Chuck Schuldiner sololarına nasıl çalışılmalı?

Selamlar,

Death'in The Sound of Perseverance albümündeki parçaları çalabilecek seviyeye gelebilmek için nasıl bir yol izlemek gerekir?

Chuck Schuldiner tekniğini en beğendiğim gitarist. Yıllardır dinlerim hiç de sıkılmadım. Açıp parçalara çalışayım diyorum, görece daha yavaş olan kısımları çalabilsem de Chuck arada gazı açıp dırırırırrı diye tremolo picking'e bağlayınca orada kopuyorum ister istemez. Guitar pro ya da songsterr tablarında bu kısımlar çok da düzgün yazılmamış sanırım. Canlı kayıtlarda Chuck'ın gezindiği pozisyonlara bakıyorum tab'lardakilere pek uymuyor. Yinede tablarda yazılanları bana daha mantıklı gelen farklı pozisyonlara taşıyıp metronomu yavaştan hızlıya doğru yükselterek egzersiz olarak yapmaya çalışıyorum. Yavaş çalınca melodiler başlarda alakasız oluyor ama ele oturması açısından faydası oluyor gibi. Tabii ki aynı hızda çalamıyorum çok karışıyor o zaman.

Kısacası zorlanıyorum, nasıl egzersizler yapıp tekniğimi geliştirebilirim bu hızlı kısımları çalabilmek için? Ne önerirsiniz?

Bir dolu materyal var elimde, videolar, kitaplar, udemy dersleri vs... Ama çalışayım diye baştan ne zaman başlasam devamını getiremiyorum. Şöyle egzersizlere kas derseniz onlara bakarım kısıtlı zamanımda.

Okuyup zaman ayırıp cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim...
 
Alternate picking ve legato çalışamanız lazım. Özellikle armonik minör gamı üzerinde. Hayranlığı anlarım ilk Death dinlediğim yıl 1990'dı ve o zaman bu adamları çok bir şey biliyor gibi görüyorduk ama rahmetli ortalama bile denmeyecek bir solo gitarist yada adam gibi solo yazmaya üşeniyordu. Genelde armonik minörden yardırır bir şeyler uydrurur gibi çalar çıoğu solosu da birbirine benzer. O daha çok iyi riff yazan şarkı yapan bir müzisyendi. Birde sololar birebir aynı olacak diye bir şey düşünme kendisi de konserlerde yapmıyordur zaten. Ayrıca zaten illa mükemmel solo yazmak zorunda da değildi sonuçta Death/Thrash metal.
 
Calgiciliginin cok otesinde bir muzisyen zaten.
Evet kesinlikle öyle ama gitar soloları bazen aynısı çalınması gereken notalar bütünlüğü olduğu kadar metal müzikte bazen sadece tavırdır. Agresyonu ifade etmek için çalınır yada vokalin yaptığı gibi çığlık atmak için diyebiliriz Obituary Allen West mesela , Slayer soloları, Celtic Frost soloları , Morbid Angel soloları hatta ve hatta Van Halen bile sadece o adama özgü ekstra bir hava katmak için yapılır. Bazı gitaristler kendilerini daha çok geliştirir melodik anlamda onların soloları daha faydalı olur Alex Skolnick, Vito Bratta, Marty Friedman, Tim Calvert, Jake E. Lee bunlar daha müzikal amaçlarla sololar yazarlar. Hatta Death'in çağdaşı ve bence Death'i en fazla etkileyen grup olan Atheist'in gitaristi Rand Burkey bile çok daha basit ama bir o kadar müzikal sololar yazardı. Ama genede Chuck'ın hırçın stilinde çalmak istiyorsan Alternative Picking, Legato, pinch harmonik ve tremolo kullanımı gibi tekniklere çalışman faydalı olur.
 
Sadece Death özelinde değil tüm şarkılarda pasaj pasaj ayırarak çalışmak gerekiyor. İçinizden seslendirerek yavaş yavaş çalışmanızı tavsiye ederim. Başlarda zor gelecektir ama zamanla kas hafızasına girdikçe gelişeceksiniz.

Bir arkadaşım vardı hayatı boyunca gam çalışmamış. Parmak egzersizi dahi yapmamış. Sadece şarkıların tablarından çalışarak hayatını geçirmiş. Şarkılarla egzersiz yapmış. Ama çalamadığı şarkı yoktu.

