Son birkaç yılda gözle görülür bir “rock patlaması yaşandığı kanısı” var birçoğumuzda bu belki de tamamen “yapımcıların; patlacak yeni şeyler arayışıyla oluşmuş geçici bir hissiyat” bunu önümüzdeki üç-beş yılda daha rahat göreceğiz! Bir prodüktör olarak ne düşünüyorsunuz ülkemizdeki bu “rock hadisesi” hakkında?
S.Ö.: Türkiye’de rock müzik bence patlamadı. Televizyonlarda kliplerinin dönmesi, gazetelerde boy boy haberlerin yer alması patlamış gibi görünmesine yetiyor ama bence henhangi bir patlama yok. Patlama demek “satışlar patladı” demektir. Yüzbinler satan rock grupları olduğunu söylemek pek doğru olmaz. Aksine şu gün için Haluk Levent’e yaptığımız albümlerden yüksek tiraja çıkabilmiş hiçbir grup da yok. Gerçek anlamda bir patlama olduysa bu tirajları çoktan geçmesi gerekirdi. Mesela Mektup albümü 750 bin, daha sert ve daha alternatif soundu olan Arkadaş da 400 bin tirajı yakaladı... Hatta daha çarpıcı bir örnek vereyim; bizim zamanımızda üniversite festivallerinde; rock grupları çalar, söylerdi; pop şarkıcıları çalmaz, söylemezdi. Rock müzik; gençliğin dinamizmini, içindeki enerjiyi ve hafif agresifliğini doğrudan karşılayan bir müzik olduğu için buna daha çok gençlerin rağbet etmesi normaldir. Ama rock patlaması olduğu söylenen şu dönemde günümüz üniversite festivallerinin hali de ortada...Bir de şu var: Rock’ta ağırlık merkezi; Anadolu rock’tan şehirli anlayışla yapılan rock’a doğru kaydı belki. Bunun sonucunda da rock patlamış gibi göründü ama Türkiye’de rock her zaman dinleniyordu. Şu güne baktığımızda; rock için satışlar düşük evet ama sponsor desteği var artık. Medyada gördüğümüz haberler de sponsor desteğini kazanabilmek için zaten. Büyük ve bedava konserlerde binleri biraraya getiren grupların, biletli konserlerine ne kadar insan gidiyor, herşey açık ve net ortada.