Hasan Cihat Örter

O ayrı birşey tabi, hani insanı seven olduğu gibi nefret edeni de olacaktır da burada HCÖ'nün de payı var ama galiba değil mi 🙂
Elbette ki vardır da biz burada adamın müziğini mi tartışıyoruz, yoksa kişiliğini mi, yoksa hep bir bütün olarak mı algılıyor herkes tam çözemedim inan. Yani bu durumda kişiliği bozuk olan veya kendisinden beklendiği gibi davranmayan, toplum, ahlak, vsvs normlarına ters bir müzisyenin ortaya koymaya çalıştıklarını peh! deyip geçecek miyiz? Bu mantığa göre benim dinlediğim bir sürü sanatçıyı / grubu bırakıp dinlememem lazım.. Müzisyenler son dönemde mi garip oldu yoksa hep böyle miydi bilmiyorum ama ben kişisel olarak müzikal çevremde başkasına garezi olan kişileri barındırmıyorum, zira bu insanlar zaman çalar başka birşey değil. Sevmezsen dinleme; tamam, günlük hayatında yaptığı aptalca şeylerle de dalga geç, eyvallah, ama tutup da bu adam klasik gitar çalmayı bilmiyor diyenler olursa, e o kadar da değil yani. Bu arkadaşlar Hasan Cihat Örter'i aşağılayım derken karşındakini aptal yerine koyuyor resmen.. Bu başlığı okurken biraz araştırdım mesela Youtube'ta bir Asturias yorumu koymuşlar, çalamıyor diye, karşılaştırma olarak da karşısına Sharon Isbin'i koymuşlar. Kızayım mı güleyim mi bilemedim ama Isbin'e dinletsen nuansları yüzünden adamı tebrik eder.. Böyle saçma işler yapıyor millet.
 
HCÖ müziğinden, sanatından ziyade kişiliği ile ön plana çıkmış bir adam. Kişilik cümlesi tabii ki her yere çekilebilir, hemde dilimizde çok uç noktalara kadar gider.
Virtüoz olmak için sanatsal anlamda çok değerli eserler üretmek nispeten yeterli olsa da insanın kişiliği bu konunun önüne geçince işler boka sarıyor.

Lafın kısası; karakteri olumsuz anlamda sanatın önüne geçmiş insanlar ne kadar yetenekli olsa da bir baltaya sap olamaz. Örneğini zaten tartışıyoruz. Balta ve sap maneviyatı temsil eder, maddi anlamda dünyalara sahip olabilir fakat birçok müzikseverin gözünde maalesef "sıfır" dır🙁
 
HCÖ müziğinden, sanatından ziyade kişiliği ile ön plana çıkmış bir adam.
Ben kişiliği ile tanımadım, o zamanlar youtube vs yoktu, inan milletin dalga geçtiği saçma sapan linkleri ilk kez burada gördüm. Ayrıca kişiliği beni hiç ilgilendirmiyor ben ürettiği müziğe bakarım, sanırım benim gibi düşünen çok az insan var burada. Ben kendi açımdan söyleyeyim o zaman, kendimi bir müzisyen olarak geliştirmek için asla bir diğer müzisyenin hayatını nasıl yaşadığına bakmam, zira bu bende müziğine önyargı oluşmasına sebep olur, zaten yazılanlar da bunun göstergeleri hep.
 
Bu şekilde düşünüyorsan çok şey kaybedersin. Herkesin kendine göre sanat tanımı var, saygı duymak lazım ama sen çok sığ bir kalıp içine kendini hapsetmişsin, bu sebeple de anlayışın sadece bir noktaya kadar gelişebilir. Ne zaman ki insanların karakteriyle değil, ortaya koydukları şeylere bakarsın, o zaman büyümeye başlarsın. Gelişirsin.

