Telecaster Manyetik Ve Potans Modifiyeleri Hakkında

O bağlantıları yapabilecek kabiliyetim yok kabiliyetim olsa eşya yok manyetik değişimini bile bir luthiere yaptırırım heralde.Chopper t Single çalışabiliyor mu ya.
Çalışıyor, zaten Kötzen' in gitarındaki devre de o şekilde kurulu. Böyle bir set tek yönlü kullanılmaz ya yazıktır 🙂
luthiere yaptıracaksınız aynı işçiliğe split ve 5 way switch ekleyin bitsin.
 
O bağlantıları yapabilecek kabiliyetim yok kabiliyetim olsa eşya yok manyetik değişimini bile bir luthiere yaptırırım heralde.Chopper t Single çalışabiliyor mu ya.
Chopper t şey diyorlar humbucker in single manyetik. Yanı humbucker kadar yüksek çıkışlı single görünümünde bi manyetik. Yani eğer böyle bir modifikasyon yapılacaksa genel geçer drive de köprü cleande sap kullanırsın. Zaten amacı üç aşağı beş yukarı o. Tanıtım videoları var da aldatıcı olabilir. Kullanan birisi aydınlatsa daha iyi olur bende kullanmadım sadece araştırmıştım.
Edit: bilmiyormuşum
 
Çalışıyor, zaten Kötzen' in gitarındaki devre de o şekilde kurulu. Böyle bir set tek yönlü kullanılmaz ya yazıktır 🙂
luthiere yaptıracaksınız aynı işçiliğe split ve 5 way switch ekleyin bitsin.
Şimdi şöyle düşünürsek chopper t humbucker ,twang king single, 5 yollu switch takıcaz ve yanlış anlamadiysam humbuckerı single a çevirebilen push pull potans takicaz birde, o zaman switchte hangi pozisyonda nasıl bir kombinasyon olucak ki kafam karıştı.Her şekilde 3 yollu switch olması gerekmez mı sonuçta 2 manyetik var.
 
Son düzenleme:
rotary series/parallel switch dışında

diğeri söyle çalışabilir;

1. Bridge Hum
2. Neck
3.Bridge single
4. Bridge (hum)-neck
5. Bridge (single)-neck
Açıkçası biraz gözümü korkuttu böyle bir modifiyeyi yapabileceğimi sanmıyorum.Ben sadece manyetik modlamakta kalayım bence.Köprüde Texas special,hot rails,chopper t.
Sapta twang king,hot tele, quarter pound tele.
Bunlardan bir kombinasyon mantıklı geliyor gibi.
 
Aklımda bir telecaster modifiye düşüncesi var. Affinity telecastera Fender American Vintage Telecaster Pickup seti nasıl gider? Bu şekilde modifiye edeniniz oldu mu? Bunun beraber köprü ve potanslar için özellikle bir tavsiyeniz olur mu? Nelere dikkat etmeli?

Tarz olarak soft rock ve Hard Rock tonları için düşünüyorum.
 
Konu eski ama gorunce tekrar acmayayim diye dusundum. Affinity serisi bir telecasterim var bridge olarak 6-saddle var. Acaba bunu mex/amerikan 6-saddle ile degistirirken delik vb acmam gerekir mi? Gotoh gtc202c dusunuyorum aslinda ama herhangi bir islem yapmam gerekir diye cekindim bilgisi olan var mi?
 
Konu eski ama gorunce tekrar acmayayim diye dusundum. Affinity serisi bir telecasterim var bridge olarak 6-saddle var. Acaba bunu mex/amerikan 6-saddle ile degistirirken delik vb acmam gerekir mi? Gotoh gtc202c dusunuyorum aslinda ama herhangi bir islem yapmam gerekir diye cekindim bilgisi olan var mi?
sadece saddle değiştirecek isen sorun olmaz, ama köprü değiştirecek isen ölçülerini kontrol edersen iyi olur. solo müzik sitesinde detaylı çizimleri oluyor.
bu arada köprü tipi çok değişmiyor ise sadece saddle değiştir. daha uygun olur. zaten telecasterda ya da benzeri sabit köprülerin tona çok fazla etkisi olmuyor.
 
