ya gayet normal tertemiz yapıyorum ama çok çabuk yoruluyorum daha önce ders aldım hoca doğru yaptığımı çalışırsan azaltırsın bunu gibi şeyler söyledi fakat bir gelişme olmadıVideo koy nasıl yapıyorsun bir bakalım, yorulcak bir şey yok bir yerde hata var gibi sanki.
oturup bir şarkıyı belli bir bpm ile çalmak mı yorumlayı atar. birde bir yukarı bir aşağı olayını uygulamazsam bir süre alışır mıyım?
gerekli feyzleri aldım fakat 4.maddeye geçmeden 1 2 ve 3. maddelerini inceledim. pena baş ve işaret parmağımda kalıyor ve elimi doğru koyduğum ve zorlamadığıma emin olmama rağmen sağ kolum direk uyuşuyor sanırım çözüm bulamıyorum bir hastalık olabileceğine inanıyorum. Benden daha kısa süre çalan arkadaşlarım palm mute'larda yardırırken ben 5.saniyede kesilerek birçok şarkıya veda edebiliyorum. örn slayer-raining bloodEğer yoruluyorsan muhakkak tekniğinde sorun vardır. Çala çala alışmak filan diye de bir şey yok; yanlış teknikle çalarak ancak yanlış tekniğe alışırsın. Doğru teknik için önerilerim şunlar:
1) "Down picking" denilen şey belli yerlerde etki vermek için önemlidir, ama kesinlikle alternate picking kadar önemli değildir. Alternate picking, penalı gitar tekniğinin EN TEMEL öğesidir. Down picking ile çalan kişilerin bir kısmı gerçekte o pasajları alternate picking ile ÇALAMADIĞI için bu şekilde çalmaktadır. Ayrıca, bir başkasının downpicking ile çaldığı şeyi sen öyle çalmak zorundasın diye de bir şey yok. Metallica'nın Creeping Death ve Master of Puppets riflerini bir arkadaşım sadece downpicking ile çalardı, ben ise kuvvetli vuruşa (downbeat) denk gelen notaları down picking ile çalıp geri kalanını alternate vuruş ile çalardım. Doğal olarak da, çok daha az eforla çok daha hızlı çalabiliyordum.
2) Ön kolda ve bilekte KESİNLİKLE tansiyon olmamalı. Eğer bu eklemleri kullanırken kasılıyorsan yavaşlamalı ve rahat olduğun tempoda çalışmalısın. Ağrı-acı hissediyorsan ASLA devam etme; kendini sakatlayabilirsin. Uyuşma filan hissediyorsan çoktan sakatlamış da olabilirsin. "Repetitive strain injury" olarak bilinen hadise konusunda dikkatli olmalısın.
http://www.thevac.co.uk/articles/rsi1.htm
3) Pena vuruşu için sağ elinin başparmak eklemini de kullanabilirsin. Alışmak zaman alır, ama hızlı pasajlarda çok işe yarar. Ben kendi hesabıma her üç eklemi de kullanırım (başparmak, bilek ve bazen de ön kol) ve her birinin denenmesi taraftarıyım.
4) Hetfield olağanaüstü yaratıcı bir müzisyendir, ama gitarist olarak tekniğinde özenilecek bir şey yoktur. Virtüöz gitarcıların yanında esamesi okunacak bir adam da değildir. Dünyada palm-muting tekniğini en üst düzeyde kullanan gitaristlerden biri, halen yaşayan en önemli gitar virtüözlerinden biri olan Al di Meola'dır. Benim tavsiyem; onun tekniğini veya ondan ilham almış Malmsteen, Tony MacAlpine, Paul Gilbert vs gibi adamların tekniklerini örnek almak olur. Her birinin tekniği farklıdır; ama hepsinin de ortak özelliği, MİNİMUM eforla olağanüstü temiz ve hızlı çalıyor olmalarıdır.
Bu anlamda teknik olarak da önereceğim kitap Troy Stetina'nın "Speed Mechanics for Lead Guitar" kitabıdır.
Hetfield'ın tekniğini örnek almanı da hiç tavsiye etmem. Ama illa ki onun gibi çalacağım diyorsan (mesela Metallica parçalarını aslına yakın bir biçimde nota nota çalmak istiyorsan...) o zaman birşey diyemem.
teşekkürler dostum 1.fotoğraftaki tekniği uyguluyorum zaten ama cevap için özenmene rağmen sana daha özensiz cevap vermek durumundayım çünkü ciddi anlamda pesimist oldum bu pm yüzünden 😀Bol çala çala artıyor kolaylığı. Birde iki farklı şekli var bu pm denen tekniğin, birinde insanlar avuç içlerinin tamamını tellere dayarken (yani penayı tutmayan 3 parmak da tellere dayalı), diğerinde parmaklar avucun içine kapalıyken tellere sadece palm denen kısmın dokunması. Ben birincisini yapıyorum, ama ikincisinin daha etkili olduğunu düşünüyorum. Becerebilsem tekniğime ikincisini de uygularım heralde 😀 . Zaten palm mute da en sıkıntı kısım bence çok hızlı normal notalarla muted notalar arasında geçiş yapabilmek.
Genel olarak metal riff lerinde üst teller muted çalınırken, alt tellerde mute lanmadan melodi çalındığından bana 1. si daha kullanışlı gelmişti. O da şu yüzden ki; avuç içi mi ve la teline sürekli baskı yapıyor, alt tellerde melodiyi çalmayı bıraktıktan sonra diğer 3 parmakla alttaki telleri susturduğundan yukarıya temiz bir geçiş yapılıyor. Ayrıca palm mute u tüm tellerde rahatlıkla çalabilirsin o şekilde.
Gelelim zararlarına, aynı tel üzerinde çok hızlı muted notalarla normal notalar arasında geçiş yapamazsın. Ki bu da şu an benim muzdarip olduğum konulardan biri, çok kullanmadığım bir teknik olmadığından, henüz pek üstüne de düşemedim.
Resimleri internetten buldum, ikinci resimde adam pm bile yapmıyor da anlatmak istediğim şeyi anlarsın umarım 😀
Tabi, bunlar benim görüşlerim. Ben de senin çaldığın süre boyu çaldım. Daha tecrübeli ve bilgili biri ne saçmalamış casablanca derse, hakkıdır der 😀