Zen Go Synergy Core Hakkında

Merhaba değerli arkadaşlar. Bugün zen go ses kartı aldım ama aklımda yazılım ile ilgili sorular var. Ses kalitesi olarak beğendiğim bir kart ama sürücü ile ilgili kafamda soru işaretleri var. Aramızda kullanan veya yorumlayacak olan var mı bu ses kartını? Yardım ederseniz sevinirim.
 
Merhaba değerli arkadaşlar. Bugün zen go ses kartı aldım ama aklımda yazılım ile ilgili sorular var. Ses kalitesi olarak beğendiğim bir kart ama sürücü ile ilgili kafamda soru işaretleri var. Aramızda kullanan veya yorumlayacak olan var mı bu ses kartını? Yardım ederseniz sevinirim.
Öncelikle hayırlı olsun. Performansını çok merak ettiğim bir kart.
Forumda Antelope kullanıcıları var, ama Zen Go kullanan görmedim henüz.
Başlığı Antelope Zen Go Synergy Core diye güncellerseniz de başkalarının işine yarayabilir.
Ses kalitesi olarak beğendiğinizi söylemişsiniz; neye kıyasla ? Bunu açabilir misiniz biraz ?

Sürücü konusunda ise amazon.com üzerinde son derece olumsuz iki yorum gördüm; bu beni de düşündürdü. Her iki kullanıcı da MOTU'dan geçmiş ve çok kötü
deneyimleri olmuş.

 
Son düzenleme:
Konu başlığını düzenledim hocam. Teşekkür ederim. Ben sadece şiir, seslendirme vb. konular için aldım. Malesef enstruman çalamıyorum. Ses kalitesinin güzelliği nacizane kulağımın duyduğu ile alakalı. Yani sayısal değerler barındırmıyor. Bir ay önce fosucrite 2i2 aldım, ses olarak beni tatmin etmedi. Almışken iyi bir şey almak istedim en azından 3-5 sene sorun yaşamayacağım bir şey olsun istedim. Ancak bu kartı kullanan kimselerle irtibat kuramadım. Eğer aramızda varsa yorumlarsa sevinirim. Şöyle ki uzun araştırmalar sonucu sıkıldığım için almaya karar verdim biraz da. Umarım pişman olmam ve sürücülerle alakalı sorun yaşayan arkadaşlar umarım gelmiş ise güncelleme, sorun yaşamıyorlardır. Bunu çok temenni ediyorum.
 
Konu başlığını düzenledim hocam. Teşekkür ederim. Ben sadece şiir, seslendirme vb. konular için aldım. Malesef enstruman çalamıyorum. Ses kalitesinin güzelliği nacizane kulağımın duyduğu ile alakalı. Yani sayısal değerler barındırmıyor. Bir ay önce fosucrite 2i2 aldım, ses olarak beni tatmin etmedi. Almışken iyi bir şey almak istedim en azından 3-5 sene sorun yaşamayacağım bir şey olsun istedim. Ancak bu kartı kullanan kimselerle irtibat kuramadım. Eğer aramızda varsa yorumlarsa sevinirim. Şöyle ki uzun araştırmalar sonucu sıkıldığım için almaya karar verdim biraz da. Umarım pişman olmam ve sürücülerle alakalı sorun yaşayan arkadaşlar umarım gelmiş ise güncelleme, sorun yaşamıyorlardır. Bunu çok temenni ediyorum.
Scarlett 2i2 ile arasında net bir fark duyulması güzel; özellikle de enstrüman çalan biri olmadığınızı düşünürsek. Çünkü ben 1. kuşak Scarlett satıp başka bir cihaza geçtim ve pişman oldum; çünkü Scarlett en azından stabil çalışan bir karttı. Sesin kalitesi kadar, stabil çalışan bir kart olması da çok önemli. Amazondaki olumsuz yorumlar da bu yüzden zaten.
 
Kesinlikle stabilite ve yazılım desteği çok önemli. Beni 10 sene götürsün de demiyorum. 5 yıla razıyım ama yazılım sıkıntısı yaşamak istemiyorum. Ürün yarın ben de olur sanırım. Kullanan arkadaşların da yorumları olsa en azından yarın direk almadan iade edebilme şansım var. Size de yorumunuz için teşekkür ederim. Kullanırsam şayet tekrar bilgilendirebilirim elimden geldiğince.
 
Antelope Audio şu anda piyasadaki en teknolojik kartları üretiyor. Kartlar bir çok şeyi yapabiliyor. Örneğin bünyesinde barındırdığı FX 'ler , mikrofon simülasyonları vs. gibi. Bu da doğal olarak beraberinde karmaşık bir yapıyı getiriyor.

Antelope -yanlış hatırlamıyor isem- 2015 senesinde bu sisteme geçtiğinde ; ilk bir kaç yıl kullanıcılar yazılım anlamında sıkıntılar çektiler. Ancak Antelope bu sorunları ; yaptığı driver güncellemeleri ile bir kaç yıl içinde aştı. Şu anda kartlar sorunsuz şekilde çalışıyor diyebilirim.

