Ömer Özdemir - KORKU İlk Single Çalışmam sizlerle.

Benim size tek bir eleştirim olacak. Vokal partlarında biraz daha supportla söylense daha iyi olabilirmiş gibi geliyor. Özellikle falsettolar biraz cılız duyuluyor. Bunun dışında elinize sağlık ben de parçanızı beğendim.
 
Benim size tek bir eleştirim olacak. Vokal partlarında biraz daha supportla söylense daha iyi olabilirmiş gibi geliyor. Özellikle falsettolar biraz cılız duyuluyor. Bunun dışında elinize sağlık ben de parçanızı beğendim.
Teşekkürler. Support tan kastınız doubler gibi bir şey mi? Bahsettiğiniz problem mikste çözülebilirdi aslında. Artık sonraki şarkılarda.
 
Benim size tek bir eleştirim olacak. Vokal partlarında biraz daha supportla söylense daha iyi olabilirmiş gibi geliyor. Özellikle falsettolar biraz cılız duyuluyor. Bunun dışında elinize sağlık ben de parçanızı beğendim.
Selam Ömer🙂
Şu yorumu okuyunca şarkıyı dinlemeye karar verdim 🤣 Rock vokali konuşulur da ben ukalalık yapmadan durabilir miyim... I-ıh.
Falsettoların cılız duyulma nedeni falsetto olması🙂 Stilistik bir şey yani. Falsetto daha dolu veya hacimli olduğunda zaten kimilerinin "reinforced falsetto" veya "mixed voice" dediği tını oluşuyor. Hatta kimileri zaten gerçek kafa sesinin falsetto olmadığını (falsetto = false soprano demekmiş...), falsettonun içerisinde çok daha fazla "hava" olduğunu söylüyor. Bu kavramlar üzerinde de bir uzlaşma yok aslında. Eğer kişi falsetto duyurmak istediği için böyle söylüyorsa o bir tercih aslında.

Bir de, alternatif rocktaki erkek vokal anlayışı daha çok bariton tınıları üzerine kurulu olduğu için, bu tarzın müzisyenlerinin kulağında kuvvetli kafa sesi olan erkek vokal anlayışı da pek olmuyor. O tınıların uygun teknikle çok daha kuvvetli verildiği tarzları-vokalleri pek dinlemedikleri için, bahsettiğin tını kafalarında da pek canlanmıyor.
Yazın mixed voice ile ilgili olarak youtube üzerinden bir ders satın almıştım; dersi hazırlayan elemanın bütün rock kültürünün alternatif vokalleri üzerine kurulu olduğunu anlayınca, gülsem mi, ağlasam mı bilememiştim. Mark Boals, John West, Doogie White vs... gibi adamların miksi yırtıp geçen kompresli mixed voice tınılarını, veya Ronnie Romero gibi registerindeki her yerden "belt" tınısı ile inanılmaz hacimle söyleyebilen adamları muhtemelen hiç işitmemişti; adam bozulmasın diye de verdiği örneklerin çok yetersiz olduğunu söylemedim artık 🤣
 
Kişisel anlamda ilk single çalışmam olan "KORKU" yayında. Umarım beğenirsiniz.
Söz & Müzik : Ömer Özdemir

Single 80'ler production tarafından yayınlandı.

Animasyon : Aksel Zeydan Göz


Kaliteli ve özenli bir iş olmuş. Tarz olarak bana hitap etmiyor (kişisel tercih) ama bu devirde Türkçe rock tarzında eli yüzü düzgün bir beste-aranje-icra duyabilmek gerçekten güzel.
 
ABİ BAYILDIM GERÇEKTEN!
Özellikle 3. yeniciler, arabesk ve sidikli rock tarzından gına gelmişti.
Açık söyleyeyim girişte gitar sesini ilk duyduğumda "Bu ne ya" demiştim ama devamında bilgisayardan basit bir kulaklıkla bile dinlerken acayip keyif aldım.
Gitarlar, özellikle bas, vokal hepsi çok hoşuma gitti. Sözler de iyi!