Bu işe bende kalkışmak istiyorum noiseless gen 4 set alıp sx ash teleye takasim var deneyimleyen oldu mu bunu ? Ya da affinity tele de alabilirim ama ash ağacı bir tık ağır basıyor hangisini önerirsiniz?
 
Bu işe bende kalkışmak istiyorum noiseless gen 4 set alıp sx ash teleye takasim var deneyimleyen oldu mu bunu ? Ya da affinity tele de alabilirim ama ash ağacı bir tık ağır basıyor hangisini önerirsiniz?
benim görüşüm;
uygun fiyatlı gitarlara ne takarsanız takın -belirli bir iyileşme olmakla beraber- çağ atlanmıyor. gitar yine aynı gitar. daha iyi bir gitar almak her zaman mantıklı.
 
Bu işe bende kalkışmak istiyorum noiseless gen 4 set alıp sx ash teleye takasim var deneyimleyen oldu mu bunu ? Ya da affinity tele de alabilirim ama ash ağacı bir tık ağır basıyor hangisini önerirsiniz?
Yeni Affinity Tele aldım işçilik vb gayet güzel. Sap cilasız. Fiyatına göre gitar çok iyi diyebilirim 6100'e almıştım Saga Müzik den ve paketleme de çok iyiydi sorunsuz geldi. SX gibi bir markaya tercih ederim. Yeni manyetik ile iyice açılır.
 
sadece saddle değiştirecek isen sorun olmaz, ama köprü değiştirecek isen ölçülerini kontrol edersen iyi olur. solo müzik sitesinde detaylı çizimleri oluyor.
bu arada köprü tipi çok değişmiyor ise sadece saddle değiştir. daha uygun olur. zaten telecasterda ya da benzeri sabit köprülerin tona çok fazla etkisi olmuyor.
Hocam özellikle telecaster hypeının sebebinin bir kısmı köprüsü değil mi? Ben direk aynı birebir gözüken Mex versiyonunu veya Gotohdan alacaktım. 🙂
 
Hocam özellikle telecaster hypeının sebebinin bir kısmı köprüsü değil mi? Ben direk aynı birebir gözüken Mex versiyonunu veya Gotohdan alacaktım. 🙂
yani bana göre bu gas sendromundan başka birşey değil aslında,
tona etki eden asıl faktörler,
1- manyetikler,
2- manyetik yüksekliği

burgu, köprü, ağaç, boya vs boş iş.
tel kalınlığı yada markası/özelliği neyse çalım rahatlığı hissi sağlar.
aşağıdaki arkadaşın videosuna bakmanızda fayda var.
tüm sorulara cevap vermiş.
 
size önerim kısaca;
çalarken rahat hissettiğiniz bir gitara tonunu beğendiğiniz bir manyetik alıp takmak,
çok maliyetli olacak ise tonunu beğendiğiniz bir gitarı almak
yönünde olur.
 
yani bana göre bu gas sendromundan başka birşey değil aslında,
tona etki eden asıl faktörler,
1- manyetikler,
2- manyetik yüksekliği

burgu, köprü, ağaç, boya vs boş iş.
tel kalınlığı yada markası/özelliği neyse çalım rahatlığı hissi sağlar.
aşağıdaki arkadaşın videosuna bakmanızda fayda var.
tüm sorulara cevap vermiş.

o video ve diger "agac boş is" tarzi diger youtube videoları artık iyice eminim ki tamamen sansasyonel olsun diye yapılmış videolar. Ayni manyetik setini üç farklı gitara aynı teller ve düzen ile taktim, hepsinde farklı ton aldım. Kaldi ki, aynı manyetik setine sahip farklı gitarlarimin hiçbiri aynı tinlamiyor. Ha eger sirf teller titressin, o sesi de manyetikler iletsin bu yeter kafasinda biri varsa cidden sapa ve govdeye gerek yok, oyle de cikar ses. Çok sayıda gitari olan kişiler bu iddianın asilsiz olduğunu gayet iyi bilirler.
 