Günümüzde Antelope'dan yazılımsal anlamda şikayet edenlerin çoğunun esasında temelde kullandıkları bilgisayar sistemlerinin sorunlu olduğunu ve bu yüzden Antelope ile problem yaşadıklarını özellikle yabancı platformlarda sıklıkla okuyorum. Örneğin işletim sisteminiz kırık Windows ise Antelope ile sorun yaşayabilirsiniz. Eğer pc'nize kalkıp da hackintosh kurup Logic ile çalışıyorsanız Antelope ile sorun yaşayabilirsiniz. Çünkü adamlar lisanslı işletim sistemlerini dikkate alarak cihazlarını optimize etmişler. Bir de teknolojiye yeterince yatkınlığı olmayan Antelope kullanıcıları var. Bu tip insanlar da Antelope kartları ile zaman zaman sorun yaşayabiliyorlar ve yaşadıkları bu sorunları sanki kartın kabahati imiş gibi yansıtabiliyorlar.

Şu anda çevremde Antelope kullanan bir sürü insan var , ki bunların içerisinde Zen Go SC kullananlar da mevcut. Hiç kimsenin herhangi bir şikayeti yok . Herkes cihazı ile mutlu ve mesut bir şekilde yaşıyor.

Antelope'u ; aynı kulvardaki cihazlar olmaları nedeniyle , UAD ile mukayese etmek lazım. Örneğin Motu ile mukayese yanlış bir kıyaslama olacaktır kanaatindeyim. Kaldı ki daha bir kaç ay önce ; Motu M4 sahibi bir kullanıcının Motu M4'ünü satıp , daha kaliteli bulduğu için Zen Go aldığına bizzat şahit oldum.

Ayrıca gördüğüm ve duyduğum kadarıyla ; şu anda sektörde açık ara en iyi müşteri desteği veren firma Antelope Audio. Herhangi bir sorun yaşadığınızda , kendilerinin internet sitesinden "ticket" alıyorsunuz. Adamlar en kısa zamanda , gerekirse sizin bilgisayarınıza uzaktan bağlanarak sorununuzu çözüyorlar. Ayrıca Antelope ses kartlarının bir özelliği ; Antelope'un Amerika'daki server'larına bağlı olarak on-line şekilde çalışabilmesi. Eğer kartınızda güncelleme yapılması gerekiyorsa , sizin kart ara yüzünüze otomatik olarak uyarı geliyor vs.

Bütün bu anlattıklarımdan bağımsız olarak ; ben en az 15-20 sene bir kartı kullanabileyim ve bu kadar süre içerisinde çıkabilecek her yeni işletim sistemine bu kartım güncelleme alabilsin diyorsanız , o zaman piyasada bunu sağlayabilecek tek marka var : O da RME. Başka bir markaya hiç bakmayın bile.
 
Mehmet hocam, yorumunuz için çok teşekkür ediyorum. Açıklamalar gayet yeterli. Umarım ben de sorun yaşayan kesimden olmam. Tekrar sağolun 🙂
 
Bu markayı çok merak ediyorum. İleride UAD'la mı devam edeyim yoksa Antelop'a mı geçeyim diye, kafamın içinde yapışkan kağıtta not duruyor. Uzun süre de duracak gibi çünkü şöyle proje başında test yapma imkanı bulmak lazım. Körlemeden saplama nasıl olacak bilmiyorum.

Enstruman kaydı yapmak, mix yapmak gibi gerçek hayat testleriyle ne farklar çıkacak görebilsek keşke. Mesela, UAD'ı (eski silver), bir yıl aradan sonra yazılım güncellemsi yaptım, maalesef bir veya belki iki plugin daha az açmaya izin veriyor artık. Bunlar hep tecrübe ve iğne deliğindeki deve gibi şeyler ama ona göre ayarlıyoruz her şeyi.

UAD'da Unison denilen bir hadise var ki, gitar veya bası inputa girip çaldığında, gerçek ampli tepkisini alıyorsun. Sanırım 0.1 ms latency. DAW'ın içinde monitoring yaptığında o tepki olmuyor, olmaz da zaten, Latency az bile olsa tepkiyi bozuyor, marifet Unison dedikleri şeyde. Evde bas kaydediyorken tuşeyi iliklerime kadar hissettiriyor, mesela böyle bir şey Antelope'da olacak mı bilmiyorum.
 
Son düzenleme:
Bu markayı çok merak ediyorum. İleride UAD'la mı devam edeyim yoksa Antelop'a mı geçeyim diye, kafamın içinde yapışkan kağıtta not duruyor. Uzun süre de duracak gibi çünkü şöyle proje başında test yapma imkanı bulmak lazım. Körlemeden saplama nasıl olacak bilmiyorum.