Parça artık yayınlanmış ama çok bir iki eleştiri yapmak istiyorum
2:56'de" gökyüzü neden kızıl bu akşam" kısmı ve devamında vokal çiftlense çok güzel kuvvetli olurdu diyorum.
Bir de kapanışta gitar solosunu daha uzun beklerdim. (evet rockını buldum, sololusunu arıyorum 😀 )

Böyle çalışmalar görünce yerli yabancı arkadaşlara paylaşıyorum, eli yüzü düzgün çalışmalar tanınsın. Üşenmezseniz siz de yapın derim 🙂)
 
Selam Ömer🙂
Şu yorumu okuyunca şarkıyı dinlemeye karar verdim 🤣 Rock vokali konuşulur da ben ukalalık yapmadan durabilir miyim... I-ıh.
Falsettoların cılız duyulma nedeni falsetto olması🙂 Stilistik bir şey yani. Falsetto daha dolu veya hacimli olduğunda zaten kimilerinin "reinforced falsetto" veya "mixed voice" dediği tını oluşuyor.
Selam Tolga Abi 🙂 Aslında açıklamam biraz eksik olmuş. Falsetto yerine mixed voice kullanılabilir anlamında söylemiştim. Şimdi tekrar düşününce mixte de sanırım bu durum daha iyi halledilebilirdi. Sanıyorum ki alternatif rocktaki birçok falsetto vokalde compression ve reverb sayesinde ses daha hacimli duyulabiliyor.
Bir de, alternatif rocktaki erkek vokal anlayışı daha çok bariton tınıları üzerine kurulu olduğu için, bu tarzın müzisyenlerinin kulağında kuvvetli kafa sesi olan erkek vokal anlayışı da pek olmuyor. O tınıların uygun teknikle çok daha kuvvetli verildiği tarzları-vokalleri pek dinlemedikleri için, bahsettiğin tını kafalarında da pek canlanmıyor.
Yazın mixed voice ile ilgili olarak youtube üzerinden bir ders satın almıştım; dersi hazırlayan elemanın bütün rock kültürünün alternatif vokalleri üzerine kurulu olduğunu anlayınca, gülsem mi, ağlasam mı bilememiştim. Mark Boals, John West, Doogie White vs... gibi adamların miksi yırtıp geçen kompresli mixed voice tınılarını, veya Ronnie Romero gibi registerindeki her yerden "belt" tınısı ile inanılmaz hacimle söyleyebilen adamları muhtemelen hiç işitmemişti; adam bozulmasın diye de verdiği örneklerin çok yetersiz olduğunu söylemedim artık 🤣
Bu arkadaşın adı Chris Liepe olabilir mi peki, o da çok fazla alternatif seviyor. Ben kendisini beğeniyorum fakat tür olarak çok farklı türleri incelemeyebiliyor.
 
Selam Tolga Abi 🙂 Aslında açıklamam biraz eksik olmuş. Falsetto yerine mixed voice kullanılabilir anlamında söylemiştim. Şimdi tekrar düşününce mixte de sanırım bu durum daha iyi halledilebilirdi. Sanıyorum ki alternatif rocktaki birçok falsetto vokalde compression ve reverb sayesinde ses daha hacimli duyulabiliyor.

Bu arkadaşın adı Chris Liepe olabilir mi peki, o da çok fazla alternatif seviyor. Ben kendisini beğeniyorum fakat tür olarak çok farklı türleri incelemeyebiliyor.
Marc Ajax benim bahsettiğim.
 
Bu abiyi bilmiyordum ben de merak ettim. Chris Liepeyi ise kesinlikle tavsiye ederim vokale yaklaşımı klasikten biraz daha farklı ve kafa açıyor.
Bu gibi adamlar her şeyden önce ücretsiz bilgi verdikleri için tercih ediliyor sanırım. Ben kendi hesabıma içerik üretmek için biraz fazla "magazinel" takıldıklarını düşünüyorum. Elbette doğru şeyler var söyledikleri, ama çok dağınık. Bu insanların verdiği tüyolardan faydalanabilmek için önce belli bir kas hafızası oturtmak lazım. Ben de bir süre ders almış olmasam açıkçası çok faydalanamazdım. Önce bu işi tarzdan bağımsız olarak bir süre bir vokal koçu ile çalışmak lazım.

