmak zor iş. Şimdi sharp uçlu 0.88 mm almak istiyorum. Çünkü bu pick slanting tekniğinde penanın tam ucunu değilde bir tık yanını kullanıyorlar gibi. Rounded uçlu penalarda sanki tam chung chung etmiyor o yan tarafı 😀 Benim el yapıma 0.88 uygun olacak gibi.
 
Pena konusunda bende deneme yanılma yapıyorum. Uzun süre jazz-ııı kullandım bende ama sweep picking de parmaklarım tele çok sürtmeye başladı ufak olmasından dolayı. Sonra 2mm daha büyük rounded penalar denedim. Ama rounded da tam istediğim gibi olmuyor ve 2 mm penayı tutmak ve tel arasından çıkartmak zor iş. Şimdi sharp uçlu 0.88 mm almak istiyorum. Çünkü bu pick slanting tekniğinde penanın tam ucunu değilde bir tık yanını kullanıyorlar gibi. Rounded uçlu penalarda sanki tam chung chung etmiyor o yan tarafı 😀 Benim el yapıma 0.88 uygun olacak gibi.
Ben esasında aradığım özelliklerde daha uygun bir pena bulamadığımdan kullanıyorum.Jazz 3 kullanmadan önce mor bir tortex (1.14mm olduğunu hatırlıyorum,yanlış olmasın) hissiyatını sevdiğim bir penaydı ancak çabuk aşındığından ve tempolu çalımlarda el biraz terlediğinde kayabilen,kontrolü zorlaştıran bir hale geldiğinden ötürü değiştirmiştim.Pena seçerken benim tercihim genelde kontrolü zorlaştırmayan,çalım dinamiğine uyum sağlayarak rahat bir hissiyat verebilen ürünlerden yana oluyor.
 
Umarım bu aydınlanmalar bu platformda daha çok konuşulur. Şurada tek konuşulan "yeni başlıyorum ses kartı ne alayım? şu gitar mı yoksa bu gitar mı? hem black metal hem de tasavvuf tonu alabileceğim maksimum 8k bütçe gitar önerisi yapın?"

Bu forumda eskiden mümkündü böyle şeyler de artık pek değil. Hem tek milletteniz hem kafa sayısı sınırlı hem de bu sayının içindeki tekniğini geliştirme isteği ve iddiası olan kişi sayısı sınırlı.

Artık en fazla birileri iki günlüğüne girip "şu gitarın sülalesine sövsem alınır mı?" sorusunu sorup kuru kayboluyor.
 

Geri
Üst