Konservatuarlı bir başka arkadaşım ise tamamen gam ve parmak egzersizleri ile bu işe başlamış. Boşver şarkı çalışmayı bunları yap çalamadığın şarkı olmaz derdi. Onun da çalamadığı şarkı yoktu. Ama bu onun işiydi kendi bestelerini yapıyordu. Daha rahat doğaçlama yapabiliyordu. Tab falan bakmaz duyar çalardı.

Yani bu tamamen kişisel bir tercih. Biri keyfi olarak gitar çalıyordu. Diğeri iş için yapıyordu. Biri müzik biliyor diğeri sadece tab biliyordu. Ama ikisi de hayvan gibi çalabiliyordu.

Sizi hangisi yöntem daha mutlu edecek ise ona yönelin. Bu işin ayıbı yok. İlla müzik bilmek zorunda değilsiniz. Açın Death tablarını yavaş yavaş çalışın. Bir süre sonra hepsini çalabiliyor olacaksınız. Death şarkıları nispeten çok yüksek zorlukta değil. Mesela Cyristal Mountain çalardık grup ile. Gayet basit ve çalması keyifli parmak egzersizi yapabileceğiniz bir şarkı.
 
Kısacası zorlanıyorum, nasıl egzersizler yapıp tekniğimi geliştirebilirim bu hızlı kısımları çalabilmek için? Ne önerirsiniz?
Bir ufak tavsiye de ben vereyim. Genelde şarkılarda yavaş kısımları parçanın kendi hızında çalıp hızlı kısımları metronom azaltarak çalışıyor özellikle yeni başlayanlar. Solo kısmının hepsini yavaşlatarak çalışın. Basit kısımlar da dahil. Sonra adım adım BPM artırın. Bu soloya olan hakimiyeti ve ritmik duyguyu da kontrol altına alır. Hızlanma daha iyi olur.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Sadece Death özelinde değil tüm şarkılarda pasaj pasaj ayırarak çalışmak gerekiyor. İçinizden seslendirerek yavaş yavaş çalışmanızı tavsiye ederim. Başlarda zor gelecektir ama zamanla kas hafızasına girdikçe gelişeceksiniz.

Bir arkadaşım vardı hayatı boyunca gam çalışmamış. Parmak egzersizi dahi yapmamış. Sadece şarkıların tablarından çalışarak hayatını geçirmiş. Şarkılarla egzersiz yapmış. Ama çalamadığı şarkı yoktu.

Konservatuarlı bir başka arkadaşım ise tamamen gam ve parmak egzersizleri ile bu işe başlamış. Boşver şarkı çalışmayı bunları yap çalamadığın şarkı olmaz derdi. Onun da çalamadığı şarkı yoktu. Ama bu onun işiydi kendi bestelerini yapıyordu. Daha rahat doğaçlama yapabiliyordu. Tab falan bakmaz duyar çalardı.

Yani bu tamamen kişisel bir tercih. Biri keyfi olarak gitar çalıyordu. Diğeri iş için yapıyordu. Biri müzik biliyor diğeri sadece tab biliyordu. Ama ikisi de hayvan gibi çalabiliyordu.

Sizi hangisi yöntem daha mutlu edecek ise ona yönelin. Bu işin ayıbı yok. İlla müzik bilmek zorunda değilsiniz. Açın Death tablarını yavaş yavaş çalışın. Bir süre sonra hepsini çalabiliyor olacaksınız. Death şarkıları nispeten çok yüksek zorlukta değil. Mesela Cyristal Mountain çalardık grup ile. Gayet basit ve çalması keyifli parmak egzersizi yapabileceğiniz bir şarkı.
Aynen dediğiniz gibi pasaj pasaj ayırarak çalışıyorum. Duyup deşifre edebildiğim kısımları zaten çalışarak geliştiriyorum ama bazı kısımlar çok hızlı, gam bilgisi de olmadığı için yürüyüşleri anlamıyorum ve uygulayamıyorum. En güzeli parmak egzersizleri ve armoni bilgisi ile birlikte geliştirmek ama 20 senedir bir adım ilerleyemedim, bari parçaları pasaj pasaj alıştırma olarak çalışarak geliştireyim dedim. Arada troy stetinanın speed mechanics methoduna da bakmaya çalışıyorum ama ilerleyemiyorum zaman ayırıp. Parça parça çalışacağım zaten ama ekstra nelere bakarsam iyi olur diye merak ettim.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Bir ufak tavsiye de ben vereyim. Genelde şarkılarda yavaş kısımları parçanın kendi hızında çalıp hızlı kısımları metronom azaltarak çalışıyor özellikle yeni başlayanlar. Solo kısmının hepsini yavaşlatarak çalışın. Basit kısımlar da dahil. Sonra adım adım BPM artırın. Bu soloya olan hakimiyeti ve ritmik duyguyu da kontrol altına alır. Hızlanma daha iyi olur.
Teşekkür ederim, bir deneyeyim.
 