Gerek şarkıcı olarak somut bir kariyeri olması (daha çok heavy-power metal söylüyor), gerekse akıllara ziyan bir aralığı ve tekniği olması nedeniyle ben Eli Prinsen'i tavsiye ederim. Youtube üzerindeki ücretsiz içeriklerde bölük-pörçük ve sistemsiz olarak verilen her şeyi çok daha sistemli biçimde anlatıyor ve icra ediyor. Vokal aralığı 5 oktav diye geçiyor standart şartlarda, ama bir öğrencisinin kaydettiği online derste Mariah Carey'nin meşhur ettiği ıslık (whistle) registerinden (galiba 7. oktavdan) ses vermişti, şimdi o videoyu bulamadım. Gerçekten işin kas hafızası boyutunu çok üst düzeyde bilen bir adam. Bariton olması da ayrıca akıl almaz bir durum. Bu noktaya çalışarak gelmiş, yıllarca da ders almış zaten. Gitaristlerin sandığı üzere sesin gökten zembille inmediğinin en iyi kanıtı bence.
Mixed voice ders linki aşağıda; şu aralar da %50 indirim varmış.
 
Son düzenleme:
Bu gibi adamlar her şeyden önce ücretsiz bilgi verdikleri için tercih ediliyor sanırım. Ben kendi hesabıma içerik üretmek için biraz fazla "magazinel" takıldıklarını düşünüyorum. Elbette doğru şeyler var söyledikleri, ama çok dağınık. Bu insanların verdiği tüyolardan faydalanabilmek için önce belli bir kas hafızası oturtmak lazım. Ben de bir süre ders almış olmasam açıkçası çok faydalanamazdım. Önce bu işi tarzdan bağımsız olarak bir süre bir vokal koçu ile çalışmak lazım.
Ücretsiz olmasının yanında bence konseptleri genel kitleye basit bir şekilde anlatma konusunda da başarılı buluyorum.
Gerek şarkıcı olarak somut bir kariyeri olması (daha çok heavy-power metal söylüyor), gerekse akıllara ziyan bir aralığı ve tekniği olması nedeniyle ben Eli Prinsen'i tavsiye ederim. Youtube üzerindeki ücretsiz içeriklerde bölük-pörçük ve sistemsiz olarak verilen her şeyi çok daha sistemli biçimde anlatıyor ve icra ediyor. Vokal aralığı 5 oktav diye geçiyor standart şartlarda, ama bir öğrencisinin kaydettiği online derste Mariah Carey'nin meşhur ettiği ıslık (whistle) registerinden (galiba 7. oktavdan) ses vermişti, şimdi o videoyu bulamadım. Gerçekten işin kas hafızası boyutunu çok üst düzeyde bilen bir adam. Bariton olması da ayrıca akıl almaz bir durum. Bu noktaya çalışarak gelmiş, yıllarca da ders almış zaten. Gitaristlerin sandığı üzere sesin gökten zembille inmediğinin en iyi kanıtı bence.
Mixed voice ders linki aşağıda; şu aralar da %50 indirim varmış.
Teşekkür ederim Tolga Abi ben de tam kendimi vokal konusunda geliştirmek isterken çok faydalı oldu. Bu kursa bakacağım mutlaka.
 
Bence de çok güzel olmuş yapabileceğim tek eleştiri - kişisel görüş: mix'den mi artık tondan vs. bilemiyorum cılız geldi sound, biraz daha dolu dolu dolgun bir sound olsa tadından yenmez... (Müzik seti ve büyük speakerlarla dinledim ...) The Climb'ı anımsattı ki çok severim...
 

Geri
Üst