Hasan Cihat Örter'in karakeri beni zerre kadar ilgilendirmiyor açıkçası. Ortaya koyulanlara spor sayfalarını, youtube-twitter-facebook kanallarını veya dandik dizi oyuncularının gece maceralarını takip eden magazine meraklı kişiler gibi yaklaşmak yerine biraz objektif olarak bakarsanız bence hepiniz birşeyler öğrenirsiniz... Gitar adına.. Ve kafanızdaki sanat adına.. Yoksa biz de biliyoruz adamın yaptığı dengesizlikleri, bunların savunulacak bir tarafı yok.

Bence bu gibi konularda çok atıp tutan insan var ortada ama bunlar adamın sevmeyenleri, çok bariz belli oluyor. Sadece bir kişi elektro gitar tonu hakkında yorum yapmış (bence de hep kötü bir amfi tonu var), diğerleri hep aşağılama amaçlı. Kimse dememiş ki hicaz öyle çalınmaz böyle çalınır, örnek verememiş. Veremezler de zaten. Sıkıysa koy sanatını ortaya da görelim bakalım sen mi daha iyi sanatçısın yoksa Hasan Cihat Örter mi..

Yani boş işler bunlar..
Herkes iyi enstrüman çalabilir ama herkes iyi sanatçı olamaz. Nedenleri arasında da karakter de vardır. Senin de dediğin gibi sanat anlayışlarımız farklı, yolunda başarılar diliyorum.
 
Her hızlı araba kullanan, bir araba yarışçısı değildir.
Her gitar çalan da sanatçı değildir.
Hasan'da gitar çalıyo olabilir, ama sanat yapmadığı kesindir...
Sanat'ın adını Hasan'la yan yana getirip, kirletmeyin...
Hasan o, kendi halinde , kendi dünyasında, All Star....
Bırakın orada kalsın...
Biz burada ondan uzakta mutluyuz...
Onun ve sizin sanat diye adlandırdığınız şeylere hiiiiiiiçççç ihtiyacımız yok...
Bize inanmıyorsanız, youtube da Hasan'ın şarkılarından kaç tanesinin Cover'ı yapılmış...
Bir sanatçının taklitleri yapılmıyorsa, ne kadar sanatçıdır, ne kadar toplum tarafından sevilmiştir...
Biz gitaristler onu tanımlayamadık ki, herşey de denedi kendini...
Müziğin her dalını taklit etti, sahnede gitara zıpladı düştü...
Olmuyor ya.... Olmuyor...
Birisi bunu ona duyarabilse keşke...
 
Elbette ki vardır da biz burada adamın müziğini mi tartışıyoruz, yoksa kişiliğini mi, yoksa hep bir bütün olarak mı algılıyor herkes tam çözemedim inan. Yani bu durumda kişiliği bozuk olan veya kendisinden beklendiği gibi davranmayan, toplum, ahlak, vsvs normlarına ters bir müzisyenin ortaya koymaya çalıştıklarını peh! deyip geçecek miyiz? Bu mantığa göre benim dinlediğim bir sürü sanatçıyı / grubu bırakıp dinlememem lazım.. Müzisyenler son dönemde mi garip oldu yoksa hep böyle miydi bilmiyorum ama ben kişisel olarak müzikal çevremde başkasına garezi olan kişileri barındırmıyorum, zira bu insanlar zaman çalar başka birşey değil. Sevmezsen dinleme; tamam, günlük hayatında yaptığı aptalca şeylerle de dalga geç, eyvallah, ama tutup da bu adam klasik gitar çalmayı bilmiyor diyenler olursa, e o kadar da değil yani. Bu arkadaşlar Hasan Cihat Örter'i aşağılayım derken karşındakini aptal yerine koyuyor resmen.. Bu başlığı okurken biraz araştırdım mesela Youtube'ta bir Asturias yorumu koymuşlar, çalamıyor diye, karşılaştırma olarak da karşısına Sharon Isbin'i koymuşlar. Kızayım mı güleyim mi bilemedim ama Isbin'e dinletsen nuansları yüzünden adamı tebrik eder.. Böyle saçma işler yapıyor millet.
Peki sizce HCÖ Isbin'i yorumundan dolayı tebrik eder mi ?
Bence etmez.
 