o video ve diger "agac boş is" tarzi diger youtube videoları artık iyice eminim ki tamamen sansasyonel olsun diye yapılmış videolar. Ayni manyetik setini üç farklı gitara aynı teller ve düzen ile taktim, hepsinde farklı ton aldım. Kaldi ki, aynı manyetik setine sahip farklı gitarlarimin hiçbiri aynı tinlamiyor. Ha eger sirf teller titressin, o sesi de manyetikler iletsin bu yeter kafasinda biri varsa cidden sapa ve govdeye gerek yok, oyle de cikar ses. Çok sayıda gitari olan kişiler bu iddianın asilsiz olduğunu gayet iyi bilirler.
gitarda boya, ağaç vs öne çıkarılması tamamen pazarlama stratejisi. işçilik dışında custom shop ile standart arasında ne fark var? aynı şey amfilerde de var. örneğin marshall class a amfi diye bir model çıkardı yakın zamanda. amfinin devre tipinin class a olması ile a sınıf kalite imajını bir araya getirip çok yüksek fiyata sattılar.
doğruyu söylemek gerekirse ağaç, boya, köprü,sap vs benim de çok ilgimi çeken, hep iyisi nitrosu, gotohu vs olsun diye düşündüğüm faktörler. bunlar iyi olursa daha iyi bir enstrümana sahip olma hissi pozitif etkiliyor beni.

bununla beraber kimin neye inandığından çok ben gördüğüme ve deneye inanırım.
ağaç ve boya fenomeninin çalışması için o manyetiğin teller dışında birçok titreşime de duyarlı olması lazım. boya etkisini ayırt edecek manyetiğin gitar teli dışında baskın olan diğer sesleri (çevresel sesler) de alması gerekir.

yani kimseye inanmayın demiyorum ama fizik kuralı sesi alan, veren ve mesafe dışındaki etkenlerin etkisinin yok denecek kadar az olduğunu söyler.
keşke amerikalı kadar deney yapabilecek bir düzenek olsa da biz de yapabilsek.

bu ağaç ve boya etkisi akustik çalgılarda tamamen doğru işler. orada işi yapan ağaç ve nasıl işlendiği.
 
Son düzenleme:
Ben o deneyi defalarca yaptım hocam. Hatta sadece klavye ağacı farkli iki ayni yıl, aynı model gitar bile aldım. Elektro gitar telinin tinlamasindaki olay sadece bir nota durumundan ibaret değil. Bunun yumuşak ve sert tuşede tinlama farki ve tepkisi, cesitli clean, drive ve hi gain ton ayarlarında çıkan tonun karakteri, overtone'lar, rezonans vs vs gibi daha karmaşık bir çok frekanslı yapısı var. Nihayetinde kullanılan her malzemenin az veya çok olarak telin titresimine etkisi var. Sadece ağaç değil birçok farklı maddeden de gitar yapılabilir ve hepsi ayni donanimla aşağı yukarı benzer ses üretecektir lakin elektro gitar camiasında ton üretiminde kulağa daha hoş gelen küçük farklar icin ne büyük paralar ödendiğini hatirlarsak, bu "aşağı yukari" meselesi gayet büyük bir fark oluyor. Deneylerin atladığı şey bu. İyi bir kulak bu farkları rahatlıkla duyar. Bu yüzden insanlar daha kaliteli gitarlar kullanmak istiyor. Yoksa herkes SX'e manyetik takıp çalardı (ki ben defalarca SX modifiye ettim), hatta ona da gerek yok, plastik tabakaya sap takip elektro gitar olarak çalardı.