Enstruman kaydı yapmak, mix yapmak gibi gerçek hayat testleriyle ne farklar çıkacak görebilsek keşke. Mesela, UAD'ı (eski silver), bir yıl aradan sonra yazılım güncellemsi yaptım, maalesef bir veya belki iki plugin daha az açmaya izin veriyor artık. Bunlar hep tecrübe ve iğne deliğindeki deve gibi şeyler ama ona göre ayarlıyoruz her şeyi.
Alpan, şayet sen de merak ediyorsan bu gerçekten merak konusu bir mesele demektir🙂
UAD ve Antelope kullanıcılarının biraz fazlaca duygusal şekilde kapıştıkları bir başlığa denk gelmiştim. Doğal olarak bana çok bir şey vermedi.
Benim gibiler açısından asıl soru sanırım şu: Büyük ölçüde harici plug-inler ile iş yapmaya alışmış birisi olarak Zen Go veya muadili düzeyinde bir karta geçiş yapmak (şu anki kartım Audient id14 Mark I ve memnun değilim) bana ne katar ?
Evimde dinamik mikrofon ile aldığım vokal kaydında ve plug-in ile işlediğim gitar sinyalinin duyumu açısından bariz bir fark yaratır mı ? Yoksa aradaki fark, miksi yapanın beceri düzeyinden bağımsız olarak algılanamayacak bir düzeyde mi ?
Not: Aynı zamanda enstrüman da çaldığın için sana şöyle de sorabilirim: Aradaki fark, Kore malı ve düzgün işçiliği olan bir Schecter ile, Suhr veya benzeri butik markalar arasındaki fark gibi bir şey mi mesela 😁?
 
Doğrudan bu kartlar değil ama şuna bir bak, Ola Englund giriş seviyesi kartların iyilerinden bir tanesi ile üst seviye kartları karşılaştırmış. Kart özelinde değişiklikler farklı olacaktır tabii (buradaki giriş seviyesi kart seninkinden daha kaliteli) ama en üst seviyede dediğin gibi duygusal tartışmalar olsa da sana net fikir verecektir vidyo. Audient iD serisinin ama MkI'leri pek iyi değil ayrıca, Mk2 ile toplayıp giriş seviyesinin üstlerine taşıdılar kendilerini.

 
Audient'in iyi bir marka cihaz olduğuna dair bir çok şey duydum, bunlar Youtube videolarında rastladıklarım, yoksa bir denemem olmadı.

Sesi DAW'a belli kalite satandartları içinde akatarabiliyorsan yeterli, sonrası efektler filan, malum. Onları da çeşit çeşit firmanın indirimli hatta tamamen free olan veya kısa süreliğine dağıttıkları lisanslar ile tamamlayabilirsin. O zaman şunlar kalıyor geriye:

1. DSP kart, gecikme değeri çok düşük monitöring imkanı sunuyor mu? UAD sunuyor.
2. Klasik olmuş analog modellemeleri varsa eğer, gerçekten kaliteliler mi? UAD'da bir çoğu var. Kullandıklarımdan memnunum, ötesi test ister.
3. İndirim oranları iyi mi? UAD'da Distressor Kompresörü 320 dolar filandı, yıl sonu indirimiyle 40 dolara geldi.
4. Bedava plugini var mı? UAD'ın az sayıda var. O konuda elleri sıkı biraz.
5. Amplileri var mı? UAD'da var, SVT'nin iki modeli var bende, ikisi de süper. Tweed gitar amplisi var, o da süper ama herşeye gitmiyor. Sanırım çoğu UAD amplisini brainworkz şirketi yapıyor ve marka olarak plugin-alliance adı altında satıyorlar. Aynı pluginleri UAD'dan değil de plugin-alliance'dan çok daha ucuza alabilirsin. Ama monitoring işini UAD ile yapmakla DAW içinde yapmak arasındaki fark 100 ile 0 arasındaki fark gibi ve bunun için aynı plugini UAD'dan alman şart. Monitoring dışında yani playback sırasında, miksde filan aynı sonuçlar tabi.
6. Pluginlere demo imkanı var mı? Evet, 14 gün demo, limitsiz kullanabiliyorsun. Ses kartı her güncellediğinde, süresi biten demoları baştan açabiliyorsun. Yani en azından bende bir kaç kez sıfırlandı demolar.
7. Ayrıca ne updatelerde ne de kullanımda, UAD hiç sorun çıkarmadı bende. Mac/Thunderbolt için konuşuyorum. Windows tarafını bilmiyorum.
8. Ses pürüzsüz, konvertörleri yeni modellere göre daha zayıf olabilir veya çok az fark olabilir, bilmiyorum, öyle yorumlar duydum ama test etmediğim için yorum yapamam. Dünya kadar paralara satılan, övüle övüle bitirelemeyen pluginleri de test ettiğimde ne gerçek ne değil çıkıyor. Kendim tecrübe etmem gerekir. Bu işde de her zamanki gibi, kitle psikoloji mi derler işte o hep devrede. Senin o forumda gördüğün kapışmalar, ondan oluyor. İnsanlar herşeyden kolay etkilenir, psikolojinin ekmek kapısı.
9. UAD çok pahalı olmaya başladı, küçük modelleri, input/output sayısı az olduğu için ve/veya miksde daha az plugin açtırdığı için kısıtlı. Tabi konvertör kalitesi de büyük modellerle aynı olmayabilir belki olabilir de, işin bu kısmını bilmiyorum.
10. Cascade imkanı var mı? Evet, denemedim ama farklı model UAD'lar beraber çalışabiliyormuş. Sanırım daha çok DSP için işe yarar. İşlemci gücünü artırmak için satellite denen bir ünitesi de var ayrıca. Neyse bunlar başka mevzular, bizi aşar.
11. DAW uyumluluğu ne alemde? İlk zamanlar Pro tools'da kullandım, 8 sene önce, sorun hatırlamıyorum ama yoktur da bana kalırsa. Logic'de aynı şekilde. Tabi büyük projelerde filan denemedim. Reaper tarafı ise süper, en ufak sıkıntı yok. Pro tools'a göre daha fazla plugin açıyordu Reaper ama son update ile biraz azaldı, bilmiyorum neden.