Chuck Schuldiner'a ne kadar bayilsam da, hatta yakin zamanda bir Death Tribute projesi bile olusturmaya calissam da yavaslatarak dinleyip nota nota calinacak sololar yazmamis kendisi. Sololari bir iki arka arkaya calinmis guzel melodi, ardindan 3-4 saniyelik tamamen randomize karman corman calinmis hizli pasajlar iceriyor.

Bence Death'in sololari tane tane calismak icin uygun degil, sizi daha sloppy calmaya iter ve baska her hangi bir sarki icin o teknikleri kullanamazsiniz. Ya da kullanirim derseniz de klavyeyi asiri sacma sapan karman corman dolanan adamlardan birine donusursunuz. Bence Death calismadan once John Petrucci, Paul Gilbert ya da Michael Angelo Batio(pek sevmem ama guzel bir ornek) gibi insanlarin yuzlerce canli konserde ayni sekilde ayni pickingle calinmis ve bu sekilde calinmak uzere dusunulerek yazilmis sololarina agirlik verin.

Atiyorum: Another Day'in solosunu birebir calabilir hale geldiginizde 140 bpm 16lik 6lama calabiliyor hale geleceksiniz. Altitudes'u birebir caldiginizda 105 bpm 16lik 6lama sweep yapabiliyor hale geleceksiniz.

Bu parcalari kulaktan cikarip calmaya calisirsaniz hem takildiginiz yerde adamin canli nasil caldigina bakabilirsiniz(sadece notanin gitar klavyesinin neresinde calindigina), hem kulaginiz gelisir hem tekniginiz gelisir. Bir bakmissiniz Death sololarini 10-15 dk icerisinde cikarip calabiliyorsunuz. Cunku kulak ve teknik anlaminda sizi sinirlayan citanin altinda kalacak bu parcalar.

Sadece sarki calisin da demiyorum. Alternate picking, legato, sweep vs egzersizlerinizi zaten yapmaya devam edeceksiniz. Sarki cikarma isi kulak egitimi ve aslinda bu yaptiginiz egzersizlerin sizi nereye tasidigini size gosterecek.
 
Chuck Schuldiner'a ne kadar bayilsam da, hatta yakin zamanda bir Death Tribute projesi bile olusturmaya calissam da yavaslatarak dinleyip nota nota calinacak sololar yazmamis kendisi. Sololari bir iki arka arkaya calinmis guzel melodi, ardindan 3-4 saniyelik tamamen randomize karman corman calinmis hizli pasajlar iceriyor.

Bence Death'in sololari tane tane calismak icin uygun degil, sizi daha sloppy calmaya iter ve baska her hangi bir sarki icin o teknikleri kullanamazsiniz. Ya da kullanirim derseniz de klavyeyi asiri sacma sapan karman corman dolanan adamlardan birine donusursunuz. Bence Death calismadan once John Petrucci, Paul Gilbert ya da Michael Angelo Batio(pek sevmem ama guzel bir ornek) gibi insanlarin yuzlerce canli konserde ayni sekilde ayni pickingle calinmis ve bu sekilde calinmak uzere dusunulerek yazilmis sololarina agirlik verin.

Atiyorum: Another Day'in solosunu birebir calabilir hale geldiginizde 140 bpm 16lik 6lama calabiliyor hale geleceksiniz. Altitudes'u birebir caldiginizda 105 bpm 16lik 6lama sweep yapabiliyor hale geleceksiniz.

