wxherneise: çok şükür egosu ile sorunları olan bir kişi değilim, ve hatta bu forumdaki vasatın altı gitaristlerden biri olduğumu düşünüyorum, kayıt konusundaki tecrübelerim ise çok az. kendimi yüceltebileceğim herhangi bulutların üstü müzikal becerim yok henüz. ve senin nereden "forumlardaki ev sahibi yazar ve deplasmandaki yazar" çıkarımını yaptığını okudum okudum bulamadım. ama öyle hissediyorsan kendin bilirsin. ben bu forumda yeniyim aklında bulunsun.
bunun dışında "parmak egzersizleri" ile ilgili bu başlıkta, konuyla ilgili verdiğim ancak senin başta yanlış olduğunu iddia ettiğin şeyler hakkında konuşmama yoluna gittin. eğer karşı tezlerin var ise buyur anlat da forum havası oluşsun. zira tek söylediğin "ben haklıyım" ancak, konu anlatmaya gelince bir şey anlatmadın. en son "metronomla ne alakası var??" dediğini duyar oldum sonrası gelmedi?
evet, bana göre konservatuar okumanın da hız çalışmanın da, gam çalışmanın da, hiçbirinin zararı yok faydası vardır. yeter ki kişi müzik yapmaya vakit ayırabilsin, ve o içindeki müzik yapma ateşini söndürmesin.
daha erken dönem(ve belki hala bilemem) zenci caz müzisyenlerinin nota bilmeden, o mental yetenekleri ve deneyimleriyle doğaçlama yapabildiklerini bilmek ve görmek, gam çalışan, akor değişimleri üzerine neler yapabileceğini kağıt üzerinde görmeye çalışan kişileri(beni) gerçekten rahatsız ediyor. ama hepsi çalışmayla geçiştirilebilecek şeyler. kişisel olarak böyle düşünüyorum.
bunun dışında "parmak egzersizleri" ile ilgili bu başlıkta, konuyla ilgili verdiğim ancak senin başta yanlış olduğunu iddia ettiğin şeyler hakkında konuşmama yoluna gittin. eğer karşı tezlerin var ise buyur anlat da forum havası oluşsun. zira tek söylediğin "ben haklıyım" ancak, konu anlatmaya gelince bir şey anlatmadın. en son "metronomla ne alakası var??" dediğini duyar oldum sonrası gelmedi?
evet, bana göre konservatuar okumanın da hız çalışmanın da, gam çalışmanın da, hiçbirinin zararı yok faydası vardır. yeter ki kişi müzik yapmaya vakit ayırabilsin, ve o içindeki müzik yapma ateşini söndürmesin.
daha erken dönem(ve belki hala bilemem) zenci caz müzisyenlerinin nota bilmeden, o mental yetenekleri ve deneyimleriyle doğaçlama yapabildiklerini bilmek ve görmek, gam çalışan, akor değişimleri üzerine neler yapabileceğini kağıt üzerinde görmeye çalışan kişileri(beni) gerçekten rahatsız ediyor. ama hepsi çalışmayla geçiştirilebilecek şeyler. kişisel olarak böyle düşünüyorum.