"Peh... Dümdüz çalmış, hiç yorum katmamış ki... Yani... Olmaz... Hayır, olmamış azizim..."
Laf aramızda, Isbin'in de HCÖ'nün çalışını boş geçeceğini hiç sanmam🙂
Isbin gibi dünya çapındaki klasik gitar virtüözleri, ton, yorum ve tavır gibi konularda doğal olarak çok hassas oluyorlar. Kayıtta da duyulduğu üzere, Isbin son derece koyu ve yumuşak bir tını çıkartıyor. Bu icracılar kusursuz olmayı hedefliyorlar, arada boş tel sesleri veya yanlışlıkla tınlayan başka notalar duyulmuyor ve HCÖ'nünkü gibi gıcırtılı tırnak tonlarından ve klasik eserlere piyasa bir flamenko tavrı verilmesinden genellikle rahatsız oluyorlar. Isbin bu konuda daha da hassas hatta, hızlı pasajlarda da sağ elde flamenkocu gibi apoyando (rest stroke) tekniği yerine tirando (free stroke) temelli çalmayı yeğleyenlerden.

Yakın zamanda Virgina Luque ve Adam del Monte gibi klasik gitar ve flamenko gitarı buluşturan isimler çıktıysa da, bu isimlerin de yorumculuğu çok daha titiz ve çok daha üst düzeyde.

Benzer bir eleştiriyi klasik gitarcı Ahmet Kanneci de yapmıştı HCÖ için. "Klasik müzik değil, flamenko gibi bir şey" demişti.
HCÖ klasik gitar çalabiliyor elbette, ama klasik müzik yorumcusu değil. Bu anlamda bir kariyeri de yok zaten. Daha önce de yazmıştım; HCÖ aslında bizdeki "fingerstyle" tarzının temsilcisi bir adam. Klasik müzik yorumcusu gibi değil, spontan ve doğaçlama temelli çalıyor. Bazı şeyleri de çok iyi çalıyor, ama bunlar ilk abümündeki gibi halk müziği vs. aranjeleri olduğunda iyi tınlıyor. Klasik müzik parçalarında ise iyi sonuç vermiyor ve eseri dejenere etme tehlikesi de ortaya çıkıyor açıkçası.
 
Laf aramızda, Isbin'in de HCÖ'nün çalışını boş geçeceğini hiç sanmam🙂
Isbin gibi dünya çapındaki klasik gitar virtüözleri, ton, yorum ve tavır gibi konularda doğal olarak çok hassas oluyorlar. Kayıtta da duyulduğu üzere, Isbin son derece koyu ve yumuşak bir tını çıkartıyor. Bu icracılar kusursuz olmayı hedefliyorlar, arada boş tel sesleri veya yanlışlıkla tınlayan başka notalar duyulmuyor ve HCÖ'nünkü gibi gıcırtılı tırnak tonlarından ve klasik eserlere piyasa bir flamenko tavrı verilmesinden genellikle rahatsız oluyorlar. Isbin bu konuda daha da hassas hatta, hızlı pasajlarda da sağ elde flamenkocu gibi apoyando (rest stroke) tekniği yerine tirando (free stroke) temelli çalmayı yeğleyenlerden.

Yakın zamanda Virgina Luque ve Adam del Monte gibi klasik gitar ve flamenko gitarı buluşturan isimler çıktıysa da, bu isimlerin de yorumculuğu çok daha titiz ve çok daha üst düzeyde.

Benzer bir eleştiriyi klasik gitarcı Ahmet Kanneci de yapmıştı HCÖ için. "Klasik müzik değil, flamenko gibi bir şey" demişti.
HCÖ klasik gitar çalabiliyor elbette, ama klasik müzik yorumcusu değil. Bu anlamda bir kariyeri de yok zaten. Daha önce de yazmıştım; HCÖ aslında bizdeki "fingerstyle" tarzının temsilcisi bir adam. Klasik müzik yorumcusu gibi değil, spontan ve doğaçlama temelli çalıyor. Bazı şeyleri de çok iyi çalıyor, ama bunlar ilk abümündeki gibi halk müziği vs. aranjeleri olduğunda iyi tınlıyor. Klasik müzik parçalarında ise iyi sonuç vermiyor ve eseri dejenere etme tehlikesi de ortaya çıkıyor açıkçası.