Bu parcalari kulaktan cikarip calmaya calisirsaniz hem takildiginiz yerde adamin canli nasil caldigina bakabilirsiniz(sadece notanin gitar klavyesinin neresinde calindigina), hem kulaginiz gelisir hem tekniginiz gelisir. Bir bakmissiniz Death sololarini 10-15 dk icerisinde cikarip calabiliyorsunuz. Cunku kulak ve teknik anlaminda sizi sinirlayan citanin altinda kalacak bu parcalar.

Sadece sarki calisin da demiyorum. Alternate picking, legato, sweep vs egzersizlerinizi zaten yapmaya devam edeceksiniz. Sarki cikarma isi kulak egitimi ve aslinda bu yaptiginiz egzersizlerin sizi nereye tasidigini size gosterecek.
Teşekkür ederim, farklı bir bakış açısı olmuş. Chuck Schuldiner özelinde çalışmak istemem çok iyi bir tekniği olmasından ya da çok çok kaliteli olmasından değil de bende çalma isteği uyandırmasından aslında. Yani ismini verdiğiniz diğer insanlar mutlaka daha yararlıdır ama açayım bir şu soloya çalışayım, kendimi geliştireyim demediğim (keşke böyle deyip daha çok çalışsam, çok iyi olur da benim eksikliğim işte, tembellik bir nevi...) için Chuck sololarına yönelip hem eğlenme hem öğrenme şeklinde çalışayım dedim. Yani yıllardır gitarım var ama derli toplu çalışmayı başaramadığım için bir türlü ilerletemedim, kafamda böyle bir yol buldum güncel olarak. Ben biraz baştan sona derli toplu sırasıyla gideyimci bir zihniyettteyim hayatta, ama bu yaklaşım düzenli çalışma olmazsa baştaki kısımları tekrar ve sıkılma dışında bir şey kazandırmıyor. En azından 20 senedir kazandırmadı. Ama hobi işte, ne kadar ileri götürebilirsem benim için kazançtır sonuçta. Belki petrucci'nin rock discipline methoduna tekrar başlasam daha iyi olacak. En elle tutulur, çalıştığımı ve ilerlediğimi hissettiğim kaynak o olmuştu. Sağdan soldan bir şey çalışarak yapamıyorum.

Benim aslında özel olarak belirtmek istediğim, sizin ve diğer arkadaşların da bahsettiği o 3-4 saniyelik randomize veya karman çorman gibi görünen, aslında belli gamların belirli bir yürüyüş ile hızlı alternate picking şeklinde çalınması olduğunu düşündüğüm (bana öyle geliyor en azından) kısımları nasıl geliştirebilirim sorusuydu. Yani burada teknik isimleri belli, açıp her teknik için ayrı ayrı egzersiz çalışabilirim, orası tamam. Basitten zora doğru önce yavaş, sonra hızlandırarak alternate picking mi çalışayım, bunun yöntemi bu mudur? Eğer öyleyse bu başlık altında beğendiğiniz, yararlı olur buna bak dediğiniz egzersizleri paylaşırsanız sevinirim.

Bu arada youtube kanalınıza girdim imazanızda görüp. İlgimi çekti, geniş bir zamanda inceleyeceğim sizin çaldıklarınızı da. Onlara da çalışabilirim. Yani materyal çok baktığınızda, ama az zamanda çok geliştirecek nokta atışı egzersizler önerilirse bence hem bana hem diğer okuyan arkadaşlara fayda sağlanmış olur...
 
Şimdi tablar tam olarak doğru olmasada genelde ölçü mezur olarak doğrular. Ultimate Guitar'da Spirit Crusher mesela 113. mezurda başlayan solo 139 da bitiyor. Burada nabzı sağlam için bu mezurlar arasında 121. mezura kadar birinci partisyon 131. mezura kadar 2. partisyon olarak ve 139 a kadar 3. partisyon olarak düşünüp bunları ayrı ayrı hem tablardan hem albümden dinle ama sadece dinle. Orada 3 parçadaki fikri anlamaya çalış ama soloda overdub var 2 gitar senkronize farklı yerlerden çalıyor. Sonra kendin o çıkan seslere benzer bir şeyler çal. Hızlı çalamıyorsan hızlanman gerek demek ki ama genelde cover çalan insanlar birebir de çalsalar doğaçlama da yapılar ölçülere ve başlangıç bitiş vurgu yada bend yaptığı yerlere dikkat ederler bu şekilde çalışılır. Ha bu hızlarda çalamıyorsan halletmen gereken şey gitar pratiğini arttırmak. Bir gitar solsunu onu kafanda ezberlemeden ellerinle ezberleyemezsin. Bilmediğin şeyi çalamazsın.
 