Ha şunu da belirteyim, eger bir kişi detaylı duruma sahip degilse, çaldığı tür sadece metal olup, amfi kullanmayip tonu sadece ses karti ve hoparlorler ile hayvani hi-gain VST'lerinden alıyorsa cidden gitara yüksek paralar vermesine gerek yok bence.
 
bu dediğiniz ses fenomeni,
işin doğrusu ve kesin cevabı yok. minimal farklar seni beni mutlu ediyorsa bir şekilde parayı vereceğiz.
işin diğer kısmı bu kadar yüksek bedeller ödemeye değer mi? onun cevabı da herkesin cüzdanında gizli.

plastik tabakaya sap takıp üretilen custom shop gitarlar bir bakıma ağaç ve boya işinin pazarlama stratejisi olduğunu göstermez mi?

poplar ağacı beğenmeyiz, jackson soloistlerde kullandı.
bc rich kore üretimlerde birçok mdf gövde kullandı.
bu arada bu yazdığımdan maun ve dişbudak arasında hiç fark yok iddaası algılanmasın. sadece yok tek parça, yok 3 parça ağaç, quartersawn vs olayının o kadar büyük fark oluşturmayacağını anlatmaya çalışıyorum.
yukardaki örneklerde firmaların neden kavak ve mdf kullandıkları ise ürettikleri tüm gitarlarda standardizasyonu bu şekilde sağlayabilmelerinden kaynaklanıyor.

kısacası orta seviye bir gitara sahip olan bir müzisyenin çok fazla ton kaygısı var ise çalım tekniğinden kaynaklandığını söyleyebilirim. iyi bir gitar da alsa aynı kaygıları yaşayacaktır.

tuşenin tonu oluşturduğunu bir türlü kimse kabul etmeyip herkes çevresel faktörlere sığınıyor. 200 usd lik gitar ve satriani

 
Son düzenleme:
gitarda boya, ağaç vs öne çıkarılması tamamen pazarlama stratejisi. işçilik dışında custom shop ile standart arasında ne fark var? aynı şey amfilerde de var. örneğin marshall class a amfi diye bir model çıkardı yakın zamanda. amfinin devre tipinin class a olması ile a sınıf kalite imajını bir araya getirip çok yüksek fiyata sattılar.
doğruyu söylemek gerekirse ağaç, boya, köprü,sap vs benim de çok ilgimi çeken, hep iyisi nitrosu, gotohu vs olsun diye düşündüğüm faktörler. bunlar iyi olursa daha iyi bir enstrümana sahip olma hissi pozitif etkiliyor beni.

bununla beraber kimin neye inandığından çok ben gördüğüme ve deneye inanırım.
ağaç ve boya fenomeninin çalışması için o manyetiğin teller dışında birçok titreşime de duyarlı olması lazım. boya etkisini ayırt edecek manyetiğin gitar teli dışında baskın olan diğer sesleri (çevresel sesler) de alması gerekir.

yani kimseye inanmayın demiyorum ama fizik kuralı sesi alan, veren ve mesafe dışındaki etkenlerin etkisinin yok denecek kadar az olduğunu söyler.
keşke amerikalı kadar deney yapabilecek bir düzenek olsa da biz de yapabilsek.

bu ağaç ve boya etkisi akustik çalgılarda tamamen doğru işler. orada işi yapan ağaç ve nasıl işlendiği.
Son zamanlarda kafayı taktığım konu. Ağaç meselesinin pazarlama stratejisi olduğunu düşünenlerdenim. Markaların herşeyini aynı tutup sadece gövde ağacı cinsini değiştirip sattıkları gitar modeli var mı? Ben bilmiyorum. Yapsalar aslında ağacın farkının vereceğiniz fiyat farkına değmeyeceği ortaya çıkar. Genelde ağaç ile beraber burgu, blok, manyetik vs herşeyi değiştiriyorlar ki kafa karışsın iyice diye. zaten biz de bunu istiyoruz bence bu ton mu bu gitar mı oda olsun bu da olsun bitmeyen macera...
 

Geri
Üst