Saydıklarım açısından ve tabiki konvertör, preamp açısından iyi olan iyidir bana kalırsa.
 
Son düzenleme:
Doğrudan bu kartlar değil ama şuna bir bak, Ola Englund giriş seviyesi kartların iyilerinden bir tanesi ile üst seviye kartları karşılaştırmış. Kart özelinde değişiklikler farklı olacaktır tabii (buradaki giriş seviyesi kart seninkinden daha kaliteli) ama en üst seviyede dediğin gibi duygusal tartışmalar olsa da sana net fikir verecektir vidyo. Audient iD serisinin ama MkI'leri pek iyi değil ayrıca, Mk2 ile toplayıp giriş seviyesinin üstlerine taşıdılar kendilerini.


Ben id14'ü alırken bunlar aynı fiyat aralığında idi. SSL sanırım analog konsollarda efsane ama henüz dijital audio işinde yeni. Ben alırken de id14 hakkında inanılmaz yorumlar vardı, öve öve bitiremiyorlardı. Ama kartın ne büyük kabuslar yaşattığını çok sonra öğrendim ne yazık ki. O övgülerin de büyük ölçüde hikaye olduğunu artık anlamış bulunuyorum. O yüzden bir sonraki kartımı bu fiyat aralığında almayı düşünmüyorum. Elbette fiyat herşeyi belirlemiyor, ama bu fiyat aralığında çok bir beklentim de yok açıkçası. Bence ciddi anlamda defektif bir seri var o kartta (birisi konser kaydı sırasında bir değil iki id 14 kartın yandığını ve cihazlarda ciddi bir donanımsal problem olduğunu yazmıştı hatta bu forumda da, ismi lazım değil şimdi...)

Elinde o karttan olup da sorun yaşamayan arkadaşlar şükretsin, çünklü muhtemelen Audient bu sorunlar yüzünden Mark II şaklabanlığını yaptı.
Sorunlar da halen devam ediyor anlaşılan. Bendeki kart mesela, birden sinyali işlemeyi kesiyor. Önceden öngörülebilir bir şey değil, aniden gerçekleşiyor. Adaptör güya opsiyonel ve USB'den besleniyor, ama adaptörü takmazsanız deli gibi dip gürültüsü yapıyor ve bu sorunu yaşayan başkaları da varmış; ben de sorunun çözümünü onlardan öğrendim. Audient'i düşmanıma bile tavsiye etmem, uzak durun. Müşteri desteği filan da tırt, laf salatatası yaptı yurtdışındaki yazıştığım temsilci. Hepsiburada üzerinden aldığım mağazadan hiç bahsetmeyeyim. "O kartta arıza olmaz, mümkün değil" dedi adam. Akraba olacaktık, artık zorlamadım.

Alın size yeni tarihli bir tane. Bu, çok tipik bir davranışı bu kartın, aradıkça da çıkıyor bu şikayetleri yaşayanlar...:

Audient id 14 Mark II ödül almış. Bak sen...

Bu soytarılıklara artık zerrece inanmıyorum. Pazarlama şaklabanlığı tamamen.
O yüzden Alpan'ın neden temkinli olduğunu çok iyi anlıyorum.
 
Son düzenleme:
Keşke enstruman çalabilsem de size zen go ile deneyimleri mi aktarabilsem 🙂 Ama muhakkak bu deneyimleri yaşayan ve aktaran birileri çıkacaktır.
 
Yukarıda bahsettiğim gibi UAD ve Antelope " all in one " ses kartları aynı kulvardaki cihazlar olduğu için bunları birbiriyle kıyaslamak en akılcı yolu oluşturuyor.

Benim UAD vs Antelope analizim ( gözlemlerim , aynı anda hem UAD hem de Antelope kullananların ifadeleri ve okuduklarım çerçevesinde ) ana hatları ile kısaca şu şekilde :

1-) UAD ve Antelope arasındaki birinci temel fark UAD'ın "plug-in" , Antelope'un "hardware based FPGA FX" kullanması. Malum bu iki teknoloji farklı teknolojiler. Her iki markayı da kullananlar ; FPGA FX'leri UAD plug-in'lerine göre biraz daha realistik buluyorlar.