Teşekkür ederim, farklı bir bakış açısı olmuş. Chuck Schuldiner özelinde çalışmak istemem çok iyi bir tekniği olmasından ya da çok çok kaliteli olmasından değil de bende çalma isteği uyandırmasından aslında. Yani ismini verdiğiniz diğer insanlar mutlaka daha yararlıdır ama açayım bir şu soloya çalışayım, kendimi geliştireyim demediğim (keşke böyle deyip daha çok çalışsam, çok iyi olur da benim eksikliğim işte, tembellik bir nevi...) için Chuck sololarına yönelip hem eğlenme hem öğrenme şeklinde çalışayım dedim. Yani yıllardır gitarım var ama derli toplu çalışmayı başaramadığım için bir türlü ilerletemedim, kafamda böyle bir yol buldum güncel olarak. Ben biraz baştan sona derli toplu sırasıyla gideyimci bir zihniyettteyim hayatta, ama bu yaklaşım düzenli çalışma olmazsa baştaki kısımları tekrar ve sıkılma dışında bir şey kazandırmıyor. En azından 20 senedir kazandırmadı. Ama hobi işte, ne kadar ileri götürebilirsem benim için kazançtır sonuçta. Belki petrucci'nin rock discipline methoduna tekrar başlasam daha iyi olacak. En elle tutulur, çalıştığımı ve ilerlediğimi hissettiğim kaynak o olmuştu. Sağdan soldan bir şey çalışarak yapamıyorum.

Benim aslında özel olarak belirtmek istediğim, sizin ve diğer arkadaşların da bahsettiği o 3-4 saniyelik randomize veya karman çorman gibi görünen, aslında belli gamların belirli bir yürüyüş ile hızlı alternate picking şeklinde çalınması olduğunu düşündüğüm (bana öyle geliyor en azından) kısımları nasıl geliştirebilirim sorusuydu. Yani burada teknik isimleri belli, açıp her teknik için ayrı ayrı egzersiz çalışabilirim, orası tamam. Basitten zora doğru önce yavaş, sonra hızlandırarak alternate picking mi çalışayım, bunun yöntemi bu mudur? Eğer öyleyse bu başlık altında beğendiğiniz, yararlı olur buna bak dediğiniz egzersizleri paylaşırsanız sevinirim.

Bu arada youtube kanalınıza girdim imazanızda görüp. İlgimi çekti, geniş bir zamanda inceleyeceğim sizin çaldıklarınızı da. Onlara da çalışabilirim. Yani materyal çok baktığınızda, ama az zamanda çok geliştirecek nokta atışı egzersizler önerilirse bence hem bana hem diğer okuyan arkadaşlara fayda sağlanmış olur...
Sizin konumunuzdaki insanların gitara sadece teknik egzersizler üzerinden yaklaşması genellikle iyi sonuç vermiyor.
Bence biraz klavyeyi tanıma-görselleştirme yaklaşımlarına odaklanmak daha iyi olabilir. Schuldiner'i gözünüzde çok büyütmenizin sebebi de bu olabilir; çünkü gerçekten de teknik anlamda çok özel bir gitarist değil. Ama melodiler vs size ilham veriyorsa belki de oralardan yaklaşmak iyi olabilir. Dizileri teknik olarak çalışmaktan bahsediyorsunuz mesela, ama dizileri gerçek anlamda klavyeye yayma, bunlardan melodiler üretme konusunda ne konumdasınız ? Hızlı olmayan melodik kısımları kulaktan çıkartabiliyor musunuz mesela? Bunlar teknik çalışma ile olacak şeyler değil.
Teknik ilerleme için ise yetkin bir hocadan bir süre ders almak çok daha iyi olur. Aksi takdirde teknik seviyeyi yakalayana kadar gitardan keyif alamayabilirsiniz ve o da bu zamana kadar olmamış neticede.
 
