Mesele harf veya hece kullanmakta değil. Dizileri ezberlerken arızalı olan sesleri ezberlemeyi temel alın. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok, bu işin bir mantığı var. A'dan A'ya giderken seslerin sırası değişmez, değişen tek şey eklenen arızalardır. Bunlar da, bemoller için beşliler çemberi (circle of fiths), diyezler için ise dörtlüler çemberi (circle of fourths) diye bilenen sıra üzerinden isimlendirilir. (Dörtlüler çemberi ile beşliler çemberi birbirinin tam tersidir aslında)
http://www.musictheory.me.uk/keysignatures.html
Zaman içerisinde "3 diyezli gam hangisidir", "4 bemollü gam nedir ?" şeklinde düşünmeye başlarsanız bu iş oturuyor demektir. Diyez ve bemol sırası hep aynıdır, değişmez. Yeni bir arıza eklenirken eskisi korunur, bu da değişmez. Mesela, bir diyezli tonun adı G majördür (F sesi diyez alır). İki diyezli tonun adı D majördür, (F ve C sesleri diyez alır) vb...
Not: Bu arada, teori öğrenmek ve bunu gitar klavyesinde kullanabilmek bambaşka şeylerdir. O nedenle CAGED gibi gitar klavyesi bazlı sistemlere bir göz atmanızı öneririm. Yani A majörün seslerini öğrenmekle, La majörü klavyede öğrenip çalar hale gelmek bambaşka şeylerdir. Birini bilen diğerini yapar diye bir şey yok gitarda, o mantık piyano, saksafon vs. için geçerlidir. Gitarda dizileri öğrenmek, klavyenin şekil mantığını kavramaya dayalıdır.