2-) UAD'da olmayıp da Antelope'da bulunan bir özellik ; FPGA teknolojisi üzerine inşa edilmiş olan mikrofon simülasyonları konusu. Antelope'un bu amaca yönelik olarak çıkardığı bir kondenser veya dinamik mikrofonu aldığınız zaman ; müzik tarihinin ikonik mikrofonlarından oluşan ve orjinaline makul seviyede yakın performansa sahip bir mikrofon dolabına sahip olabiliyorsunuz. Yani onbinlerce dolarlık bir yatırımı çok daha küçük bir paraya gerçekleştirebiliyorsunuz. Bu konu sınırlı bütçeli stüdyolar ( ve home stüdyolar ) için önemli bir özellik bence.

3-) Antelope FX konusunda UAD kadar eli sıkı davranmıyor. Her cihazın yanında azımsanmayacak sayıdaki FX'i free olarak veriyor. Ücretli FX'leri konusunda da sık sık kampanyalar yapıyor.

4-) Her iki firmanın konvertör ve micpre kullanım politikaları farklı bir şekilde tezahür etmiş vaziyette. UAD örneğin tüm ApolloX serisi cihazlarında aynı konvertör ve micpre'leri kullanırken , Antelope cihazlarının modellerine göre kullandığı micpre ve konvertörlerde farklılaştırmalar yapıyor. Örneğin konvertörde ; üst düzey modellere doğru gidildikçe konvertör kalitesi mutedil bir şekilde artıyor. Ancak sahip olduğu konvertör teknolojisi birikimi oldukça fazla olduğu için ; en alt düzey kartlarındaki konvertör kalitesi bile kendi segmentindeki kartların konvertör kalitesinden bence daha yukarıda bir seviyede.

5-) UAD Antelope'a göre sound karakteri olarak daha renkli bir kart. Bir kere UAD'ın konvertörleri geleneksel olarak zaten renkli yapıda. Bunun üzerine Unison'u ilave ettiğiniz ( ki kullanıcılarının büyük bölümü Unison'u kullanmayı tercih ediyor ) ve de plug-in açtığınız zaman sound ciddi anlamda renkleniyor. Malum bu durum çoğu zaman bir dezavantaj oluşturabiliyor. Nitekim sırf bu yüzden mesela batı dünyasındaki klasik müzik kayıtlarında kolay kolay UAD'ı göremezsiniz. Antelope da sonuç olarak renkli bir kart ancak renk dozajı bence UAD'ın altında kalıyor.

Bu listedeki maddeleri daha da artırmam mümkün ama meseleyi daha fazla uzatmadan yıllardır söylediğim bir konuyu son not olarak düşmek istiyorum. Malum olduğu üzere bu Forum ağırlıklı olarak gitarist arkadaşlarımızın bulunduğu bir forum. Bu satırları okuyan , bu işi ciddiye alan ve amatör olmasına rağmen profesyonelce düşünen gitarist arkadaşlar , eğer bir gün Antelope ürün gamındaki bir ses kartını kullanmayı düşünecek olursalar ; benim onlara naçizane tavsiyem , eğer imkanları müsait ise , Zen Tour modelini tercih etmeleri yönünde olur. Çünkü gerek spec'leri , gerek giriş-çıkış imkanları ve çeşitleri ile cihaz gitaristlere yönelik optimum kart bence.
 
Yukarıda bahsettiğim gibi UAD ve Antelope " all in one " ses kartları aynı kulvardaki cihazlar olduğu için bunları birbiriyle kıyaslamak en akılcı yolu oluşturuyor.

Benim UAD vs Antelope analizim ( gözlemlerim , aynı anda hem UAD hem de Antelope kullananların ifadeleri ve okuduklarım çerçevesinde ) ana hatları ile kısaca şu şekilde :

1-) UAD ve Antelope arasındaki birinci temel fark UAD'ın "plug-in" , Antelope'un "hardware based FPGA FX" kullanması. Malum bu iki teknoloji farklı teknolojiler. Her iki markayı da kullananlar ; FPGA FX'leri UAD plug-in'lerine göre biraz daha realistik buluyorlar.

2-) UAD'da olmayıp da Antelope'da bulunan bir özellik ; FPGA teknolojisi üzerine inşa edilmiş olan mikrofon simülasyonları konusu. Antelope'un bu amaca yönelik olarak çıkardığı bir kondenser veya dinamik mikrofonu aldığınız zaman ; müzik tarihinin ikonik mikrofonlarından oluşan ve orjinaline makul seviyede yakın performansa sahip bir mikrofon dolabına sahip olabiliyorsunuz. Yani onbinlerce dolarlık bir yatırımı çok daha küçük bir paraya gerçekleştirebiliyorsunuz. Bu konu sınırlı bütçeli stüdyolar ( ve home stüdyolar ) için önemli bir özellik bence.

3-) Antelope FX konusunda UAD kadar eli sıkı davranmıyor. Her cihazın yanında azımsanmayacak sayıdaki FX'i free olarak veriyor. Ücretli FX'leri konusunda da sık sık kampanyalar yapıyor.