Teşekkür ederim, farklı bir bakış açısı olmuş. Chuck Schuldiner özelinde çalışmak istemem çok iyi bir tekniği olmasından ya da çok çok kaliteli olmasından değil de bende çalma isteği uyandırmasından aslında. Yani ismini verdiğiniz diğer insanlar mutlaka daha yararlıdır ama açayım bir şu soloya çalışayım, kendimi geliştireyim demediğim (keşke böyle deyip daha çok çalışsam, çok iyi olur da benim eksikliğim işte, tembellik bir nevi...) için Chuck sololarına yönelip hem eğlenme hem öğrenme şeklinde çalışayım dedim. Yani yıllardır gitarım var ama derli toplu çalışmayı başaramadığım için bir türlü ilerletemedim, kafamda böyle bir yol buldum güncel olarak. Ben biraz baştan sona derli toplu sırasıyla gideyimci bir zihniyettteyim hayatta, ama bu yaklaşım düzenli çalışma olmazsa baştaki kısımları tekrar ve sıkılma dışında bir şey kazandırmıyor. En azından 20 senedir kazandırmadı. Ama hobi işte, ne kadar ileri götürebilirsem benim için kazançtır sonuçta. Belki petrucci'nin rock discipline methoduna tekrar başlasam daha iyi olacak. En elle tutulur, çalıştığımı ve ilerlediğimi hissettiğim kaynak o olmuştu. Sağdan soldan bir şey çalışarak yapamıyorum.

Benim aslında özel olarak belirtmek istediğim, sizin ve diğer arkadaşların da bahsettiği o 3-4 saniyelik randomize veya karman çorman gibi görünen, aslında belli gamların belirli bir yürüyüş ile hızlı alternate picking şeklinde çalınması olduğunu düşündüğüm (bana öyle geliyor en azından) kısımları nasıl geliştirebilirim sorusuydu. Yani burada teknik isimleri belli, açıp her teknik için ayrı ayrı egzersiz çalışabilirim, orası tamam. Basitten zora doğru önce yavaş, sonra hızlandırarak alternate picking mi çalışayım, bunun yöntemi bu mudur? Eğer öyleyse bu başlık altında beğendiğiniz, yararlı olur buna bak dediğiniz egzersizleri paylaşırsanız sevinirim.

Bu arada youtube kanalınıza girdim imazanızda görüp. İlgimi çekti, geniş bir zamanda inceleyeceğim sizin çaldıklarınızı da. Onlara da çalışabilirim. Yani materyal çok baktığınızda, ama az zamanda çok geliştirecek nokta atışı egzersizler önerilirse bence hem bana hem diğer okuyan arkadaşlara fayda sağlanmış olur...
Rock Discipline harika bir başlangıç noktası, hem içinde Petrucci’nin sololarında bulunan bir çok sequence mevcut hem de genel olarak hızlanmak için bence güzel bir metod. Karman çormandan kastımı biraz daha açmalıyım sanırım. Bu adam metronoma çalamayan detone notalar basan kıytırık bir gitarist değil. Söylediklerimden kesinlikle onlar çıkmasın. Demek istediğim şey bir ölçü içerisinde belli sırayla ve belli nota uzunluğuyla belirlenmiş sequenceler çalmıyor. Ölçünün başına sonuna uyacak şekilde aynı gamdaki notaları 5leme 6lama 7leme allah ne verdiyse yardırıyor. Ancak benim bahsettiğim gitaristler 7leme bile yapacak olsa üç dört ölçü farklı notalardan başlayan ama aynı sırayla çalınmış düzgün diziler üretip çalıyorlar. Bu da hem klavye hakimiyetinizi hem de ritim algınızı geliştiriyor.

Youtube kanalımda gitara başladığımdan beri kendim çalabilmek istediğim ve artık çalabildiğim parçaları paylaşıyorum. Metod gibi çalışılmasını önereceğim tek video Flight Of The Bumblebee olabilir. Bence harika bir alternate picking egzersizi komple.