Ben Isbin'e yorum yapmadım zaten abi, Hüstad'ın olası yorumunu yazdım 🙂 Yoksa haddime değil zaten eleştirmek, o birikime sahip değilim. Klasik gitar da çok ilgimi çeken bir enstrüman değil maalesef, belki de parmakla çalmak konusunda kendime zerre güvenmediğim için bastırmıştır bilinçaltım ilgimi 🙂 Ama ona rağmen boşta tınlayan/yanlış basılan notalar o aşırı yoğun, gereksiz kalabalık trafikte bile rahatsız etti kulağımı fazlasıyla.

İroniktir, klasik gitarda feci şekilde gözümü korkutan (ve sanırım ilgimin kaçmasına sebep olan) parça da Asturias'tır, John Williams'tan 🙂

 

iyi-geceler-beyler-insan-miyiz_1140850_m.jpg
 
Ben Isbin'e yorum yapmadım zaten abi, Hüstad'ın olası yorumunu yazdım 🙂 Yoksa haddime değil zaten eleştirmek, o birikime sahip değilim. Klasik gitar da çok ilgimi çeken bir enstrüman değil maalesef, belki de parmakla çalmak konusunda kendime zerre güvenmediğim için bastırmıştır bilinçaltım ilgimi 🙂 Ama ona rağmen boşta tınlayan/yanlış basılan notalar o aşırı yoğun, gereksiz kalabalık trafikte bile rahatsız etti kulağımı fazlasıyla.

İroniktir, klasik gitarda feci şekilde gözümü korkutan (ve sanırım ilgimin kaçmasına sebep olan) parça da Asturias'tır, John Williams'tan 🙂


Ne kadar ilginç. Beni de klasik gitara bulaştıran parça Asturias'tır. Deli gibi senelerce o parçaya uğraştım. Nedeni de Julian Bream isimli herifçioğludur:
(Not: Julian Bream ve John Williams İngiltere'nin çıkarrtığı en büyük iki klasik gitar virtüözüdür ve biraz da rakiptirler. Ama birlikte albüm de yapmışlardır).
Asturias'ın Bream yorumu efsanedir; tempo olarak Williams bile sönük kalır. Ama Williams daha temiz ve daha teknik çalar.
Diğer pek çok klasik gitarist Bream'in hızını tuttursa tonunu tutturamaz, tonunu yakalasa hızına yetişemez🙂
Ama şu hatunun yorumu beni benden alır. Çok başka çalıyor, zaten İspanyol🙂
Bayanlar baylar... Huzurlarınızda Virginia Luque. Yakın zamanda dinlediğim en dehşet klasik gitarcı:
 
Bu herifin sanatı ego tatmini için kullanan, ne kadar tutarsız, saygısız,ne kadar kendini beğenmiş, insanlara tepeden bakan, ötekileştiren... (çok uzar yazdıkça) biri olduğunu binlerce kişi artık biliyor net.
Bende araştırmadan, görmeden, yaklaşık 10 yıl önce sizler gibi , elle tutulur bir kısımdan hakkının yenildiği düşüncesindeydim. Ancak 7-8 yıldır takip ettiğim kadarıyla olay hiç de öyle değilmiş. Bunları yazarken içim artık rahat.
Yotube kanallarında karşılaştırmalı olarak kanıt neticesinde sanatı nelere alet ettiği , tutarsızlıkları aslında her şeyi mevcut, güzel çalışmalar var. Bazıları nefretle yapılmış olabilir ancak videoların tamamındaki içerik bahsi geçen herife aittir ve kendi videolarından alıntılar yapılarak oluşan çalışmalarda kendi kimliğini net bir şekilde açıkça ortaya sermişler, buyurun bakın derim
İthorozları poncikcik
 