4-) Her iki firmanın konvertör ve micpre kullanım politikaları farklı bir şekilde tezahür etmiş vaziyette. UAD örneğin tüm ApolloX serisi cihazlarında aynı konvertör ve micpre'leri kullanırken , Antelope cihazlarının modellerine göre kullandığı micpre ve konvertörlerde farklılaştırmalar yapıyor. Örneğin konvertörde ; üst düzey modellere doğru gidildikçe konvertör kalitesi mutedil bir şekilde artıyor. Ancak sahip olduğu konvertör teknolojisi birikimi oldukça fazla olduğu için ; en alt düzey kartlarındaki konvertör kalitesi bile kendi segmentindeki kartların konvertör kalitesinden bence daha yukarıda bir seviyede.

5-) UAD Antelope'a göre sound karakteri olarak daha renkli bir kart. Bir kere UAD'ın konvertörleri geleneksel olarak zaten renkli yapıda. Bunun üzerine Unison'u ilave ettiğiniz ( ki kullanıcılarının büyük bölümü Unison'u kullanmayı tercih ediyor ) ve de plug-in açtığınız zaman sound ciddi anlamda renkleniyor. Malum bu durum çoğu zaman bir dezavantaj oluşturabiliyor. Nitekim sırf bu yüzden mesela batı dünyasındaki klasik müzik kayıtlarında kolay kolay UAD'ı göremezsiniz. Antelope da sonuç olarak renkli bir kart ancak renk dozajı bence UAD'ın altında kalıyor.

Bu listedeki maddeleri daha da artırmam mümkün ama meseleyi daha fazla uzatmadan yıllardır söylediğim bir konuyu son not olarak düşmek istiyorum. Malum olduğu üzere bu Forum ağırlıklı olarak gitarist arkadaşlarımızın bulunduğu bir forum. Bu satırları okuyan , bu işi ciddiye alan ve amatör olmasına rağmen profesyonelce düşünen gitarist arkadaşlar , eğer bir gün Antelope ürün gamındaki bir ses kartını kullanmayı düşünecek olursalar ; benim onlara naçizane tavsiyem , eğer imkanları müsait ise , Zen Tour modelini tercih etmeleri yönünde olur. Çünkü gerek spec'leri , gerek giriş-çıkış imkanları ve çeşitleri ile cihaz gitaristlere yönelik optimum kart bence.
Detaylı değerlendirme için teşekkürler, elinize sağlık.
Antelope Zen Tour'un fiyatı, bırakın buradaki ev kullanıcılarını, standart stüdyo sahiplerini bile iki kere düşündürecek cinsten ne yazık ki. O paraya olağanüstü işlemci gücü - hafızası olan bir PC toplanabilir. Yanına koyacağınız orta düzey bir kartla da pek çok iş yapabilirsiniz. Bilmiyorum ben mi yanlış düşünüyorum, ama o fiyat aralığında o kadar fazla opsiyon olur ki, sadece bir karta bu parayı gömmek gerçekten anlamısz olur gibi geliyor. Sizin "imkanları müsait ise" dediğinizin farkındayım, ancak ben de bunun çok zayıf bir olasılık olduğunu anlatmaya çalışıyorum🙂
O fiyat aralığında bence sadece hayatını bu işten kazananların (ses mühendisi/prodüktör...) ve belki bazı "tuzu kuru" arkadaşların ilgilenebileceği bir cihaz.
 
Detaylı değerlendirme için teşekkürler, elinize sağlık.
Antelope Zen Tour'un fiyatı, bırakın buradaki ev kullanıcılarını, standart stüdyo sahiplerini bile iki kere düşündürecek cinsten ne yazık ki. O paraya olağanüstü işlemci gücü - hafızası olan bir PC toplanabilir. Yanına koyacağınız orta düzey bir kartla da pek çok iş yapabilirsiniz. Bilmiyorum ben mi yanlış düşünüyorum, ama o fiyat aralığında o kadar fazla opsiyon olur ki, sadece bir karta bu parayı gömmek gerçekten anlamısz olur gibi geliyor. Sizin "imkanları müsait ise" dediğinizin farkındayım, ancak ben de bunun çok zayıf bir olasılık olduğunu anlatmaya çalışıyorum🙂
O fiyat aralığında bence sadece hayatını bu işten kazananların (ses mühendisi/prodüktör...) ve belki bazı "tuzu kuru" arkadaşların ilgilenebileceği bir cihaz.
Kur konusu son dönemde fiyatları maalesef bu noktalara çekti. Ancak piyasaya baktığımız zaman tüm markaların bu kalibredeki cihazları benzeri fiyat seviyelerinde.

Bahsettiğiniz işlemci gücüne sahip bir bilgisayarı toplamak bugün 30000.-TL' nin altına pek mümkün olamıyor. Bir de bunun yanına orta seviye düzgün bir kart almaya kalksanız ve 10000.-TL civarında para harcasanız , geliyorsunuz 40000.-TL'ye. Zen Tour'un fiyatı ise 31-32000.-TL. 🙂

Üstelik Zen Tour'un üzerindeki ekstra DSP gücü o bilgisayarın sağladığı güçten daha fazla avantaj sağlayabiliyor. Yani meseleleri çok boyutlu düşünmek lazım.

