Ibanez Başlığı

assault demiş ki:
Arkadaşlar eski bir jacksoncu olarak ibaneze geçmeyi düşünüyorum.Grubumla heavy&thrash metal çalıyoruz.
Jem 555 düşünüyordum ilk ama hem fiyat hemde kore yapımı olması vs. beni biraz soğuttu gitardan.İkinci olarak 2550 düşünüyorum.Herşey tamam ama ben rengini beğenmedim hiç.Ben beyaz istiyorum.Rg350 var ama oda kore.gerçi onuda alırsam elimde Emg81 var ona takarım diye düşünüyorum.Sizce ne yapsam.

İbanezci kardeşler bi el atıverin gözünüzü seveyim 🙂

Jackson'dan vazgeçme Jackson DK2M al bir de Snow White al hem beyaz olur hem Jackson olur hemi de çok güzel görüntüsü var, ne yazık ki deneme fırsatım olmadı ama kalitesinden kuşkum yok pek 🙂 ..
 
assault demiş ki:
Arkadaşlar eski bir jacksoncu olarak ibaneze geçmeyi düşünüyorum.Grubumla heavy&thrash metal çalıyoruz.
Jem 555 düşünüyordum ilk ama hem fiyat hemde kore yapımı olması vs. beni biraz soğuttu gitardan.İkinci olarak 2550 düşünüyorum.Herşey tamam ama ben rengini beğenmedim hiç.Ben beyaz istiyorum.Rg350 var ama oda kore.gerçi onuda alırsam elimde Emg81 var ona takarım diye düşünüyorum.Sizce ne yapsam.

İbanezci kardeşler bi el atıverin gözünüzü seveyim 🙂

JEM555'ler özellikle Vai isminden ötürü hak ettiğinden fazla fiyata satılıyor. Bence çok gerekli bir gitar değil, o fiyata çok daha iyileri dururken. İlla beyaz gövde + pickguard diyorsan senin için en mantıklı çözüm RG350 gibi duruyor. Yanlız belirteyim, 350 ile 2550'nin işçilik ve hardware kalitesi arasında dağlar kadar fark var.
 
Teşekkürler arkadaşlar.Dk2m'nin fotosunu dolabına yapıştırdım gerçekten çok güzel gitar ama galiba 2550 alacağım.En azından beyaz pickguard alır onla idare ederim 😀 Son konserde 2550 kullandım arkadaşım sağolsun çok hoşuma gitti.Ayrıca case filan var aletle birlikte.Ayrıca team j. craft üretimi.Teşekkürler arkadaşlar gitarı buldum 😉
 
Ibanez gitarı olanlara bir fikir belirtmek istiyorum: Bugün stüdyomda yaptığım kayıtlarda, slayer, İnflames vb. çok sert ve "testere" gibi ses almak için şu ekipman muhteşem çalıştı:

Ibanez RG320 üzerinde Dimarzio manyetikler (modelini bilmiyorum)
Marshall JCM900 ve 1960 kabin
BOSS Metal Zone

Kısaca herkes ihya oldu. Şok edici bir ton çıktı.

TESTERE !!!!
 
ibanezin sitesinde yeni gitarlar acıklanmıs.dun gordum.yeni olmayan bi model hakkında bi sorum olucak. rg2570e nin ozelliklerinde

neck type----5pc Wizard Maple/Walnut neck
body---Basswood body
fret---Jumbo frets
bridge---Edge Pro bridge
neck pu---DiMarzio® IBZ-N (H) neck pu
middle pu---DiMarzio® IBZ-S (S) mid pu
bridge pu---DiMarzio® IBZ-B (H) bridge pu

neck type bolumunde walnut neck olarak bisey gecio.biraz arastırdım walnut ceviz demekmis.walnt farklı bi sap birlestirme yontemi mi?yoksa sap birlestirme sekli burda yazmıo mu?
 
Sap 5 parça ağaçtan yapılıyor. Arka resmini 1 yerden bulabilirsen 2 koyu renkli çizgi var. .


Sap stabilitesini arttırmak için yapılan bir yöntem.
Eskiden 3 parça idi.
 
cevabın icin tesekkurler arka resim yok sadece sapın arkasından kısa bi goruntu var orda da senin dedigin gibi 2 koyu cizgi var.peki bu gitar bolt-on mu, yekpare mi, yoksa set in neck mi onu merak ediyorum
 
Bolt-On. All Access Neck Joint diye geçiyor hatta, sapla gövdenin birleçtiği yerde plaka (neck plate) yok, 4 tane büyük vida görünüyor. Yüksek perdelere erişme açısından yararlı bir özellik.

7vwh_AANJ_woodgrain.jpg
 
Manticore demiş ki:
Bolt-On. All Access Neck Joint diye geçiyor hatta, sapla gövdenin birleçtiği yerde plaka (neck plate) yok, 4 tane büyük vida görünüyor. Yüksek perdelere erişme açısından yararlı bir özellik.

...

Yazdıkların doğru ancak önemli olan plakanın olmaması değil.

Önemli olan; (çaldığımız pozisyona göre) sapın alt kısmında gövdenin normalden çok daha yüksek perdelerde başlaması. Normalde dikdörtgen şeklinde olan vida pozisyonu değişiyor.

Önemli bir detay da bu kısımda normal gitarlara göre dik köşelerin değil, yuvarlak hatların bulunması.

Zaten o kısım sıradan bolt-on gitarlarda da gövde kalınlığından daha ince yapılıyor (contour).

Tüm bunların sayesinde yüksek perdelerde gövde yerine sapla yakın temas artırılıyor.
 
gogostar demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
AANJ yuksek perdelerde sustain'i de standart bolt-on'lara gore oldukca artiran bir dizayn.

Sebebi nedir?

Telin arkasinda kalan kutle ne kadar dar, derin ve agirsa sustain o kadar artar. AANJ sayesinde yuksek perdelerde telin arkasinda kalan eklem kisminin hem daha gec baslamasini, hem de oval sekli sebebiyle govdeden cok sapin bir parcasiymis gibi davranmasini sagliyorlar. sebep bu.
 
PhoibosApollon demiş ki:
gogostar demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
AANJ yuksek perdelerde sustain'i de standart bolt-on'lara gore oldukca artiran bir dizayn.

Sebebi nedir?

Telin arkasinda kalan kutle ne kadar dar, derin ve agirsa sustain o kadar artar. AANJ sayesinde yuksek perdelerde telin arkasinda kalan eklem kisminin hem daha gec baslamasini, hem de oval sekli sebebiyle govdeden cok sapin bir parcasiymis gibi davranmasini sagliyorlar. sebep bu.

Hmm. İlginç ama farklı ama mantıklı bir yaklaşım. Yalnız "dar, derin ve ağır" kısmı ile "eklem kısmının geç başlaması" birbirine ters değil mi?

Sonuçta belli bir yerden son perdeye kadar sap kalınlığı aynı gidiyor. Ama eklemin başladığı yer daha yüksek perdelerin arkasına denk geliyor AANJ'de. Yani 17. perdeyi referans alırsak normalde orda daha kalın bir sap varken AANJ'de dah ince bir sap var. Yanlış mı?
 
sustain'i arttıracak tek şey, telin titreşiminin gitarın bütününe daha iyi yansıması. bu dediğiniz şey (AANJ) sapın gövdeye daha çok ve sıkı temas etmesini sağlayan bir şeyse ok, değilse o tespite itirazım var arkadaş 🙂
 

Geri
Üst