Ne kadar ilginç. Beni de klasik gitara bulaştıran parça Asturias'tır. Deli gibi senelerce o parçaya uğraştım. Nedeni de Julian Bream isimli herifçioğludur:
(Not: Julian Bream ve John Williams İngiltere'nin çıkarrtığı en büyük iki klasik gitar virtüözüdür ve biraz da rakiptirler. Ama birlikte albüm de yapmışlardır).
Asturias'ın Bream yorumu efsanedir; tempo olarak Williams bile sönük kalır. Ama Williams daha temiz ve daha teknik çalar.
Diğer pek çok klasik gitarist Bream'in hızını tuttursa tonunu tutturamaz, tonunu yakalasa hızına yetişemez🙂
Ama şu hatunun yorumu beni benden alır. Çok başka çalıyor, zaten İspanyol🙂
Bayanlar baylar... Huzurlarınızda Virginia Luque. Yakın zamanda dinlediğim en dehşet klasik gitarcı:


Çok tatlı çalmış yahu 🙂 Hep kendim öğrenmek zorunda kaldığımdan dolayı içime sinmiş benim yetersizlik/başaramama korkusu, sanırım o sebepten hep geri durdum. İçlendim hocam gece gece 🙂
 
Programına telefon ile bağlanan, Ege Üniversitesi Konservatuarı Öğretim görevlisi ve Bakü Üniversitesi'nde Azeri Müziği Doktorası yapan Hocaya, Azeri Müziği ahkamı kesen kişi Hasan'dır. Hocanın derdi biraz az çalaydın da konuklarının önüne geçmeseydin... verdiği cevaplar...
Şunu seyredin ve nasıl birisi olduğunu anlayın...
 
Ben kişiliği ile tanımadım, o zamanlar youtube vs yoktu, inan milletin dalga geçtiği saçma sapan linkleri ilk kez burada gördüm. Ayrıca kişiliği beni hiç ilgilendirmiyor ben ürettiği müziğe bakarım, sanırım benim gibi düşünen çok az insan var burada. Ben kendi açımdan söyleyeyim o zaman, kendimi bir müzisyen olarak geliştirmek için asla bir diğer müzisyenin hayatını nasıl yaşadığına bakmam, zira bu bende müziğine önyargı oluşmasına sebep olur, zaten yazılanlar da bunun göstergeleri hep.
Arkadaş yorumlarını silmiş.
 
Adamın çoğu videosunu izledim, araştırdım. Bence gitarlardan aldığı ton berbat ! Aşırı derece kulak tırmalıyor. Buna bir çözüm bulması lazım. Asturias ve hicazkar videolarında o teneke tonunu nasıl elde etmis anlayamadım.İnternette takip ettiğim acemi klasik gitaristlerde bile ton çok iyi değil ama en azından kulak tırmalamıyor.
Ayrıca bir insana hakarete dönüşmediği ve kırıcı olmadığı sürece onu istediğimiz kadar eleştirebiliriz diye düşünüyorum.
HCO nün eleştiriye zerre kadar tahammülü yok, programı arıyor adam bir şeyler söylüyor,eleştiriyor. HCO adama sinirleniyor,yayından kovuyor. Eleştiriye tahammülü yoksa programa telefonla bağlatma kimseyi, sen çal isteyen dinlesin.
Bir de herkesi küçük görme en iyi benim deme ihtiyacı hissediyor. Kendi yapamadığı şeyi onu amerikada bebeler yapıyor diyor.
Baktım dinledim videolarını sonuna kadar, hoşuma giden bir solosunu şarkısını bulamadim. Neticede sanat göreceli. İnsanları küçük görmese, aşağılamasa iyi bir sanatçı olacak. Ama youtube yorumlarına küfreden bir varlığa dönüşüyor.
 
Arkadaşlar @tmrky adlı üyenin terbiyesizlik yaptığı mesajlar silindi (küfür içerikli). Alıntı almış gibi yaparak altına kendi yazdığını ben yazmışım gibi göstermiş 🙂
 

Geri
Üst