Sevgili dostum Allah aşkına bugün memlekette 30 bin liraların hükmü mü kaldı ? Son zamanlarda bazen ben de bu açmaza düşüyorum. Örneğin 30000.- TL çok para , olmaz öyle şey diyorum. Sonra tekrar piyasadaki fiyatlara bakıyorum ve gerçekleri maalesef görüyorum.
 
1-) UAD ve Antelope arasındaki birinci temel fark UAD'ın "plug-in" , Antelope'un "hardware based FPGA FX" kullanması. Malum bu iki teknoloji farklı teknolojiler. Her iki markayı da kullananlar ; FPGA FX'leri UAD plug-in'lerine göre biraz daha realistik buluyorlar.

İşte bu "realistik" olma önemli. UAD ve Antelope aradasında ne derece fark olduğu araştırmaya değer.
2-) UAD'da olmayıp da Antelope'da bulunan bir özellik ; FPGA teknolojisi üzerine inşa edilmiş olan mikrofon simülasyonları konusu. Antelope'un bu amaca yönelik olarak çıkardığı bir kondenser veya dinamik mikrofonu aldığınız zaman ; müzik tarihinin ikonik mikrofonlarından oluşan ve orjinaline makul seviyede yakın performansa sahip bir mikrofon dolabına sahip olabiliyorsunuz. Yani onbinlerce dolarlık bir yatırımı çok daha küçük bir paraya gerçekleştirebiliyorsunuz. Bu konu sınırlı bütçeli stüdyolar ( ve home stüdyolar ) için önemli bir özellik bence.

Mikrofon simualsyonu UAD'da da var ama kullanmadım. İlginç bir teknoloji. Slate Digital de yaptı böyle bir şey.

5-) UAD Antelope'a göre sound karakteri olarak daha renkli bir kart. Bir kere UAD'ın konvertörleri geleneksel olarak zaten renkli yapıda. Bunun üzerine Unison'u ilave ettiğiniz ( ki kullanıcılarının büyük bölümü Unison'u kullanmayı tercih ediyor ) ve de plug-in açtığınız zaman sound ciddi anlamda renkleniyor. Malum bu durum çoğu zaman bir dezavantaj oluşturabiliyor. Nitekim sırf bu yüzden mesela batı dünyasındaki klasik müzik kayıtlarında kolay kolay UAD'ı göremezsiniz. Antelope da sonuç olarak renkli bir kart ancak renk dozajı bence UAD'ın altında kalıyor.
Efektler, kayıtta Unison'a değil de Fx insert slotlarına eklenirse zaten analog modellemelerin renk etkisi kayda girmez, kaldı ki sonradan playback/miks sırasında eklenebilir ve bu daha doğru bir yöntem olur. Ayrıca bu renklilik de kıyaslanması gereken bir şey. İnce bir test ile kıyaslamak ile duymak güzel olur. Zaten analog modellemer zaten kendine has rengi versin diye var.

Güzel oldu bu başlık, bir nebze fikir verecektir okuyanlara.
 
Son düzenleme:
FPGA tabii ki teknik açıdan bakıldığında daha iyi olacaktır, sonuç olarak FPGA doğrudan devreyi donanımsal olarak taklit ediyor, diğerleri DSP olsun ya da olmasın matematiksel algoritmalar. DSP'nin tek pratik işlevi gecikme ve kaynak kullanımı zaten. Ama burada unutulan nokta bu matematiksel algoritmaların artık geri kalmış, başarısız bir yanının kalmamış olması. Gitar olayında mesela Brainworx ve Neural DSP'nin en tepede olduğu konusundan pek şüphe yok, ikisi de plugin. Brainworx UAD'de çalışırken (günün birinde DSP işine girersem sırf Softube ve Plugin Alliance nedeniyle UAD alırım zaten), Neural DSP'nin bunların hiçbirini desteklememesine rağmen en iyilerinden (belki de en iyisi) olduğu kabul ediliyor. FPGA hala anlamlı olabilir ama günümüzde pek önemi olduğunu düşünmüyorum ben. Yani ses efektlerinden çok daha kompleks cihazlar olan oyun konsolları dahi artık emüle edilirken FPGA'lardan anlamlı bir yarar görmüyor.

Gecikme önemli, bazı durumlarda gerçekten sorun. Bu nedenle DSP kullanacaksanız öncelikle gerçekten gecikmenin sizin için sorun olup olmadığını değerlendirmeniz lazım. Gitar için mesela gecikme dert değil çok, AXE I/O ile 48 kHz-32 buffer ile 5ms altı alıyorum. Programdan ölçmedim bu arada, kendim ölçtüm RTL'yi. 5ms ya da UAD'nin sunduğu 1ms altı değerler arasında gitar çalma açısından hiçbir fark yok. Olur mu öyle şey diyorsanız, sesin 3ms'de 1 metre ilerlediğini düşünün; yani UAD kullanıp da referans monitörlerimi 1,5 metre daha uzağa koyarsam duyduğum gecikme aynı olacaktır, farkları anlaşılabilir değerler değil bunlar, amfiye bir adım yaklaşmaya eş yani. Ama bu RTL önemsiz demek değil, tek başına gitar çalarken ya da tek başına (birkaç plugin ile) gitar kaydederken fark etmeyebilir ama büyük bir projede çalışan pluginler veya pluginlerin kullanmak istediği kaynaklar arttıkça 32 buffer gibi şeyler pek gerçekçi olmayacaktır, işte o anda DSP nerede diye aranmaya başlayabilirsiniz. Örneğin benim Ryzen 5 3500X işlemcimde sadece bunun %40 CPU harcadığını gördüm: TDR Nova | Tokyo Dawn Records