Rock Discipline’e ek olarak Paul Gilbert’ın Intense Rock I ve II’sini önerebilirim. Hakkını vererek çalışırsanız alternate picking ile ilgili probleminiz kalmaz. Neredeyse her şeyi belli bir hızda yapabiliyor olursunuz. Gerisi artık daha fazla pratikle daha fazla hızlandırmak olabilir. Ben de daha fazla hızlanmak için hala egzersiz yapıyorum günlük.
 
Şimdi tablar tam olarak doğru olmasada genelde ölçü mezur olarak doğrular. Ultimate Guitar'da Spirit Crusher mesela 113. mezurda başlayan solo 139 da bitiyor. Burada nabzı sağlam için bu mezurlar arasında 121. mezura kadar birinci partisyon 131. mezura kadar 2. partisyon olarak ve 139 a kadar 3. partisyon olarak düşünüp bunları ayrı ayrı hem tablardan hem albümden dinle ama sadece dinle. Orada 3 parçadaki fikri anlamaya çalış ama soloda overdub var 2 gitar senkronize farklı yerlerden çalıyor. Sonra kendin o çıkan seslere benzer bir şeyler çal. Hızlı çalamıyorsan hızlanman gerek demek ki ama genelde cover çalan insanlar birebir de çalsalar doğaçlama da yapılar ölçülere ve başlangıç bitiş vurgu yada bend yaptığı yerlere dikkat ederler bu şekilde çalışılır. Ha bu hızlarda çalamıyorsan halletmen gereken şey gitar pratiğini arttırmak. Bir gitar solsunu onu kafanda ezberlemeden ellerinle ezberleyemezsin. Bilmediğin şeyi çalamazsın.
Dediğiniz kısımlara bakacağım, çalışıp tekrar yazacağım durumu. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler... Uygulamaya çalışacağım.
 
Sizin konumunuzdaki insanların gitara sadece teknik egzersizler üzerinden yaklaşması genellikle iyi sonuç vermiyor.
Bence biraz klavyeyi tanıma-görselleştirme yaklaşımlarına odaklanmak daha iyi olabilir. Schuldiner'i gözünüzde çok büyütmenizin sebebi de bu olabilir; çünkü gerçekten de teknik anlamda çok özel bir gitarist değil. Ama melodiler vs size ilham veriyorsa belki de oralardan yaklaşmak iyi olabilir. Dizileri teknik olarak çalışmaktan bahsediyorsunuz mesela, ama dizileri gerçek anlamda klavyeye yayma, bunlardan melodiler üretme konusunda ne konumdasınız ? Hızlı olmayan melodik kısımları kulaktan çıkartabiliyor musunuz mesela? Bunlar teknik çalışma ile olacak şeyler değil.
Teknik ilerleme için ise yetkin bir hocadan bir süre ders almak çok daha iyi olur. Aksi takdirde teknik seviyeyi yakalayana kadar gitardan keyif alamayabilirsiniz ve o da bu zamana kadar olmamış neticede.
Dizileri gerçek anlamda klavyeye yayma konusunda vasatın altındayım sanırım. Gerçek problemim şu aslında: Mesela bir gamı çalışayım öğreneyim dediğimde kaynaktan çalışınca denileni anlayıp yapıyorum uyguluyorum. Sonra tekrar etmediğim için bir iki gün sonra hiç birşey aklımda kalmıyor. Gamların farklı pozisyondaki şekillerini vs. Steve Stine videolarından öğrendim mesela ama kullanmadığım için, araya da zaman girince unuttum. Çalış zaman ayır sonra unut, bu iş bir yere varmayınca canım sıkılıyor. Melodi üretme, kulaktan çıkartma kısmında problemim yok. Genel olarak duyduğum melodiyi çalarım ama klavye hakimiyeti yok, direkt çalamam, yavaş yavaş çıkartırım. Gam vs teorik bilgim olmadığı için anlamadığım kısımlarda burada şunu yapayım iyi gider ya da burası olsa olsa böyledir deyip yediremiyorum. Ondan tab'a bakıp çalmaya çalışıyorum genelde. Biraz daha klavye üzerine düşeyim tavsiyelerinizi dinleyeyip. Teşekkür ederim.
 
Geri
Üst