Yani evde amatör gitar çalıp, şarkı söyleyip, sadece kendiniz için kaydediyorsanız; bence AXE I/O ya da Clarett+ gibi orta seviye kartlar yeterli olacaktır. Ben öyle düşündüm, AXE I/O aldım. Her ne kadar burada böyle söylemek hoş olmasa da UAD Apollo da alabilirdim isteseydim. Ama her ne kadar maddi olarak çöküntü yaratmayacak olsa da gerekmediğini düşünerek $400 daha fazla harcamak da istemem yani, sonuç olarak hobi bu, kendi sınırları olmalı.

Yani ne istediğini bilmeniz lazım, eğer süper sessiz DI kaydedip sonra reamp edecekseniz, yayınlamak amacıyla akustik enstrüman kaydedecekseniz, oda orkestrası kaydedecekseniz, amatörlüğün dışına çıkacak bir albüm yayınlayacaksanız tabii ki Apogee Symphony (kimse Apogee'den bahsetmemiş konuda, üzülmesin, Antelope ya da UAD'den geri kalır yanı yok onun da) tarzı bir kart alın, ama sadece hobi seviyesindeyseniz ve kaliteli olmasını istiyorsanız Scarlett, PreSonus Studio, MOTU M serisi gibi giriş seviyesi kartları geçip bahsettiğim orta seviye kartlara yönelmenin bir eksiklik yaratacağını kesinlikle düşünmüyorum. Giriş seviyesi fark edilebilir bir kalitesizliğe sahip olacaktır (daha altı M-Track'ın ve Behringer'ın olduğu BİM seviyesine hiç değinmeyelim), ama orta seviye yeterli kalite eşiğini geçiyor artık. Yani Zen Go'nun Focusrite Clarett+'a her açıdan daha üstün olduğu ortada, ama Clarett+ sadece YouTube gibi ortamlara seslendirme kaydedilecekse yeterli olacaktır, hatta aynı mikrofonla kullanıldığında YouTube üzerinde fark edilir bir değişiklik olacağını dahi sanmıyorum. Aynısı gitar çalarken AXE I/O'dan alınacak performans açısından da geçerli, daha gürültülü olduğu kesin ama amatör için (hatta profesyonel amatör denilenler için) fark yaratacağını düşünmüyorum.

Tam olarak ne anlatmak istediğimi özetlersem, kimseye niye Antelope ya da UAD aldınız demiyorum tabii ki, ben de isterim onları almayı. Bu üst seviye ve pahalı kartlara elbette gerek var. Ama ihtiyacınız olup olmadığını iyi değerlendirmeniz gerekli. Hobi ile profesyonel çalışma arasında fark var. Hobi aşamasında pratikte elde edeceğiniz kazanımın yapacağınız harcamaya değer olup olmadığı değerlendirilmeli, özellikle bu kazanım hobi olarak aktif kullanımınızda ölçüm cihazları kullanmadan anlaşılabilir bir kazanım değilse.
 
Son düzenleme:
Şu adamın incelemelerini epey beğeniyorum. Hep aynı format olduğu için karşılaştırma yapmak kolay oluyor: https://www.youtube.com/channel/UC0HrD4cTsQpAZ8KK9jPzzGg

Ben de yakın zamanda Audient ID4 Mark I'dan AXE I/O'ya geçtim. Reamping vs. gibi şeyleri merak ediyordum. Şimdilik memnun olmakla birlikte beni şaşırtan mikrofon preamplerinin gain açısından yetersiz olmasıydı. Elimdeki dinamik mikrofonlar bir yana, bazı condenser mikrofonlarda bile gain'i %90'lara getirmek gerekiyor ki mikrofon tekniğim kötü değildir. Gürültü yok değil. Gain o kadar açılınca duyuluyor. Benim için sorun değil çünkü ya ayrı mikrofon preamp'i ile kullanıyorum (tüplü cihazların modası geçmiyor 😀) ya da Rodecaster Pro ile alıyorum kayıtları. Bu tabii konuşma için, podcast ve radyo kaydı için. Vokal performansta daha az gain ile ilerlenir. Yine post processing de sorunu gidermek mümkün elbette.

Söylemek istediğim şu, bu tür kartlarda çeşitli tavizler mutlaka oluyor. Kendi adıma ben bunlarla yaşayabilirim ama meslek olarak kayıt kuyut işleriyle uğraşıyor olsaydım yukarıda bahsi geçen üst seviye kartları edinmek için şartları zorlardım.
 

Geri
Üst